Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko, että parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä?

Vierailija
28.01.2023 |

Vaan kaverisuhde tai kämppis suhde? Jos ajattelet niin millä perusteella?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ollaans eksin takia. Jos ei seksiä niin ei parissuhdetta. Ei silloin kannata yhdessäkään asua.

Vierailija
42/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkissä parisuhteissa on kausia, jolloin sairauden, vammojen yms. takia ei seksiä pysty harrastamaan. Vain nuori ja elämänkokemusta vailla oleva kuvittelee, että seksiä on aina parisuhteessa mahdollista harrastaa.

Tämän vamma- tai sairauskommentin vetää joku aina esille näissä samantyyppisissä keskusteluissa. Tottakai jokainen parisuhteessa elävä tai elänyt ihminen tietää sen, että seksiin voi joskus tulla taukoa erinäisistä terveydellisistä syistä, minkä enemmistö ymmärtääkin. Mutta jos seksi loppuu parisuhteessa siksi, että toinen ei sitä elämäänsä enää kaipaa, niin silloin loppuu se parisuhdekin, ainakin omalla kohdalla.

Itselle hyvä, runsas ja molemmille osapuolille tyydyttävä seksielämä on yksi tärkeimpiä asioita parisuhteessa ja miksi haluan ylipäätään parisuhteessa olla. Kevyistä tapailu- tai panosuhteista en saa mitään irti, paitsi tietenkin hetkellisen paineenpurun.

Lyhyesti: ei seksiä ilman parisuhdetta, eikä parisuhdetta ilman seksiä. Nih!

Entäs raskausaikana jos on haastava raskaus? Saako silloin mies pitää salasuhdetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on suhde, jossa on kaksi. Ei siihen muita kriteerejä tarvita.

Vierailija
44/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja toiset eivät halua seksiä parisuhteeseensa. Ei heidän parisuhde ole yhtään vähemmän parisuhde kuin kenenkään muunkaan. Tietysti, jos toinen haluaa seksiä ja toinen ei niin sitten suhteessa on ongelma, mutta ei se suhde siltikään lakkaa olemasta parisuhde. Suhde on ehkä sitten sellainen, että se ei toimi kummallekaan ja sitten pitää etsiä uusi parisuhde. Parisuhde koostuu niin paljon muustakin kuin erotiikasta, että mun mielestä parisuhdetta ei voi määritellä vain seksin mukaan.

Vierailija
45/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja toiset eivät halua seksiä parisuhteeseensa. Ei heidän parisuhde ole yhtään vähemmän parisuhde kuin kenenkään muunkaan. Tietysti, jos toinen haluaa seksiä ja toinen ei niin sitten suhteessa on ongelma, mutta ei se suhde siltikään lakkaa olemasta parisuhde. Suhde on ehkä sitten sellainen, että se ei toimi kummallekaan ja sitten pitää etsiä uusi parisuhde. Parisuhde koostuu niin paljon muustakin kuin erotiikasta, että mun mielestä parisuhdetta ei voi määritellä vain seksin mukaan.

Puhuminen ja täysin avoin kommunikaatio on tärkeää. Vain kynnysmatto elää itsensä kanssa kulississa ja esittää toiselle muuta kuin on.

Vierailija
46/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähentynyt seksi rankasti ja tällä hetkellä sitä ei ole lainkaan ja se on pistänyt mieleni matalaksi. Koen olevani ällöttävä ja epämiellyttävä. Tuntuu että minussa on jokin vikana, kun toinen ei enää halua. Muuten suhteemme on hyvä, vietämme paljon aikaa yhdessä ja keskustelemme paljon. Olen jotenkin todella ristiriitaisissa tunnelmissa tuon seksin puuttumisen takia. Itse kaipaan kosketusta ja mielestäni seksi lähentää parisuhdetta.

Vähän ot, mutta näin hyvin epäseksuaalisena ihmisenä minulle on aina ollut mysteeri, että seksuaalisilla ihmisillä itsetunto tuntuu olevan niin paljon kiinni kumppanin halukkuudesta. Välillä vaikuttaa, että tärkeää ei ole niinkään seksi oman nautinnon vuoksi vaan se, että seksillä kumppani todistaa pitävän sinua haluttavana. Eikö olisi huojentava ajatus, ettei itsetunnon tarvitsisi olla toisen ihmisen halujen varassa? 

Vierailija
47/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä on pakko olla parisuhteessa. Ei siinä muuten järkeä ole sseurustella.

Vierailija
48/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohi meni halut minultakin kun mies oli kiinnostunut muista naisista.Se ei aluksi näkynyt,mutta kun se kiinnostus muihin alkoi meni minulta halut miestä kohtaan ja lopulta myös meni halut koko suhdetta kohtaan.Alussa suhde toimi,mutta mies sen pilasi.

Minäkö tämän kirjoitin?! Täsmälleen näin voisin minäkin sanoa. Lisään vielä, että nyt sitten mies ihmettelee miksi ei enää huvita mikään läheisyys hänen kanssaan. Itse hän on tappanut haluni häntä kohtaan itsekkäällä ja vastenmielisellä käytöksellään.

Mitä sanoo kun selität tämän hänelle? Minun ex-mieheni oli järkyttynyt, kun pettämisestä kiinni jäätyään halusin erota. Hänen päähänsä ei mahtunut, että kaikki tunteeni ja haluni häntä kohtaan hävisi pois kun sain tietää hänen tekosistaan.

Hän sanoo "Vai niin. En ole sellaista tehnyt". Hän saa sanoa niin ja minä saan pitää sakseni kiinni. Ei kiinnosta enää hänen pskanpuhumisensa eikä hänen tarjoamansa petollinen läheisyytensä. Harmi, hyvää seksi oli niin kauan kunnes äijä sössi koko jutun.

Vierailija
49/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parisuhteeseen kuuluu seksi. Kyllä ja ehdottomasti.

Itse pidän FWB-suhdetta parhaana suhteena.

Vierailija
50/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohi meni halut minultakin kun mies oli kiinnostunut muista naisista.Se ei aluksi näkynyt,mutta kun se kiinnostus muihin alkoi meni minulta halut miestä kohtaan ja lopulta myös meni halut koko suhdetta kohtaan.Alussa suhde toimi,mutta mies sen pilasi.

Minäkö tämän kirjoitin?! Täsmälleen näin voisin minäkin sanoa. Lisään vielä, että nyt sitten mies ihmettelee miksi ei enää huvita mikään läheisyys hänen kanssaan. Itse hän on tappanut haluni häntä kohtaan itsekkäällä ja vastenmielisellä käytöksellään.

Mitä sanoo kun selität tämän hänelle? Minun ex-mieheni oli järkyttynyt, kun pettämisestä kiinni jäätyään halusin erota. Hänen päähänsä ei mahtunut, että kaikki tunteeni ja haluni häntä kohtaan hävisi pois kun sain tietää hänen tekosistaan.

Hän sanoo "Vai niin. En ole sellaista tehnyt". Hän saa sanoa niin ja minä saan pitää sakseni kiinni. Ei kiinnosta enää hänen pskanpuhumisensa eikä hänen tarjoamansa petollinen läheisyytensä. Harmi, hyvää seksi oli niin kauan kunnes äijä sössi koko jutun.

Pettäjille kenkää vaan.

Vierailija
51/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta parisuhteeseen kuuluu seksi, mutta kyllä pitkään parisuhteeseen mahtuu monenlaisia kausia myös niitä pitempiä taukoja seksissä. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 30 vuotta ja olisiko pisin tauko 3 kk. Nykyään on niin päin, että itse haluaisin useammin kuin mieheni ja se tuntuu yllättävän kurjalta. Kyllä me silti minimissään harrastetaan tällä hetkellä seksiä 2-3 krt/kk.

Mieheni on rakastajani, lapseni isä ja myös paras ystäväni.

Minusta toki voi olla parisuhde ilman seksiäkin jos se molemmille sopii, mutta kyllä hyvä seksi meillä tuo sitä muutakin läheisyyttä.

Jos meillä loppuisi seksi kokonaan niin en tiedä miten toimisin, meillä on nyt ollut aikamoista kriisiä muista asioista puolisen vuotta, miehellä aikamoinen ikäkriisi ja sanotaanko nyt niin, että erokin käynyt miehen puheissa. Tämä aika on saanut silmäni avautumaan.

Vierailija
52/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pari määrittelee itse mitä parisuhde heille tarkoittaa ja kuuluuko siihen seksi vai ei. Jos puhun vain omalta osaltani niin minulle parisuhde ei ole parisuhde jos siinä ei ole seksiä. Toki ymmärrän, että on ihan luonnollista että tulee kausia kun ei tee mieli mutta jos ne kestävät kauan niin oletan, että haluttomuuteen lähdetään hakemaan apua. Jos olisin tilanteessa, että kumppani kärsii pitkään haluttomuudesta mutta ei ole halukas hakemaan tilanteeseen apua, en usko että suhde voisi enää jatkua.

Vierailija
53/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että seksi on parisuhteen mittari? Eli olet parisuhteessa kaikkien kanssa, joiden kanssa harrastat seksiä?

Omalla kohdallani vastaisuudessa näin. En harrasta kevytsuhteita, vaan seksiä vain ja ainoastaan parisuhteessa.

Tokikaan pelkkä seksi ei tee parisuhteesta parisuhdetta, ja parisuhde voi olla parisuhde ilman seksiäkin, jos molemmat niin haluavat. Itse en kuitenkaan halua seksitöntä suhdetta.

Vierailija
54/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkissä parisuhteissa on kausia, jolloin sairauden, vammojen yms. takia ei seksiä pysty harrastamaan. Vain nuori ja elämänkokemusta vailla oleva kuvittelee, että seksiä on aina parisuhteessa mahdollista harrastaa.

Tämä on vähän eri asia kuin se, että suhteessa lähtökohtaisesti ei ole seksiä. Tuossa tapauksessahan molemmat varmaan haluaisivat mieluummin, että seksiä voisi harrastaa - se on täysin eri tilanne kuin se, että toinen on haluton tai koko suhteen perusta olisi seksittömyys. Jos seksiä vaikka sairauden vuoksi ei voi harrastaa, silloin kyseessä on hankala olosuhde, joka kohdataan yhdessä, samalla viivalla. Tosin on vaikea kuvitella tilanteita, etteikö MIKÄÄN seksi onnistuisi - vaikka yhdyntä ei olisi mahdollinen, jokin muunlainen seksi voi kuitenkin onnistua, joten aika harvassa ovat tilanteet, joissa kaikenlainen seksuaalinen kanssakäyminen olisi mahdotonta.

Seksitön suhde on tottakai täysin ok, jos se sopii molemmille osapuolille. Itselleni se tarkoittaisi epätyydyttävää suhdetta, jossa en olisi onnellinen, ja tuskinpa jaksaisin sellaisessa suhteessa olla viikkoa kauempaa. Seksuaalinen yhteensopivuus on yhtä tärkeää kuin henkinen yhteensopivuus.

Vierailija
55/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähentynyt seksi rankasti ja tällä hetkellä sitä ei ole lainkaan ja se on pistänyt mieleni matalaksi. Koen olevani ällöttävä ja epämiellyttävä. Tuntuu että minussa on jokin vikana, kun toinen ei enää halua. Muuten suhteemme on hyvä, vietämme paljon aikaa yhdessä ja keskustelemme paljon. Olen jotenkin todella ristiriitaisissa tunnelmissa tuon seksin puuttumisen takia. Itse kaipaan kosketusta ja mielestäni seksi lähentää parisuhdetta.

Vähän ot, mutta näin hyvin epäseksuaalisena ihmisenä minulle on aina ollut mysteeri, että seksuaalisilla ihmisillä itsetunto tuntuu olevan niin paljon kiinni kumppanin halukkuudesta. Välillä vaikuttaa, että tärkeää ei ole niinkään seksi oman nautinnon vuoksi vaan se, että seksillä kumppani todistaa pitävän sinua haluttavana. Eikö olisi huojentava ajatus, ettei itsetunnon tarvitsisi olla toisen ihmisen halujen varassa? 

Ihan yhtä lailla suhteessa ihmiset haluavat kokea, että kumppani rakastaa heitä. Ei se sen kummempaa ole, että haluaa tuntea myös, että kumppani tuntee heihin seksuaalista halua.

Vierailija
56/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni parisuhteeseen kuuluu seksi, mutta ei ole mitään tarvetta määritellä mikä on kenellekkin parisuhde.

Vierailija
57/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea harrastaa nautinnollista seksiä jos tuntuu että toinen ei pidä sinua haluttavana. Haluttavuuden tunne on itselleni ainakin merkittävä tekijä siinä että edes kiihotun. Olisi varmaan juu helppoa jos voisi kiihottua jotenkin vain mekaanisesti, ilman että päässä risteilevät ajatukset vaikuttaisi siihen, mutta kun ei se nyt toimi niin.

Vierailija
58/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan alle nelikymppinen pariskunta ja ollaan harrastettu seksiä kai 2 vuotta sitten viimeksi. Naimisissa yli 10 vuotta ja ainakin itse rakastan miestäni todella paljon ja on myös romanttisia tunteita häntä kohtaan enkä ikinä ole ajatellut et tahdon erota. Halaillaan ja meillä on hauskaa yhdessä. Lapsia ei ole.

Kai kaikki ajattelevat et harrastetaan seksiä. Mutta mitäs sen harrastaminen tai harrastamattomuus kellekään kuuluu.

Vierailija
59/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä parisuhde on parisuhde vain silloin, kun siihen sisältyy seksiä kuinka paljon seksiä pitää harrastaa, jotta se pysyy parisuhteena? Pitääkö seksiä olla päivittäin, tunneittain, vuosittain, viikottain tai kenties jotenkin muuten säännöllisesti?

Vierailija
60/137 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että seksi on parisuhteen mittari? Eli olet parisuhteessa kaikkien kanssa, joiden kanssa harrastat seksiä?

Yhden illan jutut ei ole parisuhde.

Voi kaverinkin kanssa harrastaa seksiä, useastikin, eikä sitä kumpikaan pidä parisuhteena. Mikä siis teidän mielestänne tekee parisuhteen parisuhteeksi, jos tämä seksin logiikka ei päde?

Voisiko joku vastata tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi