Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko ystäväsi vauvan juoda rinnastasi?

Vierailija
17.11.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi nälkään kuolemassa niin ihan varmasti. Mutta kai ajattelit jotain " huvin vuoksi" homma...?!

Vierailija
2/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni 2 viikkoinen vauva kieltäytyy rinnasta, ajattelin itse ehdottaa et jos saisin kokeilla joisiko hän jos otteet on rauhalliset eikä hätääntynyttä häsläystä, ....siis onko vika imettäjässä vai imijässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit sekaantumisellasi vielä vaikeuttaa asiaa. Yritä neuvoa muuten!

Vierailija
4/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös loukata todella tuoretta äitiä, jos tyrkytät omat tissisi äidin ja vauvan väliin. Naurettava ajatus.

Vierailija
5/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystäväni olisi ehdottanut imettävänsä vauvaani, kun meillä oli imetysongelmia. Jotenkin olisin varmaan kokenut itseni huonommaksi.. Maitoa kyllä olisin ottanut vastaan.

Vierailija
6/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin imetys ei onnistu, on muitakin keinoja syöttää lasta. Ei se aina ensikertalaiselta onnistu. Älä mene väliin.

Vierailija
7/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen imettänytkin ystäväni lasta. hän samoin toisinpäin...

koimme että on helpompi ja parempi tehdä näin kun lapsi oli toisella hoidossa kuin että olisi pumppaillut pulloon ja sitten lämmitelty jne.

jokainen taaplaa tyylillään. Tämä oli meille täysin luonnollista.

Vierailija
8/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltaisiin vain kerran onnistuuko?

Vierailija
9/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen imettänytkin.

Vierailija
10/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään HYKS vaatii luovutettavaa maitoa luovuttavilta hiv-testiä myöten kaikenlaista toditusta maidon puhtaudesta...

Kaipa sitä ennenkin imetettiin toisten lapsia, kuninkaallisilla oli vauvoilleen omat imettäjät.

Vierailija
11/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni imetys on äidin ja vauvan välinen asia, eikä siihen tarvita ulkopuolisia. Kyllä se vauva oppii äidin rintaa juomaan, mutta ei niin että sinä vauvaa imettäisit.

Vierailija
12/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten äiti suhtautuisi siihen, että tahdot imettää hänen lastaan ja sitten jos se onnistuu, niin äiti ehkä kokisi itsensä epäonnistuneeksi tms? Jos kyseessä esikoinen, ja riippuu ihmisestä?

Minä olin melko itsevarma lapsen kanssa, mutta olisi tuntunut oudolta, vieraalta jne, että minun vauvani olisi saanut sen läheisyyden toisen kanssa, ja että joku toinen pystyisi antamaan hänelle jotain niin ihanaa, mitä minä en.

Ihmisestä riippuen, ja varmaan siitä onko esikoinen vai mones, mutta kyllä siinä jotenkin vain tahtoi ne asiat opetella itse, eikä antaa jonkun vieraan tulla tekemään asiat paremmin.

Siis itsekästä ja tyhmää ehkä, mutta ne olisivat kuitenkin olleet todelliset tunteet, luultavasti.

Vierailija
13/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saman maidon kyllä olisin voinut antaa pullosta :) Minä antaa itse.

Vierailija
14/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla tosi tarve sillä vauvalla että imettäisin häntä.

Neuvo ja opasta mieluummin ystävääsi ja tietysti ystävällisesti!!

Vierailija
15/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tilanne olisi se, että vauva ei muuta hyväksyisi ja äidin lupa olisi.

Oikeastihan ap:n ajatus on ihan _älyttömän hyvä_, sillä tuohan olisi ihan paras tapa ottaa selville, missä imetys tarkalleen menee mönkään. Mutta kuten aiemmista vastauksista huomaa, imetys koetaan niin paljon äidin ja lapsen väliseksi, ja toisaalta hyvän äidin mittariksi, että kyseinen äiti voisi vetää ison herneen nenäänsä. :(

Tunnet ap itse ystäväsi parhaiten, miten luulet hänen reagoivan? Voisin kuvitella läheisimmille ystävilleni tarjoavani tuollaista kokeilua, mutta todella silkkihansikkain ja pehmennyksillä höystettynä. Tyyliin " mulla olisi yksi idea, ja se on aika hullu ja ehkä ihan älytön, mutta haluaisitko kokeilla tällaista jada jada jada..." .

Vierailija
16/16 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi ennemmin tukea ystävääsi imetyksessä, etsiä keinoja saada vauva äidin rinnalle ja auttaa äitiä kaikin mahdollisin muin tavoin kuin imettämällä hänen vauvaansa.

Ihokontakti (eli vauva äidin iholla mahdollisimman paljon) auttaa vauvaa vahvistamaan imemishalujaan ja -taitojaan. Voisit auttaa esimerkiksi hoitamalla ruuat pöytään, siivoamalla, hoitamalla muut lapset jne., kun äiti pitää vauvaa nukkumassakin ihollaan. Myös imetysharjoittelut vievät aikaa, sinä voisit hoitaa äitiä ja vauvaa, kun he harjoittelevat.

Jos vauva ei kasva tarpeeksi ja tarvitsee lisämaitoa, voitte miettiä, haluaisitko luovuttaa lisämaitoa heille. Tämä maito kannattaa antaa jotenkin muuten kuin pullosta. SInun rintasi olisi tietysti ihan ok muuten, mutta tässä vaiheessa olisi minun mielestäni tärkeämpää saada vauva äidin rinnalle ja vahvistaa äidin itseluottamusta imettäjänä.

Imetystukihenkilöiltä, -ryhmästä tai -puhelimesta voisitte saada hyviä ajatuksia siitä, miten vauvaa voisi houkutella rinnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi