Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko vl on edes nähnyt itse niitä vanhojen tansseja, ihan omin silmin? Kun ne kerran niin kamalia ovat ettei kukaan voi osallistua, niin ette kai ole katsomaankaan menneet? Vai? Kuvittelette sitten kaikenlaista ja uskotte, kun naapurin serkun kaima oli kuulema nähnyt niin semmoista, että kuulkaa...
Ollaanhan me nyt oltu yleisössä katsomassa, kun kaverit tanssii.
Ja naurakaa vain, mutta kyllä niitä eroottisia elementtejä on paljonkin joissakin tansseissa. Menkää itse joskus seuraamaan
Viimeksi olen ollut tyttäreni " wanhoissa" ja oli tosi mukava tunnelma. Liikuttavia olivat nuoret parhaimmissaan ja jännittämässä, että muistaako askeleet. Ja tyttö isänsä käsivarsilla liitelemässä...niin kaunista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tanssi on kielletty siksi, että se on "seksuaalista", niin miksi aviopari ei saa keskenäänkään tanssia?
No kyllä minä muistan kun vanhemmat joskus kotona pyörähteli. Ei kukaan ole "kieltänyt", että naimisissa oleva pari ei saisi tanssia keskenään.
Miksei sitten ole lestishäissä edes häävalssia? Monissa olen joutunut olemaan (kärsimään) ja hautajaisissakin on usein hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tanssi on kielletty siksi, että se on "seksuaalista", niin miksi aviopari ei saa keskenäänkään tanssia?
No kyllä minä muistan kun vanhemmat joskus kotona pyörähteli. Ei kukaan ole "kieltänyt", että naimisissa oleva pari ei saisi tanssia keskenään.
Miksei sitten ole lestishäissä edes häävalssia? Monissa olen joutunut olemaan (kärsimään) ja hautajaisissakin on usein hauskempaa.
Täällä kohtalotoveri. Kerran lohdutettiin, että on siellä nykyään kevyttäkin ohjelmaa. Jaksaa, jaksaa. Joo, oli. Kuoro lauloi "oi katsohan lintusta oksalla puun"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko vl on edes nähnyt itse niitä vanhojen tansseja, ihan omin silmin? Kun ne kerran niin kamalia ovat ettei kukaan voi osallistua, niin ette kai ole katsomaankaan menneet? Vai? Kuvittelette sitten kaikenlaista ja uskotte, kun naapurin serkun kaima oli kuulema nähnyt niin semmoista, että kuulkaa...
Ollaanhan me nyt oltu yleisössä katsomassa, kun kaverit tanssii.
Ja naurakaa vain, mutta kyllä niitä eroottisia elementtejä on paljonkin joissakin tansseissa. Menkää itse joskus seuraamaan
Viimeksi olen ollut tyttäreni " wanhoissa" ja oli tosi mukava tunnelma. Liikuttavia olivat nuoret parhaimmissaan ja jännittämässä, että muistaako askeleet. Ja tyttö isänsä käsivarsilla liitelemässä...niin kaunista
Tanssien sisältö vaihtelee paljonkin kouluittain. Jossakin koulussa olisi varmaan voinut ollakin sellaiset tanssit, joihin olisi voinut osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoveri. Kerran lohdutettiin, että on siellä nykyään kevyttäkin ohjelmaa. Jaksaa, jaksaa. Joo, oli. Kuoro lauloi "oi katsohan lintusta oksalla puun"...
Miten kehtaat puhua toisten hääjuhlasta, johon sinut on kutsuttu mukaan, noin inhottavasti? Kannattaisi avartaa myös omaa maailmankuvaa ja nähdä kauneutta myös vaikka siinä "oi katsohan lintua" -laulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat puhua toisten hääjuhlasta, johon sinut on kutsuttu mukaan, noi
No anteeks nyt vaan, mutta tylsää siellä ei-lestadiolaisena on pelkkiä Siionin lauluja ja saarnoja kuunnella. Live with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat puhua toisten hääjuhlasta, johon sinut on kutsuttu mukaan, noi
Ehkä voisitte itse avartaa maailmankuvaanne ja todeta, että maailma ei siihen kaadu, jos vaikka musiikissa on 2/4 tai peräti 3/4 tahtilaji ja että huumoriakin voi elämässä olla, myös häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat puhua toiste
Minä en ole ollut yhdissäkään lestadiolaisten häissä joista huumori olisi puuttunut. Joissakin myös on esitetty vähän rytmikkäämpää musiikkiakin. Toki onhan ne tosi erilaisia ja rauhallisia omine lauluineen, mutta aina ollut tosi lämmin ja ihana tunnelma.
Olipa ihana nähdä uusimmassa videossa että Eeva oli jotenkin pirteämpi ja hyvinvoivan näköinen.
Ei ole varmaan kahta ihan samanlaista hääjuhlaa, oli nyt sitten uskonnottomat tai jotain uskontoa edustavat. Turha tehdä yleistyksiä yhdestä tai muutamastakaan.
Niitä lestadiolaisten häitä, joissa itse olen ollut, voi hyvällä syyllä kutsua sanoilla kauniit ja juhlavat, voi puhua hääjuhlasta. Nuoripari on lähetetty suvun ja suuren ystäväjoukon tuella yhteiselle matkalle siunauksen toivotuksin. Hääjuhlan ohjelma on vaihdellut juhlavasta humoristiseen. Myös häätarjoilut ovat olleet hienot ja runsaat. Silläkin on iso merkitys, että alkoholi ei kuulu tarjoiluihin, porukka pysyy selvin päin loppuun asti. Ja nyt tiedän, että joku kommentoi, että ei-lestadiolaisten häissäkään ei porukka aina örvellä, ei aina, mutta valitettavan usein juhlat päättyvät siihen.
Elokuvat ovat henkistä ravintoa ihmisen mielelle ihan samalla lailla kuin kirjat, runot, kuvataide ja musiikki. Ihminen tarvitsee ruokaa ja myös henkistä " ruokaa" ja monipuolista sellaista.
Se, että pitää kaikkia elokuvia kiellettyinä ja pahoina, on ihan yhtä mielipuolista kuin kieltäytyä ihan kaikesta ruuasta, sillä ovathan sipsit ja kermajäätelö ja makkara epäterveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä lestadiolaisten häitä, joissa itse olen ollut, voi hyvällä syyllä kutsua sanoilla kauniit ja juhlavat, voi puhua hääjuhlasta. Nuoripari on lähetetty suvun ja suuren ystäväjoukon tuella yhteiselle matkalle siunauksen toivotuksin. Hääjuhlan ohjelma on vaihdellut juhlavasta humoristiseen. Myös häätarjoilut ovat olleet hienot ja runsaat. Silläkin on iso merkitys, että alkoholi ei kuulu tarjoiluihin, porukka pysyy selvin päin loppuun asti. Ja nyt tiedän, että joku kommentoi, että ei-lestadiolaisten häissäkään ei porukka aina örvellä, ei aina, mutta valitettavan usein juhlat päättyvät siihen.
Lestadiolaisen näkökulmasta noin, toki.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat ovat henkistä ravintoa ihmisen mielelle ihan samalla lailla kuin kirjat, runot, kuvataide ja musiikki. Ihminen tarvitsee ruokaa ja myös henkistä " ruokaa" ja monipuolista sellaista.
Se, että pitää kaikkia elokuvia kiellettyinä ja pahoina, on ihan yhtä mielipuolista kuin kieltäytyä ihan kaikesta ruuasta, sillä ovathan sipsit ja kermajäätelö ja makkara epäterveellisiä.
No älä! Yhtä hyvin voisi sanoa, että kirjoja ei pidä lukea, sillä hyvänen aika millaisia kirjoja löytyy ihan kotikirjastosta...
Pakollista katsottavaa kaikille pitäisi olla esimerkiksi Schindlerin lista toisen maailmansodan tapahtumista. Ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät? Tuskin olet kovin monissa ei- lestis häissä ollut ja silloinkaan ainakaan myöhäiseen iltaan saakka? Taas näitä omia kuvitelmia siitä, millaista on " maallinen" elämä, yhtä örvellystä vain. LOL
Vierailija kirjoitti:
Pakollista katsottavaa kaikille pitäisi olla esimerkiksi Schindlerin lista toisen maailmansodan tapahtumista. Ei koskaan enää.
Kyllä!! Sophien valinta, Pianisti, uusimpana vaikka Zone of Interest. Näitä on niin monia. Mikään muu taidemuoto ei voi tavoittaa yhtä koskettavasti sitä kauhua ja pahuutta. Lähimmäksi pääsee vain, jos itse pääsee keskleirillä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan itse kysymykseen vastannut? Että jos kerran tanssi as such ei ole kielletty ja aviopari voi tanssia, niin miksi ei voi olla häävalssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät? Tuskin olet kovin monissa ei- lestis häissä ollut ja silloinkaan ainakaan myöhäiseen iltaan saakka? Taas näitä omia kuvitelmia siitä, millaista on " maallinen" elämä, yhtä örvellystä vain. LOL
Huomasitko, että kommentoija itse totesi, ettei sitä örvellystä aina näe mutta usein kuitenkin? LOL
No kyllä minä muistan kun vanhemmat joskus kotona pyörähteli. Ei kukaan ole "kieltänyt", että naimisissa oleva pari ei saisi tanssia keskenään