Vinkkejä vessanpöntön pesemiseen hygieenisesti?
Aina kun pesen vessanpönttöä sisältäpäin vessaharjalla, haluan heti sen jälkeen suihkuun. Pöntössä kuitenkin on kaikkia bakteereja, puhumattakaan Domestos-pesuaineesta, ja harjalla kuuratessa niitä väistämättä roiskuu kohti kasvoja ym. Olen käynyt tänään jo suihkussa enkä viitsisi toista kertaa, mutta pönttöä pitäisi pestä. Onko vinkkejä miten minimoida bakteerien roiskuminen iholle/vaatteille/hiuksille?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen terapiaa. Pese vessa useammin, niin ei tarvitse pahemmin kuurata.
Terapiassa on jo käyty, mutta ei se poista sitä faktaa että en halua voimakkaita kemikaaleja tai vessabakteereja päälleni. Ihan sama kuinka usein sen pesee, aina se roiskuu kun harjaa käyttää.
Ajattelepa miten paljon roiskuu kun käyt itse siinä pytyllä? Käyt kai suihkussa jokaisen vessakäynnin jälkeen?
Tämä kommentti sai miettimään, millä tavalla sinä käyt vessassa tai missä kunnossa suolistosi on jos perus vessakäynnillä tavaraa roiskuu naamalle, vaatteille tai hiuksille.
No tasan yhtä paljon kuin vessaa pestessä, eli ei laisinkaan. Mutta huomiothan että se on sama määrä kuin minkä takia ap:n pitää mennä suihkuun.
Minä olen ap. Mietityttää yhä jos roiskeiden määrä on sinulla sama molemmissa skenaarioissa, vessaharjaa käyttäessä kun harjataan posliinia veden kera (= roiskeet) ja seisotaan/kyyristellään kasvot kohti pönttöä. Kyllä ne roiskeet ja bakteerit yltää sieltä kauaskin vaikkei niitä välttämättä huomaisi.
Kertakäyttöinen suojahaalari, hanskat ja visiiri sekä hengityssuoja, vähintään FFP 2.
Minä pesen vessanpöntön aina juuri ennen suihkuun menoa. Aina. Ei tule tarve pestä muulloin.
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttöinen suojahaalari, hanskat ja visiiri sekä hengityssuoja, vähintään FFP 2.
Jos olisi käytännöllistä ja ilmaista niin tekisin näin.
Sitä en tiedä miten saat itsesi suojattua, mutta aloita puhtaimmasta pinnasta ja siirry likaisempaa. Tämä järjestys aina vaikka eri välineillä pinnat pestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy dominaksi ja käytä orjaasi vessana. Hän vieläpä maksaa sinulle satoja euroja tunnista.
Sinun mielesi menee hyvin ahdistaviin paikkoihin.
Sitä vessaharjaa voi käyttää myös niin ettei roisku.
Pari tuntia sitten pesin vessan ja ei roiskunut mikään. Aine pönttöön, anna vaikuttaa ja pyöritä vessaharjaa rauhallisin liikkein pöntössä. Sitten esim. kk-liinalla pöntön muiden osien pesu puhtaimmasta osasta kohti likaisempaa osaa. Itse käytän vanhasta pyyhkeestä leikattuja paloja wc:n pesuun ja heitän käytön jälkeen pois.
Vierailija kirjoitti:
No??
Itse teen myös noin kuin sinä. Eli hoidan vessan pesun ennen suihkua.
Sehän on ihan hyvä tapa. Miksi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No??
Itse teen myös noin kuin sinä. Eli hoidan vessan pesun ennen suihkua.
Sehän on ihan hyvä tapa. Miksi muuttaa?
En viitsi tuhlata vettä toiseen suihkuun muutaman tunnin sisään ja pöntössä on tahra.
Hinkkaa pönttöä saippuateräsvillalla niin ei tarvitse käyttää kovia pesuaineita.
Harjaa ei tarvitse hakata pönttöä vasten ja hämmentää vettä. Opettele oikea tekniikka.
Rupea muumiksi. Ei pyllynreikää, ei kakkaa.
Sellaisiakin vessaharjoja on, joilla voi puhdistaa vessan siitä reunuksen alta.
Sekaisinhan tuokin pytynpesijä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kielellä. pysyy kädet puhtaana
Ei kun orjan kielellä, näin toimii kunnon domina. Ja saa siitä orjalta rahaa. Voi vielä lirauttaa orjan päälle tai suuhun, niin tulee orjallekin parempi mieli. Vessaharja on tietysti orjan hanurissa.
Heikko yritys.
Kaikki asiattomat kommentit ilmiannettu. :) Olkaa hyvä! :)
Minä pidän kannen kiinni kun varsiharjalla hinkkaan pönttöä. Rako jää siihen missä varsi on ja siinä on käsi hanskan suojassa. Itsekin inhoan pöntönpesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
domina hommat on kyll ihan vapaaehtoisia. eli riistä oma henkesi kiitos
Jos et osaa pitää sairaita seksuaalifantasioitasi oman sairaan pikku pääsi sisällä, kuula kalloon on ainut vaihtoehto.
Ilmiannettu. :) Ole hyvä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
domina hommat on kyll ihan vapaaehtoisia. eli riistä oma henkesi kiitos
Jos et osaa pitää sairaita seksuaalifantasioitasi oman sairaan pikku pääsi sisällä, kuula kalloon on ainut vaihtoehto.
Ilmiannettu. :) Ole hyvä! :)
Onneksi kuitenkin vastasit tuohon kommenttiin, joten se on yhä näkyvissä :)
Ei tarvita pesuaineita. Ne kuormittavat luontoa.
Käsisuihku lämpimälle, sillä isoimmat köntit pois, huuhtele.
Vessaharja toiseen käteen, kuuma suihku toiseen, vesisuihku seuraa harjaa, pyörivät liikkeet. Vesilukon pesu myös harjalla + suihkun kuumalla vedellä.
Harja puhdistuu pöntön reunaa vasten ravistamalla, kuuma vesi kohti harjaa.
Lopuksi reunat puhtaiksi sini sieniliinalla. Liina itsessään puhdistuu taas kuumalla juoksevalla vedellä.
Ne bakteeriannokset joita tällaisesta toiminnasta tulee vahvistavat ihmisen puolustusjärjestelmää.
No, eihän bakteerikammolle kait voi mitään.
No tasan yhtä paljon kuin vessaa pestessä, eli ei laisinkaan. Mutta huomiothan että se on sama määrä kuin minkä takia ap:n pitää mennä suihkuun.