Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-Supermarketissa muovipussien hinta noussut jo 30 senttiin!

Vierailija
27.01.2023 |

Ennen maksoivat 20 senttiä, eli aika reipas korotus. Miten muissa kaupoissa?
Kestokassi minullakin oli mukana, mutta kaikki ostokset eivät mahtuneetkaan siihen, joten jouduin ostamaan pussin.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ostanut muovipusseja vuosiin.

Miksi ihmeessä ? Kestokassit ovat ikuisia

Eikä ole.

Sitä paitsi suurin osa ihmisistä käy kaupassa kun he tulevat jostakin. Kukaan ei rupea kantelemaan jotain kestokassia ympäri kaupunkia koko päivää

Hä? Mä ainakin menen varta vasten sinne kauppaan. Joten puhu vaan omasta puolestasi.

Tehdääs kysely. Eli laita tähän viestiin nuoli ylös, jos menet kauppaan kotoasi. 

Nuoli alas, jos käyt työ- tai harrastusmatkalla poikkeamassa kaupassa.

On logistisesti järjetöntä lähteä erikseen kauppaan. Miellummin yhdistää kaupassakäynnin jonkun muun menon jälkeen. Kun tulee töistä vaikka niin käy kaupassa tullessa. Vaihtoehtoisesti jos menee illalla kauppaan niin käy lenkillä ja sieltä menee suoraan kauppaan.

Vierailija
42/79 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole.

Sitä paitsi suurin osa ihmisistä käy kaupassa kun he tulevat jostakin. Kukaan ei rupea kantelemaan jotain kestokassia ympäri kaupunkia koko päivää

Suurin osa kantelee niitä laukussaan. Tai käyttää reppua niin ei tarvitse kasseja. 

Suurimmalla osalla ihmisistä ei todellakaan ole mitään kasseja mukana koko ajan.

Onhan melkein jokaisella naisella laukku mukana. Sinne mahtuu kassi. Yhtään centtiä ei ole mennyt vuosiin muovikasseihin. Käytän kestokassia, niitä on mulle ja miehelle.

Jokaisella naisella ei todellakaan ole kassia mukana.

Ehkä vanhoilla naisilla mutta ei todellakaan 20 vuotiailla.

Missä te 20-vuotiaat kuljetatte kännykkää, avaimia, lompakkoa ja vaikka huulirasvaa. Taskussako? Ei tarvitse olla vanha, jos ottaa laukun mukaan. En kai mä nyt taskuun laita tavaroitani. On kallis laukku.

Ihan samalla tavalla kuljetetaan kuin miehetkin. Naiset eivät tarvitse yhtään enempää kantamuksia kuin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kestokassi? Kunnon olkalaukku hihnalla kestää vuosia ja toimii muuallakin. Suojaa ostoksetkin paremmin.

Vierailija
44/79 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotissa muovikassit maksaa 70-80 centtiä/kpl.

Vierailija
45/79 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fillaroijalle muovikassi on parempi. Se menee paremmin fillarin koriin, siis muotoutuu siihen. Ja jos sataa jotain, sen sangat saa solmuun. Ei kastu paperiset leipäpussit. Kestokassi ei mahdu fillarin koriin, toki niitäkin on pienempiä, huomasin juuri. Mutta sinne pitäisi laittaa jokin MUOVIkassi sisälle, koska sitä ei saa kiinni. Siis näin fillaroidessa. Enkä itse koskaan heitä sitä muovikassia pois vaan käytän roskapussina. Roskapussejahan pitäisi muuten ostaa erikseen. Muovikassista saa myös satulansuojuksen tarvittaessa.

Osallistun kyllä kansainväliseen kampanjaan, jossa kerätään muovia merestä. Free the Ocean, Remove the plastics from the ocean.

Aikoinaan, paljon ennen muovista herännyttä keskustelua, laitoin laivayhtiölle palautetta kun heidän laivoiltaan heitettiin kertakäyttötuoppeja mereen.

Toin myös matkoiltani muovikassit ja ne pikkupussit mukanani Suomeen, ettei se ainakaan päädy mereen.

Muovikasseja roskapusseina... voihyväjumala. Varsinaista viherpesua tuo sinun toimintasi.

Meillä käytetään muovikassit loppuun saakka. Silloin kun niitä ylipäänsä tarvitaan. Itse käytän ostosreissuihin reppua.

Roskapussiksi ostetaan roskapusseja. Ne ovat ohuempia eikä niihin ole painettu mitään mainoksia. Roskapusseja meillä kuluu vähemmän kuin yksi viikossa, kun kaikki lajitellaan pahvilaatikoiden ja muiden astioiden avulla.

Käytän muovupusseja roskapusseina ja niitä menee yks päivässä. Mitä siihen sanot? Menikö yöunet?

Vierailija
46/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotissa muovikassit maksaa 70-80 centtiä/kpl.

Itävallassa eivät maksa mitään. Niitä ei ole.

Vierailija
47/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta voi ottaa pahvilaatikon ja pakata ostokset siihen.

Vierailija
48/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta saisi nousta ihan kunnolla, muovipussit ovat turhia. Mulla on aina kaupassa mukana oma kori ja kestokassi.

Vierailija
49/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen olivat muuten ilmaisia. kiitos siitä että asioit kaupassa

Muistan kun joskus 60-luvulla niitä tuli kauppoihin. Me lapset käytiin pyytämässä kaupan tädiltä että saanko muovikassin. Voi aikoja!

Silloin 30centillä oli saanut 180nallekarkkia!

Vierailija
50/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokassi on paras ja kun suunnittelee kauppareissut niin kassikin on mukana.

Vierailija
51/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassi-Alman alapeukku?

Vierailija
52/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fillaroijalle muovikassi on parempi. Se menee paremmin fillarin koriin, siis muotoutuu siihen. Ja jos sataa jotain, sen sangat saa solmuun. Ei kastu paperiset leipäpussit. Kestokassi ei mahdu fillarin koriin, toki niitäkin on pienempiä, huomasin juuri. Mutta sinne pitäisi laittaa jokin MUOVIkassi sisälle, koska sitä ei saa kiinni. Siis näin fillaroidessa. Enkä itse koskaan heitä sitä muovikassia pois vaan käytän roskapussina. Roskapussejahan pitäisi muuten ostaa erikseen. Muovikassista saa myös satulansuojuksen tarvittaessa.

Osallistun kyllä kansainväliseen kampanjaan, jossa kerätään muovia merestä. Free the Ocean, Remove the plastics from the ocean.

Aikoinaan, paljon ennen muovista herännyttä keskustelua, laitoin laivayhtiölle palautetta kun heidän laivoiltaan heitettiin kertakäyttötuoppeja mereen.

Toin myös matkoiltani muovikassit ja ne pikkupussit mukanani Suomeen, ettei se ainakaan päädy mereen.

Jos nyt välttämättä haluaa muovipussin mallisia kestokasseja niin niitä voi ommella vedenpitävät ulkoilupukukankaasta. http://lilla-pampau.blogspot.com/2011/12/kauppakassin-ompeluohje.html?m…

Vierailija
53/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassi-Alman alapeukku?

Laatikko toimii vain jos on omalla autolla liikkeellä. Muuten se on hankala kantaa.

Vierailija
54/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta saisi nousta ihan kunnolla, muovipussit ovat turhia. Mulla on aina kaupassa mukana oma kori ja kestokassi.

Samoin minulla on kori maidoille ja pari kestokassia mukana yleensä. Joskus tulee mentyä niin ex tempore kauppaan ettei kasseja ole mukana tai ostankin enemmän esim. Tarjoustuotteita ettei ne mahdu. Ostan silloin kyllä muovipussin. Käytön jälkeen taittelen sen kolmioiksi ja laitan odottamaan seuraavaa kauppareissu. Käytän muovipusseja niin monta kertaa kuin ne kestävät.

Kyllähän ilman muovipusseja tulee toimeen, mutta on ne joissain tapauksissa käteviä.

Vierailija
55/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pari kestokassia. Mulla on aina mukana kassi ja siellä pari kangaskassia, jos käyn kotimatkalla kaupassa. Sitten kun lähden kotoa esim. viikoonlopun ruokaostoksille, otan mukaan kolme isompaa kestokassia ja pari kangaskassia, jotta ei tarvitse ostaa muovikasseja.

Kaikki ei todellakaan kantele mitään kassia mukana. Miksi kantaisin?

Minulla on lompakko, avaimet ja puhelin. Ei muuta.

Taskussa? Kai sulka joku laukku on.

Ihan taskuissa. Mitä ihmeellistä siinä on?

Miksi naisilla pitäisi olla aina joku kassi? Kuinka monella miehellä on koko ajan joku kassi mukana?

Miehillä on kassit mukana aina.

Vierailija
56/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAMAN ASIAN AJAA ROSKA PUSSIT.MIKSI ET NITÄ KÄYTÄ?VAI KÄÄRITKÖ KOTISI SEKAJÄTTETKIN SANOMA-LEHTEEN?

Vierailija
57/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kestokassi? Kunnon olkalaukku hihnalla kestää vuosia ja toimii muuallakin. Suojaa ostoksetkin paremmin.

5 henkisen perheen viikon ruokaostokset ei mahdu olkalaukkuun. Useimmilla kaupparyhmillä on myynnissä omat muovipussin ja kestokassia esim. https://www.ikea.com/fi/fi/p/frakta-kassi-iso-sininen-17228340/?utm_sou…

Vierailija
58/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAMAN ASIAN AJAA ROSKA PUSSIT.MIKSI ET NITÄ KÄYTÄ?VAI KÄÄRITKÖ KOTISI SEKAJÄTTETKIN SANOMA-LEHTEEN?

Miksi tämä menee noin tunteisiin? Jos joku käyttää muovipusseja roskapussina niin mitä se sun prcettä kaivaa?

Vierailija
59/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesistöjen eläimet kiittää, kun jätetään ne muovijutskat kauppoihin.

Miksi? Eihän niitä muovijutskia normaalit ihmiset luontoon heittele?

Vierailija
60/79 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole.

Suurin osa kantelee niitä laukussaan. Tai käyttää reppua niin ei tarvitse kasseja. 

Suurimmalla osalla ihmisistä ei todellakaan ole mitään kasseja mukana koko ajan.

Onhan melkein jokaisella naisella laukku mukana. Sinne mahtuu kassi. Yhtään centtiä ei ole mennyt vuosiin muovikasseihin. Käytän kestokassia, niitä on mulle ja miehelle.

Jokaisella naisella ei todellakaan ole kassia mukana.

Ehkä vanhoilla naisilla mutta ei todellakaan 20 vuotiailla.

Missä te 20-vuotiaat kuljetatte kännykkää, avaimia, lompakkoa ja vaikka huulirasvaa. Taskussako? Ei tarvitse olla vanha, jos ottaa laukun mukaan. En kai mä nyt taskuun laita tavaroitani. On kallis laukku.

Taskuissa tietenkin. Yksi avain nyt ei paljon tilaa vie. Lompakossa ei ole kuin pankkikortti, kelakortti ja ajokortti eli se on sellainen läpyskä vaan. Puhelin menee hyvin taskuun tai jos on iso puhelin niin vyölle omaan puhevyökotelolle.

Huulirasva nyt menee vaikka takin taskuun. Tosin ei sitä nyt mukana tarvitse kantaa.

Ajattele nyt miten miehet pärjäävät ilman laukkuja? Heilläkin on avaimet, lompakko ja puhelin.

Miesten vaatteissa on muuten tosi paljon enemmän taskuja ja isommat taskut kuin naisten vaatteissa.

Sellainen pieneen tilaan taiteltava kestokassi tai ihan muovikassi, joka on siististi viikattu, ei kyllä paljoa veisi taskusta tilaa, eikä paina. Mut ei pakko ole tietenkään. Mun mielestä muovikassi on ihan hyvässä hinnassa tällä hetkellä sillä tavalla, että taatusti kenenkään elämä ei siihen kaadu, että sellaisen joutuu ostoksilleen ostamaan, mutta on kuitenkin sen verran arvokas, että ehkä motivoi harkitsemaan, onko se tarpeellinen. Ei kyllä varmaan haittaisi, vaikka olisi hiukan arvokkaampikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme