Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, että olen ollut kuukausia masentunut - mitä minun pitää tehdä?p

Vierailija
30.01.2023 |

Olen toimintakykyinen, ja kun en ajattele mitään, olen ok. Mutta kun on tyhjää aikaa, niin päässä vellovat mustat ajatukset. Objektiivisesti kaikki on elämässäni hyvin, mutta kun mietin tunteiden kautta, niin mikään ei ole hyvin.

Olen alkanut nukkumaan huonosti. Heräään sata kertaa yössä. Kaikki keinot käytössä, mutta en vain pääse syvään uneen ja herään aamuyöstä valvomaan. Verenpaine on korkealla. Olen jotenkin uupunut. Tuntuu, että lumenluominen rasittaa jo kehoakin.

No. En halua tämän pahenevan tai kroonistuvan. Mitä minun pitää siis tehdä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Itse huomasin vaikka työt eivät olleet rasite niin lisääntynyt vapaa-aika oli helpotus pääkopalleni.

Vierailija
42/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut ajattelemaan, että olisit huono ihminen? Onko töissä liian isoja haasteita tai kotona jotain koettelevaa?

kun katsoo aikuisia lapsiani, niin ei heillä kauhean hyvin mene. Eikö tämä mene aina äidin piikkiin? Joo, tiedän kyllä varsin hyvin, ettei kaikki ole vanhempien syytä, ja tiedän, miten olen heitä yrittänyt auttaa, mutta tunnepuoli on eri mieltä.

Lisäksi olen eronnut aikaa sitten, ja tämä kai vaivaa vieläkin, kun ajattelen lasten ongelmien syiden olevan erossa. Joo, tiedän, että mennyttä ei voi muttaa, mutta

Ja on asioita kotona, joihin minulla ei riitä ymmärrystä. Jos olisin hyvä ihminen, niin ymmärtäisin.

Ap

Olet selvästi yrittänyt vaikka ja mitä olosi kohentamiseksi. Kärsit siitä, että lapsillasi ei sanomasi mukaan mene hirveän hyvin ja koet syyllisyyttä siitä ja erostasi. Oletko koskaan käynyt juttelemassa näistä tuntemuksista ammattilaisella? Nimenomaan perheterapeutilla. Kun ikää tulee, alkaa sitä puntaroimaan menneisyyttään. Mitä virheitä on tehnyt, mitä asioita jätti tekemättä. Herkkä ihminen voi masentuakin, jos kokee tyytymättömyyttä ratkaisuihinsa tai olosuhteisiinsa. Ehkä se jutteleminen ja uusien näkökantojen saaminen voisi auttaa. Nykyään on niin helppoa, kun psykoterapeuteille saa etäaikojakin. Toki moni yksityisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsiä syitä itsestäsi mitkä on ne syyt miksi ja reipastua. Liikkua ja syödä monipuolisesti ja terveellisesti.

Höpö höpö. Vuoden on nyt ollut sota uhkaavalla jättikokoisella naapurivaltiolla. Eikä Suomi ole päässyt vieläkään Natoon, mikä oli se peloteltu pahin mahdollinen skenaario.

Olisi ihme, jos olisi hyvä fiilis pääsääntöisesti. Pitäisi olla yksinkertainen (tai hyvin nuori tai vanha). On luonnollista olla nyt vähän masentunut ja pelokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän