Kuukautisia ei ole fysiologisesti mahdollista tulla raskaana. Ymmärtäkää nyt jo.
Vuotoa voi olla monista syistä mutta sitä ei voi sanoa kuukautisvuodoksi.
Kuukautisveri on se kohdun limakalvo, joka poistuu kerran kuussa. Jos se poistuisi raskaana ollessa, se vauva tulisi myös ulos. Se munasolu on se josta se vauva kehittyy. Se ei voi tulla ulos ja samalla "vauva" jäädä sisään kasvamaan. Fyysisesti mahdotonta.
Naurattaa nämä jotka vannoo että heidän kuukautiset ei loppuneet odotusaikana, joten he ei tienneet olevansa raskaana SIITÄ SYYSTÄ.
Verenvuotoahan varmasti voi olla vaikka sek*in jälkeen, tai jonkun muun sairauden takia. Mutta että joka kuu runsaasti vuotaisi, olisi jo kyllä joku hoitoa vaativa sairaus kyseessä. En tiedä , olisko mahdollista jos on kaksi kohtua ja kahdet munasarjat, saada kuukautisvuoto silloin kun toisessa kohdussa kasvaa vauva, kenties.
Naurattaa nämä jotka lehtien sivuilla kertoo kuukautisista odotusaikana.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Get it?
MIKSI sotket englantia suomenkieliseen sepustukseen. Ei tee yhtään paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla tuli verta säännöllisesti silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla, vaikka olin raskaana. Ja siis tiesin olevani raskaana koko ajan. Kävin ultrassa tosi aikaisin, ja sikiö oli silloin ehkä sentin mittainen. Ei niitä tietysti kuukautisiksi voi kutsua, mutta säännölliseksi verenvuodoksi raskausaikana. Johtuu hormonien vaihteluista. Äidilläni oli ollut samaa.
Kävin tietysti lääkärissäkin tästä ylimääräisestä vuodosta. Mutta täysin vaaratonta se oli. Sitä tuli säännöllisesti silloin, kun menkojen olisi pitänyt tulla eli ihan kalenterista olisi voinut seurata.
Niin, ei niitä tietenkään voi kuukautisiksi kutsua, kun ne eivät sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä ihmeestä sen tietää, onko se kuukautisverta vai jotain muuta? Jos ei ole raskausoireita ja verta tulee joka kuukausi tuttuun tapaan, on ihan luonnollista luulla sitä kuukautisvuodoksi. Ap:n aloitus vaikuttaa todella yksinkertaisen ihmisen ajatuksen juoksulta.
Sinä tässä olet yksinkertainen.
Kyse on siitä, että sitä jälkeenpäinkin nimitetään kuukautisiksi.
Lue nyt oikeasti ajatuksen kanssa jos kykenet...
Ne eivät ole menkat.
Jotkut yrittävät väittää että ovat.
Siitä tässä on kyse.
Ja myös vähän siitä, että vaikka silloin tällöin vuotaisikin raskaana ollessa, yksikään täysijärkinen ei odota lasta täysiaikaiseksi tajuamatta sitä.No ei tietenkään ole menkat ja tuskin kukaan biologian tunneilla joskus istunut niin kuvittelee, mutta silloin kun ei tiedä olevansa raskaana, ja verta vuotaa joka kuukausi, on ihan luonnollista olettaa sitä vuotoa kuukautisvereksi.
En minä ainakaan joka kuukausi pohdi, että onko tämä nyt kuukautisverta vai olenko sittenkin raskaana, vaikka mitään oireita ei ole. Sinä varmaan teet noin.
Mutta kun ei ollut kyse tästä!
Vaan siitä että sen raskauden jälkeenkin kerrotaan että menkat tuli normaalisti.
Ne ei ole menkat!Niin menkat tuli normaalisti omasta mielestä, kun ei tiennyt olevansa raskaana. Sen jälkeen on tietenkin tajunnut, että ne ei olleetkaan menkat, kun vauva pullahti ulos. Kyllähän kaikki muutkin tajuaa, että ne ei oikeasti olleet menkat, vaikka raskaana ollut niin luuli ennen kuin tiesi raskaudesta. Vai tosissasiko ajattelet, että on ihmisiä, jotka kuvittelee, että raskaana ollessa voi olla oikeat kuukautiset?
Voi haloo, siitähän tässä juuri on kyse!
Nämä ihmiset kertovat että menkat tulivat normaalisti!Ja muut ihmiset, joilla on vähänkään älyä, tajuaa että sanoja ei kuitenkaan enää kuvittele, että ne olivat oikeat kuukautiset. Sinä taas pidät ihmisiä tyhminä.
Jos luulee, että kettu on susi, ei yleensä kutsu kettua sudeksi vielä sen jälkeenkin, kun tajuaa kummasta oli kyse.
Voithan silti juttua kertoessasi sanoa, että susi tuli metsässä vastaan, kun tapahtuman aikaan luulit sitä sudeksi. Seuraavassa tai jo samassa lauseessa sitten selviääkin, ettei se voinut mitenkään olla susi, koska olitkin ollut niin hölmö, että luulit kettua sudeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla tuli verta säännöllisesti silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla, vaikka olin raskaana. Ja siis tiesin olevani raskaana koko ajan. Kävin ultrassa tosi aikaisin, ja sikiö oli silloin ehkä sentin mittainen. Ei niitä tietysti kuukautisiksi voi kutsua, mutta säännölliseksi verenvuodoksi raskausaikana. Johtuu hormonien vaihteluista. Äidilläni oli ollut samaa.
Kävin tietysti lääkärissäkin tästä ylimääräisestä vuodosta. Mutta täysin vaaratonta se oli. Sitä tuli säännöllisesti silloin, kun menkojen olisi pitänyt tulla eli ihan kalenterista olisi voinut seurata.
Väittikö joku niin? Luetun ymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä ihmeestä sen tietää, onko se kuukautisverta vai jotain muuta? Jos ei ole raskausoireita ja verta tulee joka kuukausi tuttuun tapaan, on ihan luonnollista luulla sitä kuukautisvuodoksi. Ap:n aloitus vaikuttaa todella yksinkertaisen ihmisen ajatuksen juoksulta.
Sinä tässä olet yksinkertainen.
Kyse on siitä, että sitä jälkeenpäinkin nimitetään kuukautisiksi.
Lue nyt oikeasti ajatuksen kanssa jos kykenet...
Ne eivät ole menkat.
Jotkut yrittävät väittää että ovat.
Siitä tässä on kyse.
Ja myös vähän siitä, että vaikka silloin tällöin vuotaisikin raskaana ollessa, yksikään täysijärkinen ei odota lasta täysiaikaiseksi tajuamatta sitä.No ei tietenkään ole menkat ja tuskin kukaan biologian tunneilla joskus istunut niin kuvittelee, mutta silloin kun ei tiedä olevansa raskaana, ja verta vuotaa joka kuukausi, on ihan luonnollista olettaa sitä vuotoa kuukautisvereksi.
En minä ainakaan joka kuukausi pohdi, että onko tämä nyt kuukautisverta vai olenko sittenkin raskaana, vaikka mitään oireita ei ole. Sinä varmaan teet noin.
Tuskin vuotaa samalla tavalla kuin menkoissa kuten 28 päivän välein. Sellainen koko raskauden ajan olisi kyllä vähintään epätodennäköistä, vaikka vuotoja olisi.
Vaikka joku asia olisi epätodennäköistä, se voi silti tapahtua jollekin henkilölle. Sitäpaitsi suurella osalla naisista kuukautiskierto ei ole kovin säännöllinen. Heillä suurin piirtein kuukausittaiset vuodot ovat normaalia.
Suurpiirteiset vuodot on kyllä normaaleja, mutta niissäkin on joku ennustettavuus vaikka kyse on epätarkemmista ajoista. Nainen yleensä tietää epäsäännöllistenkin kuukautisten aikana onko omalla kohdalla normaalia että menkat heittää vaikka viikolla tai kierto on mitä tahansa 4-7vk välillä tai onko normaalia jos menkat jää välistä jne. Jos tuossa välissä tulee selvä muutos, niin kyllä silloin olisi raskaustestin paikka ja tosi harvat kuukautiset on varmaan jo tutkittu lääkärissä hormonihäiriöiden varalta. Vai onko oikeasti niin, että jotkut naiset ei seuraa kalenterissa omia (epäsäännöllisiä)menkkojaan ja olettaa vaan että kyllä ne joskus tulee, no worries, raskaana ei kuitenkaan voi olla vaikka seksiäkin olisi ollut?
Puhut kyllä asiaa, vaikka ketjussa ei tuosta ollutkaan kyse.
Kyse oli siitä että jälkikäteenkin kerrotaan että menkat tulivat normaalisti, vaikka se on mahdotonta.
Muut vuodot kyllä ovat mahdollisia.
Minulla on kahdessa kolmesta raskaudesta tulleen kuukautiset, himpin ehkä normaalia niukemmat mutta kyllä minä luulin niitä tavallisiksi kuukautisiksi. Esikoisen kohdalla lähdin vielä kaverin tupareihin ja join viiniä "kun ei ollut tärpännyt", olin siis kipeistä nänneistä ja väsymyksestä ilahtunut että olen viimein raskaana kunnes kuukautiset alkoivat normaalissa aikataulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä monikin väittänyt että menkat on tulleet raskauden aikana normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teoriassa jos olisi erimunaiset kaksoset kasvamassa ja se toinen tulisi ulos, eli keskenmeno,voisi tulla runsasta vuotoa?
Teoriassa jos olisi kaksi kohtua, niin näin voisi käydä? Menkää nyt takaisin biologian tai terveystiedon tunnille. Jos on erimunaiset kaksoset, ne ovat kuitenkin kiinnittyneet samaan kohdun limakalvoon. Jos toinen kaksosista tulee ulos, kohtu supistelee ja verenvuotoa on, mutta hyvin epätodennäköistä että toinen kaksonen istukoineen pysyy kiinni kohdussa supisteluiden aikana. Keskenmenossa äidin hormonaaliset muutokset vaikuttavat kaikkeen kohdun sisältöön ja kohtu ei valikoi kenet se työntää ulos jos tulijoita on useampi.
On myös mahdollista tulla raskaaksi eri tai samalle henkilölle eri päivinä.
Myös kaksosilla voi olla eri sikiöpussit - kalvot. Monilla muilla nisäkkäillä hommahan menee just niin.
Voi sieltä sikiön ohi vilahdella jotain muutakin, kun kohdunsuu ei ole tiivis, vaan se kalvo on se joka ne lapsivedet siellä sisällä pitää. Silloinhan ne vedet menee kun se puhkeaa.
Usein on kyse nuoruudesta tai uskonnollisesta yms mielen lujuudesta että kieltää asian, mutta on muitakin tapauksia ja miksi tämän pitäisi vaivata teitä joita asia ei koske? Saati haukkua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä monikin väittänyt että menkat on tulleet raskauden aikana normaalisti.
Voi pyhä yksinkertaisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan, että vuotoa on tullut säännöllisesti. Säännöllistä verenvuotoa tulee myös raskausaikana.
Ap ei vaan saa nuppiinsa taottua että jos pillu vuotaa verta niin nainen uskoo sen menkoiksi.
Verinen vuoto pildestä=menkat. Löysää ruskeaa persreiästä=ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tulee kuukausittaista verenvuotoa niin sitä silloin kuvittelee kuukautisiksi eikä välttämättä sen takia tajua tehdä raskaustestiä ja saa asiaa ajoissa selville. On hiusten halkomista nillittää vuodon nimestä, lopputuleman kun sinäkin kuitenkin tajuat.
Ei ole nillittämistä.
Tän myytin ylläpitäminen on harhaanjohtavaa.
Lopputulema vois olla vähän aiemmin selkeämpää muillekin, kun eivät olisi noin harhoissa.Juuri näin. Ilmeisesti nämä naiset jotka väittävät kuukautisten tulleen ihan "normaalisti" raskauden ajan eivät ole seuranneet kuukautisiaan millään tasolla koskaan, esim. kestoa, ajankohtaa, vuodon laatua, koska muuten olisivat kyllä käsittäneet ettei se vuoto voi olla kuukautisvuotoa. On nähty vähän punaista pikkareissa ja ajateltu, että siinähän ne menkat. Yleensä raskausajan vuodot ovat lähinnä tiputtelua tai tuhrua ellei kyseessä ole keskenmeno.
Se voi olla, että näillä naisilla ne menkatkin on vain tiputtelua ja tuhrua ja sen vuoksi tuollaista raskausajan vuotoa ei erota kuukautisista, varsinkin jos kuukautiset on vielä tulleet epäsäännöllisesti.
En jaksa uskoa, että näillä aikuisilla naisilla olisi tuollainen tilanne ellei sitten ole joku naistentauti mikä vaikuttaa asiaan. Ja että kaikki hämäävät oireet tai sattuisivat juuri näiden naisten kohdalle (ei pahoinvointia, taaksepäin kallistunut kohtu, epämääräiset kuukautiset ja vuodot, vähäliikkeinen lapsi jne.).
Kyllä se niin on, että psyyke siellä kieltää raskauden mahdollisuuden vaikka merkit olisivat kyllä luettavissa.
Opettele todennäköisyyslaskentaa. Vaikka on hyvin epätodennäköistä, että juuri tietty harvinaisten oireiden yhdistelmä toteutuu juuri yhdessä tietyssä tapauksessa, todennäköisyys kasvaa todella isoksi, jos tapauksia on tuhansia, kymmeniä tuhansia tai jopa miljoonia.
Vertaa vaikkapa lottoon. Päävoiton todennäköisyys on vain 1/18643560. Siitä huolimatta keskimäärin muutaman viikon välein joku onnistuu arvaamaan oikeat numerot.
Usein nämä pitkälle edenneet raskaudet ovat ensimmäisiä raskauksia ja se tietysti vaikeuttaa tilanteen tunnistamista. Lopuissakin tapauksissa on yleensä jokin tekijä, joka saa muut vaihtoehdot tuntumaan raskautta paljon todennäköisemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kahdessa kolmesta raskaudesta tulleen kuukautiset, himpin ehkä normaalia niukemmat mutta kyllä minä luulin niitä tavallisiksi kuukautisiksi. Esikoisen kohdalla lähdin vielä kaverin tupareihin ja join viiniä "kun ei ollut tärpännyt", olin siis kipeistä nänneistä ja väsymyksestä ilahtunut että olen viimein raskaana kunnes kuukautiset alkoivat normaalissa aikataulussa.
Auts. Toivottavasti et juonut paljoa. Missä vaiheessa tajusit sitten testata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus...
Sitä samaa.
Tässä ei ole kyse siitä mitä sinä ajattelet.
Lue aloitus uudestaan.
Kyse on siitä että jotkut tosiaan väittävät näin.
Vaikka sinä tietäisit että se vuoto on muuta, kyse ei ole siitä.
Tästä ketjusta oppii taas yhden asian. Jotkut jaksavat vääntää ihan kaikesta.
Raskaana -> sinulla on kuukausittain säännöllisesti veristä vuotoa. Et saa sanoa, että oli menkat, koska joku vauvapalstalta voi vetää palkokasvin hengitysvärkkiin.
Täytyy sanoa kaikille, että "raskausaikana minulta erittyi säännöllisesti kuukausittain jotakin veristä eritettä, joka oli ihan samanlaista, kuin kuukautisvuoto, mutta eipä ollut sitä, älä luulekkaan!"
Nyt kiinnostaa, että eihän kukaan sano juovansa vissyä, jos se onkin kivennäisvettä? Maitoa, jos se onkin jotakin maitojuomaa?
Ettehän vain missään tapauksessa niistä räkää, jos erite on kuitenkin "vetistä allergiasta ja olosuhteista johtuvaa eritettä"?
Surullista, miten heikko yhteys joillain on omaan kehoonsa, kun ei tunnista sen signaaleja raskaudesta. Jos kehoyhteys on hyvä, ne pienet muutokset huomaa kyllä heti. Tosin jos olisi hyvä kehoyhteys, ei kroppaa myöskään myrkytettäisi roska ruualla, karkeilla ja muulla musduttamisella sekä siideriä lipittämällä. Ei siis ihme, että niin moni vauva-palstalainen ei ymmärrä raskautta
Miten sitä sitten selittäisi lyhyesti, kun vaikka röntgeniin mennessä kysytään että voitko olla raskaana. "No öö oli minulla jotain vuotoa, mutta koska raskauksienkin aikana sitä oli juuri odotettuna kuukautisten alkamispäivänä, yhtä runsasta ja yhtä pitkäkestoista, niin enhän oikeastaan voi tietää".
Itse tulin vain sanoneeksi että oli sellaista menkkavuotoa, ja raskaustesti tehtiin tuolloin ensin.
Mielestäni pahentaisi vain asiaa jos ruvettaisiin hokemaan että "voi olla jotain vuotoja ja johtuvat seksistä tai tulehduksesta", silloin yhä harvempi epäilisi raskautta, kun vuoto alkaa juuri odotettuna ajankohtana, ja näyttää samalta ja kesto sama, vaikka muita lieviä oireita olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen liian vanha tulemaan raskaaksi, mutta mulla vois olla raskausoireita tietämättä että olen raskaana. Mun vatsa on vähän turvoksissa, mulla on vatsavaivoja ja välillä tuntuu kuin vauva potkisi kun mahassa oikein kiertää, niitä alkuvaiheen potkuja siis. Mun raskaudet ja potkut oli kyllä loppuvaiheessa niin selkeitä, että tietäisin olevani raskaana viimeistään 6 kk:lla. Myös kuukautiseni olivat todella epäsäännölliset aina - enää ei ole, onneksi. Koko ajan piti olla joku pikkuhousun suoja pöksyissä kun vaihtelu oli 2 viikosta kolmeen kuukauteen. Toisen lapsen jälkeen vasta alkoi olla vähän säännöllisemmät, mutta ei täysin.
Kuinka kukaan voi olla raskaana huomaamatta, kuinka vauva potkii ja loppuvaiheessa suorastaan vääntää päätään kohdunsuulle päin KIPEÄSTI!
Ehkä kaikille ei tule liitoskipuja ja muuta kivaa, mutta vauvan liikkeet ei voi jäädä huomaamatta. Kun tuntuu että mahassa myllää joku alien, niin pitäisi tajuta raskauden mahdollisuus.
Minulla tuli kahdet normaalit kuukautiset raskauden aikana. Tämän vuoksi raskaus huomattiin vasta raskauden ollessa melko pitkällä. Vuoto oli ihan samanlaista kuten kuukautiset yleensäkin, minulla ei ole koskaan ollut mitään runsaita kuukautisia. Yleensä kiertoni on 28-30 päivää ja kuukautiset kestää 4-5 päivää.
Ekalla kierrolla milloin olin jo raskaana kuukautiset oli muutaman päivän myöhässä, joten tein raskaustestin, mikä oli negatiivinen. Koska seuraavatkin kuukautiset tuli ihan normaalisti eikä koko aikana ollut mitään muita oireita, en tietenkään osannut epäillä mitään. Vasta seuraavat kuukautiset alkoi epäilyttää, koska määrä oli todella vähäistä ja väri hyvin haaleaa ja sitä kesti pari päivää. Tein taas raskaustestin, mikä olikin tällä kertaa positiivinen.
Tietysti oletin raskauden alkaneen vasta tästä kierrosta. En siis mitenkään kiirehtinyt asiaa. Asia paljastui vasta ultrassa, missä mittojen perusteella arvioitiin olevan meneillään noin 15. raskausviikko. Syynä aiempiin kuukautisiin oli, että kohdun limakalvosta osa oli vuotanut ulos ihan normaalisti, siis käytännössä ihan sama kuin kuukautisissa yleensäkin.
Suurpiirteiset vuodot on kyllä normaaleja, mutta niissäkin on joku ennustettavuus vaikka kyse on epätarkemmista ajoista. Nainen yleensä tietää epäsäännöllistenkin kuukautisten aikana onko omalla kohdalla normaalia että menkat heittää vaikka viikolla tai kierto on mitä tahansa 4-7vk välillä tai onko normaalia jos menkat jää välistä jne. Jos tuossa välissä tulee selvä muutos, niin kyllä silloin olisi raskaustestin paikka ja tosi harvat kuukautiset on varmaan jo tutkittu lääkärissä hormonihäiriöiden varalta. Vai onko oikeasti niin, että jotkut naiset ei seuraa kalenterissa omia (epäsäännöllisiä)menkkojaan ja olettaa vaan että kyllä ne joskus tulee, no worries, raskaana ei kuitenkaan voi olla vaikka seksiäkin olisi ollut?