Tajusin juuri, että olen ollut kuukausia masentunut - mitä minun pitää tehdä?p
Olen toimintakykyinen, ja kun en ajattele mitään, olen ok. Mutta kun on tyhjää aikaa, niin päässä vellovat mustat ajatukset. Objektiivisesti kaikki on elämässäni hyvin, mutta kun mietin tunteiden kautta, niin mikään ei ole hyvin.
Olen alkanut nukkumaan huonosti. Heräään sata kertaa yössä. Kaikki keinot käytössä, mutta en vain pääse syvään uneen ja herään aamuyöstä valvomaan. Verenpaine on korkealla. Olen jotenkin uupunut. Tuntuu, että lumenluominen rasittaa jo kehoakin.
No. En halua tämän pahenevan tai kroonistuvan. Mitä minun pitää siis tehdä?
Kommentit (43)
Eipä tuossa voi paljon sen kummempaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat työt, eroat, jne...
Myyt talon ja muutat itsemurhayksiöön säälimään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Etsiä syitä itsestäsi mitkä on ne syyt miksi ja reipastua. Liikkua ja syödä monipuolisesti ja terveellisesti.
En löydä syytä siihen, miksi tuntuu, että asiat ovat huonosti, kun ne eivät sitä ole.
Liikun jonkin verran, mutta tuntuu, että liikkuminen vai lisää kuormitusta vanhan kuormituksen päälle. Syön jo monipuolisesti ja terveellisesti.
Ap
Haet mielialalääkkeet ja elät elämäsi onnellisena loppuun asti.
Jos olet työelämässä, hakeudu työterveyslääkärin juttusille, muutoin terveysasemalle.
Voiko olla kyse stressin ja uupumuksen aiheuttamasta masentuneisuudesta?
Tsemppiä ja rohkeutta avun hakuun, kyllä se aurinko sieltä vielä pilkistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsiä syitä itsestäsi mitkä on ne syyt miksi ja reipastua. Liikkua ja syödä monipuolisesti ja terveellisesti.
En löydä syytä siihen, miksi tuntuu, että asiat ovat huonosti, kun ne eivät sitä ole.
Liikun jonkin verran, mutta tuntuu, että liikkuminen vai lisää kuormitusta vanhan kuormituksen päälle. Syön jo monipuolisesti ja terveellisesti.
Ap
Virallisterveellinen ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Käyn töissä. Se onkin ainoa asia, joka on elämässäni suht hyvin. Olen iloinen, että on maanantai, jotta pääsen ajattelemaan muuta kuin sitä, kuinka huono ihminen olen.
Ap
Googleta "korkean toimintakyvyn masennus". Vaikuttaako tutulta?
Vierailija kirjoitti:
Lopetat työt, eroat, jne...
Minulla on hyvä työ, en halua sitä lopettaa. Minulla on hyvä mies.
Menneet asiat minua masentavat. Ja tulevat. Ei nykyisyys. Kah, kiitos. Sain oivalluksen.
Ap
Oletko 40+? Estrogeenin väheneminen voi aiheuttaa sekä unettomuutta että mielialan vaihteluita. Moni lekuri määrää turhaan mielialalääkkeitä, kun voisi ensin kokeilla hormonokorvaushoitoa.
Mikä saa sinut ajattelemaan, että olisit huono ihminen? Onko töissä liian isoja haasteita tai kotona jotain koettelevaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työelämässä, hakeudu työterveyslääkärin juttusille, muutoin terveysasemalle.
On minulla hyvä työterveys, mutta mitä hyötyä siitä on?
Eikö hän vain tarjoa lääkkeet. Sekö on se ainoa ratkaisu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Googleta "korkean toimintakyvyn masennus". Vaikuttaako tutulta?
Joo muuten, mutta en ole suorittaja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla hyvä työterveys, mutta mitä hyötyä siitä on?
Eikö hän vain tarjoa lääkkeet. Sekö on se ainoa ratkaisu?Ap
Kyllä sieltä muutakin apua varmasti saa. Tutkitaan fyysisen terveyden puolelta mahdollisesti vaikuttavia tekijöitä, saatat käydä työpsykologilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Oletko 40+? Estrogeenin väheneminen voi aiheuttaa sekä unettomuutta että mielialan vaihteluita. Moni lekuri määrää turhaan mielialalääkkeitä, kun voisi ensin kokeilla hormonokorvaushoitoa.
Olen, ja minulla on hormonilaastari. Ikään liittyy oman äidin vanhuus ja heikkeneminen ja väkeä kuolee ympäriltä kauheasti. Osa tästä on jotain raihnaisuuden pelkoa. Ihmiselämä on kauheaa.
Ap