MUISTATTEKO 2000-luvun alun yöelämän, jossa silloin normaalit asiat ovat NYKYÄÄN SEKS.AHDISTELUA?
Tässä linkki pulssiin yöelämä ohjelmaan niille, jotka ei tiedä millaista 2000-luvun alussa tienneet meno oli esim. yöelämässä ja ihan normaalia, sellaista mistä tänäpäivänä saisi nopeasti syytteen erilaisista seks.rikoksista.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi joo, ei varmaan ollut ainuttakaan kertaa jolloin olisi välttynyt esim. tanssilattialla kähminnältä.
Kuule, voin kertoa, että kyllä me naisetkin lääpittiin miehiä, jotka miellytti silmää eikä sitä kukaan paheksunut, se oli silloin yleinen tapa kokeilla kiinnostaako toista. Ajat muuttuu.
Turha ruveta uhriutumaan tyyliin, että "vain miehet teki X silloin"
Hyvin sanottu. Itse en miehiä kähminyt yllättäen, mutta näin sitä tapahtuvan tanssilattialla ihan tuntemattomien kesken niin, että naisetkin kähmi.
Sääliksi tosiaan käy nykynuoria. Ovat jääneet ja tulevat jäämään hyvin villistä vaiheesta paitsi minkä vanhemmat sukupolvet kokivat ja nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaan rahastetaan.
Koska se on hyvää bisnestä uhriutua myöhemmin, jos on jäänyt kalavelkoja siitä, että ei saanutkaan mieheltä sitä kaikkea mitä halusi, vaikka mies sai naiselta.
Mua ei ole ikinä mikään lähentely missään ahdistanut. 2000-2010 välillä melkein asuin baarissa. Joskus olin kännissä joskus en, mut aina piti baariin päästä. Ukkojen hölmöille iskuyrityksille naurettiin ja jos joku tuli hinkuttamaan itseään mua vasten tanssilattialla käskin sen lähteä vetämään ja sit kavereiden kaa naurettiin et voi luoja mikä urpo.
Joskus löytyi joku kenen kaa tuli käytyä panemassa, mutta ikinä se ei ollut tämmöinen hinkuttaja.
Oli ne hauskoja aikoja.
Muistan, olihan se villiä, mutta se oli sitä aikaa. Nykyään on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole ikinä mikään lähentely missään ahdistanut. 2000-2010 välillä melkein asuin baarissa. Joskus olin kännissä joskus en, mut aina piti baariin päästä. Ukkojen hölmöille iskuyrityksille naurettiin ja jos joku tuli hinkuttamaan itseään mua vasten tanssilattialla käskin sen lähteä vetämään ja sit kavereiden kaa naurettiin et voi luoja mikä urpo.
Joskus löytyi joku kenen kaa tuli käytyä panemassa, mutta ikinä se ei ollut tämmöinen hinkuttaja.
Oli ne hauskoja aikoja.
Itse kikattelin, kun ajattelin että tuolloin miestä ei saanut loukata (pelkäsin että sillä loukkaan syvästi miehiä, mutta eihän siinä ollut mitään perää), nyt olen viisaampi, sinä olit jo nuorena.
Tosin en ollut ainoa joka noin käyttäytyä, siellä päin missä asuin niin oli meillä nuorilla naisilla sosiaalinen paine sietää sitä ihan liikaa ja kohauttaa juuri jollain hölmöllä kihautuksella ettei saisi "hankalan amman mainetta". Onneksi nykyään on toisin.
Mukavaa lukea tätä ketjua ja tajuta kuinka oikean valinnan tein nuorena kun kävin vain underground-klubeilla.
Kyllähän sinnekin välillä eksyi näitä purkkari-Taunoja, jotka eivät ymmärtäneet ettei ketään ahdistella tai haukuta, tai keski-ikäisiä Mirkkuja ahdisteluaikeissa, mutta he lensivät varsin nopeasti niskaperseestä kadulle.
Kyllä. Silloin seks.ahdistel. ei ollut edes Suomen rikoslaissa olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Silloin seks.ahdistel. ei ollut edes Suomen rikoslaissa olemassa.
Katos, Suomeen se laki on tullut vasta vuonna 2014. Ollaanpa oltu jälkijunassa. Ihmettelinkin, kun menneisyydessä ei tuosta nostettu syytteitä koskaan, vaikka yöelämässä kähmintä oli hyvin yleistä ja arkipäivää.
Pitkään sitä jouduttiinkin kestämään miesten sikamaista käytöstä ilman pienintäkää lainturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi tosiaan käy nykynuoria. Ovat jääneet ja tulevat jäämään hyvin villistä vaiheesta paitsi minkä vanhemmat sukupolvet kokivat ja nauttivat.
Ai kun miehet sai nauttia ahdistelusta ja naiset sai pelätä? Ei ollut kivaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, enkä kaipaa sitä yhtään! En siis tippaakaan, olla miesten lääpittävänä ja päälle vain kikatella, ettei miehille vain tullut paha mieli🤮🤮🤮
Onneksi asiat ovat muuttuneet!
No ei kyllä kukaan ole vaatinut olemaan lääpittävänä. Oman tahdon ilmaiseminen on ollut sallittua aina. Harmi, että sinä olit lapanen etkä uskaltanut sano ei.
Kyllä se vastuu on miehillä olla ahdistelematta.
Mistä se mies voi tietää, että koet tilanteen ahdisteluna, jos et sitä kerro? Valoja päälle nyt!
Ei toiseen osapuoleen tutustuta lääppimällä! Siitä sen tietää.
Toki on niitä estottomia, joita kiinnostaa vaan lääppiä ja katsoa mitä seuraa.
On myös niitä, jotka omaavat hyvät sosiaaliset vuorovaikutustaidot ja eivät pidä lääppimisestä, mutta voivat muutaman sanan vaihtaa.
On myös niitä, jotka eivät ole missään vaiheessa ajatelleet etsiä seuraa vaan ovat kaveriporukalla lähteneet pitämään hauskaa.
Itse olen aikoinani kulkenut rimpsalla kasarilta alkaen ja en eläissäni ole käynyt vieraan miehen haaruksiin kiinni. En toki myöskään oman miehen haaruksiin julkisissa tiloissa. Se on se ihmisarvo.
Ei kannata yhtään ihmetellä että ihmiset elävät sinkkuina ja syntyvyys on negatiivinen kun ei nykyajan nuoret uskalla lähestyä naisia kun heti saa syytteen jostain ahdistelusta. Tällanen tää maailma tänäpäivänä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista, mutta muistan 80-luvun yöelämä, jossa tapahtuneista asioista nykyiset lumihiutaleet saisivat sydänhalvauksen. Ei ollut turvallisia tiloja. Mutta silti en koe kokeneeni mitään ahdistavaa.
Sama. Nykyiset nuoret kanssasisaret on kasvaneet ihan liian herkiksi. Eivät olisi varmaan uskaltaneet 80-luvun yökerhoihin sisään tai olla siellä 5 minuuttia ilman huutoa "ahdisttelija" yms. Silloin ei huudettu vaan pidettiin puolin ja toisin hauskaa.
En mä uskaltanutkaan. Yökerhot oli ahdistavia paikkoja. t. 80-luvun nuori (nainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, enkä kaipaa sitä yhtään! En siis tippaakaan, olla miesten lääpittävänä ja päälle vain kikatella, ettei miehille vain tullut paha mieli🤮🤮🤮
Onneksi asiat ovat muuttuneet!
No ei kyllä kukaan ole vaatinut olemaan lääpittävänä. Oman tahdon ilmaiseminen on ollut sallittua aina. Harmi, että sinä olit lapanen etkä uskaltanut sano ei.
No siinä vaiheessa kun ilmaiset oman tahtosi, olet jo joutunut lääpittäväksi. Ehkä tämä lopettaa, mutta kohta on seuraava lääppijä kimpussa. Toisekseen, kyllä "lapasillakin" eli ujommilla ja aremmilla, on oikeus olla rauhassa.
En mä käsitä minkä näkösiä te naiset oikein olette jotka olette kokeneet esim "kähmintää" tanssilattialla. Itse olen 34 v nainen eikä mua ole koskaan "kähmitty" tms MISSÄÄN. Tosin olen naamasta ruma resting bitch facella varustettuna ja tissit ovat olemattomat että eipä mussa ole mitään mikä miehiä houkuttelisi. Ihan rauhassa saanut olla koko elämäni.
Älkää sano että naiset laittaa kumitissejä, prseitä ja huulia ihan vaan omaksi ilokseen.
Minusta tekopyhyys on tänä päivänä aivan omassa luokassaan.
Ennen oltiin vähän nopeampia. Klo 22 ravintolaan ja klo 1 loppui tarjoilu. Jokainen oli ehtinyt tanssia kiinnostuksen kohteen kanssa. Paikka meni kiinni ja isojako alkoi. Sitten mentiin panemaan tai käveltiin kotiin.
Oi noita aikoja.