Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen, että minulla on ADHD (ADD), mutta en kehtaa hakea apua

Vierailija
09.12.2024 |

Pelkään, että leimataan "muotidiagnoosiksi" tai huomionhakuisuudeksi. Minulla on kyllä oikeasti paljon näitä piirteitä - ollut jo lapsuudesta eikä kukaan hakenut minulle apua tuolloin. Unohtelen asioita, saan raivokohtauksia, kaikki asiat on levällään, en osaa esim. sulkea kaapinovia perässäni tai MUISTA laittaa pyykkejä kuivumaan, kun on miljoona muuta asiaa mielessä, en osaa keskittyä, hermostun äänistä ja hälinästä jne. Päässä on sellainen hälinä koko ajan. Nyt lapsen myötä elämä on yhtä kaaosta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sitä apua edes haetaan? Terveyskeskuksesta?

Vierailija
2/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten vähän sama, mutta enää en edes kaipaa apua. Nuorempana tuntui että olisin kaivannut, mutta en kehdannut kun pelkäsin että mitenhän se vaikuttaa työnsaantiinkin, erittäin keskittymistä vaativalla alalla, jos siellä terveystiedoissa on että on ADHD, ja ehkä lääkityskin. Mutta olen oppinut kyllä 35 ikävuodesta eteenpäin sitten niin hyvin pärjäämään oman pääni kanssa, että enää edes edes halua/kaipaa mitään apua.

Vierailija
4/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😝

Älä naurata 😝 arabiankielinen rätti 26 v  piakkoinvalmistuva juntti siellä tutkimushuoneessaan googlaa ja miten edes  saat sen vastaanottoajan 😝

😝

Vierailija
5/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsetunto on tuolla tolalla niin voi olla kyllä vaan ahdistusta. 

Vierailija
6/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos arki on ihan tuhottoman vaikeaa niin koittaisin kyllä edes lapsen takia selvittää mikä vaivaa (vai vaivaako häiriötasolla mikään) 

Vierailija
7/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveydestä tai terveyskeskuksesta. Yksityiseltä voi toki myös hakea jos rahaa on.

Vierailija
8/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveydestä tai terveyskeskuksesta. Yksityiseltä voi toki myös hakea jos rahaa on.

Yksityiseltä saa helpoimmin muotidiagnoosit koska siellä kannetaan vastuuta asiakastyytyväisyydestä.

Vierailija
9/10 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä siitä, mitä muut sanovat. täältä palstalta et saa kuin kiusaamista

Vierailija
10/10 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika omalta terveysasemalta. Ota mukaan mahdolliset kouluaikaiset psykologin lausunnot, pedagogiset selvitykset ja muut paperit joiden arvioit ehkä olevan hyödyllisiä. Jos neuvolassa jo on todettu jotain pokkeavaa, niin nekin tiedot ovat tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi