Vinkkejä yöjunaan !
Onko vinkkejä yöjunaan, maakuuhytti on, onko hyvä olla korvatulpat? Silmälaput?
Kommentit (43)
Vettä ilmeisesti hyvä olla, hytissä on vessa ja suihku mutta sitä vettä ei saa juoda.
Ottaisin korvatulpat kaiken varalta. Itse olen aina ollut yöjunassa niin, että viereisissä hyteissä on ollut hiljaista mutta voihan sitä käydä huono tuuri. Joillakin saattaa myös se junan ääni häiritä. Pientä iltapalaa/aamupalaa voi ottaa myös jos ei jaksa lähteä ravintolavaunuun. Jos sinulle on tärkeää, että on pilkkopimeää niin ota silmälaput, jos ei haittaa, ettei ole täysin pimeää niin pärjää ilmankin. Kai nyt osaat nämä arvioida itsekin.
Verho peittää hyvin, ei silmälappuja. Puhe kuuluu läpi viereisistä hyteistä, joten korvatulpat kannattaa ottaa, jos sattuu joku puhelimeen pölpöttöjä naapurihyttiin.
Silmälappuja ei tähän aikaan vuodesta tarvitse. Korvatulpat on hyvä olla varuulta varsinkin jos ei koko hytti tule itselle... vai saako niitä vielä edes ilman että vuokraisi koko hyttiä koska "korona"?
Vierailija kirjoitti:
Vettä ilmeisesti hyvä olla, hytissä on vessa ja suihku mutta sitä vettä ei saa juoda.
Yksi pieni pullo (3 dl?) siellä on vettä per sänky.
Vierailija kirjoitti:
Silmälappuja ei tähän aikaan vuodesta tarvitse. Korvatulpat on hyvä olla varuulta varsinkin jos ei koko hytti tule itselle... vai saako niitä vielä edes ilman että vuokraisi koko hyttiä koska "korona"?
Koko hytti pitää varata.
Minä rupesin nukkumaan paljon paremmin junassa, kun otin korvatulpat mukaan. Silmälappuja en ole tarvinnut. Juomavettä hytissä on pieni pullo kullekin matkustajalle. Jos tarvitset sitä enemmän (mm. hampaiden pesuun), ota mukaan.
Jaloviinaa pullo ja vähän suolapalaa aamuksi riittää.
Katso ensin yle arenadta elokuva hytti nro6 (en ole varma numerosta)
Näet mitä voi tapahtua parhaimmillaan
AP tässä, en siis ole ikinä matkustanut yöjunassa, olen aina lentänyt kun tarve on ollut mennä pohjoiseen ja vuokra-auton olen ottanut, nyt on kuitenkin järkevämpi ottaa oma auto kun matka jatkuu muihin maihin. Itse olen lennoilla aina pärjännyt vastamelukuulokkeilla ja laivallakin hytit ovat olleet erillään muista niin ei kyllä mitään kuvitelmaa edes millaiset junan hytit on oleskella/nukkua.
8, VR myy vain kokonaisia hyttejä, ei tule muita sinne.
Ota korvatulpat varmuudeksi, ei ne paljon tilaa vie.
Minä en tarvitse silmälappuja enkä korvatulppia. Nukahdan, kun laitan pään tyynyyn.
Auttoiko vastaukseni sinua?
Yläkerran hytit on vähän hiljaisempia, kun ovat kauempana kiskoista, eikä siinä yläkerran käytävällä kulje vaunun läpi kävelijöitä.
No voi herraisä, jos junalla matkustamiseenkin pitää kysyä neuvoja. Menet asemalle. Nouset junaan. Nouset pois junasta määränpäässä.
Ole hytissä siihen asti, että konduktööri käy katsomassa lipun, ja lähde vasta sen jälkeen ravintovaunuun.
Kysy ap äiskältä neuvoja miten junassa matkustetaan.
En kysynyt neuvoja junalla matkustamiseen, vaan vinkkejä yöjunaan. Ne ketkä ovat yöjunalla matkanneet, tietävät pikkujuttuja jotka voi olla ihan kiva tietää etukäteen.
Kiitos teille🙂 tosiaan hytti on toisessa kerroksessa, että kiva tietää, ettei raidemelu kuulu niin hyvin.
Olen ollut viimeksi 80- luvulla. Valitettavasti ei mitään hajua nykyisistä yöjunista.