Mies syyllistää eikä hyväksy pakkeja. Mitä teen? Ahdistava tilanne
Mulla oli pari kuukautta sitten juttua yhden miehen kanssa, kunnes selvis että hänen edellinen parisuhde ei ollutkaan niin loppuun käsitelty kuin hän antoi ymmärtää. Olemme myös työkavereita, joten asia on hankalampi. Sanoin n. 3vk sitten hänelle, että en halua hänen kanssaan mitään ennen kuin hän on selvittänyt asiansa. Hän reagoi siihen asiallisesti. Eilen illalla hän kuitenkin lähetti pitkän viestin jossa kysyi että onko nyt näin että meidän juttu on ohi yms. Pitkä mutta ihan asiallinen viesti. Vastasin että olen mennyt jo elämässä eteenpäin, enkä ajattele hänestä mitään pahaa, ja juttu on ohi. Siis täysin asiallisesti vastasin.
Sitten hän lähetti suunnilleen näin: Miten v*tussa sä voit sanoa mulle mitään tollasta? Jos sä oisit oikeesti tuntenu sillai niinku sanoit, et vois antaa vaan olla. Tiedä se että sä puhuit pskaa kun taas mä annoin sulle kaiken. Mitä v*ttua? Mä latasin kaiken sun takias. Et v*ttu oo tosissas. Mä rakastuin suhun vaikken sitä halunnut, mä pelasin ihan kaiken sun takias ja nyt sä ite perut ihan kaiken sen mitä sanoit päin mun naamaa. En anna sulle ikinä tätä anteeks, oisit voinu v*ttu vähän paremmin perustella. Tiedätkö sä tyttö yhtään millä korteilla mä pelasin? Onko sulla mitään käryä mitä mä laitoin tähän peliin?
Vastasin sitten tuohon, että sairasta syyttelyä ja että olen pettynyt siihen kuinka hän päätti syyllistää minua noin. Sanoin myös, että en halua olla minkäänlaisissa yhteyksissä. Nyt kuitenkin ahdistaa, kun tuli niin paha tunne tuosta hänen viestistään. Hänestä tuli jo aikaisemmin sellainen olo, että hän on kontrolloiva ja päällekäyvä. Mitä jos hän alkaa töissä käyttäytyä epäasiallisesti? Ei nähdä onneksi kahdestaan siellä kovin usein. Todella inhottava tilanne ja kaduttaa hirveästi että edes alunperin ajauduin hänen seuraansa.
Kommentit (381)
LOL. Eiköhän tämä AP iskenyt varattua miestä, joka jätti vaimonsa hänen takiaan, ja nyt alkoikin perumaan ja saa oikeututesti kuulla röyhkeydestään. Niin siinä käy kun alkaa kodinrikkojaksi. Oot jumissa siinä suhteessa. Et voi niinhelposti vaan perua, pilasit miehen avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan viestit tulleet? Onko kenties ollut humalassa? Ei sillä, että se olisi tietenkään mikään hyväksyttävä tekosyy, mutta kertoisi ehkä siitä ettei "normaalisti" ajattele noin vaan tuo oli kenties yksittäinen tunnekuohu jota ehkä itsekin katuu ja häpeää (syystäkin toki).
Viestit tulivat illalla ja uskon että hän on ollut humalassa, koska hän juo aina kun vain on mahdollista. Hän kyllä vaikuttaa siltä että ajattelee selvinpäinkin luultavasti samalla tavalla, ja on puhunut selvänä myös jotain että aikoo piestä yhden työkaverin, ja hänellä on ollut muitakin erikoisia puheita.
Ap
Onneksi et lähtenyt hänen matkaan jos juo noin paljon, on jonkinlaista alkoholismia. Juovan kanssa ei parisuhteeseen. Ehkä mies koki että hänet ymmärrettiin jotenkin väärin, mutta turvallisuutesi on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?
Normaali ihminen ei suutu siitä että tapailusuhde päättyy.
Kyllä "normaalit" nuoret naisetkin saattavat suuttua, jos kokevat epäreiluutta ja pelimies käy heidän kotona sikailemassa. Joka on tosin eri tapaus. Tuossa ap:n tapauksessa miehellä ei aiempi suhde ollutkaan selvä ja vaikutti varmaan muutenkin pelottavalta tyypiltä. Ei siinä sitten enää viestitä tai voi mitään tehdä, aika menee eteenpäin. Ehkä olisi ainoastaan voinut sanoa että ei koe että miehen aiempi suhde oli selvä ja mies on pelottava aggressiivinen viesteissä, mutta sehän lietsoisi lisää miestä.
Mulla oli tuollainen tilanne pelimieheksi paljastuneen tyypin kanssa vuosia sitten ja viimeksi tänään itkin silmät päästäni sen takia. Ihminen joka on saanut teollaan toisen elämän pilattua vuosiksi, mahdollisesti koko loppuelämäksi, todellakin aiheuttaa vihaa. Sen kuitenkin tiedän ettei asian raivoaminen miehelle auttaisi mitään, joten hänellä tuskin on harmainta aavistusta mitä hänestä ajattelen. Jäimme näennäisesti hyviin väleihin kun juttu päättyi.
No voi helkkari. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut, hän on pistänyt aiemman suhteen vuoksesi sivuun ja sitten et olekaan kiinnostunut.
Ja kun häntä suututtaa moinen nilkkimäisyys, olet kuin mikäkin lumihiutale. 🤣
Mieti nyt vähän. Sulle lupailtaisi unelmiesi työpaikkaa kunhan irtisanoudut edellisestä...
Opettele ilmaisemaan itseäsi selkeästi. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut ja nyt itket täällä, kun tämä ihminen ei suhtaudu asiaa stoalaisella tyyneydellä. 🤦
Mene ja pyydä anteeksi!
Vai että oikein korteilla pelasi:D miten pska vertaus narsisti ukolta, kaikki on muiden vika. Noin ne saakin tuntemaan syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?
Palstalla ei ole tosiaan yhtään katkeroa naista.
En tiedä onko. Enkä tiedä miten liittyy asiaan.
Väite siihen ettei normaali nainen suutu että tapailusuhde päättyy.
yhyy yhyy yhyy oon raskaata / vasta synnyttänyt ja sä sika jätät mut
yhyy yhyy
Kolmessa viikossa olet mennyt eteenpäin vaikka hetki sitten vannoit rakkautta? Aikamoinen tuuliviiri taidat olla.
Nämä on just niitä äijiä joiden tekemisiä saadaan iltalehdistä lukea. Älä avaa ovea kenellekään ja ole vähän varuillaan kun viet roskia yms. Näistä ei tiedä mitä ne keksii.
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa viikossa olet mennyt eteenpäin vaikka hetki sitten vannoit rakkautta? Aikamoinen tuuliviiri taidat olla.
En kiellä ettenkö olisi tuuliviiri, mutta mitään rakkautta en kyllä ole vannonut. Ja vaikka olisinkin, niin kai nyt mieltä saa muuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että hän on oikeasti lopettamassa suhdettaan takiasi ja tekee sen nyt turhaan koska annoit ymmärtää että haluat hänet sitten kun vapaa . Keskustelkaa ettei jää epäselvyyksiä jos olette samassa työyhteisössäkin .
Millainen sika jättää parisuhteen vasta sitten kun löytää jonkun korvikkeen? Se mieshän valehteli omasta suhdetilanteestaan. Jos valehtelee noin suuresta asiasta, rakentaa koko suhteen valheelle, niin on ihan turha odottaa että suhde jatkuu kun valhe paljastuu. Ap toimi 100% oikein. Mitään keskusteltavaa ei ole, ja jos mies ottaa kontaktia niin siinä tulee olla mukana työntekijöiden hyvinvoinnista vastaava tai jopa poliisi.
Mullekin kävi joskus niin, että selvisi ettei mies ollutkaan eronnut exästään. Olin siihen asti ollut ihan rakastunut, eikä mies ensin uskonut ja sen jälkeen ottanut ollenkaan hyvällä sitä, että en halunnut enää tavata. Jotku vaan luulee olevansa niin ihania että voivat tehdä mitä vaan. Nopeesti siitä kyllä pääsi yli siinä kohtaa kun totuus paljastui ja sai ajatuksensa kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä varasi. Älä jää kahden, kuten joku jo sanoi. Mies kuulostaa vaaralliselta.
Joudutko hoitamaan työtehtäviä hänen kanssaan?
Ei olla pääsääntöisesti samaan aikaan töissä koskaan, paitsi n. 2 kertaa viikossa 20min kerrallaan, ja sinä aikana samassa tilassa on aina muitakin ihmisiä. Pari kertaa vuodessa tosin tulee tilanteita, joissa pitää olla samassa työvuorossa ja silloin saattaa joutua olemaan kahdestaankin jonkun aikaa.
ApJos sellainen tilanne on tulossa lähiaikoina, juttele esimiehellesi asiasta. Kerro rehellisesti mitä tapahtui (teillä oli sutinaa, mies suuttui kun sutina loppui) ja että haluaisit välttää kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ihan turvallisuussyistä.
Tsemppiä. Tuli ihan mieleen mies jota tapailin muutama vuosi sitten. Samantyyppistä tekstiä tuli monta päivää puhelimen täydeltä kun päätin tapailun. Ja päätin sen siitä syystä, että mies alkoi näyttää oikeaa luonnettaan sokerikuorrutuksen alta.
Samaa olen kokenut minäkin. Sitä kesti neljä vuotta. Onneksi on löytänyt uuden uhrin.
Mitä päässäsi liikkui, kun tuota kestit jopa neljä vuotta?
Ei liikkunut juurikaan mitään. Nyt liikkuu taas.
Ihminen on erehtyväinen, vaan ihminen.
Onneksi olkoon väistit luodin.
Tyyppi on
-petturi
-epärehellinen
-alkoholisti
-epävakaa joka ei hoida itseään
-narsistisia piirteitä
-väkivaltaan taipuva ( syyttely on henkistä väkivaltaa)
- manipuloiva
- puhuu ja pitää ihmissuhteitaan peleinä
Tuossa on niin paljon työmaata että en lähtisi, etenkin kun työntekijä ei itse ymmärrä tehdä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osittain väärässä. Romanttisen suhteen päättyminen aiheuttaa surua ja viha taas on yksi surun vaihe. Tietenkään kypsä ihminen ei kaada sitä toisen niskaan. Mutta se tunne sinänsä on ihan normaali ja inhimillinen.
-eri
Ei. Hän oli pettämässä puolisoaan ja on parisuhteessa toisaalla. Siitä hänellä on lupa olla tunteita, sen sijaan joku parin kuukauden sivusuhde heitetään romukoppaan olankohautuksella ja ollaan tyytyväisiä ettei jääty kiinni.
Siis oletko nyt ihan tosissasi, että sinusta ihminen tarvitsee tunteilleen jonkun hemmetin "luvan"? Ei se nyt vaan oikeassa elämässä mene niin.
Vierailija kirjoitti:
No voi helkkari. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut, hän on pistänyt aiemman suhteen vuoksesi sivuun ja sitten et olekaan kiinnostunut.
Ja kun häntä suututtaa moinen nilkkimäisyys, olet kuin mikäkin lumihiutale. 🤣
Mieti nyt vähän. Sulle lupailtaisi unelmiesi työpaikkaa kunhan irtisanoudut edellisestä...Opettele ilmaisemaan itseäsi selkeästi. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut ja nyt itket täällä, kun tämä ihminen ei suhtaudu asiaa stoalaisella tyyneydellä. 🤦
Mene ja pyydä anteeksi!
Mies on valehdellut olevansa sinkku. Minusta sama asia kuin olisi pettänyt Ap:ta - pyörittänyt joka tapauksessa kahta naista samaan aikaan. Ei voi ajatella, että ennen pettämistä ja valehtelua annetut tunteiden tunnustukset velvoittaa vielä petoksen paljastuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osittain väärässä. Romanttisen suhteen päättyminen aiheuttaa surua ja viha taas on yksi surun vaihe. Tietenkään kypsä ihminen ei kaada sitä toisen niskaan. Mutta se tunne sinänsä on ihan normaali ja inhimillinen.
-eri
Minusta kertoo aikuisella kypsymättömyydestä jos hyvin lyhyen romanssin aikana tunteet ehtii kehittyä ihastumisen sijaan niin syväksi rakkaudeksi että pitää käydä läpi oikein surun vaiheet läpi. Elämähän olisi yhtä suurta kriisiä ja terapian tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
LOL. Eiköhän tämä AP iskenyt varattua miestä, joka jätti vaimonsa hänen takiaan, ja nyt alkoikin perumaan ja saa oikeututesti kuulla röyhkeydestään. Niin siinä käy kun alkaa kodinrikkojaksi. Oot jumissa siinä suhteessa. Et voi niinhelposti vaan perua, pilasit miehen avioliiton.
Ei ap ole vastuussa miehen tekemisistä.
Tässä maassa on liikaa esimerkkejä vainoavista miehistä jotka eivät ymmärrä sanaa ei.
Tuollaisen miehen numero ja viestimet estoon, ei tarvitse olla enää missään tekemisissä. Sitten tulee varmaan katuvainen koiranpentuvaihe, että haluaisi kaverina taas lähentyä ja korjata välit, mutta siihen ei pidä luottaa tippaakaan - sen kulissin takana on moninkertainen raivo odottamassa.
Viestit tulivat illalla ja uskon että hän on ollut humalassa, koska hän juo aina kun vain on mahdollista. Hän kyllä vaikuttaa siltä että ajattelee selvinpäinkin luultavasti samalla tavalla, ja on puhunut selvänä myös jotain että aikoo piestä yhden työkaverin, ja hänellä on ollut muitakin erikoisia puheita.
Ap