Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä vessanpöntön pesemiseen hygieenisesti?

Vierailija
27.01.2023 |

Aina kun pesen vessanpönttöä sisältäpäin vessaharjalla, haluan heti sen jälkeen suihkuun. Pöntössä kuitenkin on kaikkia bakteereja, puhumattakaan Domestos-pesuaineesta, ja harjalla kuuratessa niitä väistämättä roiskuu kohti kasvoja ym. Olen käynyt tänään jo suihkussa enkä viitsisi toista kertaa, mutta pönttöä pitäisi pestä. Onko vinkkejä miten minimoida bakteerien roiskuminen iholle/vaatteille/hiuksille?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöntön ympärille pitää aina pesun ajaksi rakentaa alipaineteltta. semmoinen kuin asbestipurkamisessa käytetään.

Vierailija
42/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita myrkkyjä.

Mä lorautan käsipesualtaalla olevaa käsipesuainetta, se vaahtoaa ja irrottaa lian. Kerran vuodessa voin käyttää vimiä tms jos on jotain pinttynyttä.

Samoin suihkun lattialle lorautan vaan ruokalusikallisen käsipesunestettä ja harjaan, ei tarvi myrkkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös pesen vessan ennen suihkua. Suihkutan ainetta, käytän harjaa ja suihkutan kuumalla vedellä pöntön myös ulkopuolelta. Istuinosat ja kannet kuivaat vessapaperilla, muuten kuivuu itestään kun on latttialämmitys päällä.  Sun tilanteessa suihkuttaisin jotain ainetta ja käsisuihkulla varovasti huuhtelisin ettei roisku. Itsellä ocd joten ymmärrän täysin tämmöisenkin ongelman, vaikka täällä taas idiootit huutelee.

Vierailija
44/47 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, vessanpöntön pesun ongelmaksi kokevilla on mielenterveysongelma. Hakekaa apua. Itse pesen pönttöä noin kerran viikossa ilman mitään suojauksia tai suihkuja, kukaan meidän 5hlö perheestä ei ole juuri koskaan kipeänä, vaikka on päiväkoti-ikäisäkin.

Varmaan se liika pöpökammo sairastuttaa. Useita kokemuksia, että ne ylihygieniset ihmiset, joille kaikki pöpöjen välttely on tarkkaa, åovat noin 4-jopa10x enemmän saikulla, kuin muut.

Mun työpaikalla on yksi hygieniahysteerikko, joka ei oo kahteen vuoteen ollut varmaan ikinä 3vk putkeen töissä ilman saikkuja. 🙄

Itse oon ollut 2v aikana kerran 3pv poissa koronan takia, ei muuta. Mulla enemmän eri-ikäisiä lapsia, hänellä yksi.

Vierailija
45/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys syndrooma sanotaan käsien pakonomainen peseminen. Ei synti lähde pesemällä. Pitää tehdä parannus ja korjata mitä on väärin tehnyt.   

Vierailija
46/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan myös Domestosta pönttöön päivän ajaksi, kun en ole kotona. Puhdasta tulee ilman harjaamista.

Vierailija
47/47 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opin aikoinani kesätöissä siivoojana, että vessaharja telineineen ihan ämpäriin likoon ja kylmää vettä kloriitin kera päälle. Tietenkin se vessaharjaämpäri on vain ja ainoastaan vessaharjoja ja niiden telineiden pesua varten.

Koronan myötä sai suomalaisistakin kaupoista visiireitä. Visiiri on kätevä muutenkin ainakin silmälasipäiselle kun roiskeet eivät pilaa lasien kalliita pinnoituksia. Sateella käytän ihmisten tollotuksesta huolimatta visiiriä kun siten linssit pysyvät kuivina ja siten paremmassa kunnossa. Nenäliinakin on liian karhea linsseille ja aina ei ole silmälasipyyhkeitä mukana.

Vessanpöntön pesen ihan roskiin menevällä karkealla rullapaperilla, jonka tapaista on huoltoasemilla. Suihkutan Sanytolia ja laitan paperit suoraan roskiin. En ala kierrättämään inhotuksia omiin mikroliinoihini, joilla pyyhin muita pintoja. En ala pyörittää konetta muutaman vessanpesuliinan vuoksi.

Minkä ihmeen takia käytät desinfiointiainetta? Kun peset riittävän usein ja huolella, pönttö puhdistuu saniteettiaineella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi