Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mielenterveysongelmat johtuvat?

Vierailija
28.01.2023 |

Niitä kun tuntuu olevan joka toisella. Miksi?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ongelmat johtuvat liiallisesta hyvinvoinnista. Ei köyhällä ole aikaa tulla hulluksi...

Vierailija
22/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromosomista xx

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä menisi täydellisesti. Onnellinen lapsuus, ei koulukiusaamista, hyvät romanttiset kokemukset rakkaudesta. Tasapainoisia suhteita, pääsisi heti haluamalleen alalle opiskelemaan, saisi viihtyisän ja mukavasti palkatun työpaikan...

Niin, ei se taida aina mennä noin.

No kuule suurimmalla osalla ei tosiaankaan mene kaikki nuo asiat putkeen, mutta ihan järjissään ollaan silti.

Liika on aina liikaa. Heinänkorresta katkeaa Kamelin selkä.

Vierailija
24/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmaisilla on poikkeuksellisen vahva lisääntymisvietti.

Ai senkö takia velat ravaa terapiassa ja syö psyykenlääkkeitä? 😆🤣

Vierailija
25/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta pas-----kaa koko ketju täynnä. "Hyvinvoivat" setämiehet ja tädit suoltava "faktoja", kun eivät tiedät pas---kaakaan mielenterveysongelmista. Oikeesti näillä ihmisillä on suuri suurimpia ongelmia mielensä kanssa lyttäämässä lähimmäisiä ja muita ihmisiä alas "faktoilla" ja muilla nöyryyttävillä teoilla.

Vierailija
26/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä taas tunnen tapauksia jotka ei lisäänny mt-ongelmien takia.

Vierailija
27/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta pas-----kaa koko ketju täynnä. "Hyvinvoivat" setämiehet ja tädit suoltava "faktoja", kun eivät tiedät pas---kaakaan mielenterveysongelmista. Oikeesti näillä ihmisillä on suuri suurimpia ongelmia mielensä kanssa lyttäämässä lähimmäisiä ja muita ihmisiä alas "faktoilla" ja muilla nöyryyttävillä teoilla.

Ja sinä ilmeisesti tiedät toisten ihmisten taustat?

Vierailija
28/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ysärillä syntynyt, ja minun mielenterveysongelmat johtuivat ihan puhtaasti koulukiusaamisesta, joka alkoi päiväkodissa ja kesti 8. vuosiluokkaan asti.

Nykyisin voin paljon paremmin ja olen käsitellyt kipeitä asioita terapiassa, joka päättyi kuukausi sitten, 10 vuoden jälkeen. Siinä välissä ehti tapahtua kaikkea muuta mikä heikensi vointiani, vasta psykoterapia auttoi pääsemään elämässä eteenpäin.

Olet yksVITUN ruikuttava pikkutyttö joka ei osaa päästää irti eilisestä!

Vierailija
29/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naisilla hormonit. Mielialalääkkeet tasaavat pms-oireita.

Aikaisemmin suuri osa mielisairaalaan suljetuista naisista olisi tänä päivänä ihan normaaleja. Nyt on e-pillerit ja jos tulee vahinkolapsi, niin yhteiskunta auttaa ja tukee. Ei oteta lasta pois, viedä nainen mielisairaalaan ja steriloida.

Vierailija
30/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän ne nyt johtuisi? Etkö ole kuullut aivokemiasta koskaan?

Vierailija
31/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naisilla hormonit. Mielialalääkkeet tasaavat pms-oireita.

Aikaisemmin suuri osa mielisairaalaan suljetuista naisista olisi tänä päivänä ihan normaaleja. Nyt on e-pillerit ja jos tulee vahinkolapsi, niin yhteiskunta auttaa ja tukee. Ei oteta lasta pois, viedä nainen mielisairaalaan ja steriloida.

Yhteiskunnan näkemys hulluudesta muuttuu. Ymmärretään paremmin asioita.

Vierailija
32/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että ihmiset elävät surutonta elämää koiran ulvossa ja huoruudrn himossa.

Vierailija
33/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ysärillä syntynyt, ja minun mielenterveysongelmat johtuivat ihan puhtaasti koulukiusaamisesta, joka alkoi päiväkodissa ja kesti 8. vuosiluokkaan asti.

Nykyisin voin paljon paremmin ja olen käsitellyt kipeitä asioita terapiassa, joka päättyi kuukausi sitten, 10 vuoden jälkeen. Siinä välissä ehti tapahtua kaikkea muuta mikä heikensi vointiani, vasta psykoterapia auttoi pääsemään elämässä eteenpäin.

Sulla ei ilmeisesti ole takana sellaista elämää tai traumoja jotka heikentäisivät ihmistä pala palalta? :)

Nauti siitä!

Vierailija
34/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuorien naisten masennus johtuu monasti siitä, että ei saa toteuttaa vapaasti biologista viettiään lisääntyä. Yhteiskunnassa on kovemmat arvot. Moni ei uskalla tehdä lasta, jos ei ole vakituista työpaikkaa.

Vierailija
35/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionkipeä nuoriso haluaa olla kokemusasiantuntijoita tai influenssereita ja sitten kun pepunkeikutus instassa alkaa harmittaa ne kehittelevät mielenterveysongelmat joista voi sitten kertoa, vaikka oikeastaan vain haluavat murjottaa puolivuotta lorvikatarrissa katselle pimeässä netflixiä sängyssä ja laittamalla sormipimppaa tai vänkäten...

Vierailija
36/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä nyt terveysongelmat yleensä johtuvat. Ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa syytä mikä pätisi kaikkiin fyysisiin tai psyykkisiin sairauksiin. Elintavat toki, mutta ei sekään ole mikään kaiken selittävä syy.

Vierailija
37/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä esimerkki miksi moni ei puhu ongelmistaan tai sairauksistaan. Heti ollaan pätemässä ja hyökkäämässä toisia vastaan, vaikka todellisuudessa nämä viisastelijat kärsivät enemmän mielenterveytensä reistaillusta.

Vierailija
38/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ilmeisesti ole takana sellaista elämää tai traumoja jotka heikentäisivät ihmistä pala palalta? :)

Nauti siitä!

Jostain luin, että nuori voi selvitä masentumatta, jos koulussa, harrastuksessa tai kodissa menee hyvin. Mutta jos näissä kaikissa on paha olla, niin se on liikaa.

Vierailija
39/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä taas tunnen tapauksia jotka ei lisäänny mt-ongelmien takia.

Miksi olisivat niin fiksuja jos kerran on ongelmia?

Vierailija
40/122 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen hermostollisesta rakenteesta:ärsytys-lepo. Jos aivoja ei rasita, se etsii ärsykkeensä jostakin.