Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka sanotte että kumppanin ammatilla ei ole mitään väliä

Vierailija
28.01.2023 |

Kertoohan se ihmisestä aika paljon mihin haluaa käyttää suurimman osan ajastaan.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllä ei niinkään, mutta koulutuksella on. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa, joka ei halua oppia paljon.

Naiset välittävät miehen koulutuksesta ja työstä. Miehet taas välittävät itse naisesta. Koulutuksella ja työllä ei ole niin väliä

Miehet eivät välitä itse naisesta vaan naisen ulkonäöstä.

Se varmasti vähemmän kauniista naisesta tuntuu siltä, mutta ei pidä paikkaansa.

Vierailija
42/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt ammatit miehellä on ehdoton ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran sanon :En halua seurustelussa mies olisi yö-työssä,tai 3-vuoro -työssä.

Ai jaa.

Oma aviomieheni on 3-vuorotyössä, paperitehtaalla.

Itse olen toimistotyössä 7.30 - 15.30.

On kaksi lasta. Hyvin on pärjätty. Miehellä yövuorojen jälkeen pitkät vapaat.

Hakee nuorimman päivähoidosta jo 14.30, kun asmuvuorossa pääsee töistä klo 14.00

Siihen, että toinen käy vuorotyössä tai 3/4 vuorossa tottuu varsin pian,

Etenkin kun siihen on tottunut jo seurusteluaikana.

Ihmiset yleensä sopeutuvat omaan elämän malliinsa.

Eikä se todellunen rakastuminen katso koskaan ihmisen ammattia eikä sitä, missä käy työssä, tai missä vuoroissa käy töussä.

Miehet jotka käy vuorotöissä on kaikkein halutuimpia puolisoita. Mammat saa ilmaisen lapsenpiian, joka hoitelee lapsia kun mamma tekee uraa😎

mies54v

Vierailija
44/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kunnon duunari, kuin joku pelle pukumies 👍🏻

Taidat äänestää vasemmistoa.

Mä en äänestä ketään 😅

Vierailija
45/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran sanon :En halua seurustelussa mies olisi yö-työssä,tai 3-vuoro -työssä.

Ai jaa.

Hakee nuorimman päivähoidosta jo 14.30, kun asmuvuorossa pääsee töistä klo 14.00

Eikä se todellunen rakastuminen katso koskaan ihmisen ammattia eikä sitä, missä käy työssä, tai missä vuoroissa käy töussä.

Miehet jotka käy vuorotöissä on kaikkein halutuimpia puolisoita. Mammat saa ilmaisen lapsenpiian, joka hoitelee lapsia kun mamma tekee uraa😎

mies54v

Vierailija
46/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.

mies54v

Niinhän sää sanot, mutta mammoilla mieli muuttuu niin nopeasti, pienen pohdiskelun jälkeen.

mies54v

Vierailija
47/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka alopeukutitte voisitteko perustella miksi teidän mielestänne ammatti ei kerro mitään ihmisestä.

Koska ihminen on enemmän kuin hänen työnsä.

Jotkut tekevät työtään elääkseen, ei mielenkiinnosta. Jotain on pakko tehdä.

No kertoohan sekin ihmisestä jotain, että joutuu tekemään jotain elääkseen eikä juuri sitä mitä haluaisi tehdä. Ja sekin kertoo aika paljon, jos joku ei halua tehdä mitään.

Vierailija
48/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllä ei niinkään, mutta koulutuksella on. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa, joka ei halua oppia paljon.

Naiset välittävät miehen koulutuksesta ja työstä. Miehet taas välittävät itse naisesta. Koulutuksella ja työllä ei ole niin väliä

Miehet eivät välitä itse naisesta vaan naisen ulkonäöstä.

Totta, naisella ei ole muuta tarjottavaa.

Vierailija
49/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa.

mies54v

Niinhän sää sanot, mutta mammoilla mieli muuttuu niin nopeasti, pienen pohdiskelun jälkeen.

mies54v

Ei muutu noissa tietyissä ammateissa mielipide.

Vierailija
50/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pahin varoitusmerkki on, jos henkilö työskentelee alalla jota hän itse vihaa, muttei tee mitään päästäkseen pois tuolta alalta vaan valittaa miten p_skaa työtä joutuu tekemään.

Kaikki työ on pa skaa vaikka se olis joku kutsumus tms diipadaapa. Työtä tehdään elääkseen eikä eletä tehdäkseen töitä.

Ei silti voi käydä ihan täysillä, jos vuodesta toiseen vain valittaa työstään ja kertoo tekevänsä hommansa huonosti kuin kostoksi siitä, että joutuu työpaikallaan olemaan, ja kusevansa käsisaippua-annostelijaan.

Vierailija
51/60 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kärjistetty esimerkki, mutta kyllä aikamoisen johtopäätöksen voisi tehdä vaikkapa siitä onko henkilö esim. eläinlääkäri vai turkistarhaaja.

Eläinlääkäri se hoitaa niitä turkistarhaajan eläimiäkin.

Samoin sianlihan kavattajien porsaitaita.

Samoin kuin maidontuottajajien ja naudanlihan kasvattajuen lehmiä ja sonneja.

Samoin kuin ratsuhevosia. Ja ravihevosia.

Ja lemmikkieläimiä.

Nimenomaan HOITAA niitä urkistarhaajan eläimiä, ja se toinen tappaa niitä.

Rääkättyään niitä ensin julmasti. Siinä on kyllä yö ja päivä edustettuina.

Vierailija
52/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu muutama parisuhde, ammatiltaan puolisot olivat :

- joku über harvinainen it-alan konsultti, yliopistokoulutettu, olin hänen mielestään niin yksinkertainen ettei koskaan selittänyt tarkemmin. Hän oli viikot pois, milloin norjassa, milloin intiassa, sai 9ke/kk. Joskus 2000-luvun alussa, se oli silloin vielä todella paljon. Minä olin lukio-opiskelija. Oli hänen oikeutensa ræiskata kun häntä halutti. Sitten piti laittauttua nätiksi ja mennä ravintolaan, juhliin. Jos en halunnut lähteä hän kertoi että hänellä on tossa lukitussa laatikossa pistooli, joko alat pukemaan? Viikot olin yksin tyhjässä kämpässä ilman rahaa, käytin opintotukeni (200e/kk) lähinnä kissojeni ruokiin ja tupakkaan ja kahviin, (olin 18) ja viikonloppuisin esitettiin taas kaikille miten hienoa ja onnellista yltäkylläistä elämää hän vietti. Hän oli minua huomattavasti vanhempi, erittäin sairas yksilö. Hänelle toivon kivuliasta ja hidasta loppua jossain ojan pohjalla tukehtumassa hiljalleen omaan vereensä ja uskon että muutkin hänen ex kumppaninsa liittyisivät tilanteeseen mielellään. Miten yksi ihminen voi saada niin paljon pahaa aikaan maailmassa. Narsisteja on nähty mutta tämä yksilö on uskoakseni ainoa koskaan tapaamani primääripsykopaatti.

Sitten on ollut logistikko isossa sairaalassa, ei muuta koulutusta kuin lukio, sekä putkimies, amis. On ollut luonnevikaa näissä duunareissakin, taidan viehättyä ja viehättää ihmisiä joiden kanssa syntyy hyvin sairaita suhteita, traumabonding ja mitä näitä muotisanoja nyt on. Muitakin puolisoja/seurusteluja on ollut mutta en nyt kauhean yksityiskohtaisesti jaksa listata.

Oma kokemukseni miehistä on se, että ammattiin, koulutustasoon ja lapsuuden perheolosuhteisiin katsomatta käyttävät häikäilemättä fyysistä ylivoimaa hyväkseen niin seksuaalisesti kuin muutenkin. Yhdelläkään näistä ei riittänyt ymmärrys katsoa omaa käyttäytymistä tai tunnistaa passiivis-agressiivisuutta, ihan aktiivis-agressiivisuutta, manipulointia, henkistä väkivaltaa, verbaalista väkivaltaa, emotionaalista väkivaltaa, ihan suoraviivaista fyysistä väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa, eivät ymmärrä miksi nukkuvaa ihmistä ei voi vaan panna, tai miksi se on väärin jne. Ymmärrän että muunlaisia miehiäkin on varmasti olemassa ja joskus toisinaan haaveilen sellaisesta. En vain ole enää valmis ottamaan riskiä, että valitsen taas tällaisen ihmisen. "He would burn down the world to be king of the ashes"

Vierailija
53/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kärjistetty esimerkki, mutta kyllä aikamoisen johtopäätöksen voisi tehdä vaikkapa siitä onko henkilö esim. eläinlääkäri vai turkistarhaaja.

Entä jos hän on turkiseläimiä ja tehotuotantoeläimiä hoitava eläinlääkäri?

Vierailija
54/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että olet tunnistanut tasosi ja tyydyt siihen.

Vierailija
55/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppia voi muutenkin kuin formaalin koulutuksen kautta. viitseliäs ihminen pystyy oppimaan maisterin asiat ihan netistä. Argumentoinnin systemaattisen ajattelun taidon oppi löytyy takuuvarmasti vaikka youtubesta.

Vierailija
56/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen mies oli sähköasentaja, nykyinen myyntijohtaja.

Mulle ei ole väliä onko duunari vai valkokaulustyöläinen. Kunhan tekee työnsä hyvin ja ansaitsee itse rahansa.

Ei se työ hirveästi kotona näy kuluneita korona-etätyövuosia lukuunottamatta.

Vierailija
57/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten sen että kaikki eläinlääkärit eivät ole vegaaneja? On niin nurinkurista että ihminen on valinnut ammatin, joka perustuu eläinten pelastamiseen ja auttamiseen, ja sitten hän kuitenkin syö tehotuotettujen eläinten lihaa ja eritteitä. Sama kuin sarjamurhaaja työskentelisi kirurgina.

Vierailija
58/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö muuten sen että kaikki eläinlääkärit eivät ole vegaaneja? On niin nurinkurista että ihminen on valinnut ammatin, joka perustuu eläinten pelastamiseen ja auttamiseen, ja sitten hän kuitenkin syö tehotuotettujen eläinten lihaa ja eritteitä. Sama kuin sarjamurhaaja työskentelisi kirurgina.

Tiesittekö muuten että usein vegaaneilla on kotieläiminä kissa tai koira joille syöttävät lihaa, ne kun ei suostu syömään rehuja. Loogista?

Vierailija
59/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppia voi muutenkin kuin formaalin koulutuksen kautta. viitseliäs ihminen pystyy oppimaan maisterin asiat ihan netistä. Argumentoinnin systemaattisen ajattelun taidon oppi löytyy takuuvarmasti vaikka youtubesta.

Koskee vain näitä höpöhöpö ammatteja kuten maistereita vai menisitkö netistä itseoppineen lääkärin vastaanotolle?

Vierailija
60/60 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukua työasunaan käyttävä on mielestäsi pelle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi