Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarkoitus on työpaikkailmoituksilla?

Feikkityöpaikkailmoitukset
30.01.2023 |

Selvästikään ne ei niihin ilmoittamiin työpaikkoihin ketään palkkaa. Kerääkö ne niillä ihmisten tietoja? Tietääkö joku?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedinissä kerää ihmisten tietoja. Viranomaiset joutuvat ilmoittamaan työpaikan avoimeksi, vaikka olisi jo valmis kandidaatti palkattavaksi. Eli ne ovat feikkejä. Lisäksi ESR rahoitus edellyttää tietyn määrän ilmoituksia, eli siis jotta saisi avustuksia. Ilmoituksilla saadaan myös tilastot sopivasti vääristymään.

Onko kukaan saanut töitä Linkedinin kautta eli hyötyä siitä että omat tiedot on siellä kaikkien pällisteltävänä. Itse olen saanut lähinnä sääliä että voivoi kun tollakin osaamisella ja yrittämisellä. Kuinkahan moni työpaikkailmoitus on feikki. 95%??

Jotkut väittää Linkedinin auttavan työnsaannissa, mutta yleensä ne jotka niin kertovat, vaikuttavat olevan jotain mainostukseen liittyviä ihmisiä. Eli kehut voivat olla mainosta firmalle. Oma juttunsa on se, että Linkedinissä on tämän tästä "olen aloittanut uudessa yrityksessä"- ilmoituksia, mutta ei "olen lopettanut tässä ja tässä yrityksessä koska" .... eli mielikuva, jota Linkedinin kautta saa, on väärä.

Vierailija
22/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen rekrykokemus elävästä elämästä:

Yritin yhden ison valtakunnallisen vuokrafirman kautta hakea meille töihin assaria määräaikaiseksi 3kk.

Ei koulutusvaatimusta, ei kokemusvaatimusta, kunhan olisi tervejärkinen ihminen joka osaa kuunnella ohjeet ja tehdä työt sen mukaan. Eli pitäis sopia nuorelle tai vanhemmalle, eikä väliä onko amis vai lukio käyty, kunhan ikää olis yli 18v.

Työ itsessään helppoa ja mekaanista ja tylsää toistoa. Konttori Vantaalla Jumbon vieressä, hyvät kulkuyhteydet, ilmainen pysäköinti.

Palkka 13€/h plus lounasetu. Työajat sovittavissa, arkisin päivätyö, voi aloittaa klo 7 jos on aamuvirkku tai vaikka 10 jos vaikeuksia herätä aamuisin. Halutessaan saa tehdä täysiaikaisena 40h/vko tai vähemmän.

Älyissään olevalle kaverille voi olla mahdollisuus jatkossakin muihin työtehtäviin, työnantajana pörssiyhtiö eli vakansseja tulee ja hommaa on.

Haku oli päällä kuukauden.

Vuokrafirma oli kysellyt ja haastatellut ja kartoittanut työntekijöitään, lopputulos oli että kukaan ei halunnut tulla. Kuulema konttorityö ei houkuttele ihmisiä.

Olisi pitänyt luvata vakipaikka ja enemmän liksaa.

Sanoin että kun tehtävä on näinkin helppo ja joustava, vaatimustaso näinkin alhainen niin ei pysty.

Purettiin sitten sopimus ja työpaikka jäi täyttämättä.

Jumbon vieressä = hornantuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkedinissä kerää ihmisten tietoja. Viranomaiset joutuvat ilmoittamaan työpaikan avoimeksi, vaikka olisi jo valmis kandidaatti palkattavaksi. Eli ne ovat feikkejä. Lisäksi ESR rahoitus edellyttää tietyn määrän ilmoituksia, eli siis jotta saisi avustuksia. Ilmoituksilla saadaan myös tilastot sopivasti vääristymään.

Onko kukaan saanut töitä Linkedinin kautta eli hyötyä siitä että omat tiedot on siellä kaikkien pällisteltävänä. Itse olen saanut lähinnä sääliä että voivoi kun tollakin osaamisella ja yrittämisellä. Kuinkahan moni työpaikkailmoitus on feikki. 95%??

Jotkut väittää Linkedinin auttavan työnsaannissa, mutta yleensä ne jotka niin kertovat, vaikuttavat olevan jotain mainostukseen liittyviä ihmisiä. Eli kehut voivat olla mainosta firmalle. Oma juttunsa on se, että Linkedinissä on tämän tästä "olen aloittanut uudessa yrityksessä"- ilmoituksia, mutta ei "olen lopettanut tässä ja tässä yrityksessä koska" .... eli mielikuva, jota Linkedinin kautta saa, on väärä.

Kyllä jotkut firmat hakee siellä. Parempi se on kuin mikään muu vastaava paikka.

Vierailija
24/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ite oon kaikki työpaikkani nimenomaan työpaikkailmitukseen vastaamalla saanut ja useammassa haastattelussakin käynyt.

Kerro tarkemmin milloin sait duunin, viime vuos tuhannella? ja miksi kävit useassa haastattelussa, sinua ei siis otettu. Miksei?

2007, 2016, 2018 ja 2020. En oo kysyny miksen ole jotain paikkaa saanut, todennäköisesti ollut joku "sopivamman kokemuksen" omaava hakija jonka kanssa henkilökohtaisella tasolla paremmin "klikannut yhteen". Ja noita haastiksia tässä välissä ollu ehkä 5.

Mikset ole kysynyt? Eikö sinua kiinnosta edes ammatillisessa mielessä. Eikö sinua haittaa ettet saa vakinaista duunia ja juosta noissa haastatteluissa?

Kyllä ne asiat on ollut jo haastattelussa luettavissa rivien välistä. Ja olen ihan vakityössä, ihan on oma valinta ollut työpaikan vaihto. Enkä nyt kokisi haastatteluissa ravanneeni, jos 2016-2023 välillä noin 10 haastattelua käynyt (joista 3 tärpännyt).

Vierailija
25/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin yhden ison valtakunnallisen vuokrafirman kautta hakea meille töihin assaria määräaikaiseksi 3kk.

Ei koulutusvaatimusta, ei kokemusvaatimusta, kunhan olisi tervejärkinen ihminen joka osaa kuunnella ohjeet ja tehdä työt sen mukaan. Eli pitäis sopia nuorelle tai vanhemmalle, eikä väliä onko amis vai lukio käyty, kunhan ikää olis yli 18v.

Työ itsessään helppoa ja mekaanista ja tylsää toistoa. Konttori Vantaalla Jumbon vieressä, hyvät kulkuyhteydet, ilmainen pysäköinti.

Palkka 13€/h plus lounasetu. Työajat sovittavissa, arkisin päivätyö, voi aloittaa klo 7 jos on aamuvirkku tai vaikka 10 jos vaikeuksia herätä aamuisin. Halutessaan saa tehdä täysiaikaisena 40h/vko tai vähemmän.

Älyissään olevalle kaverille voi olla mahdollisuus jatkossakin muihin työtehtäviin, työnantajana pörssiyhtiö eli vakansseja tulee ja hommaa on.

Vuokrafirma oli kysellyt ja haastatellut ja kartoittanut työntekijöitään, lopputulos oli että kukaan ei halunnut tulla. Kuulema konttorityö ei houkuttele ihmisiä.

Sanoin että kun tehtävä on näinkin helppo ja joustava, vaatimustaso näinkin alhainen niin ei pysty.

Miksi ammutte itseänne jalkaan hakemalla uutta työntekijää vuokrafirmasta, joilla on potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa huono maine? Ettekö itse osaa rekrytoida edes 3kk määräaikaista työntekijää?

Vierailija
26/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ilmoittajaosapuoli jotain rahallista hyötyä ilmoittamistaan avoimista paikoista? Eli maksaako joku heille siitä rahallisen "ylläpitokorvauksen"?

Vierailija
27/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset suoraan laittanut itse paikkaa hakuun? Vuokratyöfirmoilla on huono maine juuri sen takia että pelleilee työntekijöiden kustannuksella ehkä myös työnantajien etu ei ole niitä käyttää. Itselle ainakin sanottiin yhdessä että olen liian vanha 40+ eli sanoi 25v rekrytoija että kuule ethön nyt enää oikeasti luule saavasi töitä, koitti saada sinne niiden cv-täyttökursseille. "miten teen itsestäni paremman työnhakijan". Toisessa paikkaa eli Eilakaislalla, hain ihan tavalliseen työhön se haastattelija vinoili koko haastattelun. Sanoi eihän sulla ole tätäkään ammattitaitoa, eli paljastui ettei ollut lukenut edes mun cv:tä josta ilmenee että oli siihen asiaan koulutus ja kokemukset ja sillä oli siitä työtodistukset nenän edessä. Lupasi lopulta heti alkaa etsiä mulle sopivaa paikkaa. Kun palasin extemporee saman tien haettuani takin yllätin sen selailemasta puhelinta tuolillaan löhöämästä tylsistyneen näköisenä.

Vierailija
28/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOnessa firmassa voi tulla ohje 0-tunti sopparin tehneille että muistakaa laittaa kehut sinne linkediniin tai..

Vierailija
29/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten, jossakin kulmalla tätä maata, oli tapana ottaa ihmisiä töihin myös sillä tavalla, että olivat ilmoittautuneet työhönottoon tai sitten olivat lähettäneet täsmäpaikkaan hakemuksen johon eivät tulleet valituiksi mutta jokin muu määräaikaisuus oli sitten tarjolla.

Nykyään tätä ei harrasteta.

Nykyään kaikki pistetään täsmäilmoituksina hakuun. Ja kunnat etenkin, mitä itua on ilmoitella paikkoja, joihin on sopiva ehdokas jo talon palkkalistoille otettuna...

Vierailija
30/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä kyllä työllistyin vuoden 2022 aikana kaksi eri kertaa avoimeen työpaikkailmoitukseen vastattuani. Samoin noita kahta edeltäneeseen työpaikkaan.

Ehkä ap ei vain osaa hakea edustavasti / osaamisessa on puutteita?

Vierailija
31/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista mainontaa. Ei maksa mitään mollissa ilmoittaa, helppo tehdä eikä tarvi edes haastatella tai palkata ketään. Mikään ei pakota.

Osaan julkisen työpaikoista on jo tekijä, mutta laki määrää että pitää olla julkisesti haussa, mutta työn saa se joka jo sitä tekee ilman virkaa tai on jo suhteilla katsottu.

Monet henkilöstövuokrausfirmat käyttää mainontaan juuri noin.

Vierailija
32/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ilmoittajaosapuoli jotain rahallista hyötyä ilmoittamistaan avoimista paikoista? Eli maksaako joku heille siitä rahallisen "ylläpitokorvauksen"?

Saa avoimien työpaikkojen perusteella valtiolta yritystukea ja yksityisiltä rahoittajilta investointina rahaa kasvavaan toimintaansa.

Vierailija
33/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä kyllä työllistyin vuoden 2022 aikana kaksi eri kertaa avoimeen työpaikkailmoitukseen vastattuani. Samoin noita kahta edeltäneeseen työpaikkaan.

Ei sullakaan kovin hyvin mene kun kokoajan haet töihin mitään vakinaisempaa tointa saamatta. Vaikka painopiste on siinä miten hienolta CV näyttää pitäisi se olla ammatillisessa osaamisessa. Alkaa ärsyttää joka paikassa asioidessa miten huonoja työntekijöitä firmoissa suvaitaan.

Vierailija
34/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sullakaan kovin hyvin mene kun kokoajan haet töihin mitään vakinaisempaa tointa saamatta. Vaikka painopiste on siinä miten hienolta CV näyttää pitäisi se olla ammatillisessa osaamisessa. Alkaa ärsyttää joka paikassa asioidessa miten huonoja työntekijöitä firmoissa suvaitaan.

Nykyinen on vakinainen, sitä edeltänyt määräaikainen, ja sitä edeltänyt niin ikään vakinainen. Työpaikan vaihdot tein johtamisen ongelmien vuoksi omasta aloitteestani. En nääs tyydy vain "ihan ookoo"-tason paikkaan.

Mites hyvin itselläsi menee? Jokos olet täyttänyt kaikki työnhakijan velvollisuudet tältä kuulta?

Vierailija
35/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen on vakinainen, sitä edeltänyt määräaikainen, ja sitä edeltänyt niin ikään vakinainen. Työpaikan vaihdot tein johtamisen ongelmien vuoksi omasta aloitteestani. En nääs tyydy vain "ihan ookoo"-tason paikkaan.

Mites hyvin itselläsi menee? Jokos olet täyttänyt kaikki työnhakijan velvollisuudet tältä kuulta?

Ahaa eli puhuit paskaa. Et ole työtön työnhakija vaan työpaikan vaihtaja. Niin sehän teidän työllisten suurin huoli on että suorittaako työtön niitä työttömän velvollisuuksiaan, ei niinkään saako työtä.

Vierailija
36/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyllä alkaa olla oj mainioita. Kukaan ei hae työpaikkailmoituksilla töitä ja ykstyiset rahoittajat antavat rahaa työpaikkailmoitusten perusteella. 

Käsittämätöntä, miten pihalla jengi voi olla. Mutta ymmärrettävää, etteivät nämä tyypit hämärine salaliittoteorioineen työllisty. 

Vierailija
37/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi te väitette, ettei työpaikkailmoituksilla palkata ketää. Ja sitten kun joku on saanut työtä, alkaa kuittailu osaamisesta. 

Tätä väittelyä ei vain voi voittaa. 

Vierailija
38/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi te väitette, ettei työpaikkailmoituksilla palkata ketää. Ja sitten kun joku on saanut työtä, alkaa kuittailu osaamisesta. 

Tätä väittelyä ei vain voi voittaa. 

Ei kun tosiasiat puhuu feikki-ilmoittelun puolesta ja sekin että kovan luokan ammattilaisina pästeeraavilla on aikaa työaikana roikkua keskustelupalstalla kommentoiden.

Vierailija
39/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksilla on kolmenlaisia tarkoituksia. 1)  Löytää työntekijä tehtävään 2) Katsastaa markkinat onko halutunlaisia (koulutus + täsmäkokemus) osaajia saatavilla ja minkä verran hakijoista on tehtävään muodollisesti sopivia. 3) Firman mainostaminen.

Vierailija
40/93 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoituksilla on kolmenlaisia tarkoituksia. 1)  Löytää työntekijä tehtävään 2) Katsastaa markkinat onko halutunlaisia (koulutus + täsmäkokemus) osaajia saatavilla ja minkä verran hakijoista on tehtävään muodollisesti sopivia. 3) Firman mainostaminen.

4) Kerätä ihmisten tietoja ja myydä niitä esim mainostajille tai vaikka vihollisvaltiolle.