Oletko saanut kynsisienen hoidettua ilman lääkitystä?
Muutama vuosi sitten kynsisieni iski ja on levinnyt muutaman kynnen kärkeen. Lääkäri tutki ja totesi, että ei suosittele voimakasta lääkitystä kosmeettiseen vaivaan, koska lääkehoito ei välttämättä auta ja vaiva voi heti palata. Millä keinolla olet saanut kynnet sandaalikuntoon kotona tai hoitolassa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi vahva otsoniöljy ku viilasin varovasti kynnen pintaa säännöllisesti. Kynsi niin kovaa, ettei öljy muuten pääse tehoamaan.
Aika nopeasti alkoi tulla tulosta, vaikka kaikkiaan meni varmaan pari kuukautta. Kokonaan sain pois siis. Ei lääkkeen haittoja. Haju vahva, mutta siihen tottuu.
Aiempi joka käytti otsoniöljyä ilman tulosta, niin olitka tehnyt muuta esim viilannut vai pelkkää öljyä käyttänyt?
Mistä voi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa kynnet ja kaiva se nöyhtä sieltä väleistä säännöllisesti. Tuo on hygieniasta kiinni, joka sinulla ei ole kunnossa.
Mikä ihmeen nöyhtä? Kasvaako sinulla varpaiden välissä vai kynsien alla? En ole ikinä kuullut tuollaisesta.
Kynsisieni ..
Köp Excilor på apotea.se 179 kronor. Eli paljon halvempi kuin Suomen apteekit!
Vierailija kirjoitti:
Köp Excilor på apotea.se 179 kronor. Eli paljon halvempi kuin Suomen apteekit!
Ja nyt luen että ovat lopettaneet myynnin.
Sain motskarireissulla sienen kerran ukkovarpaaseen, käytin maalaisjärkeä ja upotin varpaan toviksi raakaan vodkaan ja sillä kerralla lähti. Mietihän kun raaka vodka ympäröi sientä 10-20 minuuttia niin ei se kukoista.
Vodkaa laitoin siis snapsilasiin ja lasin varpaaseen jesarilla ettei vuoda.
Vierailija kirjoitti:
Sain motskarireissulla sienen kerran ukkovarpaaseen, käytin maalaisjärkeä ja upotin varpaan toviksi raakaan vodkaan ja sillä kerralla lähti. Mietihän kun raaka vodka ympäröi sientä 10-20 minuuttia niin ei se kukoista.
Eikä ole uusinut ikinä Terv Tee se itse lääkäri.
Sain myös alkavan vyöruusun alun pois kokonaan laittamalla karkeaan liinaan paljon käsidesiä ja hieromalla ne rakkulat sillä ihan rikki ja jättämällä desiä siihen. Pari kertaa tarvi toistaa peräkkäin ja kokonaan parani ei edes arpea. Mutta hierokaa rajusti rikki vaan.
Olen saanut kynsiä vähän parempaan kuntoon ihan vain pesemällä jalat heti kotona sebamedilla aina kun olen käynyt liikuntaharrastuksissa. Luulen sen auttavan, kun ei tule uusia sienitartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Pirkkaniksit mies edition.
Käytin vuosia lääketusseja kynnen hoitoon, mutta turhaan. Paras hoito on kulkea avojaloin tai avokkaissa, niin sieni pysyy kurissa. Hikoilevat kosteat jalat ja sukat luo sienelle hyvät olosuhteet kasvaa.
Kokeilin teepuuöljyn, pihkalakan, etikan, hoitokynät, uv valon :/ , locerylin, terbinafiinin monesti, ilman tulosta. Lääkäri kysyi haluatko kokeilla Sporanoxia, vaikka terbinafiini on sen käytännössä syrjäyttänyt. Sporalla parani! Samanaikaisesti hioin kynnen ja käytin myös loceryliä. Hoidosta nyt 12kk.
Mulla oli kynsisieni molempien isovarpaiden kynsissä mutta ei onneksi levinnyt muihin kynsiin. Sain sen pois apteekin Excilor forte hoitolakalla, mutta aikaa tähän meni puolitoista vuotta. Ihan joka ilta en poistanut vanhaa lakkaa ja laittanut uutta, mutta melkein joka ilta kylläkin.
Mä olen 1.tyypin diabeetikko niin kuulun niihin ihmisiin joille kynsisieni tulee helposti. Lääkäri totesi että on se, mutta kieltäytyi antamasta reseptiä lääkkeisiin kun kuulemma lääkkeet ei sovi diabeetikolle.
Nyt kun olen päässyt sienestä eroon, niin käytän aina sandaaleja uimahallissa ja kuntosalin suihku-ja pukuhuoneessa ja lisäksi otan niihin aina kotoa mukaan matkakokoiseen pikkupulloon kaatamaani etikkaa ja vanulappuja, ja pyyhin etikkaan kastetulla vanulla kaikki varpaankynnet ennen sukkien pukemista.
Kyllä oikean kynsisienen hoito vaatii suun kautta otettavan lääkkeen (kallis)
Exilor Forte alkoi vaikuttamaan heti, koska jomottava kipu hellitti jo samana päivänä.
Pottuvarpaan kynsi oli osittain irti, joten sudin sitä myös kynnen alle.
Sieni lähti ilmeisesti traumasta kun olen potkaissut varpaani kynnen johonkin.
Mikä ihmeen nöyhtä? Kasvaako sinulla varpaiden välissä vai kynsien alla? En ole ikinä kuullut tuollaisesta.