Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien reagointi avioeroon

Vierailija
27.01.2023 |

Meillä ei enää kiinnosta koulunkäynti, läksyt on jatkuvasti tekemättä, kokeista tulee huonoja numeroita kun ei viitsitä lukea. Kotona ei syödä ruokaa vaan painellaan mäkkäriin tai lidlin paistopisteelle. Silloin siis kun en itse ole kotona valvomassa että syödään. Kotihommistakin yritetään liisiä.

Isänsä kun oli paikalla, eivät uskaltaneet pokkuroida vaan tekivät asiat niinku piti. Vaikka toinen teineistä kyllä sanoi, että ei hän sillonkaan esim kokeisiin lukenut, esitti vaan.

Millä ihmeellä ne saa motivoitua koulunkäyntiin?? Jatkuvasti kysytään onko tehty, kannustetaan tekemään ja puhutaan puhutaan ja puhutaan opislelun merkityksestä. Lahjominenkaan ei auta.

Pelkään että niistä tulee nyt sitten ihan hulttioita eivätkä kohta enää usko minua ollenkaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät vetää rajat.

Vierailija
62/64 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiditkin vetää rajoja.

Nyt on teinien kanssa juteltu. Jos ei kouluhommat ala hoitumaan oaremmin, olen yhteydessä kouluun ja mietitään yhdessä mille aletaan. Esikoisella kuukausi aikaa parantaa, kasvun keskustelussa otan muuten asian puheeksi. Ja kysun onko opo, kuraattori vai kuka oikea osoite kadonneen motivaation löytämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sitä eroa halusi? Hän joka halusi kantaa vastuun lastensa käytöksestä, tulevaisuudesta ja koulumenestyksestä. Teoilla ja haluaa on seurauksensa,

Jopa on outo tapa ajatella! Lapset ei varmastikaan, mutta ovat ne jotka tosiallisesti seuraukset kantaa, jos vanhemmat ei yhdessä tee osaansa oireilun helpottamiseksi. Ei se lasten kanssa aan mee niin, että koska sinä olit mlkku niin minä en muksujen asioita enää hoida oli mikä oli.

Vierailija
64/64 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun se joka oli mulkku, ei hoida sitä omaa osaansa? Syyttelee vaan kaikista hankaluuksista yms sitä toista vanhempaa. Ihannehan olisi yhteisvanhemmuus mikä toimisi hienosti yhteen hiileen puhaltaen eron jälkeen. Mutta kun se vanhemmuus ei toiminut yhdessä edes liiton aikana, niin ihme on jos toimii eron jälkeen. Ja ikävä kyllä, lapset ovat niitä kärsijöitä. Mutta, kyllä tässä perheessä lapset oli niitä kärsijöitä ennen eroakin.

Oikeastaan kaikki on paljon helpompaa nyt, ilman sen isän raivareita. Tai isän muissa aikaansaamia raivareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme