Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIsmasujen la-su-pino

18.11.2006 |

jollekin fiksulle taas jätän työt :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vähän mieltä purkamaan tänne välillä.Mullahan on ollut n.viikolta 13 lähtien supistelua,työtkin jouduin lopettamaan että tilanne rauhoittuisi.Välillä joutuu makoilemaan pari päivää sängyssä tekemättä mitään ja tilanne rauhoittuu.

Viime viikko oli taas vaikea ja eilen heräsin veren vuotoon,eikun äitipolille näytille.Varsinaista syytä ei löytynyt,lääkäri kuitenkin epäili,että istukassa pieni verenpurkauma joka vuotaa ja aiheuttaa kipua.

Nyt sitten iski täydellinen liikkumakielto ja jos kotona ei tilanne rauhotu ottavat osastolle.

Tänä aamuna sama toistui ja taas tutkittiin,vielä onneksi päästivät kotiin makaamaan.

Nyt ei auta tämän mamman enempää istua vaan menen tästä lepäämään.Hyvää jatkoa kaikille

jonttura 24+5

Vierailija
22/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noista raha-asioista. En oo ennen koskaan sanonut poikkipuolista sanaa ukkelin rahankäytöstä, just sen takia, kun hänen tuloillaan kuitenkin eletään. Mutta en pidä siitäkään, että mun panosta ei arvosteta. Eipä pystyis mies tekemään pitkiä päiviä, jollen mä pyörittäis kotia ja hoitais suurimmaks osaks lapsia. Ja kuitenkaan mun (olemattomasta) palkasta ei jää mulle mitään, vaan kaikki menee meidän kaikkien hyväks. Eikä pidä kysyä mielipidettä, jollei ole varautunut siihen, että se saattaa sotia omaansa vastaan.

No se siitä, antaa olla. V-käyrä on kuitenkin niin korkealla tällä hetkellä.

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että muakin oli kaipailtu :)

Tappi: minkä väriset vaunut tilasitte? Ne moitteet mitä Oran vaunuista muistan kuulleeni, on ollu, että koppa on kapea ja lyhyt, riippuen mihin merkkiin vertaa. Meille se ei ollut mitenkään ongelma, en tullut asiaa edes ajatelleeksi, kun ei ollut vertailukohdetta. Kun poika tuntui liian isoilta nukkumaan kopassa, alkoi poika nukkumaan ratasosassa. Tähän menee kuitenkin useampi kuukausi, ennen kuin koppa käy pieneksi (olikohan kopan pituus 80cm??). Ja kesää kohti mennessä vaatteet vähenee. Toinen juttu on ratasosan istuimen haararemmi; se jää kauaksi, voisi sijaita keskemmllä istuinta, jotta tukisi paremmin istuvaa lasta. Mutta, taaskaan en kokenut sitä ongelmaksi. Talviaikaan rattaissa on lampaantalja, lapsella toppavaatteet, niin remmi onkin ihan sopivalla kohdalla. Ehkä istumaan opettelevalle vauvalle tuo tuki on tärkeämpi. Nyt ajattelin kakkosen kohdalla ommella remmiä ylemmäs, jos sitten siltä tuntuupi. Huippuvaunut silti. Renkaat ja runko, sekä jalkapeite ennen kaikkea, ovat erittäin hyvät.

Me käytiin koko perheen voimin tunnin lenkillä. Koiralle otin varuilta valjaat, jos innostuis vaikka vetämään. On niin hiivatin liukasta. Hyvin oli reitti kuitenkin hiekoitettu ja pystyssä pysyttiin. Eikä koirakaan halunnut kokeilla onneaan.

Kummeista: esikoisella on 4 kummia. Nyt tuntuu, että hyvät kummiehdokkaat käy vähiin. Sylikummi on jo päätetty. Lisäksi haluaisin ainakin 2 kummia. Itselläni kummeja on 6, osa jo kuollut.

Poika nukkuu, mies on anoppilassa muuttoapuna, koira makoilee lyhyemmässä karvassaan (kynin sitä lyhemmäs) ja kissan piru huutaa. Aina sillon kun nukutaan! Milloin se huutaa etsiessään muita kissoja, milloin saalista esitelläkseen (kantaa hampaissaan milloin mitäkin), vai pentuakohan luulee kantavansa suussaan... Leikattu kissa, mene ja tiedä...

rimma 23+4

Vierailija
24/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus pois supparit,ainakin 3.si kuukaudeksi vielä!!

Jännää ettei supistukset toisaalta ole mua kiusannut.En taida olla huomannut ensimmäistäkään.Nelkusta ja viitosesta alkoi ennakoivat supparit noin 20 viikolla ja nelkusta ne paheni yllättäen rv 31 jolloin kohdunsuu oli alkanut aukeamaan ja kaula häviämään.Poika oli ihan lähtökuopissa jo.Makuuttivat mut sairaalassa ja kotisonit sekä supistuksia ehkäisevän lääkityksen sain.Poika syntyi kuitenkin vasta 40+3 tai jotain sinne päin=)

Galluppia laittaisin vielä

TUKIVERKOSTO,onko teillä hyvä sellainen?

Äidit ,anopit,sisarukset ja ystävät apuna?

Itselläni apua lähellä-Anoppi auttelee ja oma äiti sen minkä töiltään kerkee(työelämässä vielä tiukasti kiinni)Anoppi on hoitanut lapsiamme kun olemme synnyttämässä ja vaikka kaksinkeskeisen matkan ajan.

Miehen sisarukset ottaa isompia lapsiamme mielellään lomilla vaikka pidemmäksikin aikaa.

Pieni mies tekee tuhmuuksia...täytynee mennä pelastamaan koti=)

Leanna rv 22+ jne

Vierailija
25/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei alkuun ettei vaan unohdu:

Joku ( anteeksi kun en muista nikkiä) oli käynyt Brunolla 4D-ultrassa. ONko ultraus ihan masun päältä? Mitä maksaa ja miten saan varattua ajan????

Tällä hetkellä mulla on niin surkeet kuvat tästä meidän pullasta, et haluisin kokeilla tuota 4D, kuuullostaa niin mahtavalta! Viimekskin kättärin täti ei saanut annettua mulle hyviä kuvia, koska pulla oli niin vaikeissa asennoissa koko ajan, joten jotain muistoo kyl kaipais...

Viime yönä poika näki jotain painajaista ja itki ihan hysteerisesti.Pojalla ei ole aikaisemmin ollut tuollaisia yöllisiä itku kohtauksia joten olin ihan ihmeissäni, ukkokin taas suomen toisessa päässä työmatkalla tietenkin, joten olin ihan yksin...

Kesti aika kauan ennenkuin sain pojan virkoomaan unestaan ja rauhoitetua että sain itkun loppumaan ja pojan tajuamaan että kaikki on ok. Sitten huomasin et pojan silmäthän vuotavat valkoista mömmöä(= PAHA SILMÄTULEHDUS!!!!!).

No sitten sitten sain pojan nukkumaan uudelleen ja kello oli ties mitä. Sitten heräsin viideltä maatajärisyttävään suonenvetoon vasemmassa jalassani.Kamala kipu.Sain sen hierottua pois ja p........e taas iski uusi suonenveto samaan jalkaan ja kax kertaa pahempana.Tuntu kuin henki olis lähtenyt kun sattui niin kovasti.

Tää raskaus on tuonut tälläisen ihanan vierailijan( toivottavasti ei jää asumaan) mukanaaan. MUlla ei ole koskaan vetänyt suonta jalasta paitsi nyt...

Sitten heti aamulla lähdettiin lastenklinikalle. Lääkäri määräsi lääkkeet ja antoi pojalle viikon sairaslomaa, että poika on nyt siis viikon pois päiväkodista.Great!!!

Jalkani on edelleenkin todella kipeä yöllisen suonenvedon takia, ja kävely/seisominen ottaa koville.Laitoin vasempaan jalkaan säärystimen että siin olis lämpöö koko ajan, en tiedä auttaako se oikeesti mut auttaa ainaskin vähän korvien välis;)

Käytiin me kannelmäen prismassakin tänään.Siel oli IHAN oikee PORO. Poika oli ihan onnessaan!! No täytyy kyl sanoo et se poro oli kyl söde.Et kyl mäkin sitä rapsuttelin.

Pulla on taas potkiskellut ihan mukavasti koko päivän.Kyl se vaan on joka päiväinen ihme kun tuntee elämän sisällään. En muistanutkaan esikoisesta millaista se oli kun joku potkiskeli.

Synnytys pelko kyl rupee hiipiin jo päälle.En tiedä miten tulen siitä selviämään....Sektioo en kyl rupee ruinaamaan, koska haluan viel lisää lapsia, ja en halua sektiota kohtuni vaivaksi.( Muistaakseni voi olla 3 sektio raskautta, mutta ei sen enempää.)

No joka tapauksessa, hyvää sunnuntai illan jatkoa kaikille äideille ja masukeille!!!

Hanan rv 22+1 ja pulla

Vierailija
26/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONTTURA;

ottaa nyt vaan ihan rauhallisesti ja kipittää sinne punkan pohjalle. Hyvä vaan että ovat niin " helposti" ottamassa osastolle, motona ei kuitenkaan tulis oltua NIIN levossa kun tarvii. Tsemppiä!!

RIMMA;

Me otettiin ne " harmaa-tuhka" kärryttimet, aateltiin et on sitten sen verran tummat ettei kaikki lika heti näy..ja ne oli tarjouksessakin. Muistelin että olisko ollu Brion jotkut missä koppa oli 80x28! Näissä on 79x32, ja sitte nukkumapituus ilman koppaa on 90cm, eli kuulostaa suht tilavalta, ehkä malli on muuttunu. Mä jotenki fiksusti ajattelin että kun varmaan ekat istumiset tulee joskus talvi-aikaan, tai kuitenki viileellä ni onpa sitten enempi tilaa toppavaatteille kun se haarajuttu on kauempana, siinä tais olla että istumatilan syvyys on jotain 30cm;n tienoilla. En mä tiedä niistä mitään mutta en usko että ne nyt ihan pas#at on.

Juupas, ajateltiin miehen kans et ei ostetakaan yhtään joululahjaa toisillemme, eikä oikeestaan vanhemmillekaan..vaan panostetaan siihen että mennään vihkiäisten jälkeen kunnon aterialle ja kahville (vihkiäiset olkoon lahja vanhuksillekin)..aion käydä ennakkoon varaamassa safkat ja pöydän sun muut, ja maksamassa sen pois (alkoholia ei juo kukaan kun en kerran minäkään :D )..sitten ei tartte muuta kun mennä paikalle ja nauttia. Mietitään sitten niitä suurempia pirskeitä myöhemmin..jos jaksetaan.

Mä hölmö menin syömään ihan hirmusti tortilloja päivällä ja sain siitä ilmeisesti supistuksen..ainakin tuntu siltä että sitä se varmaan oli. Ei siis parane syödä liikaa. Toivottavasti nuo pahikset pysyy poissa kun työt alkaa, ei huvittais vielä jäädä saikulle. Reilu kaks viikkoa vaan vielä ja sitten olis taas puolentoista viikon loma..sen jälkee vois alkaa harkitsemaan mitä tekee.

Mutta joo, pitäs lähteä koiran kanssa käpyttelemään vielä, menin sille aamusella lupaamaan että tänään mennään lenkille - ja koirallehan EI valehdella. Nyt on siis mentävä, täytyy varmaan laittaa " Mummo-liukuesteet kenkiin että varmentuu pystyssä pysyminen, onneks toi ajuri ei vedä tippaakaan vaan kulkee kun enkeli.

Tappert ja potkiva Puksu..

Vierailija
27/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lääkäriasema Femeda

Kalevankatu 9a

00100 Helsinki

puh 09 75101000

ja koko touhu maksoi kelakortti korvauksen 150.95

vatsapeitteen päältä!

kata-72

Vierailija
28/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS!!!

Nyt jos ukko vaan tulis kotiin pääsisin mouruamaan tuota ultraa!!!!!!

Vaik joululahjax jos saisin tuon...ainahan saa toivoa :)

hanan