Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutko suurimman osan ajasta käytännöllisesti?

Vierailija
29.01.2023 |

Ihmettelen aina näitä ihmisiä, jotka menevät kaupungissa kauppaan kuomissa ja toppahousuissa. Autolla. Olkoot kuinka käytännölliset tahansa, niin minä en pysty käyttämään samanlaisia vaatteita kuin pikkulapset.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on päällä punainen lyhyt samettihame ja mielestäni olen käytännöllisesti pukeutunut.

Housut ei kiristä ja pystyn istumaan toinen jalka peffan alla mukavasti.

Vierailija
42/46 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla on päällä punainen lyhyt samettihame ja mielestäni olen käytännöllisesti pukeutunut.

Oletko ulkonakin pelkässä hameessa? Ei kuulosta käytännölliseltä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti lukeutuu minulla työtehtäviin kuten siivous tai jätteiden vienti, joten todellakin silloin pukeudun käytännöllisesti keli ja muuta liitännäishommat huomioiden.

Vierailija
44/46 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et housut jalassa pysty ko. asentoon, housusi ovat liian kireät. Hanki isommat. 

Kuulostaa karmealta tuo hameen kittana. 

Vierailija
45/46 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pukeudun suurimman osan ajasta käytännöllisesti.

Tosin työtehtäviini kuuluu edustustehtäviä lähes päivittäin, joten käytännöllisyyteen kuuluu että toimivat vaatteeni ovat myös edustavan näköisiä. Käytän siis työpäivinä silti eri vaatteita kuin vapaa-ajalla.

Kun olin nuorempi, edustavuus ohjasi työpäivien pukeutumista täysin. Pidin ohuita sukkahousuja, tyköistuvia joustamattomia vaatteita ja roudasin korkokengät toimistolle, jonne kävelin nilkkureissa. Käytin olkalaukkua, oli miten painava lasti tahansa. Korut oli korvissa ja kaulassa ja hiukset ja meikin viimeistelyn laitoin vielä pukuhuoneessa.

Nyt arvostan helppoutta ja mukavuutta. Merinovillalegginsit, tyylikkäät matalakorkoiset kengät ja laadukkaat neuleet käyvät sekä matkalle että töihin. Pitkä vedenpitävä tyylikäs parka kestää vielä kantaa kuraiset lapset autoon päiväkodista illalla. Tummista nahkasormikkaista lika lähtee pyyhkimällä. Painavat tavarat ja läppäri kulkevat tyylikkäässä repussa, sisätiloissa ja lounaalla puhelin ja avaimet kulkevat pikkulaukussa tai taskussa.

Vapaa-ajalla minut voi kyllä tavata ihan kaupastakin niissä Kuoma-saappaissa, tuulihousuissa ja anorakissa. En käsitä, miksi ei. Tietysti teen kauppakäynnin samalla kun olen muutenkin liikkeellä. Säänmukaisesti pukeutunut viestii ulkoilmassa vietetystä vapaa-ajasta ja terveellisistä elämäntavoista. Olisin enemmän huolissani niistä, jotka pujahtavat kauppaan sisävaatteissa talvipakkasella suoraan autosta.

Vierailija
46/46 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pukeudu käytännöllisesti, niin miten silloin pukeutuu?

Eikö ihminen aina pyri pukeutumaan käytännöllisesti. Vai tarkoitatko ap, että pitäisi pistää juhlakolttu ylle mennessään ostamaan kaupasta ruokaa?

Toinen asia: Miksi juuri mainitsemasi Kuomat olisivat käytännöllisyyden huipentuma?

Itselläni ei ole koskaan ollut moisia, mutta toki omistan käytännöllisiä kenkiä; pakkaskelillä lämpimiä, kesähelteillä hiostamattomia jne. 

Sillä tavalla, että vaatteen ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.

Ap

Minä en mene kauppaan ihmisten pukeutumista tiirailemaan vaan ostoksille. Ole tyytyväinen että pukeutuvat vai alastiko pitäisi mennä? Eipä sillä vaatteen ulkonäöllä loppujenlopuksi mitään merkitystä ole muille kuin itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän