Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-Supermarketissa muovipussien hinta noussut jo 30 senttiin!

Vierailija
27.01.2023 |

Ennen maksoivat 20 senttiä, eli aika reipas korotus. Miten muissa kaupoissa?
Kestokassi minullakin oli mukana, mutta kaikki ostokset eivät mahtuneetkaan siihen, joten jouduin ostamaan pussin.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ostanut muovipusseja vuosiin.

Miksi ihmeessä ? Kestokassit ovat ikuisia

Eikä ole.

Sitä paitsi suurin osa ihmisistä käy kaupassa kun he tulevat jostakin. Kukaan ei rupea kantelemaan jotain kestokassia ympäri kaupunkia koko päivää

Suurin osa kantelee niitä laukussaan. Tai käyttää reppua niin ei tarvitse kasseja. 

Suurimmalla osalla ihmisistä ei todellakaan ole mitään kasseja mukana koko ajan.

Onhan melkein jokaisella naisella laukku mukana. Sinne mahtuu kassi. Yhtään centtiä ei ole mennyt vuosiin muovikasseihin. Käytän kestokassia, niitä on mulle ja miehelle.

Jokaisella naisella ei todellakaan ole kassia mukana.

Ehkä vanhoilla naisilla mutta ei todellakaan 20 vuotiailla.

Missä te 20-vuotiaat kuljetatte kännykkää, avaimia, lompakkoa ja vaikka huulirasvaa. Taskussako? Ei tarvitse olla vanha, jos ottaa laukun mukaan. En kai mä nyt taskuun laita tavaroitani. On kallis laukku.

Taskuissa tietenkin. Yksi avain nyt ei paljon tilaa vie. Lompakossa ei ole kuin pankkikortti, kelakortti ja ajokortti eli se on sellainen läpyskä vaan. Puhelin menee hyvin taskuun tai jos on iso puhelin niin vyölle omaan puhevyökotelolle.

Huulirasva nyt menee vaikka takin taskuun. Tosin ei sitä nyt mukana tarvitse kantaa.

Ajattele nyt miten miehet pärjäävät ilman laukkuja? Heilläkin on avaimet, lompakko ja puhelin.

Miesten vaatteissa on yleensä enemmän ja suurempia taskuja kuin naisten vaatteissa. Minullakin on paljon vaatteita joissa ei ole taskuja ollenkaan tai ne on niin pienet ettei sinne kannata tavaraa tunkea pullottamaan. Käytän laukkua ihan suosiolla. Monilla miehilläkin on toki olkalaukku tai reppu.

Vierailija
62/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesistöjen eläimet kiittää, kun jätetään ne muovijutskat kauppoihin.

Miksi? Eihän niitä muovijutskia normaalit ihmiset luontoon heittele?

Et ole sitten kuullut merien muovilautoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina reppu mukana. Kyllä niissä muovikassissa muuten taitaa aikamoinen kate olla. Olen huomannut, että kaupassa usein tyrkytetään sitä muovikassia! Jopa apteekin pikkukassia, sellaista A5-kokoista meinattiin väkisin tupata mukaan. Sekin olisi ollut hintava!

Mä tosin tilaan usein sapuskat kotiin enkä yhtään tykkää niistä pahvilaatikoista. Maksavat, eikä niille ole jatkokäyttöä. Muovikassit menivät roskapusseina. Nykyään pitää roskapussit ostaa erikseen ja ne on kaikki aivan surkeaa laatua. Eihän niitä meinaa saada edes roska-astiaan aseteltua kun ne jo repeää! Arrgh!

Vierailija
64/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt rikki ainakin kymmenkunta kestokassia. Yksinkertaisesti joko kantokahvat menevät rikki, kassin saumat ratkeavat tai kestokassiin tulee reikiä. Olen kokeillut eri materiaaleista valmistettuja.

Vierailija
65/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt rikki ainakin kymmenkunta kestokassia. Yksinkertaisesti joko kantokahvat menevät rikki, kassin saumat ratkeavat tai kestokassiin tulee reikiä. Olen kokeillut eri materiaaleista valmistettuja.

Eivät kestokassit kestä loputtomiin mehupurkkeja, maitopurkkeja jne. pakkauksia, jotka ovat painavia ja joissa on terävät kulmat. Monta kestokassia olen käytössä kuluttanut hajalle, mutta kyllä ne enemmän käyttökertoja kestävät kuin muovipussit, joita myös voi käyttää useita kertoja ennen kuin repeävät.

Vierailija
66/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autollisena ihmisenä käyn pari kertaa kuussa marketissa enkä ymmärrä alkuunkaan koko kassisysteemiä. En tartte kaupassa käyntiin yhtään kesto- tai muovikassia. 

Vierailija
67/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kestokassit kestä loputtomiin mehupurkkeja, maitopurkkeja jne. pakkauksia, jotka ovat painavia ja joissa on terävät kulmat. Monta kestokassia olen käytössä kuluttanut hajalle, mutta kyllä ne enemmän käyttökertoja kestävät kuin muovipussit, joita myös voi käyttää useita kertoja ennen kuin repeävät.

Ikean kassi ei mene ikinä rikki. Kannan sellaisella puitakin liiterista köökiin.

Vierailija
68/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu kalliilta, niin aina voi käyttää itsepalvelukassaa.

Vierailija
69/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autollisena ihmisenä käyn pari kertaa kuussa marketissa enkä ymmärrä alkuunkaan koko kassisysteemiä. En tartte kaupassa käyntiin yhtään kesto- tai muovikassia. 

Missä kannat ruokasi? Käyn minäkin monta viikossa Prismassa autoillen ja kestokassin kanssa.

Vierailija
70/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sellaista lestokassia joka maksaa 2-3 euroa ja ei tarvii ostaa muovikasseja. Muovikasseihin menisi viikossa ainakin euron ennen on ainakin mennyt.

Vierailija
71/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun maksoivat 12 cent. Mutta itsellä ainakin 10 ilmaiseksi saatua kestokassia, yksi alkaa jo hieman hajota. Vanhimmalla ikää yli 15 vuotta. :D

Vierailija
72/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ostanut muovipusseja vuosiin.

Miksi ihmeessä ? Kestokassit ovat ikuisia

Eikä ole.

Sitä paitsi suurin osa ihmisistä käy kaupassa kun he tulevat jostakin. Kukaan ei rupea kantelemaan jotain kestokassia ympäri kaupunkia koko päivää

Suurin osa kantelee niitä laukussaan. Tai käyttää reppua niin ei tarvitse kasseja. 

Suurimmalla osalla ihmisistä ei todellakaan ole mitään kasseja mukana koko ajan.

Onhan melkein jokaisella naisella laukku mukana. Sinne mahtuu kassi. Yhtään centtiä ei ole mennyt vuosiin muovikasseihin. Käytän kestokassia, niitä on mulle ja miehelle.

Jokaisella naisella ei todellakaan ole kassia mukana.

Ehkä vanhoilla naisilla mutta ei todellakaan 20 vuotiailla.

Missä te 20-vuotiaat kuljetatte kännykkää, avaimia, lompakkoa ja vaikka huulirasvaa. Taskussako? Ei tarvitse olla vanha, jos ottaa laukun mukaan. En kai mä nyt taskuun laita tavaroitani. On kallis laukku.

Taskuissa tietenkin. Yksi avain nyt ei paljon tilaa vie. Lompakossa ei ole kuin pankkikortti, kelakortti ja ajokortti eli se on sellainen läpyskä vaan. Puhelin menee hyvin taskuun tai jos on iso puhelin niin vyölle omaan puhevyökotelolle.

Huulirasva nyt menee vaikka takin taskuun. Tosin ei sitä nyt mukana tarvitse kantaa.

Ajattele nyt miten miehet pärjäävät ilman laukkuja? Heilläkin on avaimet, lompakko ja puhelin.

Miesten vaatteissa on yleensä enemmän ja suurempia taskuja kuin naisten vaatteissa. Minullakin on paljon vaatteita joissa ei ole taskuja ollenkaan tai ne on niin pienet ettei sinne kannata tavaraa tunkea pullottamaan. Käytän laukkua ihan suosiolla. Monilla miehilläkin on toki olkalaukku tai reppu.

Miksi ihmeessä ostat niin epäkäytännöllisiä vaatteita, että niissä ei ole taskuja, tai ne ovat liian pienet avaimille, lompakolle ja puhelimelle?!

Vierailija
73/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä päähän tää kaikki maksaa, ostat vaatteita 300€ ja sitten tulee vielä maksaa vaateliikkeen paperi/muovikassista.

Vierailija
74/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muovikasseja. Niihen mahtuu enemmän tavaraa kuin muovipusseihin.

Vierailija
75/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, saisivat olla euron, samoin kun tölkkipanttikin.

Ostin kestomuovikassin Prismasta, maksoi yli euron. Sopiva hinta. Perinteisiä muovikasseja olen ostanut ja käyttänyt yli 10 kertaa (sopivat paremmin taskuun kuin kestokassit).

Vierailija
76/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kestokasseista on jo niin kauniita, että niitä kyllä kehtaa kannella mukana ihan pitkin päivää! Usein ovat normaalia laukkua tilavampiakin, joten samaan syssyyn saa ladattua enemmänkin tavaraa päivän toimintoja varten. Vähemmän kuluvat käytössä kuin muovikassit. Järkeviä ostoksia, kun sellaisia hommaa arkikäyttöön, niin voi monipuolisesti hyödyntää miten ja missä vain.

Vierailija
77/79 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se on jo euron. Tuotantokustannukset ovat nousseet.

Vierailija
78/79 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl roskakassi maksaa 4 senttiä !

Vierailija
79/79 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl-pussukka 25litraa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi