Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette osaa tehdä ruokaa, mitä syötte?

Vierailija
29.01.2023 |

Teettekö jotain helppoa vai ostatteko valmista? On niin vaikeeta suunnitella ruokia joka viikko, pyörii nää samat ruuat aina. Laittakaa jotain helppoja ja mielellään halpoja ruokaohjeita joita jopa te osaatte valmistaa.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan kanan liian kuumalla pannulla kuivaksi ja aavistuksen mustaksi. Vaihtoehtoisesti jää osittain raa'aksi. Lisukkeeksi puoliraakaa pastaa ja ketsuppia.

Vierailija
2/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaikka salaatin mihin voi laittaa suoraan kaikkea kypsentämättä

Salaattia, oliiveja, tonnikalaa, punasipulia, kurkkua ja leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola tai tilausruoka.

Vierailija
4/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka osaa lukea, osaa tehdä ruokaa. Ruuanlaitto ei perustasolla muuta kuin ohjeiden seuraamista. 

Vierailija
5/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lohifilee uuniin ja perunoita kiehumaan

Vierailija
6/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka osaa lukea, osaa tehdä ruokaa. Ruuanlaitto ei perustasolla muuta kuin ohjeiden seuraamista. 

No jostain kumman syystä ne ruuat joita teen maistuu ihan p askalta. Vaikka kuinka ohjetta lukisin.

Vierailija
7/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa myydään helposti valmistettavia ruokia pusseissa.

Vierailija
8/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostain kumman syystä ne ruuat joita teen maistuu ihan p askalta. Vaikka kuinka ohjetta lukisin.

Ei se pelkkä lukeminen riitäkään. Niitä ohjeita pitää myös noudattaa. Toki kaikki ruoka ei ole hyvää, vaikka miten tekisi ohjeen mukaan. 

Vierailija
9/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keittoja ja lisäksi paistan kanaa tai kalaa lisukkeeksi. 

Vierailija
10/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt varmaan mikä lasketaan ruoan valmistamiseksi? Lyön kanta uuniin. Keitän nuudelit, lisään kasvikset, mausteita ja sitten lisäksi paistan jotain pannulla sekaan. Eihän tuo ole laisinkaan älyä vaativaa tekemistä.

Vierailija
11/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ulosta pannulle/kattilaan niin ei maistu paskalle. 

Vierailija
12/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä. Minä taas olen ain vain kokannut pannulla tai kattilalla ja hyvää on ollut mielestäni joka kerta. En ikinä ole mitään ohjeita katsellut. Leipominen on toki eri asia ja siitä pysyn erossa.

Vierailija
13/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä. Minä taas olen ain vain kokannut pannulla tai kattilalla ja hyvää on ollut mielestäni joka kerta. En ikinä ole mitään ohjeita katsellut. Leipominen on toki eri asia ja siitä pysyn erossa.

Nyt puhuttiinkin perustasosta. Tasosta, jolla ei osata soveltaa tai käyttää omaa mielikuvitusta. 

Vierailija
14/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juuri osaa laittaa ruokaa, mutta pystyy kyllä paistamaan kalafileen liian kuivaksi ja silppuamaan kasviksia viereen ja syömään leipää hiilariksi päälle.

Vierailija
15/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paista jauheliha, lisää paketillinen(300g) pakastevihanneksia pannulle, lisää mausteita(maltilla, suolaa voi aina lisätä myöhemmin :) Lisää pannulle pari desiä riisiä(muumimukillinen) ja vettä niin että kaikki peittyy. Anna porista n. 20min välillä sekoitellen, vesi haihtuu ja riisi kypsyy. Nyt sulla on risottoa n. 3-4 annosta. Jos tämä on liian vaikeaa, sitten kannattaa käyttää valmisruokia. Lisukkeeksi voi laittaa kurkkua, salaattisekoitusta, minitomaatteja tms..

Kannattaa katsoa kotikokki.net sivustoa, sieltä löytyy aika paljon perustason safkaohjeita. Ei ruuanlaitoin tarvitse olla tuntikausia keittiössä pilkkomista.

Vierailija
16/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten vaikea on tehdä esim. paistettuja kanafileitä ja riisiä? Tai kasvissosekeittoa?

Vierailija
17/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei juuri osaa laittaa ruokaa, mutta pystyy kyllä paistamaan kalafileen liian kuivaksi ja silppuamaan kasviksia viereen ja syömään leipää hiilariksi päälle.

Useinhan miehen vahvin kokkaustaito liittyykin grillaamiseen. Perheessä mies yleensä se joka paistaa kesäisin pihvit yms. kun pääsee siinä hommassa loistamaan ja emuloimaan jotain "ugh minä mies tuoda saalis naaraalle ja pennuille"-juttua.

Vierailija
18/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen normaali  ihminen oppii laittamaan ruokaa jos haluaa.

Ihan jokainen.

Vierailija
19/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kasviksia ja jotain proteiinia siihen kylkeen. Joskus jaksan panostaa, tehdä kotitekoista lasagnea, ratatouillea tms. Useimmiten jos ei kokkailuun ole aikaa, teen nopean aasialaisen wokin. Helppoa kun ei tarvitse muuta kun leikata kasviksia ja wokata nopeasti soijassa, hunajassa ja seesamiöljyssä. Variaatiota saa vaihtamalla kasviksia ja proteiinilähdettä.

Vierailija
20/99 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiinkin perustasosta. Tasosta, jolla ei osata soveltaa tai käyttää omaa mielikuvitusta. 

No mä olen aina osannut tehdä ruokaa ihan vain kokeilemalla. Ei se ole mitään muuta kuin tietoa ruoka-aineista ja vähän kemiaa ja fysiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän