Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIsmasujen la-su-pino

18.11.2006 |

jollekin fiksulle taas jätän työt :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt päät vähän sekasin täällä päässä - eikä ihan vähän.

Kiikutin ne saamarin paperit eilen sinne Kelaan kun en ite osannu täyttää - koska;

Me ollaan miehen kanssa kihloissa, ja mies kyllä asuu mun luona, mutta ei virallisesti - hän siis ei ole kirjojaan siirtänyt tänne naapurikunnasta, koska tekee töitä joka pvä kotitilallaan, ja siellä tulee sukupolvenvaihdos voimaan ens kesänä, ja miehelle taitaapi langeta tilalla-asumis-velvote. On siis jotenkin typerää raahailla niitä kirjoja eestaas.

Noh, Kela tulkitsee että mä olen sitten yksinhuoltaja, koska ei virallisesti asuta samassa taloudessa - täten mies ei saa MITÄÄN, ei isyysvapaita, ei tukia, ei mitään. Järjetöntä!!!

Nyt on sitten vaihtoehtoina joko mennä naimisiin ennen papereiden palautusta (on siinä ja hyvä syy :) ) tai muuttaa ne kirjat tänne - joskin sitten kesällä se pahus tekis musta taas yksinhuoltajan - eli lopputulos on sama.

Kaiken tän sekoilun keskellä funtsittiin josko sitten mennään naimisiin vuoden vaihteen tienoilla ihan vaan maistraatissa, ja juhlitaan kirkollista vihkimistä sitten myöhemmin - suunnitelmissa tää nyt on ollu jo pidempään, mutta nyt vaan nopeutetulla aikataululla..jotenkin vaan huvittaa koko hässäkkä- -tosi painavat nää syyt :D

Lisäks, meidän piti mennä tänään sinne Lahteen kattomaan niitä vaunuja - soitin eilen liikkeeseen joka on tuon Oran jälleenmyyjäliike - ja heillä ei ole YHTIÄKÄÄN Oran kärryjä näytillä...eipä siis menty sinnekään - päätettiin tylysti tilata netistä ne Oran Jovi Airit, ja kattoa sitten kotona mitkä ne on..vielähän on aikaa palauttaa tai myydä käyttämättöminä eteenpäin ja hankkia toiset.

Alkaa vaan kiristää tosi pahasti koko homma kun pitäs päästä testailemaan ja kaikki on niin kaukana, että tilallisen on lypsyjen välissä tosi paha lähteä - Lahteen ois vielä ehkä ehtiny muttei kyllä muualle. Olkoot, otetaan riski ja tuumaillaan.

MASULI;

Saanko mä tulla teille syömään?? Unohetaan se mun dietti, enkä mä ole eilisen särän ahtamisen jälkeen vielä mitään alas saanukaan.

Mä kans suosittelen sika-nautaa tai tosi rasvasta nautaa sen lihan sekaan!

Haa, jollakulla muullakin on turbomasu..hyvä etten ole yksin :) josko se kasvu tasaantus tästä, tosin mun sisko sano että kun hän oli 6kk;n tienoilla, lääkärituttu kyseli onko synnytys jo lähellä ja että oot varmaan jäämässä just äitiyslomalle..eli suvussa kulkee suuret masut.

Juuh, muuten me masun kanssa voidaan ihan jees, vietetään vikoja vapaita ennen töihin paluuta..mies vei multa auton ja ulkona on tiet kun luistinradat joten jumissa olen..hyvä syy roikkua täällä :)

Tappert ja Puksu 23+6 ja kohta taas poksuu

Vierailija
2/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaa pattiin nämä vesisateet, olisi vain ollut kauniin valkoista ja hieman pakkastakin, mikäs sen ihanampaa. Toivottavasti edes jouluksi saadaan valkoinen maa. Ne liitoskivut sitten vihdoin ja viimein hellittivät eilen illalla, ja arvatkaa oliko ihana istua soffalla ilman kipua .. Olipa rankka kuusi päiväinen, en ihan heti toivota tervetulleeksi vastaavanlaisia kipuja, mutta eiköhän ne sieltä tule ilman toivotuksiakin :-)) Mitenköhän selviän itse synnytyskivuista ?

Paljon oli tullut kommenttia tuohon painoasiaan ! Itse ymmärrän, että jos nyt paino nousee sellaiset 30 kiloo niin aivan varmasti olen vaikeuksissa niiden kanssa synnytyksen jälkeen, jos yhtään olen äitini geenejä perinnyt. Siinä mielessä ruokakontrolli on hyvä, mutta mielestäni ei ole oikein alkaa stressaamaan odottavia äitejä painosta, se mikä tulee se tulee ja sille ei voi mitään. Nyt koitan hieman pienentää annoksia ja syön vain yhden lämpöisen aterian päivässä ja koitan korvata herkut hedelmillä. Mullahan paino oli nyt rv:lla 22 noussut 13kiloa.

Tappi: Aivan ihania uutisia, jos meinaatte mennä ennen puksun syntymää naimisiin. Kelan pakottamina sitä ei kannata tehdä vaan mieluummin siirtää miehen kirjat sinne sinulle, naimisiin voi mennä aina ja järjestää kunnon häät :-)) Kuitenkin onneksi olkoon, jos maistraattiin päädytty. Ja tuosta masunkoosta vielä, mullahan sf-mitta oli vaivaiset 18, joten masuun se 13kiloa ei ainaakaan ole mennyt vaan taitaa löytyä tuolta persauksen ja kankkujen puolelta, joten ole onnellinen että sulla se paino on tod.näk. juuri siellä missä sen pitääkin olla !!!

Masuli: toivottavasti tänään olisi parempi päivä kuin eilen ! Välillä masentaa ja ahdistaakin, mutta täytyy vain sinnitellä ... Ja sinulla on vielä tuplasti raskaampaa kuin itselläni, kun meillähän ei ole muita lapsia olemassa. Jaksuja !!!

Pitiköhän vielä jotakin kommenteerata (?) No palataan myöhemmin iltapäivällä ! Hyvää lauantaita kaikille maaliksille t. emmi rv-21+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä meilläpäin tota lunta on saatu... ja paljon... mutta nyt näyttää kyllä nuo lumet saavan vauhdilla kyytiä :( Vettä sataa ja pari astetta plussaa täällä :( Että vihaan noita kelejä... kun ollaan aina iltapäivällä oltu ulkoilemassa poikien kanssa, jotta saan ne sitten helpommin yöunille, nyt sitten kuravetimet pitää kaivaa esiin... ei tuonne ulos ole muuten menemistä. Muutenkin aikas harmaa keli ja jotenkin kokoajan vaan ramasee...

Täällä oli joku toinenkin (anteeksi, en muista nimimerkkiä) joka noita sokereita joutuu kotona mittamaan. Mulla olis taas edessä se mittailu viikko. Inhottavaa puuhaa, mutta minkäs teet... Suututtaa vaan kun joutuu ne päivät elämään kellon mukaan...

Tuntuu et mihinkään ei pitäs lähtee, tai muuten unohtuu joku mittaus välistä... Ja sormenpäät sitte sen kolmen päivän jälkee punasina ja hellinä...

Joo, tulipas taas valitettua...

Massussa taas meno päällä. Oon huomannu et tää vauva reagoi varsinkin tuon mei kakkosen itkuihin... ja jos yöllä herään ja joudun enempi pomppimaan, niin eikös herää mahanasukkikin. Kun ei vaan olis kovin herkkäuninen sitte synnyttyään. Kakkonen meinaa oli!! Mutta esikoinen taas niin helppo ja sikeeuninen vauva että!!

Närästys on nyt yltynyt aika lailla, rennietä menee useempi päivässä. Iskias vaivaa kanssa, mutta ei mitenkään kovin, kuten teillä joillain! Tuntuu, että eniten se vaivaa kun koittaa saada hyvää nukkuma asentoa. Jotenkin vaan tonne kankun alle tai sinne jonnekkin pistää ja ei meinaa löytyä hyvää asentoa... Voiskohan tää olla jotain muuta kuin iskiasta?!?!

Maha alkaa olla jo aika iso, mutta hyvin peittyy ison takin alle :) Mietinkin tässä yhtenä päivänä, että kun naapuritkaan ei tiedä ja aika harvalle on tullut " mainostettua" että tässä taas ollaan odottavassa tilassa niin näinköhän ne vasta sitten huomaa kun vauva syntyy :)

Toki lähipiiri ja ystävät ovat tietoisia ja töihin tietenkin ilmoitin, mutta muuten ei ole tullut juurikaan kerrottua...

Pistetääs vähän galluppia pystyyn... meinaa, itseä mietityttää tuo kummi juttu. Onkos kaikilla jo vauvalle kummit tiedossa?!

Meillä ei vielä ole mitään päätetty, vähän ollaan vaihtoehtoja funtsattu ja hankalaa tuntuu olevan. Kolmannelle kun ei millään riitä enää niin läheisiä kummeja kuin näille kahdelle ekalle...

Ja varsinkin kun meidän pojilla molemmilla hyvin läheiset ja erittäin aktiiviset ja ihanat kummit!!

Mutta, nyt pinotilaa toisillekkin :)

t. K@tju ja mahanasukki rv: 24 ja risat

Vierailija
4/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMI;

Juu, ei todellakaan aiota naimisiin Kelan painostuksesta - ehei, kyllä tää on suunnitelmissa ollu, ja suunniteltukin suunnilleen vastaavasti, mutta ajankohtaa vaan ei vielä ollu päätetty. Olishan se kaiken kaikkiaan helpompi jos oli naimisissa jo ennen Puksun syntymää, mutta saapa nyt nähdä.

Ja siis joo, mulla on kaikki se julmettu paino kertyny suoraan masuun, omat kuteet menis päälle ihan hyvin jos vaan mahan kohdalta menis kiinni.

GALLUPPIAkin oli...oliks se kummeista, juu..oli

Meillä on ainkin sylikummi jo tiedossa, miehen sisko passitettiin aikaistetulle riparille että saapi sen kunnian. Konfirmaatio olis just maaliskuun puolen välin tienoilla joten..saavat juhlia kenties keskenään.

Mies varmaan repii peliverkkarit kun tulee kotiin, huomasin että se mitä piti tän loman aikana tehdä, oli vieläkin tekemättä..siispä tyhjensin pari lipastoa ja kannoin ne huoneista toisiin, ja siivosin yhtä " varastohuonetta" joka tulee vaunujen säilytystilaks sitte aikanaan..kauhee homma, nyt sitten taas näköjään kovistelee masua, vaan ei tunnu mitään erityistä kipua tai supistusta, kovenee vaan tuo kupu..ei siis mitään häikkää, täytyy kai vähän hellittää ja jatkaa myöhemmin.

Tappuliinikka

Vierailija
5/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt kirjoitan tähän ryhmään , on tuo laskettuaika 15.3 .Mielestäni olen jossain vaiheessa liittynytkin teihin, mutta en ole aikoihin saanut kirjoitettua mitään. Mutta nyt kun on netti yhteys kotonakin, onnistuu tämä paremmin. Ja kaikenlisäksi ole sairaslomalla joten senkin puolesta on aikaa reilusti.

Harmillista nämä kelit, ei uskalla lasten kanssa lähteä edes ulos touhuamaan kun on niin liukasta, että saa pelätä kokoajan , että joku kaatuu. Joten sisällä menee tämä päivä.

Me muuten leivottiin lasten kanssa eilen pipareita, ihan sellanen pieni taikina.Myöhemmin olis tarkoitus tehdä itse taikina ja tahdä piparkakkutalokin.

Meillä on siis 02/2003 syntyneet kaksospojat ja sekä 5 vuotias esikoispoika.Vaikka meillä on entuudestaan lapsia, ei noita vaunuja enää meillä ollut joten ostimme emmaljungan vaunut.Minusta ne ovat äärimmäisen hyvät, kaksosilla oli myös sellaiset. Ensinnäkin emmaljungan jälleen myynti arvo on niin hyvä, että siksi niihin panostankin ja toisaalta kuka se sanoo, että meidän lapsen teko jää tähän. Voihan noita vieläkin tulla, tosin minun jos kenenkin pitäisi tietää, että niitä lapsia ei tule noin vain. Meidän lapsetkin kaikki on tehty lapsettomuus hoidoilla/hormooniavusteisesti.

Ketään ei varmaan nämä jutut kiinnosta, joten nyt lopettelen tällä kertaa...maha-asukkikin pitää nyt sellaista jumppaus sessiota, vk 23+2

Vierailija
6/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: Naimisiinmenosta, ison massun kanssa juhliminen käy työstä. Meidät vihitiin maistraatissa kun odotin esikoista viikoilla 32 tai jotain sinne päin. Massu oli jo valtava ja vihkipukuakin piti suurentaa pari kertaa ompelijalla jotta mahtui hääpäivänä päälle =) Meillä oli maistraatissa pari todistajaa viraston puolesta ja sen jälkeen sitten kahviteltiin sukulaisten ja ystävien kanssa. Muutama tunti otti jo aika koville... Muistot ovat silti mukavat :) Ja esikoinen potki massussa.

Toisaalta, voittehan mennä naimisiin hipihiljaa ja juhlia sitten vaikka vauvan synnyttyä samalla kun on kastajaiset (jos sellaisia pidätte).

Toisaalta, nyt jos olet virallisesti yksinhuoltaja niin saathan käsittääkseni paremmat tuet, yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään ja ehkä muutakin sosiaalista tukea. Harmi tietty ettei oikeutta isyyslomaan ole :( Se on kurjaa.

Toivottavasti saatte asian ratkaistua parhain päin.

Omaan masuun ei mitään uutta, liitoksiin sattuu, sattuu ja sattuu. Mitään painavaa ei voi nostaa, alkaa supistella ja muutenkin hirvittää nämä kivut. Tässä vaan pyöritään ja ihmetellään ja tehdään mitä voidaan.

Zeldatar 24+0 (poks*)

Vierailija
7/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateista viikonloppua. Täällä sataa ja on niin pimeää, näin keskellä päivääkin. Minä olen sanonut, etten raskauden aikana kauheasti herkisty hormoonien heilahteluista huolimatta, vaan vasta vauvan syntymä saa itkuhanat auki. Olen ollut väärässä! Mieheni lähti aamulla Koreaan työmatkalle, ja on sillä reissulla 9 päivää. Eilen illalla aloitin vollottamisen asian johdosta. Aaamulla miehen lähtiessä itkin taas, ja pitkin päivää olen itseskellyt. Tuntuu aivan kauhealta, kun lähtee niin kauas. Pelkään niin hänen puolestaan. Ja sitten tunnen itseni niin yksinäiseksi. Tuntuu, etten muka pärjää poikien kanssa täällä kolmisin. Vaikka paljon olemme yleensäkin kolmisin, mutta jotenkin tieto siitä, että toinen on saatavissa, lähellä, auttaa. Nyt on niin yksinäinen olo (ja taas alkaa itkettäää). Ja hupsuinta tässä on, ettei tämä ole ensimmäinen työmatka. Hänen työnsä pitää sisällään näitä matkoja, viimeksi Kiinaan. Silloin ei itkettänyt yhtään, mutta enpä ollut raskaanakaan :)) Joten kaipa raskaudella on syynsä tähän herkistymiseen.

TAPPI; Kylläpä olette tilanteessa! kaikkea kanssa. No ei muuta kuin rouvaksi sitten :)) Ja vaunuista piti sanoa, etä meillä on tuplina ollut Oran vaunut, ja olivat kyllä hyvät! Niissä oli todella paksu se jalkapeite (joka on tarpeen näin Suomen talvessa), piti kyllä vauvan lämpöisenä.

