Kuukautisuimapuku
Taas on varattu hiihtolomalle kylpyläreissu minulle ja lapselle, ja taas kerran arvon, osuuko menkat juuri siihen kohtaan. Aloin katsoa netistä, olisiko jossain myynnissä kuukautisuimapukua, siis sellaista samantapaista kuin on tenauimapukuja miehille ja naisille virtsankarkailuun ja vauvoille vauvauikkareita. No, Suomessa ei näytä olevan missään myynnissä mutta muissa maissa kyllä. Ajattelin, että voisin verkkokaupasta ostaa sellaisen.
Onko jollain kokemusta tällaisista kuukautisuikkareista? Toimivatko ne hyvin?
Ja siis muut saavat ihan vapaasti tunkea hotteroonsa kaikenlaisia esineitä, mutta minä en tunge. Enkä sotke hormonitasapainoani pillereillä. Ne jotka haluavat näin tehdä, saavat puolestani ihan vapaasti toteuttaa itseään.
Kommentit (66)
Mistäköhän ap:n lapset ovat saaneet alkunsa kun sen "hotteroon ei saa mitään tunkea"...?
Sori ohis. Mietinpä vaan.
Ei kuukautisvuodot mitään myrkkyä ole! Johan jokainen mies on käynyt asian makuaistien kautta läpi eikä yksikään ole kuollut.
Onpa täällä nyt järkyttynyttä väkeä! Varmaan yhtä järkyttyneitä on aikoinaan oltu tamponeista.
Tamponeja on eri kokoisia. Ei joku O.B. venytä kenenkään toosaa pilalle.
Olen uinut parikymmentä vuotta tamponien ansiosta milloin haluan, eikä ole kertaakaan ollut ongelmaa, koska tamponi poistetaan pian uinnin jälkeen. Jos naru roikkuu ulkona uimapuvusta, siihen voi solmia silmukan ennen kuin asettaa tamponin paikolleen.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ap:n lapset ovat saaneet alkunsa kun sen "hotteroon ei saa mitään tunkea"...?
Penis on varsin luonnollinen asia toisin kuin tamponi tai kuukautiskuppi. Hottero ottaa vastaan myös lääketieteelliset instrumentit, vaikkeivät näytteenotot mitään herkkua olekaan, mutta en minä niitäkään jalkovälissäni kuljeta uimareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä nyt järkyttynyttä väkeä! Varmaan yhtä järkyttyneitä on aikoinaan oltu tamponeista.
Kyllä olisin järkyttynyt jos uima-altaassa lilluu käytetty tamponi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penis on varsin luonnollinen asia toisin kuin tamponi tai kuukautiskuppi. Hottero ottaa vastaan myös lääketieteelliset instrumentit, vaikkeivät näytteenotot mitään herkkua olekaan, mutta en minä niitäkään jalkovälissäni kuljeta uimareissuilla.
Esiäideillä oli sammalta tuherossa. Se oli luonnollista.
Tamponi sattuu, sen laittaminen ja käyttäminen ja pois ottaminen sattuu. Sama juttu kuukautiskupin kohdalla. Olen molempia kokeillut, joten kyse ei ole epäluuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esiäideillä oli sammalta tuherossa. Se oli luonnollista.
Sammal kyllä imee myös hyvin kosteutta, se on totta. Olemme kuitenkin tulleet pitkät matkat niistä ajoista eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitaten kuukautisuimapukuun, ei sitä ole tarkoitus riisua altaassa ja jättää sinne kellumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ällöttävä ajatus, että aikuinen menee tietoisesti kylpylään uimaan menkkojen aikana, ilman sisäistä suojaa. Jonkin verran pitäisi olla tervettä harkintakykyä. Kukaan ei halua silmiin, suuhun ja uimaveteen toisen ihmisen menkkaverta. Joissain altaissa vesi värjäytyy jos siihen pissataan. Toivottavasi uimavesi vaihtaa väriä myös silloin kun veteen lorisee kuukautisverta. Toivon, että lasku lähtee sille, joka altaan tahallisesti sotkee.
Tämä on urbaanilegenda, että altaaseen pissaaminen värjäisi muka veden. Kokeile vaikka.
Värjäytyminen on urbaanilegenda, mutta oletkos käynyt modernin hallin tai kylpylän valvomossa, jossa on kamerat valvomassa myös altaan vesialuetta? - sitä vain, että niissä käytetään infrapunaa, jotta kaikkiin ihmisen kehosta irtoaviin eritteisiin ja ällötyksiin voidaan vastata heti, kun niitä havaitaan. Esim. venttiilien toimintaa voi säädellä etänä sitä mukaa kuin tarvetta on. Eritteet näkyvät infrapunassa muuta ympäristöä hehkuvampana alana. Niin että jos jonkun uimarin jälkeen jää hehkuva vana, se on 99,99 %:sti pissaa. Sitten säädetään venttiilejä tai puhdistusjärjestelmää esim. otsonointia. Vain paskan takia joudutaan tyhjentämään koko allas.
Pieni fakta: Jokainen, siis JOKAINEN ihminen virtsaa hitusen joutuessaan veden alle. Tämä on ihan tieteellinen fakta. Eli kaikki uimahalleissa käyvät altistuvat väkisinkin kaikkien kanssauimareiden virtsan jäännöksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitaten kuukautisuimapukuun, ei sitä ole tarkoitus riisua altaassa ja jättää sinne kellumaan.
Mitä käytännön eroa siinä on lilluuko se vedessä naisen kanssa vai ilman naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.
Sienen?
Sieniasia alkoi kiinnostaa, joten googletin. Tämä on siis pesusieni, joka laitetaan haaruksiin imemään verta ja limaa. Sinänsä aika jännä idea, mutta eikö se tunnu jotenkin ...oudolta? Pesusienihän on siis ihan elävä eläin. Varsinkin uimassa altistaa merieläimen paitsi verelle ja limalle myös kloorivedelle. Ideana se kuulostaa ihan fiksulta - pesusieni varmaankin imee hyvin - mutta minusta olisi silti jotenkin inhaa pusertaa elävä olento jalkoväliin kuukautissuojaksi.
Elävä eläin, mitä ihmettä?
Hyi yök millaisia ihmisiä. Kuukautisten aikana ei tarvitse mennä kylpylään. En ikinä mennyt edes uimahalliin kun minulla oli vielä kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.
Sienen?
Sieniasia alkoi kiinnostaa, joten googletin. Tämä on siis pesusieni, joka laitetaan haaruksiin imemään verta ja limaa. Sinänsä aika jännä idea, mutta eikö se tunnu jotenkin ...oudolta? Pesusienihän on siis ihan elävä eläin. Varsinkin uimassa altistaa merieläimen paitsi verelle ja limalle myös kloorivedelle. Ideana se kuulostaa ihan fiksulta - pesusieni varmaankin imee hyvin - mutta minusta olisi silti jotenkin inhaa pusertaa elävä olento jalkoväliin kuukautissuojaksi.
Et oo tainnut kuulla sienitamponeista. Ei sinne haaruksiin mitää elävää merisientä tai pesusientä ängetä.
Ap:n ei auta muu kuin lukea netistä arvosteluja ja kokemuksia kuukautisuikkareista, tilata sellaiset ja testata kotona vaikka suihkussa tai kylpyammeessa. Tai sitten harkita vielä tamponia tai kuukuppia tai jättää uimiset väliin. Itse en luottaisi kuukautisuimapukuun ainakaan kahtena ekana päivänä. Sen jälkeen oma vuoto on niin niukkaa, ettei sitä juurikaan valu ulos. On tosi yksilöllistä miten runsaasti vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Tamponi sattuu, sen laittaminen ja käyttäminen ja pois ottaminen sattuu. Sama juttu kuukautiskupin kohdalla. Olen molempia kokeillut, joten kyse ei ole epäluuloista.
Kuukupin käyttöä saattaa joutua harjoittelemaan ja myös, jos tamponia tunkee väärässä kulmassa sisään, se sattuu. Geeliä voi käyttää kuukuppiin, mutta noin yleisesti jos toosa on kuiva, sinne ei kannata tunkea mitään. Sekä kuukuppi että tamponi laitetaan vuotavaan alapäähän. Ei kuivaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit.
Mahtaa olla näky 😲
Kaiken lisäksi noi vauvojen uimavaipat ei ole hygienisiä. Se että kakka jää vaippaan ei tarkoita etteikö siitä tulisi veteen bakteereja.