Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen! Miltä sinusta tuntuisi viettää elämäsi eläintarhassa?

Vierailija
27.01.2023 |

Niin.

Olisiko hauskaa istua häkissä tai muuten rajatulla alueella ja muut ihmiset kävisivät pällistelemässä sinua? Mitkä olisivat fiilikset?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulisi tylsää, mutta voisin kuvitella että sellainen, jonka elämä pyörii sohvan, instan ja netflixin ympärillä saattaisi nauttia.

Entä jos sulle ei annettaisi sohvaa, instaa ja netflixiä?

Sulta ei ikinä kysyttäisi mitä haluat?

Joku muu tietäisi muka paremmmin?

Oletko kysynyt lemmikiltäsi haluaako hän olla kanssasi vai mieluummin vapaana luonnossa?

Olen antanut heidän olla vapaana pihalla. Ja silloin, kun ei ole koiran kiinnipidon aika, juosta vapaana lenkillä.

Välttelet suoraa kysymystä. 

Olen huomannut, että he haluavat olla kanssani ja kaipaavat minua.

Vierailija
22/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinatarhassa paneskelisin naaraita, välillä karkaisin itiksen kahviloihin istuskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisi varmaan itku, samalla tavalla kuin Fuengirolalaisessa eläintarhassa joitaki vuosia sitten. Tiesin kyllä mitä vastassa voi olla mutta silti uteliaisuus voitti. Itkuhan siellä pääsi kun näin stressaantuneita eläimiä, esim. Tiikeri kiersi samaa kehää läähättäen koko ajan. Ei näyttänyt lepposasti hengailevan. Kyynel kanavat avautuvat apinoiden tarhan luona. Stressaantuneina eivät muuta tehneet kuin hakkasivat ja potkivat seinää. Ihmiset vähän kattovat kun nyyhkytin, mutta en voinu sille mitään.

Vierailija
24/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No elämähän on tätä nytkin. Ylhäältä annetaan ja sinä joko otat sen vastaan "vapaaehtoisesti" tai pakolla. Oletko muuten koskaan kuullut diktatuureista? Näissä tätä tapahtuu ihan läpinäkyvästi, meillä "demokratiassa" se on piilotettu hallintorakenteiden ja lakien taakse, jotka muka on yhdessä todettu hyviksi. Minulta ei ole ainakaan kysytty mitään mistään koskaan.

Vierailija
25/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulisi tylsää, mutta voisin kuvitella että sellainen, jonka elämä pyörii sohvan, instan ja netflixin ympärillä saattaisi nauttia.

Miksi kuvittelet, että eläintarhat yrittävät tehdä näyttelyesineidensä elämästä mahdollisimman ankeata? Väite ei pidä paikkaansa. Niiden hyvinvoinnin eteen tehdään voitava, vain vapaus riistetään.

Olisiko mahtavaa, jso vapautesi riistettäisiin loppuiäksi?

Minä olisin hyvin onneton.

Vierailija
26/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että eläintarhat yrittävät tehdä näyttelyesineidensä elämästä mahdollisimman ankeata? Väite ei pidä paikkaansa. Niiden hyvinvoinnin eteen tehdään voitava, vain vapaus riistetään.

Kuten sanottu, pienempi paha globaalissa skaalassa kuin lemmikkieläinten pito, jotka ovat vain perhepiirin ilona. 

Vierailija
27/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt lemmikiltäsi haluaako hän olla kanssasi vai mieluummin vapaana luonnossa?

Kun asuin vanhassa talossa. niin kyselin hiiriltä onko pakko tulla sisälle, ei ne mitään vastannut vaan annoin niiden syödä paikat ja paskoa, sekä kusta joka paikka pilalle.

Juu, oli vähän kärjistettyä, mutta ei ne edes ymmärrä missä ovat.

Vierailija
28/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No elämähän on tätä nytkin. Ylhäältä annetaan ja sinä joko otat sen vastaan "vapaaehtoisesti" tai pakolla. Oletko muuten koskaan kuullut diktatuureista? Näissä tätä tapahtuu ihan läpinäkyvästi, meillä "demokratiassa" se on piilotettu hallintorakenteiden ja lakien taakse, jotka muka on yhdessä todettu hyviksi. Minulta ei ole ainakaan kysytty mitään mistään koskaan.

Miksi suostut? Minä en suostu. Suomi ei ole diktatuuri. Voit syyttää  vain itseäsi. Ei sinua kukaan pakota mihinkään.

