Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä yöjunaan !

Vierailija
30.01.2023 |

Onko vinkkejä yöjunaan, maakuuhytti on, onko hyvä olla korvatulpat? Silmälaput?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeksi 80- luvulla. Valitettavasti ei mitään hajua nykyisistä yöjunista.

Vierailija
2/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilelu mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ilmeisesti hyvä olla, hytissä on vessa ja suihku mutta sitä vettä ei saa juoda.

Vierailija
4/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin korvatulpat kaiken varalta. Itse olen aina ollut yöjunassa niin, että viereisissä hyteissä on ollut hiljaista mutta voihan sitä käydä huono tuuri. Joillakin saattaa myös se junan ääni häiritä. Pientä iltapalaa/aamupalaa voi ottaa myös jos ei jaksa lähteä ravintolavaunuun. Jos sinulle on tärkeää, että on pilkkopimeää niin ota silmälaput, jos ei haittaa, ettei ole täysin pimeää niin pärjää ilmankin. Kai nyt osaat nämä arvioida itsekin.

Vierailija
5/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verho peittää hyvin, ei silmälappuja. Puhe kuuluu läpi viereisistä hyteistä, joten korvatulpat kannattaa ottaa, jos sattuu joku puhelimeen pölpöttöjä naapurihyttiin.

Vierailija
6/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälappuja ei tähän aikaan vuodesta tarvitse. Korvatulpat on hyvä olla varuulta varsinkin jos ei koko hytti tule itselle... vai saako niitä vielä edes ilman että vuokraisi koko hyttiä koska "korona"?

Vierailija
7/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ilmeisesti hyvä olla, hytissä on vessa ja suihku mutta sitä vettä ei saa juoda.

Yksi pieni pullo (3 dl?) siellä on vettä per sänky.

Vierailija
8/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälappuja ei tähän aikaan vuodesta tarvitse. Korvatulpat on hyvä olla varuulta varsinkin jos ei koko hytti tule itselle... vai saako niitä vielä edes ilman että vuokraisi koko hyttiä koska "korona"?

Koko hytti pitää varata.

Vierailija
9/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rupesin nukkumaan paljon paremmin junassa, kun otin korvatulpat mukaan. Silmälappuja en ole tarvinnut. Juomavettä hytissä on pieni pullo kullekin matkustajalle. Jos tarvitset sitä enemmän (mm. hampaiden pesuun), ota mukaan.

Vierailija
10/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloviinaa pullo ja vähän suolapalaa aamuksi riittää.

Vierailija
11/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensin yle arenadta elokuva hytti nro6 (en ole varma numerosta)

Näet mitä voi tapahtua parhaimmillaan

Vierailija
12/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, en siis ole ikinä matkustanut yöjunassa, olen aina lentänyt kun tarve on ollut mennä pohjoiseen ja vuokra-auton olen ottanut, nyt on kuitenkin järkevämpi ottaa oma auto kun matka jatkuu muihin maihin. Itse olen lennoilla aina pärjännyt vastamelukuulokkeilla ja laivallakin hytit ovat olleet erillään muista niin ei kyllä mitään kuvitelmaa edes millaiset junan hytit on oleskella/nukkua.

Vierailija
13/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, VR myy vain kokonaisia hyttejä, ei tule muita sinne.

Vierailija
14/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota korvatulpat varmuudeksi, ei ne paljon tilaa vie.

Vierailija
15/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitse silmälappuja enkä korvatulppia. Nukahdan, kun laitan pään tyynyyn. 

Auttoiko vastaukseni sinua?

Vierailija
16/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran hytit on vähän hiljaisempia, kun ovat kauempana kiskoista, eikä siinä yläkerran käytävällä kulje vaunun läpi kävelijöitä.

Vierailija
17/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herraisä, jos junalla matkustamiseenkin pitää kysyä neuvoja. Menet asemalle. Nouset junaan. Nouset pois junasta määränpäässä.

Vierailija
18/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole  hytissä siihen asti, että konduktööri käy katsomassa lipun, ja lähde vasta sen jälkeen ravintovaunuun.

Vierailija
19/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ap äiskältä neuvoja miten junassa matkustetaan.

Vierailija
20/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysynyt neuvoja junalla matkustamiseen, vaan vinkkejä yöjunaan. Ne ketkä ovat yöjunalla matkanneet, tietävät pikkujuttuja jotka voi olla ihan kiva tietää etukäteen.

Kiitos teille🙂 tosiaan hytti on toisessa kerroksessa, että kiva tietää, ettei raidemelu kuulu niin hyvin.