Peruisitko talvilomalle suunnitellun tukholmaristeilyn ampumisten ja pommien vuoksi?
Kommentit (59)
Siellä pommittelee ne miehet, jotka ei saa seksiä naisilta. Eli haluatteko Suomeen tämänkin? Ette? No sitten jalat auki vaan kiltisti.
Viimeisestä käynnistäni on jo vuosia aikaa. Aikoinaan 15-vuotiaina mentiin luokkaretkellekin Tukholmaan, ilman valvojaa.
Ja 15-vuotiaana olin myös ensi kertaa kesätöissä Ruotsissa.
Tukholmassa oli turvallista liikkua missä vain ja mihin aikaan vain, ja kyllähän me sitten liikuimmekin!
Kaverin kanssa usein mentiin Tukholmaan vaate- ja kenkäostoksille opiskeluaikaan, sieltä kun sai paremman näköisiä.
Vielä 1990-2000-lukujen taitteessa uskalsi lähteä lastenkin kanssa.
Viimeisin reissuni oli joitakin vuosia sitten. Katukuva alkoi olla jo huomattavan lähi-itäläinen.
Illalla menimme ystäväni kanssa ravintolaan. Juomaani oli laitettu tyrmäystippoja, ja ystäväni ilta meni hommatessa minua asuntoonsa ja tarkkaillessa minua.
Kotiin lähtiessä ei taksia meinannut saada millään. Lopulta tuli joku arabi, joka oli taksina ensimmäistä kertaa. Rysäytti auton jalkakäytävälle, remonttikuntoon. Urhoollisesti vei meidät satamaan, muutaman kerran oltua eksyksissä. Ehdimme laivaan viime tingassa.
Tack och adjö, Sverige!
Olin kesällä Tukholmassa. Ihan turvallista siellä keskustassa ja vanhassa kaupungissa oli. Nuo pommitukset tapahtuu esikaupunkialueilla.
Vierailija kirjoitti:
Muutin mieltäni. On parempi, että jäätte kotiin järsimään kylmiä karjalanpiirakoita. Minä menen Tukholmaan inspiroitumaan mannermaisesta tunnelmasta ja hyväntuulisista ihmisistä, taiteesta, ravintola- ja kahvilakultuurista, muodista. Adjö!
Tervemenoa.
Kun rauhaa rakastavat ja turvallisuushakuiset suomalaiset näyttävät sua ahdistavan, niin mikset kokeilisi uutta kansankotia pidemmänkin aikaa? Jos ja kun pätäkkää ei riitä oman asunnon ostamiseen, niin vuokrajonoon vaan odottelemaan asuntoa Tukholmasta. Järjestyy hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kesällä Tukholmassa. Ihan turvallista siellä keskustassa ja vanhassa kaupungissa oli. Nuo pommitukset tapahtuu esikaupunkialueilla.
Maria Petterson?
Onhan siellä vähän muitakin vaaroja kuin pommit. Itse asiassa ne ovat vain jäävuoren huippu. Mutta kiva, että susta _tuntui_ turvalliselta.
Mua ei kiinnosta Tukholma. En pidä sitä enää sellaisena paikkana, johon huvittaisi matkustaa. Aikoinaan olen risteilyillä käynyt ja tykännyt niistä. Nyt edellisestä laivareissusta on jo aikaa, eikä yksinkertaisesti nappaa enää mennä Tukholmaan. Ruotsalaiset on itse pilanneet oman maansa sulkemalla silmänsä ongelmiltaan. Tallinnassa voisin käydä, jos laivalle tekisi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Erdo varoittaa matkustamasta Suomeen tai Ruotsiin.
https://www.expressen.se/nyheter/turkiet-varnar-for-resor-till-europa-o…
No, voihan sen noinkin ymmärtää. Tosin Suomea ei mainittu ko. artikkelissa kertaakaan.
Btw., hauska yksityiskohta nettisivuilta: Tuon Erdogan-uutisen alapuolella on toinen uutinen, jossa kerrotaan 15-vuotiaan pojan tulleen ammutuksi Skogåsissa heti Tukholman eteläpuolella. Sellaista mannermaista tunnelmaa ja hyväntuulisia ihmisiä.
Nythän siellä palaakin, arvelaan parikin pyromania olevan liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria Petterson?
Onhan siellä vähän muitakin vaaroja kuin pommit. Itse asiassa ne ovat vain jäävuoren huippu. Mutta kiva, että susta _tuntui_ turvalliselta.
Nämä ovat juuri niitä ihmisiä, joista kaikki tuntuu tosi turvalliselta, kunnes jotain tapahtuu. Silloin kommentoidaan, ettei olisi ikinä uskonut sitä ja tätä, tai ettei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Ruotsin erään lehden sivuilta poistettiin video, jossa tuhannet ihmiset osoittivat mieltään eräässä maassa Ruotsia vastaan aika rajuilla uhkauksilla.
Ja jotkut haluavat samaa vihaa meitäkin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin mieltäni. On parempi, että jäätte kotiin järsimään kylmiä karjalanpiirakoita. Minä menen Tukholmaan inspiroitumaan mannermaisesta tunnelmasta ja hyväntuulisista ihmisistä, taiteesta, ravintola- ja kahvilakultuurista, muodista. Adjö!
Tervemenoa.
Kun rauhaa rakastavat ja turvallisuushakuiset suomalaiset näyttävät sua ahdistavan, niin mikset kokeilisi uutta kansankotia pidemmänkin aikaa? Jos ja kun pätäkkää ei riitä oman asunnon ostamiseen, niin vuokrajonoon vaan odottelemaan asuntoa Tukholmasta. Järjestyy hetkessä.
Turvallisuushakuiset suomalaiset ovat kännissä puukkohippaa harvase viikonloppu. Ei uutisoitavaa.
Meillä on omat ongelmamme, Jeffit, Ranta-ahot, Pasilan miehet. Vapaalla ollessaan nämä jälkimmäiset kaverit ovat kävelleet minuakin kadulla vastaan ja kukaan turisti ei olisi siinä jugendia ihaillessaan tiennyt, että metrin päässä kulkee pahamaineisia rikollisia.
Alamaailma on kaikkialla verkottunut osaksi yhteiskuntaamme. Ei sitä pääse pakoon, olet sitten Helsingissä tai Tukholmassa. En minä Helsingissäkään liiku kaikilla asuinalueilla.
Myös rikastuksen määrä on valtava edes siiderivalaus ei suojaa riskiltä.
En peruisi. Ei laivasta oo pakko poistua, jaloitella voi jossain sataman lähialueilla tai ennalta tutkii missä noita rähinöitä eniten on ollut ja niitä alueita välttelee.
Tukholma on niin nähty. En mene sinne muutenkaan. Risteily aina sillointällöin on ihan ok. Varsinkin lapset tykkää. Meille riittää hyvin oleilu laivalla. Viihdetarjonta, ravintolat ja kahvilat, ostokset, lasten risteilyohjelma on meidän syyt ylipäätään laivalle lähteä. Kesällä viihtyy hyvin kannella. Kun laiva seisoo tukholmassa, vietetään aikaa saunaosatolla tai ihan hytissä. Otetaan aina commodore hytti, niin on riittävän tilava ja viihtyisä ettei ahdista. Katsotaan telkkaria, lueskellaan, pelataan korttia, surffaillaan netissä, lapset leikkii uusilla leluilla joita laivalta on ostettu ja syö karkkia. Hyvin kuluu se odottelu kunnes lähdetään paluumatkalle. Tuhkolma oitsessään ei ole sen kummempi kuin Helsinki. Kesällä nyt voi vähän käydä jaloittelemassa, mutta harvoin nykyään jaksaa keskustaan edes lähteä, vaikka laivalta poistuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa.
Turvallisuushakuiset suomalaiset ovat kännissä puukkohippaa harvase viikonloppu. Ei uutisoitavaa.
Meillä on omat ongelmamme, Jeffit, Ranta-ahot, Pasilan miehet. Vapaalla ollessaan nämä jälkimmäiset kaverit ovat kävelleet minuakin kadulla vastaan ja kukaan turisti ei olisi siinä jugendia ihaillessaan tiennyt, että metrin päässä kulkee pahamaineisia rikollisia.
Alamaailma on kaikkialla verkottunut osaksi yhteiskuntaamme. Ei sitä pääse pakoon, olet sitten Helsingissä tai Tukholmassa. En minä Helsingissäkään liiku kaikilla asuinalueilla.
Kotimaata on paha välttää, jos sattuu asumaan täällä. Reissut taas voi valita.
Joka maassa on omat ongelmansa, mutta et pääse siitä mihinkään, että tavallisellekin kansalaiselle Ruotsi on ainakin toisteiseksi Suomea väkivaltaisempi maa, vaikka sopivasti valituilla tilastoilla voit muuta väittääkin. Totuus ei löydy Yleltä tms., jotka jättävät uutisoimatta todella paljon esim. lapsiin kohdistuvaa typerän politiikan seurauksena syntynyttä väkivaltaa. Tai uutisoivat niistä korostuneen valikoivasti. Suomessa kännipuukottelulta välttyy n. 100 %:sti, kun et itse kännäile epämääräisissä porukassa. Kaduilla taas monen on pakko kulkea normaalia elämää eläessä, vaikka ihan vaan töihin kulkiessa tai kaupassa käydessä.
hyvä sinne on mennä tutustumaan paikalliseen menoon, kun vihreät ovat ajamassa samanlaista suomeen.
Suomalaiset on nyt innokkaana eristämässä itseään, Venäjästä, Dubaista, Turkista, USA on aina ollut huono valinta ja nyt sitten Ruotsi vuorossa?
En tietenkään peruisi. Joko nautiskelisin päivästä laivalla tai kävisin kävelyllä Södermalmilla, ehkä poikkeaisin Fotografiskaan.