Onko K Menu kahvi hyvää?
Nyt ois ollu tarjouksessa 4 pkt kympillä. En sitten ostanut kun en tiedä onko hyvää kahvia.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Kuravettä verrattuna hienoihin yli 5 euron kahveihin, mutta kyllä sitä juo. Parhaimpia halpiskahveja. Välillä ollut euron / paketti tarjouksessa.
Eurokin näyttää olevan ylihintainen:
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/kahvitarjous-hammentaa-10-se…
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää moskaa. Miehelle oli joku asiakas sitä kaupassa suositellut. Siellä se on kaapissa ollut nyt muutaman kuukauden. Pitääkin muistaa heittää pois. Ei pysty juomaan, jos ikinä mitään muuta kahvia on juonut. Kammottavaa.
Meneeköhän sulla nyt halpamerkit sekaisin? Tai olet mitannut väärin?
Kmenun vaaleapaahtoinen kahvi on ihan kelvollista. Omat vanhempani ovat kovia kahvinjuojia ja ostavat aina jotain perinteisiä, suomalaisten suosimia kahvimerkkejä, ovat tarkkoja kahvistaan, mutta sanoivat Kmenun kahvia hyväksi, kun joskus tarjosin sitä heille.
Eri paahtoasteissa kannattaa huomoida myös se, paljonko sitä kahvia mittaa kuppia kohden. Se vaikuttaa myös, tuleeko kahvista hyvä vai pahaa. Ja eri paahtoasteilla voi joutua annostelemaan eri tavalla.
Lidlin punainen Intenso-kahvi on hyvää. Lidlin halvin, oliko 1,89€ viimeksi. Sitä pitää vain osata annostella; on niin hienoksi jauhettua ja tummaa, joten kolmasosan kun laittaa vähemmän puruja kuin yleensä, niin hyvä tulee.
Olen nyt yli puoli vuotta kokeillut erilaisia kahveja. Eri paahtoasteita, eri merkkejä, eri hintaisia. Kallein kahvi on ollut reilu 7 euroa.
Se, miten niitä eri kahvilaatuja mittaa kupillista kohden, vaikuttaa paljon makuun. Ja jos on herkkä vatsa tai kahvi laittaa närästämään, kannattaa ostaa tummemmaksi paahdettua kahvia, 3 tai 4 asteen kahvia. MItä vaaleampi, sen raaemmaksi kahvipapu on jätetty. Ja selväähän se on, että se vaikuttaa niin makuun kuin mahaankin.
Kahvi kannattaa ostaa tuoreina papuina ja kiinnittää huomiota enemmän tuoreuteen (pashtopäivästä saisi olla kulunut korkeintaan 3kk), paahtoasteen sekä pavun lajikkeeseen ja kasvupaikkaan kuin paketin etiketissä olevaan tuotenimeen.
Useimmista marketin hyllyltä löytyvistä paketeista et löydä mitään muuta näistä oleellisista tiedoista kuin korkeintaan paahtoasteen
En oikein ymmärrä koko halpakahvin ideaa. Kun kahvi on nautintoaine, niin mielummin juon parempaa mutta vähemmän.
Suomessa juodaan enemmön kahvia kuin suunnilleen missään muualla, mutta siihen nähden kahvituntemus ja hyvän kahvin arvostus on Suomessa aivan lapsen kengissä.
Todennäköisesti valmistettu ihan samoissa tehtaissa kuin merkkikahvitkin. Voi olla jopa samaa tavaraa.
Ihan hyvää samaa laatua kuin kultamokka jonka laatu on huonontunut.
Juuri tätä olin kommentoimassa, että tuo X-tra taitaa kyllä olla kaikkein pahimman makuista kahvia jota olen itse maistanut, en saanut juotua kuppia loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin punainen Intenso-kahvi on hyvää. Lidlin halvin, oliko 1,89€ viimeksi. Sitä pitää vain osata annostella; on niin hienoksi jauhettua ja tummaa, joten kolmasosan kun laittaa vähemmän puruja kuin yleensä, niin hyvä tulee.
Makuasioista. Itse en ole kovin tarkka mulle kelpaa hyvin Rainbow, Bellaromit Costa Ricat yms mut toi Intenso on ainoa mikä oli niin pahaa että tuli ihan huono olo fyysisesti. Roskiin meni.
K-Menu kahvi on hyvän makuista ja edullista verrattuna kotimaisiin kahveihin. Jos en tietäisi kahvin merkkiä, niin ei kyllä erota juoko juhlamokkaa vai k-menua. Suosittelen!
Vähän samaa makua kun lidlin halvoissa mutta tää parempaa(miedompi paha maku taustalla). Saludo on nam ja tää oli vain testaamiseen.
Yhden paketin K-menu kahvia joskus ostin ja voin rehellisesti sanoa, että pahempaa kahvia en ole
maistanut. Oli ensimmäinen ja viimeinen paketti meikäkäiselle.
Uskokaa jo, hyvää ja halpaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää moskaa. Miehelle oli joku asiakas sitä kaupassa suositellut. Siellä se on kaapissa ollut nyt muutaman kuukauden. Pitääkin muistaa heittää pois. Ei pysty juomaan, jos ikinä mitään muuta kahvia on juonut. Kammottavaa.
Jos se on ollut vain kaapissa, mistä hitosta sinä tiedät, että se on moskaa? Ajattelet automaattisesti, että kun merkki on K-Menu, se ei voi olla hyvää, vai? Keksi joku uskottavampi tarina.
Ei haittaa ettei ole hyvää kun vain on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta K-Menu 5.5% lonkero on hyvä tuote. Vielä kun sen saisi light-versiona, niin olisihan se jo täydellistä..
Tuotan pettymyksen sulle: Aspartaami ei anna hyvää makua lonkerolle. Hartwallinkin kevytlonkerosta tulee pistävän makea, mikä ei tee tuotteelle hyvää
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää samaa laatua kuin kultamokka jonka laatu on huonontunut.
Mistä saat Kulta-Mokkaa kuin Wurthilta tms tukkukaupasta? Normaaleissa vähittäiskaupoissa en ole nähnyt tuota myynnissä ainakaan 20 vuoteen. Aikoinaan tuota oli lähimmässä T-kaupassa ja hyvää kahvia oli.
Minun kaveri, jolla oli hetken huono taloudellinen tilanne, osti K menua, oli positiivisesti yllättynyt.
Kmenu kahvi on paahtoaste 1 kahvia. Ihan juotavaa kahvia. Vaaleapaahtoinen kahvi on kitkerämpää kuin tummapaahto, koska vaaleapaahtoisessa niitä kahvipapuja ei ole juurikaan paahdettu, vaan ne on jauhettu suht vaaleana. Kahvipapuhan on luonnostaan vaalea.
Xtra kahvi on sitä pahinta kahvia.