Masu kasvaa ja voi hyvin, sille rintamalle ei uutta. Täytyy koettaa kasata itsensä, lähteä pottumuusin ja kampeloiden pariin :)

Mukavaa viikonvaihdetta.

Caius ja ilona 24+5

Vierailija
8/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ollut todella masentava sää tänään... Täälläkin siis vettä satelee ja lumet saa kyytiä. Mälsää!! Minusta talvella pitää olla paljon paljon lunta ja pakkasta. Loskakelit ovat syvältä... :(

Vieraat siis tulivat ja lähtivät jo. Ei ollut mitenkään erikoisen rankka juttu ja kivaa oli. Flunssa siis on helpottanut, mitä nyt aamulla herätessäni oli nenä tukossa. Oli ihanaa nukkua niin pitkään kun nukutti ja kukaan ei ollut herättämässä. En edes muista milloin viimeeksi olen nukkunut niin hyvin! Ah, mikä autuus... :)

G: Esikoisella on 4 kummia. Minusta on siis oikeen sopiva määrä. Olisi kiva, jos uudella tulokkaallakin olisi sama määrä... Jotkut kummit olemme jo miettineet valmiiksi, mutta ei ole harmainta haisua sylikummista. :) No onhan tässä aikaa vielä mietiskellä ja kummitkin voi vielä vaihtua...

Tappert: Onhan tuo mälsää, ettei miehesi saa kelan korvausta isyysvapaasta jos ei asu virallisesti yhdessä. Toisaalta laki on laki ja ihan ymmärrettävää, kun sitä voidaan käyttää niin väärin... Saathan sinä kuitenkin yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Se on tietääkseni 30 ¿/kk. Voin myös olla väärässä, sillä itse en ole yksinhuoltaja. Kelalla voi myös olla jotain kuntakohtasiakin etuuksia lapsiperheille. No Imatralla ei ole mitään, mutten sitten tiedä sinun paikkakunnallasi... No teidän ei siis auta muu kuin mennä naimisiin tai muuttaa osoitteenne saman katon alle!! heh! :)

Emmi: Kiva kuulla, että iskias on helpottanut... Minulla ei ole sitä vaivaa (kop, kop, pitää koputtaa puuta) koskaan ollut, mutta uskon sen olevan erittäin inhottavaa...

(.) kuuluu aivan sitä samaa. Tuolla pikku menninkäinen ilmoittelee itsestään potkuin ja myllerryksin... :)

Mutta nyt syömään, alkaakin tässä jo huikoa!

Hanna rv 22+6. Outoa, kohta tärähtää rv 23. Hui!!

Vierailija
9/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas aikoihin kirjoittanut tänne mitään, kun ei ole jaksanut istua koneen ääreen ja ruveta mitään kirjoittelee.

Kyllä oli tänään kurjaa kävellä tuolla ulkona, kun lumet ovat melkein kaikki sulaneet. Ja on taas niin synkkää ja ankeeta. Kun aikaisemmin lähti ulos, niin lähti oikein innoissaan, mutta nyt tuonne ulos ei edes huvita lähteä, mutta kun kuitenkin on ollut pakko lähteä ottamaan happea.

Se minkä takia en ole jaksanut olla koneen ääressä on ollut se että mieheni on sairastellut tuossa, eikä oikeen olla tiedetty että mistä se on johtunut, että aina käydessään vessassa tuli verta. No tällä viikolla mun mies kävi sitten tähystyksessä ja siellä selvis että miehelläni on peräsuolessa haava. Ja sitten sieltä löytyi myös kasvain. No siitä on nyt sitten otettu koepala, ja kahden viikonpäästä kuulemme onko se hyvänlaatuinen vai onko huonolaatuinen. No lääkäri ainakin väitti että olis hyvä laatauinen, mutta eihän sitä koskaan enemmin tiedä kuin se on tutkittu. Että pari viikkoa tässä on mennyt aika alamaissa, itkettyä on tullut tosi paljon ja on tullut pelättyä sitä pahinta, mutta nyt toivotaan että kaikki menee hyvin.

Kun miehenikin on tosi innossaan tästä masun asukista, ei meinata malttaa odottaa että tulis maaliskuu, mutta sehän tulee nopeemmin kuin uskookaan.

Että eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu.

Rv 21+5

Vierailija
10/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas! eilen kirjoitin 2 kertaa pitkät tarinat ja humps kohta kaikki oli jossain taivaan tuulissa (arvatkaa harmittiko? )

Täällä oli juttuja ison mahan omaavista, niin minä ilmoittaudun joukkoon, mammahousutkin on jo ihan täynnä vatsaa että mihinkä sitten seuraavaksi....hmmm...jätesäkkiin =)

Neuvolasta olin siellä reilu kaksiviikkoa sitten sf mitta viikolla 22 oli 23(ei mikään pieni =) ) hemppa 145 oli laskenut edellisestä 155 destä ja rr 119/78

Nyt sairaslomalla selkäkipujen / supistelujen vuoksi sekä kaamea väsymys vaivaa... no ei tässä ole jäljellä kuin 2 ja puoli viikkoa kun alkaa (kesä)loma ja sitten heti perään äippäloma ihanaa.....

Brunon ultrasta käytiin siellä siis maanantaina ja Wautsi mikä kokemus

siellä se meidän pimu meni viimeistäpäivää...pitkä tumma tukka ja niin siskonsa näköinen! laskettuaika aikaistui 3 päivällä mutta ei sitä mihinkään kirjattu painoa tytöllä oli 745 joten kookas on! painoarvioksi la aikana bruno sai 4kg =) .Kuvia saatiin n 3 metriä mukaan ja sen dvd levyn joka on kohta katsottu loppuun =) Mutta ihana kokemus tu 4 d oli ei voi kun suositella!

Kummi gallubista: mielessä on mutta mitään ei olla vielä lukkon laitettu ja nimikin ajateltiin sitten syntymän jälkeen miettiä että mikä sitten sopii.Myöskään mitään vauvakamoja en ole ostanut vaunut on filuu merkkiset ja todella hyvät edelliseltä makuukoppakin pikkaisen reilun metrin niin mahtuu isompanakin nukkumaan hyvin. Äitiyspakkaus tuli sitten eilen mutta enpä ole kerinnyt vielä kaappiin järjestellä, ihan kivoja paitsi sinivoittoisia mikä nyt pojalle olisi ollut ehkä parempi.

Tässä vielä voisin kysellä että onko kellään muula kuin minulla todella ärsyttävää kutinaa iholla??? Tuntuu ettei rasvatkaan riitä. Enemmän tätä kutinaa on käsitaipeissa sekä polvitaipeissa.

No mutta hyvää viikonloppua kaikille!!!!

terv kata-72 & 24+4

Vierailija
11/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiinkin lasten kanssa leffassa, joten lihapullat jää tekemättä. Sen sijaan teen pizzan.

Emmi: kiva että kivut hellitti, pysykööt nyt vähän aikaa poissa.

Tappi:No jo on tilanne teillä, varmaan vaikea päättää kummin tekis. Hyvä päätös tilata ne vaunut, saahan ne sitten palauttaa jos ei mielytä.

Ei kahta ilman kolmatta. Kehkeytyi sitte ukon kanssa ilmiriita kaiken tän väsymyksen ja masennuksen lisäks. Ja vielä rahasta, mun mielestä pahin mahdollinen asia, josta riidellä. Eipä ole hirveesti tullut puhuttua.

Muille virkeempää viikonloppua.

-m- ja Hippu rv 24+3

Vierailija
12/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aamulla vaikea päästä töihin, oli niin p...:n liukasta, siellä minä luistelin ja yritin ennättää töihin, varmasti huvittava näky. Onneksi mies kävi hakemassa kotiin. Eilen muuten jatkettiin työsopimustakin jouluaattoon asti.

Pitää kehua... Täällä on ihana pullan tuoksu! Tein rahkapullia ja kuhan ne vähän jäähtyy niin päästään maistelemaan, nam. Herkut siis edelleen maistuu.

Tappi, ei kun vaan vihille, eipä tarvitse sitten isyyttäkään tunnustaa :).

Kummeja ollaan alustavasti mietitty, mutta ei olla vielä päätetty 3-4 kummia otetaan.

Nyt on mentävä poika hermostuu...

möhkis ja tiitiäinen 22+1

Vierailija
13/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun nuorempi nukkuu jo, mies on pikkujouluissa ja esikoisen kanssa saadaan ihan rauhassa tässä touhuilla :) Hän siis katselee elokuvaa ja minä tässä pyörin ;)

Tappi: Meidät vihittiin samalla kun esikoinen kastettiin ja se oli aivan ihana tilaisuus, oltiin mun vanhempien kotona..ihan vain tilojen vuoksi.. ja meidät vihki pappi ja sen jälkeen lapsi kastettiin. Jos ei kuulu kirkkoon niin samalla tavallahan voi nimiäiset viettää ja siinä hääjuhlan. Oli meillä tarkoitus sitten viettää isommat hääjuhlat tulevana kesänä mutta jotenkin se jäi, kun sen vauvan kanssa meni se aika siinä niin siivillä, joten siksi omasta kokemuksesta suosittelen niiden juhlien yhdistämistä jo siinä vaiheessa kun vihkiminen/nimenanto tapahtuu. Mut ihana asia teki niin tai näin :)

(.) Kyllä on tänään taas ollut vaivalloista tämä kulku, siis kävellen. Eilen ja tänään olen käynyt kaupassa " kunnon reissun" niin johan moinen rasitus näkyy ja tuntuu. Tein tuon rasituksen aivan tahallisesti vähän sitä silmällä pitäen että miten nuo lantiokivut kestää, kantsiiko sinne töihin vielä ens vkon jälkeen olla edes haaveilemassa..ei näköjään..

Nyt jotain ruokaa masuun ja äkkiä :))

Sinna 24+1

Vierailija
14/28 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut mennä vielä miehen kainaloon nukkumaan ja ajattelin vilkaista vielä tänne pikapikaa.

Martsille toivotan kovasti voimia odotaa miehesi tuloksia! En voi edes kuvitella miltä teistä siellä tällä hetkellä tuntuu... Pidetään sormet ja varpaatkin ristissä, että kaikki menee hyvin!

Mulla on kanssa täällä vähän ristiriitaiset fiilikset, kun mun äiti menee alkuviikosta sydämen ohitusleikkaukseen ja jännitän ihan hirveästi kuinka kaikki sujuu! Välillä meinaa iskeä oikein paniikki kun, varsinkin illalla sängyssä mietin, että mitäs jos joku meneekin pieleen... Niin en edes halua ajatella, mutta noina yön pimeinä tunteina kaikki möröt pukkaa mieleen. Mutta eiköhän kaikki mene kuitenkin ihan ok.

Itse olen menossa maanantaina kokeilemaan töihin, enkä oikein osaa sanoa juuta enkä jaata tähän mun tilanteeseen näiden liitoskipujen kanssa. Toisena päivänä on parempi ja heti seuraavana tosi huono, ja istumista ei meinaa kestää juurikaan... Häntäluun kipeytymisen lisäksi myös selkä on alkanut vihoittelemaan istumisesta! Seuraavat kaksi viikkoa olisi töissä todella tärkeitä, joten yritän ainakin ne kestää ja sitten vaan taas sairaslomalle, jos ei työstä tule mitään.

Galluppiin vastailen, että meillä on esikoisella kolme kummia ja tälle kuopukselle tuleekin sitten kaksi kummia. Heitä on jo kysyttykin ja saatiin suureksi iloksemme vielä myöntävä vastauskin :) Joten tuo homma on meillä jo hanskassa.

Muuten ei kai ihmeitä omaan oloon... Masu voi hyvin ja kasvaa... Näyttäisi siltä, että paino on nyt alkanut tasaantumaan ja oli tuossa pari päivää sitten jopa laskusuunnassa. Syynä varmaankin se, että olen nyt niin kyllästynyt tuohon mun ainaiseen herkutteluun, joten tein täydellisen karkki- ja suklaalakon ainakin kuukaudeksi. Jätskin voin silloin tällöin syödä, mutta meinasi mennä ihan jokapäiväiseksi herkutteluksi noiden namien kanssa eli se on loppu nyt :) Ehkä sitten jouluna ostan hieman suklaata ja herkuttelen...

No, josko sitä hiljalleen menisi myös nukkumaan, että aamulla jaksaa taas ajoissa herätä.

Vointeja kaikille maalismasuille ja ainakin Sinna ja Zeldatar taistelevat näiden kammottavien liitoskipujen kanssa, joten koittakaahan tekin pärjäillä niiden kanssa.

napoltti rv 24+2

Vierailija
15/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASULIINIKKA;

Toivottavasti saitte asiat sovittua..riitasena ei pidä mennä nukkumaan :) Raha on paha, siitä ei pääse yli eikä ympäri, lienee yks suurimmista riidan aiheista tällä pallolla.

Kertokaa miten tän masun kanssa voi nukkua?? Alkuyö menee ihan ok kyljellään, mutta sitte alkaa jäytää lonkkia, kokeilin nukkua tyyny jalkojen välissä, mutta ei se mulla auta, aamuyöstä tuin selkääkin tyynyillä mutta turhaa oli sekin. Aikansa kun vääntyilee ja kääntyilee ni alkaa särkeä yläselkää...mä oon ihan yörampa, miten hitolla jaksan koht tehdä töitä jos ei yöllä voi nukkua!

Noh, asiat etenee hitaasti kiiruhtaen..miehen kanssa juteltiin tosta vihkiasiasta - kummallekin se yksinhuoltaja-sanakin tuntuu jotenkin vieraalta ja ikävältä (yksinhuoltajille tiedoksi että mutkin on kasvattanu yksinhuoltaja, eikä musta tän traumatisoituneempaa ole tullu..siitä ei ollenkaan ole kyse, vaan ihan periaatteista). Ens viikolla sitten postitetaan/viedään tutkintapyyntö esteistä ja joulun tienoille haaveiltiin vihkimistä. Suuremmat pirskeet sitten ens syksynä jos niiksee tulee.

Miltäs kuulostas jos pyydetään omat vanhemmat todistajiks ja lähdetään sitten maistraatista suoraan johonkin oikein hyvään raflaan syömään ja kahville. Ilmeisestikin tuo syöminen menis sitten vihittävien piikkiin, mutta ehkä meidän talous sen kestää..se onkin eri juttu onko lappeenrannassa tarpeeks " hienoa" ravintolaa :)

Oikeestaan tää meni suht kivuttomasti niinkun meinattiinkin. Alkuperänen suunnitelma oli karata vihille ja järjestää sitten metsästysmajalle (helmikuu oli eka suunnitelma) illalla lyhtykuja ja pyytää lähimmät ihmiset sinne syömään..yllätyksenä kaikille. No, ei tääkään pahalta tunnu - ihan on meidän juttu.

Tänään vika vapaapäivä ja huomenna pirteenä töihin - buahhahhaaaa! Eilen kokeeks mätin autotallin edestä lumikinosta pois ja kylläpä taas kiristeli jonkin ajan päästä. Mitenhän käy paskanmättämisen..ja voinette arvata miltä tuntuu kyykkiä ja kurkotella lemän alle kun sf-mitta on yli 26...tuntuu että nää viikon lomat rampauttaa mut ihan kokonaan. Kun jatkuvasti vaan kyykkis ja tekis ni ehkä sitä ei sillon niin huomaa että se vaikeutuu..nyt huomaa kyllä!!

Kenkäs kertois mulle missä luuhaa RIMMA ja kumppanit?? huhuuuuu??

Tappert ja Puksu-muksu 24+0 *POKS - oho!

Vierailija
16/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainita, että tilasin ne pirun yhdistelmätkin vauvattaresta (kun se tarjouskin oli voimassa vaan marraskuun/tavaran riittävyyden mukaan). Tuntu että alko olla niin paljon asioita pohdittavana että helpommalla pääs kun otti ja tilas..heti helpotti. :) sieltä ne nyt sitten tulee - arviolta joskus ens vkon lopulla (ei suotta aikasessa), no, ehtiipä koiratkin tylsistyä niihin.

Tappi

Vierailija
17/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on ja tulee olemaankin, tuntuu aikamoiselle umpisolmulle. Puhuttu on vaan pakolliset, sekin ehkä lasten tähden. Ikinä en olis uskonu että näistä joutuu riitelemään. Mun näkövinkkelistä juttu on niin, että kun palkka on huonompi, niin mitään soraääniä ei mun suusta saa sitten kuulua, erehdyin arvostelemaan miehen rahankäyttöä (eka kerta 5 vuoteen).

Tappi: hienolle kuulostaa toi teidän suunnitelma. Eihän sen ravintolan hienoin tarvi olla, pääasia on se kenen kanssa juhlii.

(.) Viime yönä tuli sellanen supistus, että oksat pois, piti polvillaan huohottaa sängyn vieressä. Ja sen jälkeen tulikin taas valvottua yli tunti. Hippu liikkuu välillä niin että vatsanahka " paukkuu" .

Nyt tekemään sitä suklaakakkua.

-m- ja Hippu rv 24+4

Vierailija
18/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks kommentoin vähän muiden juttuja. Nyt kun vielä muistan asiat ja nimimerkit... :) Kohta ne unohtuis taas täysin.

Masuli: Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Mä tiedän, että raha-asioista saa aina kunnon riidat aikaiseksi... Mieheni kanssa ei enää onneksi siitä tulee riitaa. Aiemmin, ennen pojan syntymää kyllä tuli. Mun mielestä mun ei kannata valittaa, kun elämme suurimmaksi osaksi mieheni tuloilla. Kodinhoidontuki on niin onneton, sillä ei kauheasti elele. Mä siis maksan omat menoni (kampaajakäynnit, kosmetologikäynnit jne. Tosin käyn näissä sattuneesta syystä todella harvoin) ja sit mä ostan pojalle vaatteet. Mun kontolleni kuuluu vielä jätemaksut, sähkö/vesilasku ja esikon kirjakerhon laskut. Eipä mulla sitten koskaan jää säästöönkään mitään! Mieheni maksaa kaikki muut. Mieheni käyttää mun mielestä rahaa aivan turhaan, kuten 100¿ baarireissuihin... Mutta mitä sitä valittamaan, kun siitä ei ole mitään hyötyä.

Tappert: Kiva kuulla, ettei tartte enää stressata niiden vaunujen kanssa. Toivottavasti ne olisivat mieleiset ja hyvät. :)

Mulla ei kyllä tule yhtään ns. tasokasta ravintolaa mieleen Lappeenrannasta. Tietysti onhan siellä Tiglio, mutta sekin on vaan sellanen niinkuin Rossot jne... Tulkaa Imatralle syömään!! Täällä on erittäin tasokas ja kansainväilisesti menystynyt ravintola, Buttenhoff. Suosittelen! Siellä on ranskalainen keittiö, mistä saa myös suomalaisia erikoisuuksia (poroa, sorsaa, tyrnimarjajälkiruokia jne). Onhan se aika hinnakas, mutta laadusta kannattaa maksaa. Mutta kerranhan sitä vaan vihille mennään... :) Henkilökunta on loistava ja kokki erinomainen!! Ruoka siellä on suussa sulavaa... Viimeeksi mä söin siellä alkukeitoksi sienikeiton (oli ihan sairaan hyvää), pääruuaksi paahdettua sorsaa ja jälkiruuaksi söin talon suklaakakkua. Tietysti olihan siellä myös alkusalaatit(ei todellakaan mikään rosson raastepöytä) ja korillinen lämmintä leipää... Palvelu siellä on erinomaista, ihan missä tahansa loistokkaassa ravintolassa... SINNE VAAN! :)

Äh, nyt mä jo unohdin yhden nimimerkin... Mutta kuitenkin (hän varmaan tunnistaa itsensä) toivotan paljon jaksamisia. Odottavan aika on turkasen pitkä. Toivottavasti mieheltäsi ei löydy mitään vakavaa ja onni vielä kääntyy puolellenne. Kiva kuitenkin olla raskaana ja saada siitä voimia jaksamiseen! :) *iso halaus*

Kata: Mulla on kanssa kutinaa. Se kyllä johtuu mun erittäin kuivasta ja atooppisesta ihostani. Mun jalat on ihan kuin kalan suomut, niin kuivat... Mulle auttaa aika hyvin se, kun saunaan mentäessä hölvään itseni vauvaöljyllä. Näin vähän vältyn ainaiselta rasvaamiselta. :) Jos ihan mielettömästi kutiaa, niin sun kantsii käydä otattamassa verikoe, ettei sappi/maksa-arvoissa ole mitään häikkää(hepatoosia)... Mulle tuli ihan kamala kutina esikkoa odottaessa. Muutama päivä kutinan jälkeen nousi ihottuma (ainoastaan sormiin ja varpaisiin). Se oli varmaan jotain stressiperäistä, sillä mikään rasva (lääkärin määräämät kortisoni/antibioottisalvatkaan) ei auttanut. Öisin mä olin paljain varpain hangessa seisomassa, mä olin nimittäin niin tulessa!! Jaiks!! No kun joulukiireet olivat ohitse, ihottuma vaan hävisi..

Nyt vähän omia juttuja... Poika on sitten (luultavasti) ruennut nukkumaan yönsä putkeen!! Jippii! No kyllä mä siltikin heräilin yöllä: katolta tuli lumet alas kamalalla rytinällä ja kerran heräsin veskiin. Tänään on taas näköjään tällainen inhottava päänsärkypäivä. Viikkoon en ole edes muistanut sen olemassa oloa. Plaah!!

Tuolla pikku menninkäinen taas myllertää. :)

Mutta nyt lähden valmistautumaan, pojan kummi tulee puolilta päivin kyläilemään... Ja menen pesemään tämän naamion pois (mikä on ollut varmaan vartin jo liian pitkään)!

Hanna

Vierailija
19/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin esikoista odottaessa imetystyynyt turvin. Mä niinkun tavallaan halasin sitä. Se oli hyvä kikka ja reissuihinkin otin sen aina mukaan... Selän taakse mä sit laitoin ihan tavallisia tyynyjä. Näin mä sain nukutuksi!! :) Loppuraskaudessa meidän sängyssä oli varmaan 8 tyynyä... :)

Vierailija
20/28 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on herätty ' jo' klo.10 ja sen jälkeen katseltiin telkusta tenniksen tämän vuoden viimeinen ottelu Shanghaista ' miesten ottelu' Me ollaan hirveitä tennis friikkejä, ei kylläkään pelata itse, mutta katsellaan kaikki kilpailut mitä tv:ssä näytetään, ja ollaan käyty jopa paikanpäälläkin isoissa otteluissa :-)) Itse pelasin harrastus mielessä, kun olin about 20v.

No pahin kipu on ohitse ja ihanaa huomata, miltä kävely, nukkuminen ja istuminen tuntuu ilman kipua, taivaalliselta !!! Viikonloppu on mennyt nopsaan, ja vauvakin on ollut liikekannalla. Vieläkään en ole saanut kunnon potkuja, vain muljahduksia ja kutittelua, mutta tuossa perjantai iltana tapahtui jotakin jännää .. Puhuttiin miehen kanssa siitä 4D-ultrasta ja heti kun olin maininnut ko. ultran niin tuntui kuin jalka/käsi olisi työntynyt vatsasta ulos, se oli yllätys, taisi vauva siellä venytellä itseään tai sitten ei ollut halukas ultraan ja heristeli nyrkkiään :-)) Meillä mies pitää sitä liian kalliina ja ' turhana' ja minä taas haluaisin ehdottomasti mennä kurkkimaan pikkuista, joten katsotaan mitä tapahtuu.

Masuli: kaikista kamalinta mitä tiedän on riitely rahasta !!! Oma exäni sai rahasta aikaan riidan ' milloin tahansa' koska hän kun tienasi hyvin oli oma yritys, ja mä opiskelin silloin ja olin osa-aika työssä niin se otti miestä kupoliin. Kun sitten sain koulut käytyä ja menin ihan kunnon töihin alkoi mies vaatia, että mun pitää hoitaa kaikki menot, herra vain säästi omansa .. Katselin sitä aikani(liian kauan) ja lopulta kyllästyin ja lähdin. Nyt tilanne on ihan toinen, tämä nykyinen mieheni ei laske kuka käyttää enemmän tai vähemmän ja muutenkin hän on paljon maksellut menojani, muttei koskaan ole valittanut siitä. Koittakaa sopia riita, ei kannata riidellä rahasta, jollei siihen liity mm. toisen hyväksikäyttöä, kuten meillä oli.

Martsi: Teille jaksuja !!! Toivottavasti tämä mieheltäsi löydetty kasvain olisi laadultaan hyvä. Todella kurja tilanne, mutta peukut pidetään pystyssä teille !!!

Ihosta oli puhetta: Mulla ainakin iho kutisee aivan hillittömästi tuolta polvien alapuolelta, ja koko ajan saa raapia, vaikka rasvailen ja öljyän ihoa hyvin. Kasvot kutiavat myös.

Häistä: Meillä oli siviilivihkiminen ja sen jälkeen mentiin todistajien kera syömään, ja jääjuhla oli sitten myöhemmin.

Kyllä omat vanhemmat voi olla todistajina sekin antaa tilanteelle oman lämpöisen ja juhlavan tunnelman. Tai sisarrukset.

No niin pian lähdetään ulkosalle tuonne vesisateeseen, ja samalla poiketaan kyläreissulla. Kaikille oikein mukavaa sunnuntaita t. emmi rv-22+0