Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjeita työhaastattelijalle

Vierailija
30.01.2023 |

- Älä kommentoi haastateltavan ulkonäköä
- Älä kommentoi teknisiä haasteita, joille ei voi tehdä mitään
- Älä pyydä siirtämään konetta tms. , tuskin haastateltava voi sillä sekunnilla rakentaa neuvotteluhuonetta
- Ole kiinnostunut haastateltavasta, myös siitä kiintiötapauksesta
- Anna hyvä vaikutelma työpaikasta
- Hymyile haastateltavalle
- Ota kontaktia haastateltavaan
- ESITTELE TYÖTEHTÄVÄT
- Älä vähättele tai epäile haastateltavan kiinnostusta
- Keskustele rakentavasti
- Älä ole torjuva, vaikka et pitäisi haastateltavasta
- Ole inhimillinen ja lämmin
.
Vaikka et juuri häntä palkkaisi, niin ikävä haastattelukokemus on epäkohteliasta ketä tahansa hakijaa kohtaan.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä kutsu haastatteluun sellaista, jonka historia on sinulle JO papereissa ongelma.

Vierailija
2/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen haastattelussa missä minun kiinnostusta epäiltiin nyt katselen kilpailevia firmoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen haastattelussa missä minun kiinnostusta epäiltiin nyt katselen kilpailevia firmoja.

Joo, siis mikä ihmejuttu tämä on, että epäillään hakijan kiinnostusta? Pitäisikö taputtaa käsiään ja hihkua ilosta, hyppiä tasajalkaa ja paukuttaa rumpua? Tehdä kiinnostuslaulu?

Jaksatkohan sinä nyt x tai x -asiaa? Mitä jaksamista siinä on? Senkun tekee :D

Vierailija
4/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rap:

Olen kiinnostunut tästä työstä

En lainkaan kiristyneestä vyöstä

haluun työtä, työtä, työtääää

Jaksan tehdä A, B, C

En lähde menee

haluun työtä, työtä, työtääää

Tarviin eläkettä

haluun työtä, työtä, työtäää

mut en nuole persettä

haluun työtä, työtä, työtäää

Palkkaa mut

ja yllätän sut

Vierailija
5/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelijan oli sitten aivan oikeassa sinun motivaatiosi suhteen. Jos pelkästään se että motivaatiosta pitää puhua ja sitä pyydetään perustelemaan, saa sinut tuohtumaan ja katsomaan paikkoja kilpailijalta, niin ei se ensin hakemasi työpaikka mikään unelmien täyttymys olisi ollutkaan. Ja juuri sen takia sitä kysytään. Samalla osaamistaustalla ja reippausasteella voi olla useita hakijoita. Sulle paikka oli vaan yksi monista, mutta jollekin se voi olla just se minkä todellakin haluaa.

Vierailija
6/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelijan oli sitten aivan oikeassa sinun motivaatiosi suhteen. Jos pelkästään se että motivaatiosta pitää puhua ja sitä pyydetään perustelemaan, saa sinut tuohtumaan ja katsomaan paikkoja kilpailijalta, niin ei se ensin hakemasi työpaikka mikään unelmien täyttymys olisi ollutkaan. Ja juuri sen takia sitä kysytään. Samalla osaamistaustalla ja reippausasteella voi olla useita hakijoita. Sulle paikka oli vaan yksi monista, mutta jollekin se voi olla just se minkä todellakin haluaa.

Olen eri, mutta en käsitä sellaista tyyliä, jossa ei kysytä positiivisesti kiinnostuksesta ja motivaatiosta, vaan epäillään negatiivisesti. Eli tapa, jolla asia tuodaan esille. Negatiivinen ei todellakaan lisää innostusta, vaan antaa paskan kuvan haastattelijasta.  Minulla ei todellakaan ole lisää kysyttävää sellaisilta haastattelijoilta, joilla on minua kohtaan negatiivinen asenne.

-eri

Vierailija
7/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, työpaikka jossa ei osata ammattitaitoisesti tehdä töitä ei ole minulle sopiva. Kannattaa muistaa että minun motivaatiota ei kyseenalaistettu vaan kiinnostusta. Motivaatiota löytyy ja uhrautumis mahdollisuutta ylitöihin ja viikonloputkin voin vetää.

Se arvostaako minua työntekijänä kyseinen paikka ei jäänyt epäselväksi. Ala jolla olen on huutava pula tekijöistä.

Vierailija
8/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älä kysy miksi hakija on lähtenyt edellisestä paikasta (tai jostain sitä aikaisemmasta).

Vierailija
9/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Älä kysy miksi hakija on lähtenyt edellisestä paikasta (tai jostain sitä aikaisemmasta).

Tottakai kysyn. Tuo nyt on yksi ihan peruskysymyksiä työhaastattelussa, että mihin/miksi aiempi työsuhde on päättynyt.

Vierailija
10/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kysyn. Tuo nyt on yksi ihan peruskysymyksiä työhaastattelussa, että mihin/miksi aiempi työsuhde on päättynyt.

varsinkin jos niitä edellisiä työtehtäviä on 50 kpl ja jokainen on maksimissaan 6kk pitkä...

Vierailija
11/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos siihen on liittynyt jonkinlaista ei päivänvaloa kestävää toimintaa tai olosuhteita ex-työnantajan puolelta, sinusta on siis ok lörpötellä näitä kilpailijalle eteenpäin?

Vierailija
12/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita työnhakijoille: paikkaasi hakee moni muukin, joten älä ole ylimielinen, kerro rehellisesti miksi entiset työsuhteet on päättyneet ( soitamme usein entisiin työpaikkoihin), kerro miksi haluat juuri tämän työn ja miksi haluat juuri kyseiseen firmaan. Se että olet saanut kutsun haastatteluun, ei kerro lainkaan yhtään mitään mistään, ole kohtelias, tuo kaikki mahdolliset todistukset mitä voi olla, koska yllätävät pikkuseikat voivat joskus ratkaista, älä hae paikkaa jos työkokemus tai koulutus ei täsmää.

Vierailija
13/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeita työnhakijoille: paikkaasi hakee moni muukin, joten älä ole ylimielinen, kerro rehellisesti miksi entiset työsuhteet on päättyneet ( soitamme usein entisiin työpaikkoihin), kerro miksi haluat juuri tämän työn ja miksi haluat juuri kyseiseen firmaan. Se että olet saanut kutsun haastatteluun, ei kerro lainkaan yhtään mitään mistään, ole kohtelias, tuo kaikki mahdolliset todistukset mitä voi olla, koska yllätävät pikkuseikat voivat joskus ratkaista, älä hae paikkaa jos työkokemus tai koulutus ei täsmää.

Työnhakijoille on liikaakin ohjeita. Sen sijaan työhaastattelijat ovat täysin ulalla siitä millainen on hyvä työhaastattelija.

Vierailija
14/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, tuolla asenteella turha kuvitella saavasi ainakaan mitään laadukasta uraputki työtä. Työnhakija on se, jonka pitää vakuuttaa se haastattelija jos kyse on normaali avoimesta paikasta, eriasia on ne ammattilaiset jotka halutaan firmaan.

Vierailija
15/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan töitä hakiessa niin kypsytti se "miksi hait juuri tätä tehtävää?" No kuule kun haluaisin mielelläni rahaa elämiseen ja tämä paikka on sijainniltaan ja työnkuvaltaan sopiva. Tämähän se on pohjimmiltaan ihan kaikkien motiivi, mutta silti pitää aina kehittää liirumlaarumia siitä et ei kun kuule koen että elämäni syvin merkitys olisi tulla sihteeriksi juuri tähän teidän pahvilaatikkotehtaaseen

Vierailija
16/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13, tuolla asenteella turha kuvitella saavasi ainakaan mitään laadukasta uraputki työtä. Työnhakija on se, jonka pitää vakuuttaa se haastattelija jos kyse on normaali avoimesta paikasta, eriasia on ne ammattilaiset jotka halutaan firmaan.

En kyl ala mitään vakuutuksia hankkii haastattelijalle.

Vierailija
17/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, ja tuo asenne paistaa läpi haastattelijalle.

Vierailija
18/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi jumalakompleksi työnantajilla on jo nähty. Keisarilla ei ole vaatteita. Kyllä työnantajan pitää olla se nöyrempi puoli kun joku tulee puoli ilmaiseksi tekemään töitä.

Vierailija
19/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan töitä hakiessa niin kypsytti se "miksi hait juuri tätä tehtävää?" No kuule kun haluaisin mielelläni rahaa elämiseen ja tämä paikka on sijainniltaan ja työnkuvaltaan sopiva. Tämähän se on pohjimmiltaan ihan kaikkien motiivi, mutta silti pitää aina kehittää liirumlaarumia siitä et ei kun kuule koen että elämäni syvin merkitys olisi tulla sihteeriksi juuri tähän teidän pahvilaatikkotehtaaseen

Tää valehtelu että töitä tehdään koska se on kivaa liirum laarumit on onneksi jäämässä boomereiden myötä pois.

Vierailija
20/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdyssanat ensin ja neuvo vasta sitten :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi