Maailman kaunein vaimo, mutta silti huomaan miettiväni toista naista
Tilanteeni on siis otsikossa mainittu. Minulla, reilu neljäkymppisellä miehellä, on mielestäni maailman kaunein vaimo, siis ihan valehtelematta kaunein nainen, jonka tiedän. Ollaan oltu yhdessä jo parikymmentä vuotta ja meillä on pari teini-ikäistä mahtavaa lasta. Olemme eläneet hyvin perhekeskeistä elämää ja mitään suurempia kriisejä tai riitoja ei ole koskaan ollut. Molemmat ollaan työssä ja kotihommat hoidetaan yhdessä. Vaimoni on kauniin ulkonäkönsä lisäksi todella kiltti, huolehtivainen ja herttainen ja maailman paras äiti lapsillemme. Meillä on periaatteessa kavereita ja ystäviäkin, mutta aika harvoin heitä kyllä tavataan tai mitään tehdään heidän kanssaan yhdessä. Mitään illanistujaisia ei ole koskaan oikein harrastettu. Tämä ehkä siksi, että vaimoni ei juo alkoholia alkumaljoja enempää oikeastaan koskaan. Enkä ole itsekään alkoholia sen enempää elämääni osannut kaivata. Itse otan alkoholia muutaman kerran vuodessa työpaikan juhlissa tai veljeni järjestämässä miesten saunaillassa, mutta silloinkin aika maltillisesti enkä koskaan mihinkään örvellyskuntoon. Innostuin noin viisi vuotta treenaamaan ihan tosissaan ja monipuolisesti ja olenkin sen vuoksi fyysisesti aika hyvässä tikissä. Vaimo harrastaa lähinnä kävelylenkkejä, mutta on edelleen ihan nuoruutensa mitoissa, eli siro ja hoikka nainen.
Kaikin puolin elämme malliperheen elämää ja minulla ei pitäisi olla mitään valittamisen aihetta. Nyt kuitenkin olen tavannut työn puolesta yhden projektin tiimoilta naisen, jonka huomaan pyörivän ajatuksissani vähän liikaakin enkä oikein edes ymmärrä miksi. Nainen on siis projektissa mukana virkamiehen ominaisuudessa ja nähdään aina yhteisissä palavereissa. Ja huomaan tuijottavani kaiken maailman ihme yksityiskohtia hänessä, esim, hänen käsiä/kynsiä ja hiuksia yms. Palavereissa hänen puhuessa olen aina ihan pelkkänä korvana. Nainen on, sanotaanko vaikka näin, että melko muodokas, pukeutuu jotenkin hyvin itsevarman naisellisesti ja silti klassisesti. Oman vaimoni tyyli on ehkä vähän kukkamekko/marimekko-tyyppiä ja ei sekään olen silmääni sattunut. Naisella on selvästi pilkettä silmässä ja hyvä huumorintaju, jota välillä väläyttelee vaikka kovin asiapitoisissa palavereissa tavataankin. Hän asiantuntemuksensa ja roolinsa on jotenkin hyvin vaikuttavaa, se yhdistelmä itsevarmuutta ja rentouttaa on jotenkin häkellyttävää. Törmäsin naiseen eilen kaupungin urheiluhallilla, kun olin itse menossa salille ja hän oli siellä jollain tanssitunnilla pyörittämässä muhkeaa pyllyään, naama punaisena, hiukset sutturalla ja selvästi tanssista ja musiikista nauttien. Olisi tehnyt mieli jäädä katsomaan pidemmäksi aikaa, mutta en kehdannut jäädä lasin taakse töllöttämään.
Eilinen ilta ja melkein yökin meni sitten ihmetellessä mitä tämä nyt on. Saattaa kuulostaa silti, että olen ihastunut tähän toiseen naiseen, mutta ehkä kuitenkin projisoin enemmän sitä, että mitä kaipaisin lisää vaimooni ja elämääni ja millainen kuvittelen tämän naisen olevan. Kuulin kerran palaverin tauolla, kun nainen kertoi omalla työkaverilleen järjestävänsä mökillään kavereilleen jonkun talvi-kisailupäivän sen päätteeksi saunailta ja hyvä ruokaa ja juomaa. Olisin niin kovin halunnut päästä mukaan tähän päivää. Jotenkin olen tullut siihen lopputulokseen, että elämässäni ei juurikaan ole mitään hauskuutta ja huumoria ja ilottelua.
Kommentit (44)
Satusetä Porvoosta vauhdissa. Oikeasti olet satutäti.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi naisen kirjoittama.
Samaa mieltä.
