Te jotka ette osaa tehdä ruokaa, mitä syötte?
Teettekö jotain helppoa vai ostatteko valmista? On niin vaikeeta suunnitella ruokia joka viikko, pyörii nää samat ruuat aina. Laittakaa jotain helppoja ja mielellään halpoja ruokaohjeita joita jopa te osaatte valmistaa.
Kommentit (99)
Just söin paketillisen kylmiä nakkeja ja omenan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jokainen normaali ihminen oppii laittamaan ruokaa jos haluaa.
Ihan jokainen.
Kyse onkin 99% tapauksissa viitseliäisyydestä. Metsästäjänä kerran tyrkytin kaverille parin kilon hirvipaistia kun kävi remonttia jeesaamassa. Ei ottanut ja sanoi ettei se tiedä miten se valmistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Just söin paketillisen kylmiä nakkeja ja omenan.
Joko alkaa pierua pukkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka osaa lukea, osaa tehdä ruokaa. Ruuanlaitto ei perustasolla muuta kuin ohjeiden seuraamista.
Aika jännä. Minä taas olen ain vain kokannut pannulla tai kattilalla ja hyvää on ollut mielestäni joka kerta. En ikinä ole mitään ohjeita katsellut. Leipominen on toki eri asia ja siitä pysyn erossa.
Nyt puhuttiinkin perustasosta. Tasosta, jolla ei osata soveltaa tai käyttää omaa mielikuvitusta.
No mä olen aina osannut tehdä ruokaa ihan vain kokeilemalla. Ei se ole mitään muuta kuin tietoa ruoka-aineista ja vähän kemiaa ja fysiikkaa.
No kivat sulle. Ketjun aiheena ei nyt kuitenkaan ole sinun taitosi, vaan ne, jotka eivät osaa tehdä ruokaa vain kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
No miten vaikea on tehdä esim. paistettuja kanafileitä ja riisiä? Tai kasvissosekeittoa?
No riisin keitto ei ole mitään ruoanlaittamista tai kanafileen paistamisen tai joku sosekeitto. Ihan peruskauraa. Kunnon kokkaaminen on ihan toisella tasolla, jolla itse en vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
No miten vaikea on tehdä esim. paistettuja kanafileitä ja riisiä? Tai kasvissosekeittoa?
No itseasiassa osaan mä noita tehdä. Esim kasvisosekeitto on yks sellaisia ruokia mitä usein teen. Osaan paistaa kanaa ja jauhelihaa pannulla, keittää riisiä jne. Mut esim ruskeakastike on sellainen mitä en oo koskaan oppinut tekemään, samoin lihapullat maistuu aina ihan pahville, makaronilaatikko on ensimmäisenä päivänä hyvää mutta jääkaapissa muuttuu sellaseks kiinteäksi köntiksi että on aika oksettavaa syödä, en osaa maustaa ruokia oikealla tavalla. Pinaattikeiton tein yksi päivä ja oli ihan veden makuista vaikka ohjeen mukaan tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riisin keitto ei ole mitään ruoanlaittamista tai kanafileen paistamisen tai joku sosekeitto. Ihan peruskauraa. Kunnon kokkaaminen on ihan toisella tasolla, jolla itse en vielä ole.
Mitä se kanapihvi ja riisi sitten on, jos ei ruokaa?
P.S. Lue ketjun otsikko huolella. Et nyt ihan hahmottanut, mikä tässä on aiheena.
Teetkö yhdelle tai kahdelle lieden päällä vai isomman erän uunissa?
Jos keität perunoita, kermaviilipurkillisesta saat kastikkeen. Keitä enemmän kerralla. Seuraava ateria pyttipannu, perunat, pilko sipulia ja kananmuna. Tulee paistinpannulla.
Sipulilla saa makua mihin tahansa.
Vedenkeittimestä on apua. Kuumenna vettä, kaada lautaselle ja sekoita pikakaurahiutaleet. Vedenkeittimen avulla voit tehdä muusia esim Lidlin perunamuusijauheesta.
Hernekeittoa saa tölkistä. Kaavi massa kattilaan ja lisää puoli tölkillistä vettä. Kuumenna ja sekoita. Säilyketölkin kansi tölkin sisälle, ettei tule haavaa.
Harjoittele ruoanlaittoa, joku päivä alkaa sujumaan.
150 mg Venlafaxiinia poistaa nälän sekä pelon.
Teen jotain helppoa. En hae tai osta juuri koskaan valmista koska siihen ei oikein ole varaa. Onneksi mun puoliso on hyvä tekeen ruokaa ja se useimmin meillä kokkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa osaan mä noita tehdä. Esim kasvisosekeitto on yks sellaisia ruokia mitä usein teen. Osaan paistaa kanaa ja jauhelihaa pannulla, keittää riisiä jne. Mut esim ruskeakastike on sellainen mitä en oo koskaan oppinut tekemään, samoin lihapullat maistuu aina ihan pahville, makaronilaatikko on ensimmäisenä päivänä hyvää mutta jääkaapissa muuttuu sellaseks kiinteäksi köntiksi että on aika oksettavaa syödä, en osaa maustaa ruokia oikealla tavalla. Pinaattikeiton tein yksi päivä ja oli ihan veden makuista vaikka ohjeen mukaan tein.
Ruskea kastike on hieman haastava valmistaa. Pitää muistaa sekoittaa koko ajan, ettei jauhot pala. Lihapulliin saa makua esim. kippaamalla taikinaan sipulikeittopussillisen. Netistä löytyy myös lukuisia ohjeita, joita noudattamalla ei taatusti maistu pahvilta. Makaronilaatikossa sulla on ongelma liian pieni nesteen määrä. Pinaattikeitto ei maistu vedelle ellei ohje ole ihan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Lue ketjun otsikko huolella. Et nyt ihan hahmottanut, mikä tässä on aiheena.
No kyllä jokainen tuollaista ruokaa osaa tehdä. Minä en osaa tehdä kastikkeita tai paistaa pihviä medium miinus tai kypsentää pastan just al dente. Tuo on sitä ruonlaittoa minulle.
En syö mitään sellaista, mitä ruuaksi kutsutaan (eli patoja, keittoja, kiusauksia jne.). Syön hedelmiä, pilkottuja vihanneksia (keittämättä tai paistamatta) ja leipää ilman voita. Rahkaa ei tarvitse valmistaa, marjojen sekoittaminen sekaan ei ole ruuanlaittoa ja ihan ravitseva se lopputulos silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jokainen tuollaista ruokaa osaa tehdä. Minä en osaa tehdä kastikkeita tai paistaa pihviä medium miinus tai kypsentää pastan just al dente. Tuo on sitä ruonlaittoa minulle.
Sitten sinä et tiedä, mitä tarkoittaa ruuanlaitto. Ruokaa se on sosekeittokin ja sitä laitetaan siinä missä pihviäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä puhut ihan muusta kuin ketjun aiheena on. Nyt ei puhuta hifistelystä kypsyysasteilla, vaan ihan perusruuanlaitosta.
Keitä vaikka pastaa ja kun pasta on valmis niin joukkoon pestoa ja pikkaisen raastat parmesania päälle. Vartissa valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskeakastikkeen kanssa saakin olla aika tarkkana, jos siis oikeasti hyvää haluaa. Keskity nyt joihinkin muihin ruokiin. Makaronilaatikko, teethän lihaliemeen? Säilyy parempana kuin munamaitoon tehty jos haluaa seuraavanakin päivänä lämmittää.
Helppoja mausteita esimerkiksi jauheliharuokiin on suola, mustapippuri, paprikajauhe,,timjami ja oregano.
Jauheliharisotto on meillä arjen luottoruokaa. Nopea tehdä, jos käyttää pakastevihanneksia. Samoin keitot on helppoja, kun maku vaan paranee seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Keitä vaikka pastaa ja kun pasta on valmis niin joukkoon pestoa ja pikkaisen raastat parmesania päälle. Vartissa valmis.
Tuolla ei kyllä nälkä lähde. Proteiinia 0%
Täällä näköjään trolleja esittämässä minua 😁 ap
Kyse ei ap ole osaamisesta, vaan viitsimisestä. Perusruuan tekeminen on niin helppoa, että lapsikin sen oppii.