Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille ei lähetetä viiden vuoden välein kutsua eturauhassyövän seulontaan?

Vierailija
29.01.2023 |

Niin?

Kommentit (831)

Vierailija
41/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä ja eturauhassyöpä ovat hyvin erilaisia sairauksia. Eturauhassyöpä on niin ikävästi miehen ikääntymiseen lomittuva sairaus, että virhediagnooseja tulisi valtavasti, jos isoihin seulontoihin ruvettaisiin. Kaikki miehet saisivat diagnoosin, jos elettäisiin 120 vuoden keskimääräiseen ikään. Lisäksi seulonnoissa pyritään hankkimaan lisäelinvuosia potilaalle. Eli löytää sellaiset potilaat, joiden selviytymiseen hengissä kauemmin nimenomaan varhainen syövän löytäminen vaikuttaa. Käsittääkseni tämä ei ole ihan helppoa rintasyöpäseulonnoissakaan. Löytyy niin lieviä tapauksia, että ne ovat hoidettavissa tehokkaasti ilman seulontaakin. Toisaalta löytyy niin ärhäköitä tapauksia, ettei potilas selviä, vaikka kuinka hoidettaisiin. On vaan kauemmin tietoinen sairaudestaan, mutta menehtyy ehkä vain vähän myöhemmin. Lisäksi seulontaikäryhmien ulkopuolelta tulee potilaita, joista osa olisi hyötynyt seulonnasta ja sitten kun he eivät ole saaneet diagnoosia ajoissa, niin menetetään ihmishenkiä ja taas laskee seulontojen lisäelinvuosien hyöty.

Vierailija
42/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu kirjoitti:

Säästettäisiin pitkä penni syöpähoidoissa.

Pitääkö kaikki tehdä ukoille valmiiksi. Sitä voi itse itse hakeutua hoitoon jos oireita ilmaantuu.

Koskee myös naisten syöpiä. Pidetään mielessä, lääkäriin kun oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen minäkin. Naisille on vähän väliä yhteiskunnan maksamia Papa kokeita joissa etsitään sukupuolitauti kondylooman aiheuttamia muutoksia.

Miehillä taas eturauhas syöpä on pahempi kuin naisten kohdunkaulan muutokset. Eturauhassyövän hoidot tuhoavat pahimmillaan miehen terveyden.

Sä voit marssia ruokakauppaan. Hakea raskaustestin. Pissaat siihen. Jos näyttää että olet raskaana. Hakeudu lääkäriin heti. Jos meillä naisilla olisi syövän löytäminen noin helppoa niin tehtäisiin se. Mutta te miehet olette kaikessa niin saatanan kädettömiä vätyksiä että mitään ette itse kykene tekemään. Kaikki pitää eteen laittaa että te kahdella aivosolulla varustetut pärjäätte ja ette sillonkaan!

Vierailija
44/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikki tehdä ukoille valmiiksi. Sitä voi itse itse hakeutua hoitoon jos oireita ilmaantuu.

Kyllä jokainen nainen tuo ymmärtää, mutta miehet ei mene lääkäriin kuin pää kainalossa.

Vierailija
45/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voisi maksaa miehille kerran viikossa kotihoitsun, joka kävisi ns. tyhjentämässä pussit. Säännöllinen laukeaminen kun pienentä eturauhassyövän riskiä

Vierailija
46/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä.

Noinko naisille tehdään syöpäseulonnoissa?

Minulta on otettu niin ohutneula näytettä kuin myös paksuneula näytettä rinnasta, se tehdään ilman puudutusta, revi siitä.

Vierailija
47/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisia ronkitaan sieltä ja täältä? Miehiä ei mistään.

Vierailija
48/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miesten eturauhaset pitäisi seuloa joka vuosi pitkällä neulalla alapäästä otettavalla näytteellä.

Kyllä. Eikä puuduteta mitään.

Vierailija
49/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela voisi maksaa miehille kerran viikossa kotihoitsun, joka kävisi ns. tyhjentämässä pussit. Säännöllinen laukeaminen kun pienentä eturauhassyövän riskiä

On sulla kaksi kättä.

Vierailija
50/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehet osaa itse käydä tutkimuksissa säännöllisin ajoin? 

Vierailija
51/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko joku syyn miksi naisille on kaikenmaailman seulonnat mutta miehille ei tyyliin mitään?

Vierailija
52/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen nainen tuo ymmärtää, mutta miehet ei mene lääkäriin kuin pää kainalossa.

Kaikki sukuni naiset jotka ovat saaneet diagnoosin ovat saaneet sen seulontojen ansiosta, ei oireiden puhjettua jolloin syöpä on jo levinnyt läpi kehon.

Vierailija
53/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ongelma ei koske naisia. Siksi ei.

Eikä nainen tule kohdunkaulansyövän hoitojen vuoksi pahimmillaan täysimpitentiksi, virtsanpidätyskyky vaurioidu, hormonitoiminnan seottua lihoo, kasvaa rinnat, karvoitus femisoidu, testosteronin kadottua romahtaa myös lihaskunto, yms

Eturauhassyövän hoitoa ei ole kehitetty niin ettei se tuhoa miehen terveyttä. Sen sijaan jaetaan ilmaisia sukupuolitauti rokotteita tytöille. Samoin kondylooman vuoksi naisille on verorahoista maksetut Papa kokeet ja hoidot

Siis ainoa oire mitä naisilla ei ole on impotenssi, koska ei ole penistä mitä listassasi on. Kuvailemasi oireet on täysin tavallisia hormoniongelmia joita on naisilla ilman syöpääkin suurimmalla osalla elämänsä aikana JATKUVASTI. Te miehet olette oikeasti ihan järkyttävän helpon elämän eläviä ja etuoikeutettuja.

Vierailija
54/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen minäkin. Naisille on vähän väliä yhteiskunnan maksamia Papa kokeita joissa etsitään sukupuolitauti kondylooman aiheuttamia muutoksia.

Miehillä taas eturauhas syöpä on pahempi kuin naisten kohdunkaulan muutokset. Eturauhassyövän hoidot tuhoavat pahimmillaan miehen terveyden.

Papakokrella etsitään kohdun kaulaisan syöpää. Joukkoseulonta tehdään 50- vymuotiaille, muuten jokainen käy itse.

Miksi jauhat tätä paskaa täällä etkä ota selvää asioista, pöljä.

Vähän samaa sullekin. Joukkoseulakutsun saa 25 - 65 vuotiaat 5vuoden välein. Tässä HUSLAB:n tieto:

https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/kohdunkaulasyovan-s…

Vierailija
55/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhassyöpää hoitaa niin miehestä tulee impotentti, joten itse mieluummin vain kuolisin syöpään.

Vierailija
56/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meninkin heti kun rinnasta löytyi kyhmy, papa-kokeisiinkin olen itse pyytänyt ja varannut ajan. Ei se ole vaikeaa.

Rintasyöpä ja kohdunkaulansyöpä kun voi tulla myös nuorelle.

Vierailija
57/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on otettu niin ohutneula näytettä kuin myös paksuneula näytettä rinnasta, se tehdään ilman puudutusta, revi siitä.

Kuinka näytteenottoon päädyttiin? Randomilla päätettiin vähän pistellä sinne tänne? Sitäkö seulonnat ovat?

Sitä nimittäin suositelit (?) miehille. Miksi?

Vierailija
58/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertooko joku syyn miksi naisille on kaikenmaailman seulonnat mutta miehille ei tyyliin mitään?

Siellähän se oli keskustelun etusivulla parikin kertaa, mutta ohitit ne täysin etkä kommentoinut. Mitenköhän jälleen kerran sinulle kävi niin hassusti?

Vierailija
59/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa otetaan pienellä harjalla limakalvolta. Mitä siinä pitäisi puuduttaa?

Vierailija
60/831 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lääkäri tiesi mihin pistää neulalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän