Minua hävettää lihavana lähteä uimahallin. Haluaisin kuitenkin aloittaa harrastuksen.
Sosiaalinen ahdistus ja pelko arvostelusta estää minua elämään elämää ja lähtemään vaikkapa liikkumaan sinne missä on ihmisiä.
Uiminen olisi paras juttu itselle ja nautin siitä todella paljon mutta kun täytyy olla alasti suihkupuolella ja uikkareillakin tietenkin ollaan vielä aika rajoilla tuon kanssa kehtaanko olla. Tuskin ketään edes kiinnostaa siellä mutta silti olen todella arka menemään nyt...
Olen päättänyt kuitenkin kokeilla.
Sama salilla, jännittää mennä sinne vaikka nautinkin hikiliikunnasta, nyt kunto on vaan ihan paska ja hengästyn varmaan vähästäkin yrittämisestä.
Pakko se on jostain aloittaa. Tsemppiä?
Kertokaa vaikka uimisen hyötyjä ja mihin aikaan itse tykkäätte käydä uimassa? Milloin saatte olla suht rauhassa?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin palstan transkeskusteluista käy ilmi että siellä naisten puolella tuijotellaan lähinnä toisten genitaaleja.
Saako uimataidoton tai 30 vuotta sitten viimeksi uinut aikuinen käyttää aluksi lastenallasta? Onko soveliasta?
Hei Ap!
Varmaankin kommenttini on jo toistoa, mutta tsemppausta ei voi koskaan olla liikaa, eli mene vain uimaan, nauti, saat hyvää liikuntaa, kunto kohenee ja kilot hiljalleen karisevat.
Olen itsekin hieman pullea ja kurvikas, ja joskus uimahalli ja avanto-uinti saunoineen saavat itsetuntoni horjumaan, mutta olen päättänyt, että menen ja teen, enhän itsekään muita katsele, saati arvostele.
Kaikki olemme omanlaisiamme, ihania ja arvokkaita, se joka arvostellen katsoo, kertoo enemmän itsestään kuin kenestäkään muusta.
Mainitsen vielä, että pulleiden kurvien lisäksi minulla on käsivarressani isot arvet onnettomuuden jäljiltä, ihoni on tummempi kuin keskiverto-suomalaisen, tuijotuksia tulee joskus, mutta olen päättänyt pitää hyvät juttuni elämässäni. Ja niitä ehdottomasti ovat uiminen, hallissa, rannalla ja avannossa.
Ota mukaasi kaikki hyvät toivotukset meiltä kanssa-uimareiltasi ja pää pystyssä uimaan! Nauti ja ole oma ihana itsesi!
Mä oon alipainoinen taas ja häpeän uidessa käydessä sitä et mulla on niin pienet tissit, jos niitä edes sellaiseksi voi sanoa. Käyn uimassa kuitenkin, koska pidän siitä ja oon psyykannu itteä sillä et luultavasti mä oon se joka kiinnitän eniten huomiota oman kropan ulkonäköön hallissa. Eli siis voi hoikemmatki hävetä vartaloitaan ihan samalla tavalla. Mut meitä on moneen junaan ja luultavasti ite on se joka häpeää eniten omaa kroppaa.
Ranneke haettu! Maanantaina sitten kokeilemaan, toivottavasti uusi harrastus alkaa mukavasti. :) Ap
Sinne vaan sekaan! Uiminen on erinomaista liikuntaa. Ei sinua kukaan arvostele etkä todennäköisesti ole ollenkaan niin pullukka kuin itse kuvittelet. Vesi kelluttaa meitä kaikkia :)
Vierailija kirjoitti:
Ranneke haettu! Maanantaina sitten kokeilemaan, toivottavasti uusi harrastus alkaa mukavasti. :) Ap
Hienoa Ap! Ihania uintireissuja sinulle
Uimahallissahan on paljon juuri ylipainoisia, vesi kun on helppo elementti painavalle. Ihan tosissaan, ei ole mitään aihetta pelätä sinne menoa!! Sekaan vain rohkeasti. Itse ainakin olen hyvilläni että ylipainoisille on olemassa helppo tapa liikkua, jostainhan se on aloitettava. Enkä missään nimessä tuomitse tai arvostele. Lisäksi minusta on arvokasta että siellä näkee erilaisia ihmisvartaloita, se on sitä oikeaa elämää.
Kiitos vielä kaikille tsempeistä, ihan hymy huulessa tuolla kävelin. En tiedä olisinko päässyt sinne uimahallille saakka jos en olisi saanut teiltä niin paljon rohkaisua :D Jokaiselle tärkeälle erikokoisille - ja näköisille pulahtajille mukavia uintihetkiä minäkin toivotan! Ap
Itse lihavana, rumana ja useita kehon virheitä omaavana jätän liikuntani suosiolla ulkona kävelyyn. Se on halpaa, mitään varsinaisia varusteita ei tarvitse hankkia kunhan on sopivat kengät ja jotkut vaatteet, jotka siis muutenkin löytyvät. Aika rauhassa saa ns. urheilla tätä lajia, eikä kenenkään silmätikuksi joudu sen enempää kuin kukaan muukaan kadulla ohikulkija. Isojen rintojeni takia en pysty edes juoksemaan, mutta kävely on ihan hyvä. Joskus harkitsin kuntosalia, siis tuollaista ns. tavallisille naisille tarkoitettua salia, mutta totesin, että en pysty siihenkään. Helpompaa tosiaan olisi jos rumille, lihaville ei enää nuorille naisille olisi tosiaan omia vuoroja. Kynnys tehokkaan liikunnan harrastamiseen laskisi huomattavasti kun kaikista vioistaan huolimatta voisi harrastaa liikuntaa vain kaltaistensa kanssa ja todellakin keskityttäisiin liikuntaan.
On ihan oikein hävetä lihavuuttaan, mutta ei sitä tarvitse hävetä uimahallissa yhtään sen enempää kuin muuallakaan.
Reippaasti vaan uimahalliin! Siellä on kyllä ihan kaikenlaisia vartaloita eikä pointti ole toisten tuijottelu.
Ootte todella ihania oikeasti, kiitos! Kannatti kirjoittaa ja kysyä täältä.
Minulla on jo sellainen fiilis, ettei tartte nyt yhtään jännittää ja menen hyvin mielin sinne.
Huomenna tosiaan haen vain rannekkeen iltapäivällä ja menen sitten muihin viikonloppu puuhiin. Uimaan menen ihan aamusta ensi maanantaina. Siitä se lähtee, hiljakseen. :)
Palaan asiaan maanantaina sitten kun olen käynyt uimassa!
Hyvää viikonloppua teille! Ap