Eihän se ihminen oo koskaan tyytyväinen, ei
Vaikka kuinka rakastaisi puolisoaan, voi tulla muitakin ihastuksia. Ne on usein ohimeneviä.
Pitää pitää huoli, että ottaa miehen joka pitää seksistä 🙂
Miehet on ohjelmoitu levittämään siementään mahdollisimman moneen, muijat ottamaan vastaan mahdollisimman harvalta. Niin se vain on.
Oletko sinä se mies, joka lähettelee naiselleen kuvia missä näkyy sun selkä ja pylly?
Ei sillä että haittaisi, ikäisekseen tikissä oleva treenattu mies?
Tuo pyllyn suukottelu paljasti sinut, sorry.
Jos sitten ei petä, siitä jää usein kiinni. Tekee valinnan, jatkaako vaimon kanssa vai ottaako uutta elämää. Itsestä kiinni vähän se hauskuus ja huumori. Vanhaa ei saa takaisin jos sen kerran jättää. Jokainen tekee omat ratkaisunsa suuntaan tai toiseen. Ihmiset ovat erilaisia.
Normaaleja, inhimillisiä ajatuksia. Olen nainen mutta välillä näen unia jostain lukiosikaisista ihastuksista. Noissa unissa on kemiaa, sähköä ja jännitystä. Pitkässä suhteessa nuo väistämättä jää vähemmälle vaikka toinen olisikin kaikinpuolin viehättävä ja hyvä kumppani.
Tärkeintä on kuitenkin järkeillä asia itselleen. Se oma tuttu kumppani ei ole mikään tuore ihastus useiden vuosien jälkeen eikä pidäkään. Hän on tuttu ja turvallinen kotisatama, sinun perheesi. Muut kauniit ihmiset voi aiheuttaa mukavaa jännitystä mutta itsehillinnän omaavana aikuisena kypsänä ihmisenä pidät sen korkeintaan harmittoman flirtin tasolla. Ammennan itsekin tiettyä energiaa harmittomasta flirtistä muiden kanssa aina tilaisuuden tullen, mutta en tekisi mitään mitä mieheni ei voisi olla todistamasta vetämättä hernettä nenään.
Sellaista naista ei olekaan joka olisi kuin se teini-iän palava ihastus. Mutta pitkä, hyvä parisuhde on jotain paljon kauniinpaa ja kestävämpää; ystävyyttä, kumppanuutta, toisen rinnalla olemista läpi vaikeiden aikojen. Ja vaikeiden aikojen koittaessa sitä ymmärtää että nuo vahvat, joskin lyhyet hurmiolliset hetket eivät vedä vertoja sille että on se toinen puu jonka kanssa luoda yhteisiä juuriaan.
Minusta aloittaja kirjoitti loistavasti. Tämä sama ongelma on todella, todella monessa parisuhteessa. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta ei tarvita kuin yksi poikkeus arkeen, niin ajatus jostain uudesta alkaa kiehtoa. Tässä onkin sitten yleensä neljä vaihtoehtoa mitä parisuhteissa tapahtuu
1. . Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin
2. Pari ottaa asian puheeksi ja muuttaa jotain suhteessa
3. Jompikumpi pettää
4. Pari eroaa
Mikään näistä ei ole oikein eikä väärin
Joopa joo. Naisen kirjoittama provo tää on. Ei mitään nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Satusetä Porvoosta vauhdissa. Oikeasti olet satutäti.
Toisaalta ihan kohtuullinen satutäti. Nyyrikissä tuo oltaisiin voitu julkaista lukijankirjeenä tasapainottamaan satutätien naiskohtalokirjeitä.
Psykologinen uskottavuus on sitä luokkaa ettei kukaan tuntemani mies kyllä tuohon samaistuisi. Ihan luettavaa tekstiä kumminkin, kannattaa kirjoitella lisää.
Minkäköhän ikäinen mahtaa kirjoittaja olla?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu...
Sitten ehkä se yksi suuri asia, jonka vuoksi tähän tyytymättömyyteen olen herännyt. Seksielämämme vaimon kanssa on aika hiljaista. Ei se varmaan koskaan mitään kovin intohimoista ole ollut, mutta itse olen aina himoinnut vaimoani ihan hulluna ihan vaan jo pelkästään hänen superkauniin ulkonäkönsä vuoksi. Mutta tosi kilttiä menoahan se on ollut ja määrä vähenee vaan vuosi vuodelta. Seksistä ei ole juuri koskaan puhuttu, itse olen joskus yrittänyt aloittaa keskustelua sillä, että haluaisin häntä paljon enemmän ja useammin. Mutta eipä vaimo näihin vastaa oikein mitenkään. Seksissä hän on aina ollut aika passiivinen, pussailee kyllä minua ja silittelee selkää ja pyllyä. Suihinottoa pyydän joskus harvakseltaan, mutta siinäkin taidan melkein enemmän nauttia siitä näystä kuin itse tuntemuksesta. Taisinpa tuosta kuntoilustakin innostua tämän vuoksi, kun tuo makuhuoneen fyysisen toiminnan vähäisyys hiukan turhauttaa.
En oikein tiedä miksi edes tilitän, en haluaisi olla tyytymätön ja kiittämätön, kun minulla on ihana vaimo ja perhe ja kaikki muukin on kunnossa. Mutta silti huomaan kaipaavani elämään paljon enemmän kaikkea ja nyt tämän toisen naisen myötä olen jotenkin herännyt pohtimaan mitä kaikkea kivaa sitä voisi vielä näin keski-iässäkin tehdä. Vähän jopa pelottaa seuraava palaveri, jossa taas näen tämän naisen.
Sorry, et tuli vähän pitkä teksti. Tuntui vaan hyvältä saada kirjoittaa tämä ulos itsestään.
Siinähän se syykin tuli. Moni kakku päältä kaunis. . . Kauniin naisen ei ole koskaan tarvinnut treenata seksitaitoja tai olla edes seksuaalinen, kun on saanut miehen ja onnistunut pitämään tämän jo ulkonäkönsä ansiosta. Härski sananlasku on, mitä rumempi naama, sitä parempi haava.
Vierailija kirjoitti:
Miten se kauneus tähän liittyy.
Sen tarkoitus on tuoda tarinaan sitä substanssia, josta lukija saa rakentaa mielikuvaansa. Vaimon "herkkää" hymyä tai vastaavaa olisi voinut kuvailla myös. Kesäinen auringonpaiste hiustensa lomitse olisi jo ollut liian paksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu...
Sitten ehkä se yksi suuri asia, jonka vuoksi tähän tyytymättömyyteen olen herännyt. Seksielämämme vaimon kanssa on aika hiljaista. Ei se varmaan koskaan mitään kovin intohimoista ole ollut, mutta itse olen aina himoinnut vaimoani ihan hulluna ihan vaan jo pelkästään hänen superkauniin ulkonäkönsä vuoksi. Mutta tosi kilttiä menoahan se on ollut ja määrä vähenee vaan vuosi vuodelta. Seksistä ei ole juuri koskaan puhuttu, itse olen joskus yrittänyt aloittaa keskustelua sillä, että haluaisin häntä paljon enemmän ja useammin. Mutta eipä vaimo näihin vastaa oikein mitenkään. Seksissä hän on aina ollut aika passiivinen, pussailee kyllä minua ja silittelee selkää ja pyllyä. Suihinottoa pyydän joskus harvakseltaan, mutta siinäkin taidan melkein enemmän nauttia siitä näystä kuin itse tuntemuksesta. Taisinpa tuosta kuntoilustakin innostua tämän vuoksi, kun tuo makuhuoneen fyysisen toiminnan vähäisyys hiukan turhauttaa.
En oikein tiedä miksi edes tilitän, en haluaisi olla tyytymätön ja kiittämätön, kun minulla on ihana vaimo ja perhe ja kaikki muukin on kunnossa. Mutta silti huomaan kaipaavani elämään paljon enemmän kaikkea ja nyt tämän toisen naisen myötä olen jotenkin herännyt pohtimaan mitä kaikkea kivaa sitä voisi vielä näin keski-iässäkin tehdä. Vähän jopa pelottaa seuraava palaveri, jossa taas näen tämän naisen.
Sorry, et tuli vähän pitkä teksti. Tuntui vaan hyvältä saada kirjoittaa tämä ulos itsestään.
Siinähän se syykin tuli. Moni kakku päältä kaunis. . . Kauniin naisen ei ole koskaan tarvinnut treenata seksitaitoja tai olla edes seksuaalinen, kun on saanut miehen ja onnistunut pitämään tämän jo ulkonäkönsä ansiosta. Härski sananlasku on, mitä rumempi naama, sitä parempi haava.
Ihmisen seksuaalisuus ei liity mitenkään synnynnäiseen ulkonäköön. Jos luulet naisen seksuaalisuuden olevan riippuvaista miehen "saamisesta" ja "pitämisestä", niin et selvästi usko koko naisen seksuaalisuuteen ylipäätään. Libido ja kokeilunhalu on naisessa ihan itsessään riippumatta siitä, onko hänellä mitään miestä tai ei.
Kaikki miehet on sikoja!