Kuukautisuimapuku
Taas on varattu hiihtolomalle kylpyläreissu minulle ja lapselle, ja taas kerran arvon, osuuko menkat juuri siihen kohtaan. Aloin katsoa netistä, olisiko jossain myynnissä kuukautisuimapukua, siis sellaista samantapaista kuin on tenauimapukuja miehille ja naisille virtsankarkailuun ja vauvoille vauvauikkareita. No, Suomessa ei näytä olevan missään myynnissä mutta muissa maissa kyllä. Ajattelin, että voisin verkkokaupasta ostaa sellaisen.
Onko jollain kokemusta tällaisista kuukautisuikkareista? Toimivatko ne hyvin?
Ja siis muut saavat ihan vapaasti tunkea hotteroonsa kaikenlaisia esineitä, mutta minä en tunge. Enkä sotke hormonitasapainoani pillereillä. Ne jotka haluavat näin tehdä, saavat puolestani ihan vapaasti toteuttaa itseään.
Kommentit (66)
Entä jos laittaisi tavalliset menkka-alushousut ja niiden päälle jotkut neopreeniset lahkeelliset shortsit, samantyylistä kangasta kuin surffaajien märkäpuku tai muu vettä hylkivä materiaali?
Saako kysyä miksi et voi käyttää kuukuppia tai tamponia? Kuukuppi olisi ylivoimaisesti kätevin tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.
Sienen?
Sieniasia alkoi kiinnostaa, joten googletin. Tämä on siis pesusieni, joka laitetaan haaruksiin imemään verta ja limaa. Sinänsä aika jännä idea, mutta eikö se tunnu jotenkin ...oudolta? Pesusienihän on siis ihan elävä eläin. Varsinkin uimassa altistaa merieläimen paitsi verelle ja limalle myös kloorivedelle. Ideana se kuulostaa ihan fiksulta - pesusieni varmaankin imee hyvin - mutta minusta olisi silti jotenkin inhaa pusertaa elävä olento jalkoväliin kuukautissuojaksi.
Et oo tainnut kuulla sienitamponeista. Ei sinne haaruksiin mitää elävää merisientä tai pesusientä ängetä.
Kuukautissieni – Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aivan pakko mennä uimaan, eikä noita mitään edellä mainittuja normisuojia voisi käyttää, laittaisin pehmotamponin tai sienen, mustat kuukautisalushousut ja niiden päälle vielä tavalliset tiukat mustat uikkarit. Minun melko maltillisella vuototahdillani nuo varmaan riittäisi tunniksi tai pariksi. Ne alushousut tietysti imee jonkin verran vettä ja sienikin pitää laittaa jonkin matkaa sisälle emättimeen, joten ap ei voisi sitä käyttää. Mutta mun kuukautisalkkarit ei kyllä paljon vettä imaisseet, kun kokeilin. En usko että se uimapuku on kovinkaan erilainen.
Sienen?
Sieniasia alkoi kiinnostaa, joten googletin. Tämä on siis pesusieni, joka laitetaan haaruksiin imemään verta ja limaa. Sinänsä aika jännä idea, mutta eikö se tunnu jotenkin ...oudolta? Pesusienihän on siis ihan elävä eläin. Varsinkin uimassa altistaa merieläimen paitsi verelle ja limalle myös kloorivedelle. Ideana se kuulostaa ihan fiksulta - pesusieni varmaankin imee hyvin - mutta minusta olisi silti jotenkin inhaa pusertaa elävä olento jalkoväliin kuukautissuojaksi.
Et oo tainnut kuulla sienitamponeista. Ei sinne haaruksiin mitää elävää merisientä tai pesusientä ängetä.
No, linkki ei toiminut. Tässä teksti:
Kuukautissieni eli kesto- tai luonnontamponi, on luonnonsieni, jota käytetään kuukautisten yhteydessä tamponin tapaan. Sieni huuhdellaan kylmällä vedellä noin muutaman tunnin välein.
Kuukautissieninä markkinoidaan pieniä pesusieniä, jotka ovat sienieläimiin kuuluvia merieläimiä. Pesusieni on lämpimän veden eläin, ja niitä elää enimmäkseen Välimeressä, mutta jonkin verran myös Bahamasaarilla ja Floridassa. Ennen näitä merieläimiä kerättiin luonnollisilta kasvupaikoiltaan, mutta nykyään ne ovat lähinnä viljeltyjä.
Vierailija kirjoitti:
Sika
Kyse ei nyt ollut siasta vaan pesusienestä.
Se naru ei häiritse ketään jos siihen laittaa nätin korun 🤣