LinkedInissä stalkkaaminen
Se tunne kun nyksän eksä ja sen kaverit stalkkaa sua LinkedInissä ja muuallakin somessa mistä et oo niitä kaikkia estänyt. Osan oon estänyt kaikialla paitsi LinkedInissä. Olivat myös samassa duunipaikassa ennen, vaihtoivat kaikki työpaikkaa muutama vuosi sitten.. 🥴 LinkedIn on kuitenkin duunikanava niin jätettäiskö siellä rauhaan..
Kommentit (6)
En menisi sinne lainkaan, vaikka olisi mikä pätevyys. Sama varmaan kuin fb että joku stalkkaa, juoruaa tms. Muita someja on pakko olla ja onkin, eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Linkdinissä on noloa stalkata kun toinen saattaa nähdä jos oot vieraillut sen sivulla
Siis näkee. Ainakin sen firman mistä oot ellei ihan nimellä. Eikä voi olla sattumaa tai vahinkoklikkauksia tässä tapauksessa kun on useampi samasta porukasta. En tiedä pitäisikö kylmästi estää, eihän siitä mene tietoa. Sit vain eivät löydä enää mua sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Linkdinissä on noloa stalkata kun toinen saattaa nähdä jos oot vieraillut sen sivulla
Eipä leipä. Näkee kyllä. Noloa jos et oo väleissä ja oot ollu ikävä toiselle ja sit meet sinne stalkkaamaan. Tai muuallekaan ja jäät siitä kii. Sama ku instas tykkäät jostain iän vanhasta kuvasta tai fasessa laitat kaveripyynnön.
Eilen yllättäen huomasin joutuneeni tällaisen LinkedIn-stalkkauksen kohteeksi. Yleensä mun profiililla on ollut vähän katsomiskertoja, 4-6/viikossa, mutta nyt yhtäkkiä oli 18. Menin tsekkaamaan, mistä organisaatioista ne oli tehty ja yllätys oli melkoinen, kun niistä viidestä organisaatiosta neljään on kytköksissä eräs tuntemani ihminen. Hänen kuva siis näkyi jokaisen organisaation kohdalla. Kyseinen henkilö on toiminut minua kohtaan epäasiallisesti muutenkin ja nyt siis tämmöinen juttu. Alkoi niin ällöttää, että piilotin koko LinkedIn-profiilini ja estin hänet myös muualla somessa.
Tähän auttaa se, että on itsellä parempi duuni ja titteli kuin sillä exällä ja sen kavereilla.