Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko, että parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä?

Vierailija
28.01.2023 |

Vaan kaverisuhde tai kämppis suhde? Jos ajattelet niin millä perusteella?

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avovaimo hankkinut vyötärönsä ja naamaansa yht. noin 40 kg ylimääräistä rasvaa eli toisin sanoen lihonnut. Lisäksi hänen jo aikuiset kaksi lastaan viettävät lähes joka viikonloppu kotonamme niin eipä tässä kauheasti a) ole kiinnostusta seksiin hänen kanssaan, kiitos tuon lihomisen ja b) edes mahdollisuutta tehdä sitä viikonloppuisin kun olisi seksille aikaa

No onneksi avovaimo lähtee tyttöjen kanssa ensi viikonloppuna laskettelemaan ja sen jälkeen pariksi viikoksi työmatkalle joten ainakaan ne hänen aikuiset lapsensa eivät silloin ole meillä ja voipi olla että baarista löytyy joku misu joka haluaa harrastaa kanssani seksiä.

Eli tällainen parisuhde meillä.

Vaimo on varmaan lihonut turhuduttuaan huonoon ja vähäiseen seksiin.

Vierailija
122/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä parisuhde on parisuhde vain silloin, kun siihen sisältyy seksiä kuinka paljon seksiä pitää harrastaa, jotta se pysyy parisuhteena? Pitääkö seksiä olla päivittäin, tunneittain, vuosittain, viikottain tai kenties jotenkin muuten säännöllisesti?

Tuohan on täysin yksilökohtaista. Itselläni ei ole noin kaavamaista suhtautumista asiaan, mutta jos minun ja kumppanin välillä on seksuaalinen jännite ja vetovoima ja harrastamme seksiä silloin, kun tekee mieli, se on hyvä lähtötilanne. Se, kuinka usein seksiä voi harrastaa, riippuu toki osittain olosuhteistakin - asutaanko yhdessä tai samalla paikkakunnalla, tai onko esim. lapsia.

Käytännössä en olisi tyytyväinen, jos seksiä olisi enää kerran kuukaudessa. Kerran kahdessa viikossakin on aika vähän, ellei se johdu olosuhteiden pakosta. Jos asutaan yhdessä ja eletään kohtalaisen kiireistä arkea, olisi kerran viikossa vielä ihan hyvä. Sinänsä haluni ovat sellaiset, että ihanne olisi useaan kertaan viikossa, mutta sooloseksillä voin kuitata osan.

Eikö kenelläkään muulla tule ongelmaksi asuntoasia tässä? Meillä on kaikki makuuhuoneet sumpussa yhdessä ja kaikki äänet kuuluu todella selvästi. Lapset on teini-ikäisiä ja valvoo myöhempään kuin minä ja miesystäväni. Tuntuu ensinnäkin kiusalliselta harrastaa seksiä niin että lapset saattaa kuulla ja toisaalta on myös kiusallista mennä suihkuun sen jälkeen, kun tietävät miksi menemme suihkuun. Käytännössä seksiä onkin vain silloin kun lapset on isällään. Aivan mahdoton laittaa tuollaisia ehtoja että täytyy olla seksiä x määrä kuukaudessa. Ja jos katson suomalaisten asuntojen pohjapiirroksia niin oletan ettei olla yksin tämän ongelman kanssa. Jos lapsilla ei olisi toistakin kotia niin seksiä olisi varmaan tyyliin jouluna ja juhannuksena.

No onhan tuo ongelma todella monella. Siinä sitten riippuu mielikuvituksesta että miten tuon ratkaisee. Meillä käytössä ainakin viikonloppuaamut (teinit nukkuvat yleensä myöhään jos valvovat myöhään) kun emme ole kovin äänekkäitä, hotelliyöt (muutamia kertoja vuodessa), piipahdukset mökille (teinit eivät sinne usein halua lähteä haravoimaan), marjaan ja sieneen meno (ja sopiva alusta mukaan) jne. Kyllä niitä paikkoja löytyy kun vain mielikuvitusta on.

Teini käy harrastuksessa, kavereilla, kavereiden kanssa jossakin ja nukkuu pidempään, jolloin seksi onnistuu. Kerran viikossa on ihan minimi, joten kyllä niitä sopivia välejä keksii, kun on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään minulle parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä. Tosin ei seksi ole ainoa seikka, joka erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta. Toisaalta parisuhdekäsitykset vaihtelevat ja jokainen omalla kohdallaan määrittää parisuhteen ja mitä heidän mielestään kuuluu parisuhteeseen.

Vierailija
124/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että jokainen pari määrittelee parisuhteensa itse. Kunhan molemmat ovat samaa mieltä siitä, että vaikka seksittömyys on ok ja kuuluu meidän parisuhteeseen, niin sitten sellainenkin on parisuhde.

Vierailija
125/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä parisuhde on parisuhde vain silloin, kun siihen sisältyy seksiä kuinka paljon seksiä pitää harrastaa, jotta se pysyy parisuhteena? Pitääkö seksiä olla päivittäin, tunneittain, vuosittain, viikottain tai kenties jotenkin muuten säännöllisesti?

Tuohan on täysin yksilökohtaista. Itselläni ei ole noin kaavamaista suhtautumista asiaan, mutta jos minun ja kumppanin välillä on seksuaalinen jännite ja vetovoima ja harrastamme seksiä silloin, kun tekee mieli, se on hyvä lähtötilanne. Se, kuinka usein seksiä voi harrastaa, riippuu toki osittain olosuhteistakin - asutaanko yhdessä tai samalla paikkakunnalla, tai onko esim. lapsia.

Käytännössä en olisi tyytyväinen, jos seksiä olisi enää kerran kuukaudessa. Kerran kahdessa viikossakin on aika vähän, ellei se johdu olosuhteiden pakosta. Jos asutaan yhdessä ja eletään kohtalaisen kiireistä arkea, olisi kerran viikossa vielä ihan hyvä. Sinänsä haluni ovat sellaiset, että ihanne olisi useaan kertaan viikossa, mutta sooloseksillä voin kuitata osan.

Eikö kenelläkään muulla tule ongelmaksi asuntoasia tässä? Meillä on kaikki makuuhuoneet sumpussa yhdessä ja kaikki äänet kuuluu todella selvästi. Lapset on teini-ikäisiä ja valvoo myöhempään kuin minä ja miesystäväni. Tuntuu ensinnäkin kiusalliselta harrastaa seksiä niin että lapset saattaa kuulla ja toisaalta on myös kiusallista mennä suihkuun sen jälkeen, kun tietävät miksi menemme suihkuun. Käytännössä seksiä onkin vain silloin kun lapset on isällään. Aivan mahdoton laittaa tuollaisia ehtoja että täytyy olla seksiä x määrä kuukaudessa. Ja jos katson suomalaisten asuntojen pohjapiirroksia niin oletan ettei olla yksin tämän ongelman kanssa. Jos lapsilla ei olisi toistakin kotia niin seksiä olisi varmaan tyyliin jouluna ja juhannuksena.

Huoh... Juuri siksi nimenomaan en asettanut kaavamaisia ehtoja, vaan totesin, että joskus voi olosuhteiden pakosta seksin määrä olla vähäisempi kuin kumpikin haluaisi. Mutta olosuhteista johtuva vähäisemnpi määrä on täysin eri asia kuin se, että seksiä olisi vähemmän siksi, että jompi kumpi ei halua sitä niin paljon. Jos lapsia pitää tekosyynä siihen, ettei seksiä voi olla kuin pari kertaa vuodessa, silloin on luultavasti oikea syy se, ettei sitä niin kauheasti haluakaan - jos oikeasti haluaa, keksii kyllä keinoja ja löytää tilaisuuksia harrastaa seksiä. Ehkä ei monta kertaa viikossa, mutta useamman kerran kuukaudessa. Tuskin ne teinitkään ihan 24/7 ovat kotona. Tai jos ovat, niin eikö vanhemmat voi harrastaa seksiä muualla kuin kotona?

Ovat kyllä enimmäkseen kotona. Päivällä saattavat olla jossain mutta silloin olen itse vielä töissä. Tuo - keksii kyllä keinot, on sellainen klise. Joo voisi varmaan mennä jonnekkin metsätielle autoon harrastamaan seksiä, mutta ketä keski-ikäistä oikeasti panettaa niin paljon? Hotelleja ei ole vara tuon takia varata. Aika vähissä ne keinot oikeasti on.

No minä olen keski-ikäinen (45-v) ja kyllä panettaa niin paljon, että jos ei seksi muuten onnistuisi, ajaisin auton metsätielle ja harrastaisin seksiä siellä. Jos muuta keinoa ei olisi. Eipä se ihanteellinen ratkaisu olisi omastakaan mielestä, mutta kerrostalossa asuessa ei olisi varastoakaan, jonne vetäytyä salaa teineiltä. Itse varmaan harrastaisin seksiä saunassa, koska teinit eivät enää molempien vanhempien kanssa tulisi saunomaan kuitenkaan. Itselleni huonoin vaihtoehto olisi joka tapauksessa se, että seksiä ei olisi enää ollenkaan.

Itsellänikin on lapsia, ja olen sen vuoksi joutunut opettelemaan sen, että pystyn tarvittaessa harrastamaan seksiä hiljaa, ja esim. suuseksistä ei silloin "kuulu" mitään seinän läpi. Joten kun lapset/teinit ovat huoneissaan ja luulevat vanhempien nukkuvan, voisin ihan hyvin harrastaa suuseksiä makuuhuoneessa. Oma ratkaisuni olisi varmaan tämä, ja yhdyntää ja erilaista kokeilevampaa juttua sitten silloin harvinaisina hetkinä kun ollaan kahdestaan kotona, siellä metsätiellä autossa, hotellissa, tms. Ei ole itsellä seksihalut vähentyneet, vaikka ikää onkin tullut ja tosiaan olen jo 45-vuotias.

Harrastaako joku oikeasti seksiä saunassa? Tajuhan siinä lähtee

Ei saunan tarvitse välttämättä olla enää niin kauhean kuuma siinä vaiheessa? Jos vanhemmat saunovat kahdestaan lasten jälkeen, niin ehtiihän siinä sauna sopivasti jäähtyä. Ainakin meillä (puusauna, jota ei edes lämmitetä kovin kuumaksi). Alalauteella / jakkaralla on mukavan lämmin. 

Sauna on ollut oikein mukava sekstailupaikka, on ollut mahdollisuuksia erilaisiin asentoihin, kuin sängyssä.

Vierailija
126/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään minulle parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä. Tosin ei seksi ole ainoa seikka, joka erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta. Toisaalta parisuhdekäsitykset vaihtelevat ja jokainen omalla kohdallaan määrittää parisuhteen ja mitä heidän mielestään kuuluu parisuhteeseen.

Näin ajattelee suurin osa ihmisistä - ainakin siis parisuhteen muodostamisvaiheessa.

Harva etsii alusta asti erityisesti seksitöntä parisuhdetta; parisuhde saattaa sen sijaan kohtuullisen usein muuttua seksittömäksi tai lähes seksittömäksi ajan myötä.

Vierailija
127/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai parisuhde loppuu välittömästi, kun miehellä ei enää seiso. Aivan sama, vaikka yhteistä taivalta olisi takana 40 vuotta. Typerä kysymys.

Vierailija
128/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä voi ja saa olla ilman parisuhdettakin ja toista ihmistä voi jopa rakastaakin ilman sitoutumista parisuhteeseen. Parisuhde on ylikorostettu.

129/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran treffeillä 40-vuotiaan miehen kanssa, joka sanoi, että hänen miestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä. Lisäksi hän kertoi, että on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa joko työpaikan vaihdoksen tai perhesuhteen muutoksen takia.

Vierailija
130/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut niin, että ystävyyssuhde on muuntunut seurustelusuhteeksi seksin myötä. Parisuhteeksi se kai muuttuisi ajan kanssa tai virallisen sitoutumisen kautta.

