Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellojen/älykellojen käyttö ja iho

Elppis
16.06.2023 |

Ärtyykö teillä iho kellotaulun alta? Mulla on ärtynyt älykelloa käyttäessä nyt niin pahaksi että on ollut pakko jättää käyttö vähemmälle. Omassa älykellossa vilkkuu mittari tms kellotaulun alla ihoa vasten ja tuntuu että se polttaa ihon punaiseksi. Iho nyt ohuen oloinen ja punoittava. Kellossa silikoniranneke josta ei mitään oireita ole tullut. Tietty se päivän aikana hikoaa, varsinkin nyt helteillä. Pitää pestä kellotaulun alapuoli päivittäin hikoamisesta johtuen. Kellon vsihtaminen toiseen käteen aiheuttaa saman ongelman toiseen käteen. Ihon kellotaulun alta on paperinohutta ja ärtynyttä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kellolla noin on känyt, mutta toisella ei.

Vierailija
2/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muuta kuin nikkeliallergiaa. Tervetuloa joukkoon, tuo allergia on sitten sellainen, että se ei lievene iän myötä vaan lähestulkoon vääjämättä pahenee vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkeliallergiaa veikkaan minäkin. Kun se on kerran puhjennut, niin siitä ei eroon pääse. Itse joudun olemaan tarkkana just että koruissa ei ole nikkeliä, ei kellossa, ei silmälaseissa tai esim. edes vyön soljessa.

Vierailija
4/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole muuta kuin nikkeliallergiaa. Tervetuloa joukkoon, tuo allergia on sitten sellainen, että se ei lievene iän myötä vaan lähestulkoon vääjämättä pahenee vaan.

Ei ainakaan mun garminissa mitään nikkeliä ole, pelkkää muovia. Jos nyt ei latausportissa ole jotain nikkeliosaa. Mutta eipä minulal ole iho-oireitakaan, vaikka kellossa onkin sykemittari.

Vierailija
5/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen kello, ap?

Minulla OnePlus-merkkinen tekee tuollaista.

Vierailija
6/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tuli, mutta loppui kun aloin pitämään kelloa vähän löysällä. Kiristän kun tarvitsen mittareita, esim. liikunnassa. Nikkeliallergia on sen verran yleinen, ettei ainakaan kunnollisten älykellojen pohjasta sitä luulisi löytyvän.

Vierailija
7/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa muovilta tuo alaosa tässä kellossa. On huawein ja tässä tuollainen neliönmallinen näyttö. Tuo valojen vilkkuminen kellotaulun alla kokoaikaista ja välillä sen tuntee iholla pienenä värinänä.

Tuo hiostaminenko sen tekee sitten vai yhdessä tuo vilkkuminen ja hiostus.

Mutta siis normikellon käyttö ei koskaan aiheuttanut tämmöistä iho oireilua.

Ehkä se on kuitenkin alettava käyttämään älykelloa löysemmällä, joskaan sitten ei saa kunnon dataa päivän tuloksista.

Vierailija
8/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi tuli, mutta loppui kun aloin pitämään kelloa vähän löysällä. Kiristän kun tarvitsen mittareita, esim. liikunnassa. Nikkeliallergia on sen verran yleinen, ettei ainakaan kunnollisten älykellojen pohjasta sitä luulisi löytyvän.

On se nikkeli EU:ssa kielletty, mutta mitäs teet, kun suurin osa kaikista tuollaisesta härpäkkeestä ja sen osasta tulee Aasian puolelta. Sitä nikkeliä löytyy joka helkutin paikasta, farkkujen napeista ja rintaliivien hakasista lähtien. Ruostumattomassa teräksessäkin on tolkuton määrä nikkeliä, itse en uskalla sitäkään käyttää.

Vierailija
9/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku jo sanoikin, pidä sitä ranneketta vähän löysemmällä, niin iho pääsee tuulettumaan sen alta. Jos kello on liian kireällä, se hautoo koko ajan kosteutta ja rikkoo ihon.  

Vierailija
10/10 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, iho ohenee ja rypistyy, mut ei oo mitään oireita. Jotenkin vaan ihoon vaikuttaa, eikä siis oo mitään allergiaa. Nämähän on uusia tuotteita eikä kaikkee niiden vaikutuksia vielä tiedetä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä