Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rahalla kotiäidit elää?

Vierailija
26.01.2023 |

Mistä sitä rahaa tulee asumiseen ja elämiseen?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle voi olla uusi ja yllättävä tieto, että lapsilla on yleensä isä. No, ei minullakaan ollut. Silti äitini oli kotiäitinä, ja sisarpuolteni isä oli se, joka elätti perhettään. Tavattoman vanhanaikaista, mutta siihen aikaan enemmän ansaitseva puoliso sai verovähennystä.

Vierailija
22/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tuloilla.

Perheen tuloilla.

Ei ne ole perheen rahoja jos mies on ainoa joka niitä tuloja hankkii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tuloilla.

Perheen tuloilla.

Eli mies ei kuulu perheeseen.

Vierailija
24/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä avioliitto sopimus niin lain mukaan on meidän rahat eikä sinun ja minun.

Vierailija
25/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omilla hyvillä työtuloilla elin.

Vierailija
26/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen, yhteiskunnan ja perityn omaisuuden turvin.

Säästöillä myös. Olen viitisen vuotta syönyt pääomaa, isohkoa summaa, jonka sain myyntivoittona sijoitusasunnosta. Tämän lisäksi monta eri yhteiskunnan tukea ja pääomatuloja.

Tämä on mahdollistanut hyvän elämän, matkustellaan ulkomaille muutaman kerran vuodessa. Meillä on auto ja pieni mökki.

En osta kalliita vaatteita, enkä huonekaluja.

Vierailija
27/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tuloilla.

Perheen tuloilla.

Eli mies ei kuulu perheeseen.

Ei niin kun jos miehellä ei ole tuloja nainen jättää miehen. Naisen rakkaus miehelle on täysin verrannollinen miehen varallisuuteen. Jos mieheltä loppuu varallisuus naiselta loppuu rakkaus

Vierailija
28/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöillä myös. Olen viitisen vuotta syönyt pääomaa, isohkoa summaa, jonka sain myyntivoittona sijoitusasunnosta. Tämän lisäksi monta eri yhteiskunnan tukea ja pääomatuloja.

Tämä on mahdollistanut hyvän elämän, matkustellaan ulkomaille muutaman kerran vuodessa. Meillä on auto ja pieni mökki.

Olet kävelevä todiste kuinka yhteiskunnan tuet ovat aivan liian avokätisiä

Vierailija
29/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomaa kulutan noin 10 000 € vuosi. Lapsi on kohta kymmenen, niin 100 000 € on mennyt. En mieti, koska lapsi on saanut hyvän alun elämälle. Ei ole kiire mihinkään. Ehdin hyvin käymään töissä sitten, kun lapsi noin 12.

Vierailija
30/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen rahoilla

Ja mies hoidattaa lapsensa naisella.

Eli naisen työpanoksen arvo on se päivähoitomaksun määrä.

Luuletko että päivähoitomaksu kattaa kaikki kustannukset? Eikä hoito päiväkodissa ole edes ympärivuorokautista.

Vierailija
31/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kävelevä todiste kuinka yhteiskunnan tuet ovat aivan liian avokätisiä

Miten niin? Jokainen tuki on perusteltu. Minulla on oma asunto, eli en saa asumistukea, enkä työttömyyskorvausta.

Pitäisikö lapsilisät poistaa? Yksinhuoltajalta? Omaishoidontuki? Vammaistuki?

Vierailija
32/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista saa rahaa. Sitten kun ne on isompia pitää mennä töihin jos ei varakasta miestä

Vierailija
33/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki, asumistuki, valtion elatustuki, lapsilisä, omat säästöt, myöhempinä vuosina satunnaiset työkeikat mahdollisuuksien mukaan.

Olin totaaliyksinhuoltajana kotona kolme vuotta. Kahtena jälkimmäisenä vuonna nuo. (Eka vajaa vuosihan on tietysti helppo, kun varsinaisella äitiyslomalla tulot ei juuri edes tipahda.)

Vierailija
34/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin joku nurisee, että kotiäidit kuppaavat valtion tukia, huomioikaa, että lasta kotona pitämällä he säästävät valtion rahoja. Päivähoito tulisi kalliimmaksi kuin kotiäitien tuet.

Vierailija
35/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät tylsiä, kun lapsi nukkuu käy mulla miehiä🤑

Vierailija
36/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm itse säästin etukäteen molempien lasten vauva-ajan tulot. Mies oli väkisin vetänyt kaiken 50-50 ennen raskauksia, hänen mielestään homma jatkui niin myös vauva-aikana.

On syystäkin ex-mies.

Vierailija
37/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm itse säästin etukäteen molempien lasten vauva-ajan tulot. Mies oli väkisin vetänyt kaiken 50-50 ennen raskauksia, hänen mielestään homma jatkui niin myös vauva-aikana.

On syystäkin ex-mies.

Huhhuh... Onneksi jätit sen sian. (Ei vitsi.)

Vierailija
38/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista saa rahaa. Sitten kun ne on isompia pitää mennä töihin jos ei varakasta miestä

Silloin töissäkäyminen on helppoa, koska lapset menevät omia menojaan.

Vierailija
39/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin joku nurisee, että kotiäidit kuppaavat valtion tukia, huomioikaa, että lasta kotona pitämällä he säästävät valtion rahoja. Päivähoito tulisi kalliimmaksi kuin kotiäitien tuet.

Lapsi/lapset pitäisi tehdä vasta sitten kun on itsellä varallisuutta elättää ne eikä pitäisi pummia verovaroista itselleen tuloja lapsen elättämisen lisäksi

Vierailija
40/79 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mua jotenkin säälittää ja surettaa nämä "en ottanut mieheltäni penniäkään vaan senttiä venyttämällä ja kituuttaen hoidin yhteisiä lapsiamme".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan