Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
1841/10127 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja esim. somevaikuttaja Viena Koon äiti työskenteli vuosikaudet opettajana ja perheessä taisi olla 13 lasta.

- ja oma äitinsä oli hammaslääkäri joka teki itsemurhan.

Siinä on isä ollut ahkerana, kerkesikö edes työssä käymään, vai veikö pirttiviljely ajan. ?Niinkuin yleensä näillä.

"Tehdään niin paljon kuin tulee, kyllä yhteiskunta elättää"....Tätäkin on kuultu...

Vierailija
1842/10127 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esim. somevaikuttaja Viena Koon äiti työskenteli vuosikaudet opettajana ja perheessä taisi olla 13 lasta.

Siinä on isä ollut ahkerana, kerkesikö edes työssä käymään, vai veikö pirttiviljely ajan. ?Niinkuin yleensä näillä.

"Tehdään niin paljon kuin tulee, kyllä yhteiskunta elättää"....Tätäkin on kuultu...

Eihän tuo tarvitse kuin 13 kertaa seksiä. Itse olen aina tullut kerrasta raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/10127 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sivusta seurannut lestadiolaisperheitä ja enpä ole monienkaan nähnyt olevan yhtä ahkeria ja yritteliäitä. Eikä he turhista valittele. Ihailen.

Vierailija
1844/10127 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo tarvitse kuin 13 kertaa seksiä. Itse olen aina tullut kerrasta raskaaksi.

Näissä perheissä se isä kyllä aika usein on kotona vaan. Ainakin täälläpäin. 

Vierailija
1845/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vl-naiset on usein todella hoikkia. Tätä en ole ajatellutkaan!!

Vierailija
1846/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on nykyään hyväksyttävä syy ehkäisyyn noissa piireissä.

Vierailija
1847/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset ajattelevat, että Jumala päättää elämästä ja kuolemasta. Sillä perusteella olisi loogista jättää lasten syntyminen kokonaan Jumalan päätettäväksi.

Ainut vaan, että jos on loogista olla käyttämättä nykylääketiedettä elämän alussa, olisi loogista jättää myös se kuolema Jumalalle ja jättää vaikka syöpähoidot väliin. Jos kerran Jumala päättää päiviemme määrän ja parantaa, jos parantaa.

Näinhän ei kuitenkaan toimita, vaan lääketiedettä.kyllä käytetään elämän pelastamiseksi ja kuoleman välttämiseksi. Se ei ole loogista.

Lestadiolaiset hyväksyvät myös lapsettomuushoidot ja jopa kannustavat niiden käyttöön. On absurdia, miten he eivät itse tunnista sääntöjen ristiriitaisuutta ja todellisia motiiveja, kuten kontrolli ja kannattajien määrän kasvattaminen, ohjeiden taustalla. Monet kieltävät kokonaan sääntöjen olemassaolon - ihan sattumalta kaikki ovat kaikesta samaa mieltä ja henkilökohtaisen pohdinnan perusteella tulleet samaan tulokseen vaikkapa ripsivärin käytöstä.

Vierailija
1848/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään he äänestävät keskustaa.

Vierailija
1849/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kyllä enää silloin uskossa mukana ollut, kun itsemurhaan päätyi.

Eikö entisen elämän painolasti ollut tilanteessa kuitenkin taustatekijänä? Syyllisytettiinkö häntä ehkäisyn käytöstä, kun ei jaksanut enää enempää raskauksia/lapsia?

Vierailija
1850/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kyllä enää silloin uskossa mukana ollut, kun itsemurhaan päätyi.

Eikö entisen elämän painolasti ollut tilanteessa kuitenkin taustatekijänä? Syyllisytettiinkö häntä ehkäisyn käytöstä, kun ei jaksanut enää enempää raskauksia/lapsia?

- fiksu nainen joka olisi ollut kiinnostunut muistakin asioista kun siitä mikä on herätysliikkeen sisällä hyväksyttyä eikä ehkä olisi halunnut samaa kohtaloa (yhdeksän lasta) tyttärilleen.

Mies ja lapset tiukasti uskossa joten menetti perheensä ja olisi joutunut rakentamaan identiteettinsä uudelleen.

En ihmettele jos päätyi noin epätoivoiseen ratkaisuun.

Vierailija
1851/10127 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kauhea uskonto. Eikö yhtään vanhoillislestadiolaista äitiä kauhistuta tyttäriensä kohtalo? Jos on oikein hedelmällinen, kuten itse olen, niin joutuu joka vuosi olemaan raskaana.

Vierailija
1852/10127 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt olla Eevalla alkuraskauden väsymystä.

Vierailija
1853/10127 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että olivat taas eilen kokouksessa. Kohta tulee lisää lapsia.

Vierailija
1854/10127 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että olivat taas eilen kokouksessa. Kohta tulee lisää lapsia.

Mikä ihmeen kokous? Seuroissa kävivät. Kokous on tietääkseni suljettu tilaisuus, kun taas seurat ovat yleisötapahtuma, johon myös yhteisön ulkopuoliset ovat tervetulleita.

Vierailija
1855/10127 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua noi Eevan tummat silmänaluset :`(

Siis säälittävää miten täällä jatkuvasti arvostellaan Eevan tummia silmänalusia. Olin hänen kanssa samalla ala-asteella ja jo silloin häntä kiusattiin "pandasilmistä". Yläasteella hän meikkasi niitä piiloon, mutta rohkeaa että nykyään ei meikkaa, vaan näyttää että voi olla kaunis ilman meikkiäkin.

Vierailija
1856/10127 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua noi Eevan tummat silmänaluset :`(

Siis säälittävää miten täällä jatkuvasti arvostellaan Eevan tummia silmänalusia. Olin hänen kanssa samalla ala-asteella ja jo silloin häntä kiusattiin "pandasilmistä". Yläasteella hän meikkasi niitä piiloon, mutta rohkeaa että nykyään ei meikkaa, vaan näyttää että voi olla kaunis ilman meikkiäkin.

Mua ne ei haittaa. Pelkään vaan , että kun hän on noin hedelmällinen ettei jaksa vuosi ja uusi vauva tahtia.

Vierailija
1857/10127 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on käyty seuroissa. Surullista.

Vierailija
1858/10127 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on sinusta surullista jos he käyvät itselleen mieluisessa tapahtumassa?

Vierailija
1859/10127 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on sinusta surullista jos he käyvät itselleen mieluisessa tapahtumassa?

Uskonto on aivopesua. Olen itse vanha uskovainen.

Vierailija
1860/10127 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa nämä videot seuroista. En tiedä miksi. Jotenkin ihan perusjumalanpalvelukset ovat ok mutta näissä on jotain ihme hurmoksellisuutta. Kahviot jne.

Ketju on lukittu.