Vierailija
29/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö peruskoulussa enää opeteta, että ihminen on nisäkäs? Nisäkkäät ovat tasalämpöisiä, selkärankaisia ELÄIMIÄ. Ihminen viettää jo ensimmäiset elinvuotensa lastentarhassa, siitä sitten peruskoulussa, jne. Ihminen on alhainen olento, joka esim tappaa omia lajitovereitaan, jne ja joutuu tästä vankeuteen.

Esim koulussa on ainakin se yksi jota kaikki vihaa. Ei kukaan esim kysy miltä siitä tuntuu jonka pää tungettiin sinne vessan pönttöön vaan kaikki kivittää sen yhden, jota kaikki vihaa. Pandoja ei sentään kukaan kivitä?

Ihmiskauppa. Kukaan ei myöskään nussi sitä pandaa rahaa vastaan.

Vierailija
30/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia koiria ja muita lemmikkieläimiä käy kyllä sääliksi, he eivät ole voineet valita omistajaansa.

Vierailija
31/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin vanhassa talossa. niin kyselin hiiriltä onko pakko tulla sisälle, ei ne mitään vastannut vaan annoin niiden syödä paikat ja paskoa, sekä kusta joka paikka pilalle.

Juu, oli vähän kärjistettyä, mutta ei ne edes ymmärrä missä ovat.

Ymmärtävät. Minä pyysin kerran hiirtä muuttamaan ulos ja se muutti heti. Ymmärrän eläimiä. Ihmisiä en ymmärrä.

Vierailija
32/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta, ei tarvisi käydä töissä tai stressata miten varaa asuntoon tai ruokaan, kaikki tuotaisiin automaattisesti kuten Kela Gold asiakkaille.

Vierailija
33/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, pienempi paha globaalissa skaalassa kuin lemmikkieläinten pito, jotka ovat vain perhepiirin ilona. 

Miksi eläintarhojen eläimiä ei päästetä vapaaksi joka päivä? Tai juoksuteta hihnassa? On väärin turhauttaa niitä.

Vierailija
34/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onneton. Minun pitää esim käydä töissä ja maksaa veroja. Ostaa kallista ruokaa, maksaa asumisesta, sähköstä, jne. Eikä kukaan välitä etten saa edes elämän perustarpeita sillä, jota palkaksi kutsutaan. En koe millään mittarilla olevani vapaa. Minut on kahlittu näihin puitteisiin.

Vierailija
35/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mukavalta, ei tarvisi käydä töissä tai stressata miten varaa asuntoon tai ruokaan, kaikki tuotaisiin automaattisesti kuten Kela Gold asiakkaille.

Ja istuisit koko elämäsi huoneessasi ja katselisit seiniä?

Vierailija
36/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintarhat tulisi kieltää, samoin oksettavat, julmat turkistarhat. On se kumma, kun ihminen ei kunnioita luonnoneläimiä, vaan laittaa ne kärsimään julmasti. Sydäntäni särkee.

Vierailija
37/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi pohtia vastausta typerään kysymykseen? On ollut  saamelaisia, joita on esitelty suomalaisessa eläintarhassa. Kysy heidän jälkeläisiltään.

Vierailija
38/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo tavallisesta arjesta paljon eroaisi.

Tai no, aamuisin ei tarvitsisi herätä töihin, vaan saisi nukkua pitkään.

Laskujakaan ei tarvitsisi maksaa, eikä laittaa ruokaa tai siivota.

Kuulostaa itse asiassa oikein hyvältä. Saisi olla rauhassa.

Vierailija
39/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläintarhojen eläimiä ei päästetä vapaaksi joka päivä? Tai juoksuteta hihnassa? On väärin turhauttaa niitä.

Yrität edelleen pelkästään valkopyykätä omaa itsekkyyttäsi. Koirasi toimii sinun pillisi ehdoilla, siihen aikaan kun sinulle sopii. Piste.

Vierailija
40/71 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onneton. Minun pitää esim käydä töissä ja maksaa veroja. Ostaa kallista ruokaa, maksaa asumisesta, sähköstä, jne. Eikä kukaan välitä etten saa edes elämän perustarpeita sillä, jota palkaksi kutsutaan. En koe millään mittarilla olevani vapaa. Minut on kahlittu näihin puitteisiin.

Eli istuisit koko elämäsi huomeessasi tekemättä mitään?

Mieti rehellisesti, kumman elämän valitsisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän