Sair. hoitajalle nettona 1320e (sis. 2 viikonloppua töitä, ylitöitä pari tuntia) Tälläkö elää..?
Kommentit (15)
Eikös lähtöpalkkakin ole 1700¿ ja lisät päälle. Vai viekö verottaja tosiaan niin paljon?
Eihän tuossa mitään jos duuni olisi 8-16 arkisin, mutta 2 viikonloppuakin töitä ja tässä korvaus...
ap/sh
tuosta työstä enemmän palkkaa.
Kyllä moni tekee rankempaa duunia pienemmällä palkalla. Sun Bruttopalkkashan on ihan hyvä.
On kirvesmies rakennuksilla ja esim. viimeiset kaksi viikkoa on tullut kotiin jalat polviin asti märkinä ja työpäivät ovat venyneet 07-18 mittaisiksi 8/10:stä... Hyvin me tuolla rahalla kuitenkin pärjätään - itse tienaan pari sataa enemmän kuussa toimistotöistä.
Joskus enemmänkin, erityisesti silloin kun tein vuorotöitä. Taisi olla lisät mukaanlaskettuna n. 1800 e/kk. Nyt teen päivätyötä, jossa tosin peruspalkka on normaalia muutaman satasen enemmän ja käteen jää suunnilleen tuo 1600 e. Ensi vuonna saan toisen ikälisän ja palkka kohoa pari sataa. Käsittääkseni silloin saamani 2500 e bruttona on huomattavsti korkeampi, kuin naisten keskimääräinen palkka.
Olen kyllästynyt sairaanhoitajien marinaan huonosta palkasta. Kysymys on ammativalinnasta. Miksette mene sinne paperitehtaalle rullaa vaihtamaan, kun palkkoja aina vertaillaan paperityöläisten palkkoihin. Vielä enemmän kyllästyttää lähihoitajien marina omasta palkastaan. Lukekaa hyvät ihmiset itseänne pidemmälle, jos parempaa palkkaa mielitte.
eikä 1700 e, kuten joku kirjoitti.
Vierailija:
Nyt teen päivätyötä, jossa tosin peruspalkka on normaalia muutaman satasen enemmän ja käteen jää suunnilleen tuo 1600 e. Ensi vuonna saan toisen ikälisän ja palkka kohoa pari sataa. Käsittääkseni silloin saamani 2500 e bruttona on huomattavsti korkeampi, kuin naisten keskimääräinen palkka.Olen kyllästynyt sairaanhoitajien marinaan huonosta palkasta. Kysymys on ammativalinnasta. .
Vierailija:
On kirvesmies rakennuksilla ja esim. viimeiset kaksi viikkoa on tullut kotiin jalat polviin asti märkinä ja työpäivät ovat venyneet 07-18 mittaisiksi 8/10:stä... Hyvin me tuolla rahalla kuitenkin pärjätään - itse tienaan pari sataa enemmän kuussa toimistotöistä.
Oma mies tienaa kirvesmiehenä yli 3000 euroa, pyysivät minuakin hommiin samaan firmaan koska kirvesmiehistä pulaa. Lupasivat mullekkin heti kättelyssä reilu 2000 euron käteenjäävää palkkaa...
Sairaanhoitajan koulutus on kuitenkin AMK-koulutus. Tänään juuri sairaanhoitajan kanssa talutettiin 100kg sekavaa potilasta vessaan mies väänsi molempien käsiä kaikilla voimillaan. Mieluummin me olisimme olleet savessa kuin paskassa reissun jälkeen.
On typerää vastata, että vaihtakaa ammattia jos palkka on surkea tai lähtekää Norjaan, niin moni on sen jo tehnyt. Miten sitten suu pannaan kun ei sairaalasta saa kuin kiireistä palvelua väsyneiltä hoitajilta?
Mulla yksi viikonloppu ja muutama muu lisä teki niin että netto 2200, vero 30
Mä tienaan enemmän, ammattikoulututkinto ja ei yövuoroja, ei raskasta työtä.
Mistä tienaa tommosia summia? Miltä alalta?
kun ajattelee mikä vastuu teillä on ja kuitenkin n. 3 v koulua. Ja jos tuohon on sisällytetty pari viikonloppuakin...
teitä sairaanhoitajia on jotka tekevät raskasta työtä pienellä palkalla työn raskauteen nähden. :)