Haukun itseäni miten voin olla niin tyhmä, että annoin väkivaltaisen ihmisen turmella itseni. Itseinho on valtava.
Vihaan jopa itseäni koska en ymmärrä miksi olen ollut niin helvetin idiootti, että annoin kenenkään ikinä kohdella minua toistuvasti niin huonosti ja hän myös halveksui liiallista sopeutumistani, varmaan nauroi samalla mielessään kun manipuloi uskomaan juttuihinsa. Hävettää ja tekisi mieli vain tehdä pahaa itselleen koska olen tyrinyt kaiken.
Olisinpa ollut vahva ja heti laittanut välit poikki. Sen sijaan elämä ja minäkuva on raunioina ja haluaisin vain kuolla. Hävettää niin paljon.
En kehtaa edes mennä enää ihmisten ilmoille, olen yksin asian kanssa enkä kestä nähdä ketään.
Kommentit (28)
----
Olen tutkinut itsekseni tätä aihetta. Ja hyvin monesti huomannut, että aina ne kaikista kiltimmät ja hyväsydämisimmät ihmiset saa takkiinsa. Tällainen ihminen houkuttelee pahoja ja väkivaltaisia ihmisiä puoleensa. Ihmisiä tuntuu myös ärsyttävän hyvä ihminen ja tiedostamattaan/tiedostaen pahat ihmiset haluaa tuhota tällaisen ihmisen.
Älä syytä itseäsi mistään. Olet hyvä ihminen ja sinunlaisiasi tarvitaan täällä mädässä maailmassa. Jokainen ihminen erehtyy joskus ja tekee vääriä ratkaisuja elämässä. Olet tuollaisen ihmisen yläpuolella. Näytä hänelle, että sinä olet vahva ja ettei hänen käytöksensä saanut sinua nujerrettua.[/quote]
------
Olen paljon kokenut kiusaamista; aviossa, työelämässä ja sukulaisilta. Voiko tuon siis kääntää niin, että pahaa tekevä on todellakin paha. Kun hänelle sen kertoo - sinä olet paha!, ei usko, vaan heti etsii vikoja minusta - usein keksittyjä.
- Miksi paha ihminen tekee näin? Eikö hän itse huomaa sitä? Miksi hän ei pyydä anteeksi? Miksi hän ei varmista, kestänkö kaiken? Kiusaako hän hautaan saakka? Ärsytänkö kiltteydellä, tms. häntä? Saako hän ilkeilystä mielihyvää? Tykkääkö hän arvottamisesta, vai mistä on kyse? Kohteena olevan ihmisen elämä murenee usein pitkäksi aikaa. Ymmärtääkö kiusaaja sen? Kyseessä on kiusatun elämä. Rahaksikin muutettuna murenee paljon, eikä sitä saa takaisin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
----
Olen tutkinut itsekseni tätä aihetta. Ja hyvin monesti huomannut, että aina ne kaikista kiltimmät ja hyväsydämisimmät ihmiset saa takkiinsa. Tällainen ihminen houkuttelee pahoja ja väkivaltaisia ihmisiä puoleensa. Ihmisiä tuntuu myös ärsyttävän hyvä ihminen ja tiedostamattaan/tiedostaen pahat ihmiset haluaa tuhota tällaisen ihmisen.
Älä syytä itseäsi mistään. Olet hyvä ihminen ja sinunlaisiasi tarvitaan täällä mädässä maailmassa. Jokainen ihminen erehtyy joskus ja tekee vääriä ratkaisuja elämässä. Olet tuollaisen ihmisen yläpuolella. Näytä hänelle, että sinä olet vahva ja ettei hänen käytöksensä saanut sinua nujerrettua.
------
Olen paljon kokenut kiusaamista; aviossa, työelämässä ja sukulaisilta. Voiko tuon siis kääntää niin, että pahaa tekevä on todellakin paha. Kun hänelle sen kertoo - sinä olet paha!, ei usko, vaan heti etsii vikoja minusta - usein keksittyjä.
- Miksi paha ihminen tekee näin? Eikö hän itse huomaa sitä? Miksi hän ei pyydä anteeksi? Miksi hän ei varmista, kestänkö kaiken? Kiusaako hän hautaan saakka? Ärsytänkö kiltteydellä, tms. häntä? Saako hän ilkeilystä mielihyvää? Tykkääkö hän arvottamisesta, vai mistä on kyse? Kohteena olevan ihmisen elämä murenee usein pitkäksi aikaa. Ymmärtääkö kiusaaja sen? Kyseessä on kiusatun elämä. Rahaksikin muutettuna murenee paljon, eikä sitä saa takaisin mitenkään.
Ihan turha sanoa pahalle, että on paha. Pahaa parhaimmillaan ei kiinnosta ja pahimmillaan saa vain sairasta voimaantumista siitä. Tutustu narsisteihin ja psykopaatteihin. Teot ovat tahallisia, eivät kadu. Ei kiinnosta vastapuolen vointi, korkeintaan innostaa se, jos saa paskottua jotain toiselta.
Ihan turha sanoa pahalle, että on paha. Pahaa parhaimmillaan ei kiinnosta ja pahimmillaan saa vain sairasta voimaantumista siitä. Tutustu narsisteihin ja psykopaatteihin. Teot ovat tahallisia, eivät kadu. Ei kiinnosta vastapuolen vointi, korkeintaan innostaa se, jos saa paskottua jotain toiselta. [/quote]
Kiitos tästä vastauksesta ;DD!! Eli saa paskottua itselleen esim. voittajan riemua (toisen kustannuksella). Miten pitäisi pahaa tämän jälkeen käsitellä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha sanoa pahalle, että on paha. Pahaa parhaimmillaan ei kiinnosta ja pahimmillaan saa vain sairasta voimaantumista siitä. Tutustu narsisteihin ja psykopaatteihin. Teot ovat tahallisia, eivät kadu. Ei kiinnosta vastapuolen vointi, korkeintaan innostaa se, jos saa paskottua jotain toiselta.
Kiitos tästä vastauksesta ;DD!! Eli saa paskottua itselleen esim. voittajan riemua (toisen kustannuksella). Miten pitäisi pahaa tämän jälkeen käsitellä?
Kuin ilmaa, häntä ei ole olemassa sinulle.
Itse pääsin eroon vasta kokonaan kun käsittelin asian niin, että mies on minulle yhtä kuin kuollut, eli en voi ottaa yhteyttä häneen. Kaikki kontaktit katkaisin ja estot laitoin. Muuta ei ollut tehtävissä ja toivon, etten tule häntä näkemään tai kuulemaan enää, edes vahingossa.
Tässä nyt sitten vaan keräilen itseäni hiljakseen, en minä jaksa nyt töitäkään tehdä ja jäin nyt sivuun normaalista elämästä hetkeksi. Ajattelin erään liikuntaharrastuksen aloittaa ja vertaistukea nyt ainakin tarvitsisin. Mieluiten anonyymina jossain nettiryhmässä alkuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin ilmaa, häntä ei ole olemassa sinulle.
Olen narsisti ja nautin kun saan paskoa muiden selälle :DDD meitä narsisteja on yhtä monta kuin naisilla on eksiä :DD
Näin se kyllä valitettavasti taitaa olla ja on se kyllä harmillista, että hyväntahtoiset ihmiset joutuvat kärsimään tässä elämässä. Sitä tuntee maailmantuskaa ja nyky-elämä on niin erikoista monella tapaa, että ei mahdu omaan käsitykseen. En halua olla ilkeä tai muutenkaan aiheuttaa tarpeetonta tai tahallista kärsimystä kenellekään.
En nyt nosta itseäni jalustalle todellakaan enkä minä mikään erikoinen ihminen ole mutta täytyy siis sanoa, että todella usein hämmentää tämä yleinen ilmapiiri.
Kuitenkin kun saan lukea tällaisia viestejä ja mitä tässä ketjussa on moni kirjoittanut niin kyllä täällä onneksi on hienoja hyväntahtoisia ihmisiä myös vaikka omassa elämässä ei oikein nyt niitä näy tällä hetkellä.
Olen myös tuntenut itseni usein niin arvottomaksi, että on helppo sulkea jokin osa itsestään ja pitää muuria yllä ja siksi en ole aikuisiällä tutustunut syvemmin ihmisiin. Muutama ihana kohtaaminen on tapahtunut mutta tässä iässä kun on niitä perheitä ja omia ongelmia niin on itselle ollut ainakin hankalaa luoda kestäviä suhteita. Se yksinäisyyskin tavallaan syö sitten mutta pitäisi vaan olla vahva ja lähteä uusia asioita kohti taas nousemaan.
Olenhan minä oikeasti ahkera ja todella määrätietoinen kun olen kunnossa henkisesti. Nyt kun en ole en tee mitään, pitäisi nousta. Lupaan, että kun toivun ja olen toivottavasti taas vahva niin näytän kyllä muille ja haistatan pitkät paskat kaltoinkohtelijoille.
Odotan ja toivon, että todella pääsen sinne saakka kun olen taas elämässä mukana ja nautin hyvästä seurasta.
Kiitos kun kirjoitit. Ap