Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisuimapuku

Vierailija
25.01.2023 |

Taas on varattu hiihtolomalle kylpyläreissu minulle ja lapselle, ja taas kerran arvon, osuuko menkat juuri siihen kohtaan. Aloin katsoa netistä, olisiko jossain myynnissä kuukautisuimapukua, siis sellaista samantapaista kuin on tenauimapukuja miehille ja naisille virtsankarkailuun ja vauvoille vauvauikkareita. No, Suomessa ei näytä olevan missään myynnissä mutta muissa maissa kyllä. Ajattelin, että voisin verkkokaupasta ostaa sellaisen.

Onko jollain kokemusta tällaisista kuukautisuikkareista? Toimivatko ne hyvin?

Ja siis muut saavat ihan vapaasti tunkea hotteroonsa kaikenlaisia esineitä, mutta minä en tunge. Enkä sotke hormonitasapainoani pillereillä. Ne jotka haluavat näin tehdä, saavat puolestani ihan vapaasti toteuttaa itseään.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen kuukautisuikkari on tarkoitettu rannalla köllöttelyyn, ei uimiseen 😁 Se imee itsensä täyteen uimavettä n. kolmessa sekunnissa veteen menosta.

Ei vaan se on tarkoitettu nimenomaan uimiseen, vedessä olemiseen. 

Vierailija
22/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kuukautissuojaa, veri liukenee veteen. Ilmeisesti tarkoitus on viettää aikaa lasten altaassa. Siellä vettäkin on vähemmän. En haluaisi uittaa omaa lastani uimarin vieressä, jonka menkkaveri liukenee altaaseen. 

Julkiseen uima-altaaseen ei pissata, kakata eikä valuteta kuukautisverta. Tarpeet tehdään vessaan ja veret valutetaan kuukautissuojiin. 

Kuukautisuimapuvussa on kuukautissuoja. Veri ei pääse siitä veteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ui lasten kanssa tai käytä tamponia

Miestä ei ole tulossa mukaan. En käytä tamponia tai kuukuppia tai muutakaan, mikä tungetaan sisälle.

Kuukautisuimapukuja on myyty pitkät ajat kautta maailman, mutta ei Suomessa. Suomessa myydään kyllä pissauikkareita vauvoille ja virtsankarkailuongelmaisille aikuisille. Kuukautisuikkarit toimivat samalla periaatteella.

Oletan, että nähtävästi ainakaan tämän palstan lukijoilla ei ole näistä kokemuksia.

Tungetaanhan se peniskin sisällesi

Vierailija
24/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisille työnnetään puoliväkisin kuukaut.uimapukuja ja housuja, miksei miehille ole vaikka vaihdevuosiuimapukua (miehillä kuulemma on vaihdevuodet) tai jotain vastaavaa?

Vierailija
26/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ui lasten kanssa tai käytä tamponia

Miestä ei ole tulossa mukaan. En käytä tamponia tai kuukuppia tai muutakaan, mikä tungetaan sisälle.

Kuukautisuimapukuja on myyty pitkät ajat kautta maailman, mutta ei Suomessa. Suomessa myydään kyllä pissauikkareita vauvoille ja virtsankarkailuongelmaisille aikuisille. Kuukautisuikkarit toimivat samalla periaatteella.

Oletan, että nähtävästi ainakaan tämän palstan lukijoilla ei ole näistä kokemuksia.

Tungetaanhan se peniskin sisällesi

Aika harvakseltaan nykyisin.

En mene uimaan penis sisälläni, eikä penis ole muovia, kumia tai puuvillaa.

Vierailija
27/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siirtänyt kuukautisia kerran matkan vuoksi eikä siitä mitään haittaa jatkossa ollut. Mistä, ap, olet saanut moista päähäsi? Onko kokemusta?

Vierailija
28/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, että kuukautisuimapuvussa voi mennä uimaan mereen, järveen, jokeen ja omaan altaaseen, jos haluaa. En näe siinä ongelmaa. 

Jonnekin se kuukautisveri julkisissa halleissa ja kylpylöissä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin lorisee: altaaseen tai yleisiin suihkutiloihin. Kumpikaan ei ole hyvä asia. 

Vierailija
29/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo mainoksia ken tahtoo. Ekassa linkissä lukee sleep better eli nukut paremmin kuka nukkuu uikkareissa. Ei mikään voi pitää veriä sisällä ja uimavesiä ulkona. Ei vauvan uimavaipatkaan pidä kuin kakat sisällä.

Vierailija
30/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisille työnnetään puoliväkisin kuukaut.uimapukuja ja housuja, miksei miehille ole vaikka vaihdevuosiuimapukua (miehillä kuulemma on vaihdevuodet) tai jotain vastaavaa?

Mitä sä hourit? Vaihdevuodet harvemmin valuu yleiseen uimaveteen tai saunan lauteille.

Vierailija
31/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.

Vierailija
32/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtänyt kuukautisia kerran matkan vuoksi eikä siitä mitään haittaa jatkossa ollut. Mistä, ap, olet saanut moista päähäsi? Onko kokemusta?

On kokemuksia. En voi käyttää pillereitä tai mitään ehkäisyäkään.

Vierailija
33/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.

Sienen?

Vierailija
34/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo mainoksia ken tahtoo. Ekassa linkissä lukee sleep better eli nukut paremmin kuka nukkuu uikkareissa. Ei mikään voi pitää veriä sisällä ja uimavesiä ulkona. Ei vauvan uimavaipatkaan pidä kuin kakat sisällä.

Sama firma myy myös kuukautishousuja.

Vierailija
35/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Tamponi sitä aukkoa sulje ja se imeytyy heti täyteen uimavettä. Sinnehän sen veri huljuuntuu sit veteen märjän Tamppoonin mukana.

Vierailija
36/66 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se Tamponi sitä aukkoa sulje ja se imeytyy heti täyteen uimavettä. Sinnehän sen veri huljuuntuu sit veteen märjän Tamppoonin mukana.

Osaatko varmasti käyttää tampoonia? Itsellä ei ainakaan lepata rööri auki hörppimässä vettä sisäänsä.

Vierailija
37/66 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienen?

Sieniasia alkoi kiinnostaa, joten googletin. Tämä on siis pesusieni, joka laitetaan haaruksiin imemään verta ja limaa. Sinänsä aika jännä idea, mutta eikö se tunnu jotenkin ...oudolta? Pesusienihän on siis ihan elävä eläin. Varsinkin uimassa altistaa merieläimen paitsi verelle ja limalle myös kloorivedelle. Ideana se kuulostaa ihan fiksulta - pesusieni varmaankin imee hyvin - mutta minusta olisi silti jotenkin inhaa pusertaa elävä olento jalkoväliin kuukautissuojaksi.

Vierailija
38/66 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko varmasti käyttää tampoonia? Itsellä ei ainakaan lepata rööri auki hörppimässä vettä sisäänsä.

:`D

Vierailija
39/66 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ällöttävä ajatus, että aikuinen menee tietoisesti kylpylään uimaan menkkojen aikana, ilman sisäistä suojaa. Jonkin verran pitäisi olla tervettä harkintakykyä. Kukaan ei halua silmiin, suuhun ja uimaveteen toisen ihmisen menkkaverta. Joissain altaissa vesi värjäytyy jos siihen pissataan. Toivottavasi uimavesi vaihtaa väriä myös silloin kun veteen lorisee kuukautisverta. Toivon, että lasku lähtee sille, joka altaan tahallisesti sotkee. 

Toi on monella tapaa niin ällöttävää. Ensinnäkin se että verta pääsee uimaveteen, ei todellakaan kivaa kanssauimareista. Kaukana hygieniastakin. Entäs jos AP:lla sattuisi olemaan joku veren välityksellä tarttuva tauti? YYYYYYH

Ei myöskään kovin hygienistä AP:n itsensä kannalta. 

Vierailija
40/66 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto kuukautisuikkarit! Minulla oli ap n kanssa sama tilanne ja ostin kuukupin sitä varten. En tykkää siitä muuten, mutta toimi kylpylässä tosi hyvin ja oli hygieninen, siisti, helppo ja huomaamaton käyttää. Nykyään se on aina käytössä jos sattuu menkat ja uimareissu samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi