On loppukuu, paljonko rahaa jäljellä?
Kommentit (83)
6k€ on käyttötilillä ja enemmän säästössä.
Käyttötilillä ehkä noin 200 e. Taloustilillä (puolison kanssa yhteinen) asumis-, auto- ja ruokakuluihin noin 400 e.
Seuraava tilipäivä 15.2., ei kuunvaihteessa.
(Henkilökohtaisella säästötilillä 30 000 e.)
150€. Työnantaja maksoi edellisen palkan väärin ja saan loput kuun viimeinen päivä. Varsinainen palkka 15. päivä aina. Pärjään.
Ei mitään tietoa. En ostele juuri mitään, niin rahaa on varmaan kuitenkin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
6k€ on käyttötilillä ja enemmän säästössä.
K?
Käyttötilillä noin 700 euroa, tiukkaa tekee kun palkkapäivä vasta 15., tässä kuussa oli useampi yllättävä iso lasku.
Eiköhän kuitenkin pärjätä, hätätapauksessa pitää siirtää säästötililtä.
Mikä säästötili? Kaikilla näyttää sellainen olevan, vaan ei meillä. Tilillä tän päivän kauppakierroksen jälkeen on jotain 600€. Se riittää 15.2. asti, silloin on valtionhallinnon tilipäivä. Tilipäivä on muuten yleensä kuun viimeinen päivä, kun taas etuudet maksetaan 1. päivä, eli se, joka odottelee rahoja keskiviikkona, odottelee jotain tukia, ei niinkään palkkaa.
Mulla on myös matkalasku menossa, sieltä tulee parisataa, mutta se tullee joskus maaliskuussa, aika hidasta on niiden kanssa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä säästötili? Kaikilla näyttää sellainen olevan, vaan ei meillä. Tilillä tän päivän kauppakierroksen jälkeen on jotain 600€. Se riittää 15.2. asti, silloin on valtionhallinnon tilipäivä. Tilipäivä on muuten yleensä kuun viimeinen päivä, kun taas etuudet maksetaan 1. päivä, eli se, joka odottelee rahoja keskiviikkona, odottelee jotain tukia, ei niinkään palkkaa.
Mulla on myös matkalasku menossa, sieltä tulee parisataa, mutta se tullee joskus maaliskuussa, aika hidasta on niiden kanssa ollut.
Joskus kauan sitten säästötilille maksettiin parempaa korkoa, mutta nostojen määrä oli rajoitettu. Niinpä monilla vanhemmilla ihmisillä on edelleen erikseen säästötili.
Itse avasin opiskeluaikana toisen tilin, joka oli juurikin säästötili. Tein sen hillitäkseni omia menojani opiskeluaikana. Syynä oli lähinnä kaksi kertaa vuoteen nostettu opintolaina, jonka piti aina riittää useammaksi kuukaudeksi. Niinpä sitten siirsin siltä säästötililtä joka kuukausi saman summan käyttötilille, etten elänyt yli varojeni.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös matkalasku menossa, sieltä tulee parisataa, mutta se tullee joskus maaliskuussa, aika hidasta on niiden kanssa ollut.Joskus kauan sitten säästötilille maksettiin parempaa korkoa, mutta nostojen määrä oli rajoitettu. Niinpä monilla vanhemmilla ihmisillä on edelleen erikseen säästötili.
Itse avasin opiskeluaikana toisen tilin, joka oli juurikin säästötili. Tein sen hillitäkseni omia menojani opiskeluaikana. Syynä oli lähinnä kaksi kertaa vuoteen nostettu opintolaina, jonka piti aina riittää useammaksi kuukaudeksi. Niinpä sitten siirsin siltä säästötililtä joka kuukausi saman summan käyttötilille, etten elänyt yli varojeni.
No tuota... Tiedän kyllä, mikä säästötili on. Minulle ei vaan ole koskaan kertynyt rahaa säästöön - osittain ihan siitä syystä, että en ole kauheasti motivoitunut keräämään säästöjä itselleni (lasten tileille siirrän rahaa jos jää yhtään ylimääräistä). Tai oli säästötili, mutta korona-ajan (mm. lomautuksia) ja sairastamisen vuoksi ne säästöt hupenivat eikä näillä sähkönhinnoilla enää kerätä kymppitonneja kasaan. Omaa syytä tietenkin, etten ostanut autoa lainalla ja maksoin asuntolainaa mahdollisimman suurilla lyhennyksillä. En muuten nostanut opintolainaakaan, kun kävin kaikki loma-ajat töissä ja elätin sitten niillä rahoilla itseni sen kouluvuoden, kun ei opintotuki oikein juhlimaan päästänyt.
Ei tässä nytkään juhlita ylenpalttisesti. Asuntolaina on lyhennysvapaalla, kun maksan sähkölaskut mielummin. Ilman koronaa ja nykyistä venäjän aiheuttamaa kriisiä olisin saanut asuntolainan maksettua ihan lähitulevaisuudessa pois. Nyt se venyy ja venyy aina vaan eteenpäin. Ärsyttävää.
Tilipäivä on kerran kuussa, ja tilipäivää edeltävänä päivänä tilillä on rahaa sen verran, että voi auton tankata tai ostaa lapsille vaatetta tai käyttää kissan eläinlääkärissä.
Eilen siirsin käyttö/taloustililtä puskuritilille rahat, joita en tarvitse ennen eläkkeen maksupäivää. Jätin viikon käyttövaroiksi 350 euroa, riittää enemmän kuin hyvin yhden hengen taloudessa ruokaan.
Tarpeeksi, ja luultavasti jää säästöönkin. Seuraava palkka tulee ensi kuun puolessa välissä.
Reilu 40 000e tilillä, kolikoita kotona muutama satanen. Pärjään.
Meillä on juuri sen verran että saamme maksettua vakuutusmaksut 1.2, lukiolaisen vanhojen tanssien kulut ja ruokaa.
15.2 tulee lisää rahaa.
Käyttötilillä n.7e, toisella kymppi ja lompakossa 16e. Lisäksi on vielä tän kuun palautuspullot, n.5e. Kyllä tässä pärjää, kun ei muutakaan voi.
70 € . Hyvin pärjätään , kun on jo viikonlopun ruuatkin ostettu.
Yritystilillä 8500, 25000€ tulossa, maksu viivästynyt jostain syystä.
Yksitys- käyttötilillä 1200€, sijoitusvakuutuksessa 4000€(piti viime syksynä tehdä takaisinosto 3000€).
Lainaa vielä n. 6 000€, sitten onkin jo kevyempi olo, olen lyhennellyt 20v 10 000€/vuosi.
Enää noin 120 000 e, kun tuli tässä kuussa ostettua sekä talo että auto. Uskoisin silti pärjääväni.
Tienaan ihan hyvin mutta sähkölaskut omasta ja eläkkeellä olevan äitini talosta yht 1500€. Tuohon päälle muut kulut ja laskut, esim. oman talolainan lyhennykset. niin mennään yli 3000€ netto. Ei riitä enää palkka.
Minulla loppuivat rahat jo 10.1 tili tulee kaksi kertaa kuukaudessa, mutta edellisestäkin 870€ tilistä maksoin asuntolainan 550€ sähkölaskun 190€ ja tankkasin auton 100€ että pääsen pari viikkoa töihin. Jäi pari kymppiä. Kolmas päivä tulee tili. Edellinen korttitapahtuma tililläni on tammikuun alussa, jos ei lasketa auton tankkaamista. Kolmen lapsen isä.
Jotain 4 euroa, pitäisi riittää. Gotler makkaran hain tänään, leipää ja voita on ja pakkasessa jauhelihapihvejä ja kaurahiutaleita puolitoista pakettia. Riisiä, ruokakauraa ja ohraa on pariksikin viikoksi.