Tamponi jäi sisääni? Apua!
Pelkään nyt jo toksista shokkia. Laitoin siis aamulla ja ajattelin vaihtaa nyt kotona mutta eipä tuota narua näy eikä mitään tunnu vähän syvemmälläkään. Stressaa...
Kommentit (65)
Katso sieltä pohjoisen puoli reunalta. Magneettikenttä monesti vetää sille puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutki kunnolla onko se siellä ja jos niin yritä saada pois. Ellet saa niin lääkäriin.
Haluaisinpa olla kärpäsenä katossa, kun joku tulee lääkäriin tamponin poistoa varten. Lääkäri kirjoittaa Kantaan: Potilas oli aamulla asettanut tamponin ja iltapäivällä se oli hukkunut. Ei enää löytynyt. Potilas toivoo, että lääkäri etsii sen. :D
Ei varmasti ole harvinaistakaan ja ovat onkineet tiesmitä erinäisistä aukoista. Poishan se on saatava.
:D
Et ole tosissasi. Naisen vagina on n. etusormen mittainen. Gynekologi kehottaa tutkimaan kierukanlankoja itse säännöllisesti tunnustelemalla kohdunsuulta. Jos sinne pystyy hukkaamaan tamponin ...
Lienee yksilöllistä. Itse en esim.yletä sormella kohdunsuulle ja vaikea ollut papa-näytteen ottokin kun kohtu niin ylhäällä.
Papa-näyte otetaan harjaamalla kohdunsuulta ja kyllä meillä on siihen sormenmittaa pidemmät välineet käytössä, joten ei tuota ongelmia isokokoisenkaan naisen kohdalla. Eroa on kuitenkin eri ihmisten välillä vain muutamia senttejä, ei sen enempää.
Ensin kannattaa rauhoittua ja muista, että se tamponi ei voi kadota sinne sisälle tai "mennä kohtuun asti" niin kuin joku anatomiasta tietämätön neropatti tuolla ehdotti. Kun olet rentoutunut niin kokeile sormella niin eiköhän se tamponi löydy ja yritä saada ulos. Jos ei onnistu niin soita päivystykseen. Et ole varmasti ensimmäinen etkä viimeinen nainen joka on tarvinnut apua tamponin poistoon. Yhdeltä kaveriltani on päivystyksessä poistettu kuukuppi kun hän ei vaan saanut sitä itse pois.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kannattaa rauhoittua ja muista, että se tamponi ei voi kadota sinne sisälle tai "mennä kohtuun asti" niin kuin joku anatomiasta tietämätön neropatti tuolla ehdotti. Kun olet rentoutunut niin kokeile sormella niin eiköhän se tamponi löydy ja yritä saada ulos. Jos ei onnistu niin soita päivystykseen. Et ole varmasti ensimmäinen etkä viimeinen nainen joka on tarvinnut apua tamponin poistoon. Yhdeltä kaveriltani on päivystyksessä poistettu kuukuppi kun hän ei vaan saanut sitä itse pois.
Tajuatko, että päivystykset ovat tukossa ja henkilökunta kortilla. Et todellakaan neuvo ketään lähtemään päivystykseen otattamaan tamponia pois. Ap on tänä aamuna sen tamponin laittanut paikalleen ja nyt pitää vain yrittää saada se mahdollisimman nopeasti itse pois. Ketään ei oteta tässä tilanteessa päivystykseen aamuisen tamponin vuoksi, vaan lähetetään kotiin ja kehotetaan tarvittaessa varaamaan aika gynekologille, mikäli tilanne ei ratkea omin voimin. Päivystysten ulkopuolella jonotetaan jopa ambulansseissa, joten voit kuvitella, että huumorintaju ei riitä tamponin poistoon, kun ihmiset ovat vakavasti sairaina vailla petipaikkaa.
Se tulee parin päivän sisään sun korvasta tai nenästä ulos, ole huoleti!