Millaisella liikunnalla pääsee eroon pömppömahasta? Luultavasti vatsalihasten erkauma.
Tiedän ettei ole mitään tästäurheilua just mahaan, vaan pitää kiinteytyä muualtakin, mutta mikä olis tehokkainta? Kardio, punttitreeni vai mikä?
Olen laihtunut 15 kiloa (jee!), mutta pömppömaha on ilonpilaaja, eikä suostu juuri pienenemään.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mikä uitun erkauma? Läskiä se on
On sekä erkauma että läskiä. So? Ei nyt ihan uponnut toi sun kiusaamisyritys. :)
ap
Kiinnostaisi tietää, onko joku päässyt erkaumasta eroon? Mulla myös takana 20 kilon painon pudotus ja nyt painan vähemmän kuin ennen raskautta, mutta maha jäi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, onko joku päässyt erkaumasta eroon? Mulla myös takana 20 kilon painon pudotus ja nyt painan vähemmän kuin ennen raskautta, mutta maha jäi.
Apua, tää on mun kauhuskenaario. Millaista liikuntaa olet harrastanut? Mulla mahan ympärysmitta on pienentynyt kyllä monta senttiä, mutta mun vyötärön ja rintojen ympärys on sama. 😩😩😩 Toivon vielä ihmeitä liikunnalta.
ap
Ai niin joskushan, kun tehdään vatsalaukun ohitusleikkaus, niin samalla ommellaan vatsalihakset yhteen erkauman takia. Mutta kai ne voi saada liikunnallakin yhteen? Toivottavasti. Ommellaankohan niitä, jos ei saa? *panikoi*
ap
Erkaumasta pääsin eroon leikkauksella, vaikka pelotti ja oli kallista, en ole pätkääkään katunut.
Erkauma kannattaa hoidattaa fysioterapeutilla, joskus luin tästä. Voi pahentua muistaakseni vatsarutistuksilla. Ammattilaiselle mars.
Vierailija kirjoitti:
Erkaumasta pääsin eroon leikkauksella, vaikka pelotti ja oli kallista, en ole pätkääkään katunut.
Voitko kertoa tarkemmin? Ommeltiinko ne siis yhteen vai mitä siinä tarkalleen tehtiin? Paljon maksoi? Oliko pitkä toipuminen? Kertoiko lääkäri, onko mahdollista päästä erkaumasta muilla keinoin?
Kiitos!
ap
Vierailija kirjoitti:
Erkauman korjaa vain leikkaus.
Been there.
Mitä hittoa! Miksi sitten neuvotaan jotain rutistuksia joiden pitäisi auttaa?? Mäkin olen kuullut, että tavalliset vatsalihasliikkeet voi pahentaa, kuten joku yläpuolella.
ap
Ultraäänellä voi todeta, onko kyse erkaumasta.
https://kaksplus.fi/lifestyle/hyva-olo/vatsalihasten-erkauma-jo-parissa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there.Mitä hittoa! Miksi sitten neuvotaan jotain rutistuksia joiden pitäisi auttaa?? Mäkin olen kuullut, että tavalliset vatsalihasliikkeet voi pahentaa, kuten joku yläpuolella.
ap
Todellakin pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
Been there.
Mun erkauma korjaantui jumpalla. Oli napatyrä ja kaikki, ja nyt vatsalihasten väliin mahtuu vaan 1 sormi.
Kaverillani oli vatsalihasten erkauma, eikä se ole mikään arvuuttelunpaikka. Suolet oli sylissä ja leikkauksen jälkeen kuntoutuminen on kestänyt toista vuotta.
Keppiä puoskareille kirjoitti:
Kaverillani oli vatsalihasten erkauma, eikä se ole mikään arvuuttelunpaikka. Suolet oli sylissä ja leikkauksen jälkeen kuntoutuminen on kestänyt toista vuotta.
Erkaumien vaikeusasteet vaihtelee, jos et tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Syömällä vähemmän kuin kuluttaa
Opettelisitko lukemaan tai ymmärtämään lukemaasi, kiitos. Nyt oli kyse erkaumasta, ei auta hokea lausetta minkä olet opetellut ulkoa muilta.
Minä olen hoikka, mutta silti erkauma ja maha pömpöttää. Useampi lapsi ja viimeisimmästä synnytyksestä aikaa vuosi. Yritän nyt kesäksi saada jotain tehtyä. Varmaan kannattaisi aloittaa syvillä vatsalihaksilla ja sivuvatsalihaksista. Lenkkeily voisi myös olla kova sana.
Vierailija kirjoitti:
Keppiä puoskareille kirjoitti:
Erkaumien vaikeusasteet vaihtelee, jos et tiennyt.
Kyllä tiesin.
Mikä uitun erkauma? Läskiä se on