Vierailija
131/137 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kokemus siitä, että on parisuhteessa, niin eiköhän se riitä. Se, mitä se suhde sisältää, niin riippuu sitten suhteen osapuolista.

Monilla on aika kapeat ajatukset siitä, millaisia ihmissuhteita ihmisillä voi olla. Sen lisäksi, että voi kokea romanttista rakkautta ja seksuaalista halua samaa ihmistä kohtaan, niin voi kokea myös pelkästään romanttista rakkautta, mutta ei seksuaalista halua tai vaikka vain pelkästään seksuaalista halua. Ystävä yleensä määritellään eri tavalla eli näitä edellisiä tuntemuksia ei heitä kohtaan tunneta, mutta toisinkin voi olla. Onhan friends with benefits -käsitekin. Luulen myös, että on myös ystävyyssuhteita, joissa koetaan romanttista rakkautta toista kohtaan, mutta sitä ei tunnisteta esimerkiksi sen takia, miten määrittelee seksuaalisen suuntautumisensa (mikä taas oikeasti on eri asia kuin romanttinen suuntautuminen kuten totesin). Ehkäpä tunnetusti on hyvin läheisiä ystävyyssuhteita nuorten naisten kesken ja tällöin voi olla oikeasti kyse rakkaudesta. Tosin kaiken tämän lisäksi on platonista rakkautta, mikä on jotain muuta kuin romanttinne rakkaus ja ystävyys. Platoninen rakkauskohde on tärkeämpi kuin pelkkä ystävä.

Itse olen aseksuaali ja voisin hyvin olla seksittömässä parisuhteessa loppuelämäni. Meillä tosin on ajoittain seksiä puolisoni kanssa. Kaipaan paljon läheisyyttä ja saan sitä kyllä ihan muinkuin keinoin kuin seksin avulla tai siis seksi ei ole todellakaan keino saada läheisyyttä. Samoin puolisoni saa muilla keinoin läheisyyttä. Onkin surullista, jos monille seksi on se keino, jolla tyydyttää läheisyyden tarve, eikä muunlaista läheisyyttä olisi. Muunlaiseen läheisyyteen on kuitenkin yleensä enemmän mahdollisuuksia. Ihmisethän juuri kaipaavat läheisiä ihmissuhteita ja kenties fyysistä kosketusta muilta ihmisiltä, mutta jostain syystä monet eivät osaa luoda muunlaisia läheisiä ihmissuhteita kuin parisuhteet ja niissä (fyysinen) läheisyys tunnutaan saavan juuri seksin kautta. Lisäksi minusta on erikoista, että seksiä tulee saada juuri toisen ihmisen kanssa. Kyllähän seksiä voi harrastaa yksinkin, jos tulee seksille on tarve. Ehkäpä näin sitten kestää pidemmän ajan olla ilman seksiä muiden ihmisten kanssa. 

Vielä tuon senkin esille, että voi olla parisuhde, jossa ei ole seksiä, mutta suhteen osapuolet/osapuoli harrastaa seksiä parisuhteen ulkopuolisen/ulkopuolisten ihmisten kanssa. Ei siten ole välttämätöntä, että seksi tapahtuisi juuri parisuhteessa.

Vierailija
132/137 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tottakai parisuhde loppuu välittömästi, kun miehellä ei enää seiso. Aivan sama, vaikka yhteistä taivalta olisi takana 40 vuotta. Typerä kysymys.

Typerä vastaus.

Seksiä voi harrastaa, vaikka miehellä ei seisokaan.

Vierailija
133/137 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on asia, joka useimmiten liittyy ainakin parisuhteen muodostamiseen - ja ikävän useissa tapauksissa myös sen purkautumiseen. 

Suurimmalla osalla ihmisistä on ajatus, että paras ja tyydyttävin seksielämän muoto on rakastelu parisuhdekumppanin kanssa. Rakkaus, muu hellyys / intiimikosketus ja rakastelu kulkevat käsi kädessä, ja muodostavat aika yhtenäisen kokonaisuuden. 

Tietysti on ihmisiä, jotka eivät liitä tähän kuvioon seksiä. Ja sellaisia, joita seksi ei enää kiinnosta / eivät pysty seksiin, mutta intiimikosketus ja muu hellyys jää olemaan. 

Väitän, että hyvään ja rakkaudelliseen parisuhteeseen aseksuaalin kanssa pystyy myös ei-aseksuaali, jopa seksuaalisesti aktiivinen heteromies. Tämä vaan vaatii todella paljon todella avointa kommunikaatiota, rajojen kunnioittamista ja molempien osapuolten tarpeiden huomioimista. Ja jos parisuhteeseen lähtee AVOIMESTI niin, että yhdessä toteutettu seksi ei siihen kuulu eikä siihen tule koskaan kuulumaankaan, saattaa parisuhde onnistuakin. Toki se saattaa myös purkautuakin, mutta niinhän voi käydä millaiselle parisuhteelle tahansa.

Vierailija
134/137 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä vastaus.

Seksiä voi harrastaa, vaikka miehellä ei seisokaan.

Sarkasmi on vaikea laji joillekin ymmärtää nähtävästi.

Vierailija
135/137 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on asia, joka useimmiten liittyy ainakin parisuhteen muodostamiseen - ja ikävän useissa tapauksissa myös sen purkautumiseen. 

Suurimmalla osalla ihmisistä on ajatus, että paras ja tyydyttävin seksielämän muoto on rakastelu parisuhdekumppanin kanssa. Rakkaus, muu hellyys / intiimikosketus ja rakastelu kulkevat käsi kädessä, ja muodostavat aika yhtenäisen kokonaisuuden. 

Tietysti on ihmisiä, jotka eivät liitä tähän kuvioon seksiä. Ja sellaisia, joita seksi ei enää kiinnosta / eivät pysty seksiin, mutta intiimikosketus ja muu hellyys jää olemaan. 

Väitän, että hyvään ja rakkaudelliseen parisuhteeseen aseksuaalin kanssa pystyy myös ei-aseksuaali, jopa seksuaalisesti aktiivinen heteromies. Tämä vaan vaatii todella paljon todella avointa kommunikaatiota, rajojen kunnioittamista ja molempien osapuolten tarpeiden huomioimista. Ja jos parisuhteeseen lähtee AVOIMESTI niin, että yhdessä toteutettu seksi ei siihen kuulu eikä siihen tule koskaan kuulumaankaan, saattaa parisuhde onnistuakin. Toki se saattaa myös purkautuakin, mutta niinhän voi käydä millaiselle parisuhteelle tahansa.

En ole heteromies, vaan biseksuaali nainen, ja en kyllä ymmärrä, miksi ei-aseksuaalin pitäisi "pystyä" suhteeseen aseksuaalin kanssa - ei minusta toimivan ja hyvän suhteen perusta ole se, että siihen "pystytään", vaan se, että suhde tuntuu luontevalta ja siinä on hyvä olla, voi olla oma itsensä ja suhde vastaa omia odotuksia ja toiveita sen osalta, millaisessa parisuhteessa haluaa olla. Jos henkilöllä siihen kuuluu seksuaalisuus, ei suhde aseksuaalin kanssa vaan yksinkertaisesti tunnu millään lailla mahdolliselta. En ainakaan itse lähtisi suhteeseen, jossa jo lähtökohta olisi se, että siinä ei ole seksiä. Minua ei kiinnosta etsiä mitään yhden illan juttuja tai erillisiä panosuhteita vain siksi, että omassa suhteessa ei seksiä olisi - mieluummin sitten etsin sellaisen suhteen, jossa saan koko paketin.

Vierailija
136/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parisuhteessa entiseen vaimooni. Erosin 4 vuotta sitten. Nyt hän muutti väkisin tähän mun kämppään. Hänellä on oma huone ja enimmäkseen omat ruuat.

Vierailija
137/137 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen tulee kestää kuivat kaudet, jos toinen vaikka sairastuu. Mutta jos seksittömyys johtuu vaan elintavoista tai muusta eikä sille haluta tehdä mitään, kannattaa lähteä. Mikäli itse vielä on läheisyyttä kaipaava olento. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi