Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua hävettää lihavana lähteä uimahallin. Haluaisin kuitenkin aloittaa harrastuksen.

Vierailija
26.01.2023 |

Sosiaalinen ahdistus ja pelko arvostelusta estää minua elämään elämää ja lähtemään vaikkapa liikkumaan sinne missä on ihmisiä.
Uiminen olisi paras juttu itselle ja nautin siitä todella paljon mutta kun täytyy olla alasti suihkupuolella ja uikkareillakin tietenkin ollaan vielä aika rajoilla tuon kanssa kehtaanko olla. Tuskin ketään edes kiinnostaa siellä mutta silti olen todella arka menemään nyt...
Olen päättänyt kuitenkin kokeilla.
Sama salilla, jännittää mennä sinne vaikka nautinkin hikiliikunnasta, nyt kunto on vaan ihan paska ja hengästyn varmaan vähästäkin yrittämisestä.

Pakko se on jostain aloittaa. Tsemppiä?
Kertokaa vaikka uimisen hyötyjä ja mihin aikaan itse tykkäätte käydä uimassa? Milloin saatte olla suht rauhassa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi tykätä hikiliikunnasta?

Vierailija
2/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi et voisi laihduttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt uimahallilla säännöllisesti pari vuotta. Siellä näkee niin monenlaisia ihmisiä, etten enää ihmettele mitään. Enkä usko, että muutkaan sinuun kiinnittävät erityisemmin huomiota. Meidän uimahallilla on hiljaisin aika klo 14 tienoissa, koululaisia ei enää ole paikalla. Virtuaali vesijumppa videon edessä on ihan mukavaa. Siinähän vartalo on veden alla, kukaan ei näe tällaisen pulleron liikuntasuoritusta.

Vierailija
4/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä kyllä juuri kukaan muita tuijottele ja jos tuijottaa, niin on ihan tuijottajansa itsensä häpeä. Tämä ei tietenkään mitään auta, kun se häpeä omasta kehosta on enemmän pään sisällä kuin muiden katseissa. Been there, done that.

Onko lähelläsi sijaitsevassa uimahallissa aikaisia aamuvuoroja? Silloin ovat yleensä vain eläkeläiset liikkeellä. Itse aloin käymään sallilla ja uimassa juuri noilla hiljaisilla aamuvuoroilla ja kun kunto kohosi, uskaltauduin menemään muinakin aikoina.

Tsemppiä ja rohkaisua sinulle treeneihin! 

Vierailija
5/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaat itsesi jos menet.

Vierailija
6/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän mutta se uiminenkin auttaisi asiaa.

Vierailija
7/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla parilla kerralla voi jännittää mutta sit sen jälkeen se on jo normalaalia. Miksi rajoittaa omaa elämää turhan takia?

Vierailija
8/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ensimmäiset pari kertaa pelottavat, mutta menet sinne itseäsi varten sekä viihtymään että liikkumaan.

Aika vähän missään liikkuu huippumalleja, hyvin sinne mukaan mahtuu.

Vierailija
9/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi lukea muutakin kuin otsikon?

Vierailija
10/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan. On siellä suihkutilassa yleensä rauhallisempi koppi tai soppi. Siel käy muutkin kilojensa kanssa. Koska se on paras liikuntamuoto painavalle ihmisille. Hyväntuulisia ihmisiä paljon. Jos joku pikkulapsi toteaa isosta mahasta, ei se pahaa tarkoita, toteaa vain.

Vierailija
11/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munaat itsesi jos menet.

Olet paha ihminen, mene pois.

Vierailija
12/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ei sun oikeasti kannata jännittää sitä. Tosi moni siellä oikeasti vaan tsemppaa sua kauempaa eikä ne susta mitenkään negatiivisesti ajattele. Ehkä saattaa olla muutama henkilö jotka voi olla negatiivisiä, mutta niistä ei nyt kannata ajatella ollenkaan :D Paskoja ihmisiä on kaikkilla!

Ja muutenkin ei moni sua sieltä muista eikä saliltakaan!

Itse käyn salilla amuisin, silloin on kaikista hiljaisinta. Joten jos jänskättää, niin suosittelen ihan toooosi aamutunteja, tyyliin 5-6 aikaa aamusta, niin saat olla rauhassa :)

Tsemppiä!

Vierailija
13/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin palstan transkeskusteluista käy ilmi että siellä naisten puolella tuijotellaan lähinnä toisten genitaaleja.

Vierailija
14/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti on nivelille vähemmän rasittavaa liikuntaa ylipainoisena, mä tykkäsin siitä että pääsi uimisen jälkeen saunaan rentoutumaan.

Vierailija
15/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissahan on paljon ylipainoisia ja lihavia ihmisiä, ei vain niitä hoikkia ja normaaleja. Sinne vain sekaan! Ei sinuun kiinnitetä siellä sen ihmeemmin mitään huomiota kuin ei muihinkaan ihmisiin oli minkä kokoinen tahansa.

Ravintolat hkeadti vain nauttimaan uinnista!

Vierailija
16/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Sinne vaan sekaan, aina siellä on muitakin epävarmoja joista sitä epävarmuutta ei vaan huomaa päällepäin. Kun vain käyt uudestaan ja uudestaan, niin huomaat että alkaakin tuntua jo kotoisalta. Sama kuntosalilla.

Ihmiset saattavat joskus varsinkin kuntosalilla näyttää vakavilta, mutta se johtuu siitä kun tekee liikkeitä, niin sitä alkaa mennä omiin ajatuksiinsa. Iloisia ja ystävällisiä ovat kaikki sitten olleet, jos olen käynyt kysymässä vaikka että "anteeksi käytätkö tätä laitetta vielä".

Vierailija
17/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään muuten uimahallilla käynnistä, mutta sen jälkeen väsyttää todella paljon. Saunominen ja pulikointi tekee olon todella veteläksi. Varaudu siihen että pitää sitten mennä kotiin ottamaan nokoset. Mene aikaisin aamusta uimahallille. Silloin on hiljaisinta.

Vierailija
18/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. No katsoin aukioloajat ja reitin hallille. Onneksi vain kilometri matkaa, joten siinä tulee vähän kävelyä ja aamusta on siihen aikaa jo auki, että on varmasti hiljaista. Huomenna menen hakemaan rannekkeen.

Kiitti kannustuksesta, pitää vaan mennä eikä ajatella liikoja ja kyllä siihenkin tottuu sitten.

Vierailija
19/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään muuten uimahallilla käynnistä, mutta sen jälkeen väsyttää todella paljon. Saunominen ja pulikointi tekee olon todella veteläksi. Varaudu siihen että pitää sitten mennä kotiin ottamaan nokoset. Mene aikaisin aamusta uimahallille. Silloin on hiljaisinta.

Tämä on uimisen/kylmäaltaan/saunomisen hyvä vaikutus.

Kun käyt illalla ennen nukkumaanmenoa niin kyllä tulee hyvin uni!

Vierailija
20/73 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uimahallireissujen suurin kynnys on se, että mietin jalkasienitartuntaa. Tiedän, voi olla uimatossut tms, mutta pelkkä ajatus, että saattaa saada jokun trikopyton rubrumin jalkoihinsa on ylivoimaisen etova. Suurin ongelma siis korvien välissä.