Törkeä tilanne äsken Tampereen rautatieasemalla
Olin odottamassa bussia kun vastapäätä tietä hotellin kohdalla bisnesmies kaiveli lompakkoaan. Paikalle juoksi päihteissä oleva mies ja nappasi lompakon tän bisnesmiehen kädestä!
Bisnesmies huusi "veitkö mun lompakon, veitkö mun lompakon?!" Ja varas sai etumatkaa muutaman metrin. Sitten tää bisnesmies lähti juoksee sen perään mutta en usko että sai kiinni enään, en nähnyt.
Tiedän et Helsingissä vois olla tollasta mut oli kyl outoa et Tampereella keskellä päivää ja kymmeniä ihmisiä seuraamassa tätä tilannetta.
Kommentit (73)
Hyvä kun kerroit. Ei siinä kohtaa tosiaan kannata ottaa esille lompakkoa. Sitä seutua muutenkin vähän välttelee, ellei ole pakko kulkea ohi. Kartta esille ja punakynä. Ennen ei tuollaista tarvinnut noin varoa.
Tampere oli ennen ihana ja rauhallinen kaupunki. Kymmenessä vuodessa muuttunut todella paljon.
Ainoa iso ero varmaan, että huumeita saat helposti kävelemällä vaan rautatieasemalla ja tullintorilla, mutta käyttäjät ja myyjät ovat suomalaisia eikä maahanmuutto näy rautatieasememilla. Isoja lössejä pöihdeongelmaisia , mutta eivät ole tummaihoisia.
Tuttavalta vietiin käsilaukku vuosia sitten kans samassa paikassa.
Tuttava oli menestynyt urheilija. Pikajuoksija. Lähti perään, mutta tajusi, että jos kun saa helposti miehen kiinni, niin naisena voi käydä huonosti.
Soitti poliisille. Joku mies tuli muka auttamaan, mutta olikin oikeasti rikoskumppani.
En muista, saiko lopulta laukkunsa takaisin. Oli aikaisin aamulla ollut lähdössä työmatkalle.
Tosi outoa huutaa, että veitkö mun lompakon. Ehkä meni niin shokkiin.
Tuttavan äidiltä vietiin laukku Turussa 40 vuotta sitten.
Tuo huusi, että ottakaa varas kiinni. Kukaan ei ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan auttanut ap:n tapauksessa?
Luuletko todella, että monikin uskaltaa auttaa tuollaisessa tilanteessa? Ehkä pieni osa vapaalla olevista poliiseista tai vartioista.
Soldiers of Odinkaan ei ole tulossa palauttamaan järjestystä, kun ne on suomalaisii jotka siellä perseilee...
Tampereen tilanne on paljon huonompi kuin Helsingin. Muutamassa vuodessa tilanne on riistäytynyt täysin käsistä.
Näin kerran Tampereella, miten vartija juoksi myymälävarkaan perässä stockmannin parkkihallista rautatienkadulle. Postimerkkiliikkeen kohdalla sai varkaan kiinni.
Eipä olisi minusta ollut paljoakaan hyötyä, jos ei liikemies itse saanut varasta kiinni, minä melko varmasti vielä huonommassa kunnossa. Muutaman kymmenen metriä vielä sprinttaa, mutta siihen kyllä jää.
Vierailija kirjoitti:
Tampere oli ennen ihana ja rauhallinen kaupunki. Kymmenessä vuodessa muuttunut todella paljon.
Ainoa iso ero varmaan, että huumeita saat helposti kävelemällä vaan rautatieasemalla ja tullintorilla, mutta käyttäjät ja myyjät ovat suomalaisia eikä maahanmuutto näy rautatieasememilla. Isoja lössejä pöihdeongelmaisia , mutta eivät ole tummaihoisia.
Miten tähän ihonväri liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Soldiers of Odinkaan ei ole tulossa palauttamaan järjestystä, kun ne on suomalaisii jotka siellä perseilee...
Toisin sanoen he itse.
Vierailija kirjoitti:
Jep, huumeita on vapaasti saatavilla ja voi käyttää julkisilla paikoilla, sossu betalar. Yliannostukseen kuolee nuoria kuulemma harva se viikko. Ikäviä myös nämä lieveilmiöt kuten varastaminen.
Osittain bisnesmiehen oma syy
Ei kannata ottaa esiin ja kaivella lompakkoaan, julkisilla paikoilla.
Ei milloinkaan.
Suurilla julkisilla paikoilla, kuten juuri ssrmilla, pörrää koko ajan monenlaista sskkia.
Humalaisia, tasku-ja muita varkaita, niitä piripäitä eli eri tasojen nistejä.
Lompakko, puhelin, laukku ja mikä muu tahansa matkustan esine tempsidtasn varasetasn heti, jos srn käytyäjän huomio hetkikdikään herpantuu omasta lähiympäristöstään.
Tälläistä tapahtuu myös pitkän matkojen junissa.
Jos yksin matkustava lähtee ravintolsvaunuun kahville tai syömään, hän sieltä tullesaan voi huomata, että sekä takki hattu/huivi/ päähine, hanskat, että matkatavarat on varastettu.
lisää poliiseja katukuvaan. ei niitä paljoo näy enään ku liikkuva lopetettiin
Tampere on ihana kaupunki. Tuollaista nyt vain on joka paikassa ja se on uusi normaali :)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan äidiltä vietiin laukku Turussa 40 vuotta sitten.
Tuo huusi, että ottakaa varas kiinni. Kukaan ei ottanut.
Turussa torikauppiaan pysäyttivät mieheen vanhuksen kukkaroa pölyinen nuoren. Nilkki oli ihan irti maasta kun siirrettiin syrjemmälle odottamaan poliisin tuloa
Tässäpä syy miksi haluan muuttaa kauas tampereesta. Alkaa olla suurenmaailman meininkiä huonossa mielessä