Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellut tätä ketjua mielenkiinnolla. En jaa lestadiolaisten kanssa heidän käsitystään uskosta (itse olen ev. lut. ja käyn usein kirkossa), mutta jokainen uskokoon tavallaan. Sitä en sen sijaan ymmärrä, miksi niin monessa asiassa parjataan lestadiolaisia. Jos en ota uskoon kantaa, heillä vaikuttaa näin ulkoapäin katsottuna olevan myös paljon hyvää. Ovat yhteisöllisiä aivan eri tavalla kuin liikkeen ulkopuolella olevat ihmiset. Lapsiperheisiin suhtaudutaan myönteisesti - samaa ei voi aina sanoa muusta yhteiskunnasta, kun nykyisin on paljon lapsivihamielisyyttä. Tuntemani lestadiolaiset ovat myös olleet ahkeria ja ystävällisiä työkavereita, joiden kanssa työt ovat sujuneet hyvin. Kouluvuosiltani tuntemat lestadiolaisnuoret ovat sittemmin hankkineet lukion jälkeen amk- tai maisterinpaperit ja ovat lasten saamisen lisäksi olleet työelämässä. Kunnollisia kansalaisia ovat monessa asiassa, niin en ymmärrä tätä parjaamista.
Mä haaveilen, että mulla olisi elämässäni samanlaista yhteisöllisyyttä kuin lestoilla on. Sitä uskonnollista tiukkuutta en kaipaa, mutta yhteisöllisyyttä kaipaan.
Onhan niitä partiota,urheiluseuroja, marttoja yms. Mihinkään uskovaisten ryhmään ei kannata mennä, sen omasta kokemuksesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Minua niin siunaa lukea tätä ketjua. Itse oon joutunut taivaltamaan niin kaukana Jeesuksesta ja totaalisesti pilannut elämäni. Mikä rikkaus ehjät perheet ja uskovien yhteys. Tämä maailma saa mut voimaan niin pahoin. Iljettävää katsella ja iljettää oma itse. Tiedän ettei kellää ole helppoa, mutta silti kaiholla ajattelee, miks ei mun elämä voinu mennä noin.
Sinullekin on tarjolla uusi mahdollisuus. Tartu siihen! Siunausta ja johdatusta elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellut tätä ketjua mielenkiinnolla. En jaa lestadiolaisten kanssa heidän käsitystään uskosta (itse olen ev. lut. ja käyn usein kirkossa), mutta jokainen uskokoon tavallaan. Sitä en sen sijaan ymmärrä, miksi niin monessa asiassa parjataan lestadiolaisia. Jos en ota uskoon kantaa, heillä vaikuttaa näin ulkoapäin katsottuna olevan myös paljon hyvää. Ovat yhteisöllisiä aivan eri tavalla kuin liikkeen ulkopuolella olevat ihmiset. Lapsiperheisiin suhtaudutaan myönteisesti - samaa ei voi aina sanoa muusta yhteiskunnasta, kun nykyisin on paljon lapsivihamielisyyttä. Tuntemani lestadiolaiset ovat myös olleet ahkeria ja ystävällisiä työkavereita, joiden kanssa työt ovat sujuneet hyvin. Kouluvuosiltani tuntemat lestadiolaisnuoret ovat sittemmin hankkineet lukion jälkeen amk- tai maisterinpaperit ja ovat lasten saamisen lisäksi olleet työelämässä. Kunnollisia kansalaisia ovat monessa asiassa, niin en ymmärrä tätä parjaamista.
Mä haaveilen, että mulla olisi elämässäni samanlaista yhteisöllisyyttä kuin lestoilla on. Sitä uskonnollista tiukkuutta en kaipaa, mutta yhteisöllisyyttä kaipaan.
Onhan niitä partiota,urheiluseuroja, marttoja yms. Mihinkään uskovaisten ryhmään ei kannata mennä, sen omasta kokemuksesta tiedän.
Ei se yhteisöllisyys ole samaa noissa muissa. Lestoilla se on ihan eri tavalla syvempää. Oikeasti autetaan toisia, tehdään yhdessä jne.
Olen käynyt katsomassa joitakin vlogeja ja vaikuttavat minusta oikein symppikseltä pariskunnalta. Minusta on mukavaa nähdä, että parikymppiset tekevät tasa-arvoisesti kotitöitä. Vanhemmilla sukupolvilla näkee valitettavasti paljon mentaliteettia, että kotityöt kuuluvat vain naisille ja mies voi istuskella sillä aikaa lepäämässä. Hienoa, jos nykyisin nuoret ovat erilaisia tässä asiassa.
Sitä en ymmärrä, miksi täällä jotkut paheksuvat perheen lapsilukua ja mahdollisesti syntyviä lapsia. Kunhan lapset ovat toivottuja, heistä huolehditaan ja äidin terveyttä ei riskeerata raskauksilla/synnytyksillä jos terveydentila ei sitä salli, niin se on minusta pääasia.
Kaikkea hyvää tälle nuorelle perheelle! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yhteisöllisyys ole samaa noissa muissa. Lestoilla se on ihan eri tavalla syvempää. Oikeasti autetaan toisia, tehdään yhdessä jne.
Tämä! Lestadiolaisilla yhteisöllisyys on jotain ihan toista kuin jossain partiossa tai marttaseurassa. Tätä asiaa kadehdin, sillä kaipaisin yhteisöä ympärilleni. Hengellisissä asioissa olen kuitenkin sen verran "liberaali", että en sovi mihinkään tällaiseen yhteisöön, vaikka uskovainen olenkin.
"Ei se yhteisöllisyys ole samaa noissa muissa. Lestoilla se on ihan eri tavalla syvempää. Oikeasti autetaan toisia, tehdään yhdessä jne."
- esim. Maijan tarinan henkilö on yksi vl yhteisöllisyyden uhri.
Joko on kolmas lapsi tulossa?
Aika monta ehtii syntyä tuolla tahdilla, hedelmällistä ikää lähes 3o v edessä!
Minusta tämä pari vaikuttaa ohjelman perusteella todella hellyttävältä. Tuollaisessa perheessä on varmasti hyvä lasten kasvaa. Herää jopa pieni kateus siitä, että miksi ei itse voi uskoa ja elää tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
On
Siis onko Eeva raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Siis onko Eeva raskaana?
Ei ole. Olisivat he siitä jo ilmoittaneet jos olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Siis onko Eeva raskaana?
Harva ilmoittaa raskaudesta heti alussa julkisesti. Suurin osa odottaa siihen asti, että ensimmäinen kolmannes on ohi. Jos esimerkiksi seuraavan lapsen laskettu aika olisi loppuvuodesta, niin tuskin olisivat asiaa vielä julkistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Siis onko Eeva raskaana?
Harva ilmoittaa raskaudesta heti alussa julkisesti. Suurin osa odottaa siihen asti, että ensimmäinen kolmannes on ohi. Jos esimerkiksi seuraavan lapsen laskettu aika olisi loppuvuodesta, niin tuskin olisivat asiaa vielä julkistaneet.
No täällä on jo sen ensimmäisen kolmanneksen verran spekuloitu että olis kolmas tulossa, mutta eipä oo raskausuutista kuulunut. Muutenkin ihan hölmöä täällä huudella että "Eeva on ihan selvästi raskaana" jos sille ei edes ole mitään perusteluita.
Sehän olisi hyvä asia jos Eeva ei olisi raskaana. Toivottavasti asia on niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Siis onko Eeva raskaana?
No täällä on jo sen ensimmäisen kolmanneksen verran spekuloitu että olis kolmas tulossa, mutta eipä oo raskausuutista kuulunut. Muutenkin ihan hölmöä täällä huudella että "Eeva on ihan selvästi raskaana" jos sille ei edes ole mitään perusteluita.
Niimpä. Antakaa ihmisten rauhassa olla raskaana tai olla olematta raskaana. Ikinä ei voi tietää, mitä toinen käy läpi. Eikä toisen lapsiluku kuulu kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Eeva toivoo olevansa raskaana? Toivotko silti, että hän ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi videossa, että on hyvä, kun heillä on tyttö ja poika ja että on ok jos lapsiluku jää siihen. Hänhän on taitava leipuri/ kondiittori ja saisi käytyä opiskelut loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi videossa, että on hyvä, kun heillä on tyttö ja poika ja että on ok jos lapsiluku jää siihen. Hänhän on taitava leipuri/ kondiittori ja saisi käytyä opiskelut loppuun.
Haluaa ottaa kaikki lapset vastaan, mitä annetaan mutta on myös tyytyväinen jos ei saa enempää. Se ei kuitenkaan poissulje sitä, että haluaisi enemmänkin kuin vain kaksi.
Jossain videolla Olle sanoi, että haluaisi olla kotona lasten kanssa, jotta Eeva voisi opiskella loppuun, mutta Eeva ei innostunut ajatuksesta. Haluaa mieluummin olla kotona lasten kanssa, kuin opiskella.