Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivarissa naapuri, joka ei tervehdin vieläkään?!

Vierailija
25.01.2023 |

Ollaan asuttu perheemme kanssa yli 2 vuotta yksinäisen naisen seinänaapurina.

Heti naapurin muuttipäivänä aikoinaan koitin mennä sanomaan lähtöpäivänä ja mitä tapahtui??

Yksi muuttajista sentään tervehti ja päästi minut sisään, kaikki muut vain katselivat toisiaan - kyseinen naapuri mulkoili minua vaikka koitin kättä ojentaa.

Verhot piti heti ensimmäisenä kesänä vaihtaa pimennys kerhoihin, kaihtimet ovat seinänaapurilla aina kiinni.

Näiden yli 2 vuoden aikana ei kyseinen nainen tervehdin minua, miestäni, lapsiamme tai ketään muutakaan naapuria.

Asia vaivaa, koska meillä on ollut tapana että naapureihin luodaan usein jopa elämän kestäviä ystävyyssuhteita ja haluan tulla kaikkien kanssa toimeen.

Tämä naapurin välttelevät suhtautuminen ja avoin vihamielisyys jos sitä näkee tuvat siksi pahalta:(

Mielipiteitä, mitä ajatella?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista, en ymmärrä näitä ilkeitä viestejä.

Esim jo verhojen sekä kaihtimeni jatkuva kiinni olo n sekä kiusallista, että omituista.

Myös muu naapurusto on samaa mieltä, emme vain ymmärrä mitä pahaa olemme muka naapurille tehneet?P

Miksi n naapurin pitäisi olla osa jotain yhteisöä, jossa kaikki ovat ystäviä keskenään? Naapuri on laittanut teille rajat joita ette selvästi osa kunnioittaa. Tuo on jo sairasta.

EN halua olla osana jotain yhteisöä, luon oman yhteisöni muualle!

Verhot ovat kiinni koska kävelypolku kulkee makuuhuoneen ikkunan alta, kaikilla on siellä verhot kiinni, koko päivän!

Ja ette ole mitään pahaa tehneet, EN vain HALUA tutustua kehenkään!

Vierailija
62/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa kuulostaa, että naapurilla voi olla jotain ongelmaa, minkä vuoksi ei halua tai pysty ottamaan kontaktia. Anna naapurin olla rauhassa. Voit itse tervehtiä, mutta hyväksy se, ettet saa vastakaikua. 

Enemmän ihmettelen ns. "täysillä käyviä" naapureita, jotka jää vain toljottamaan, kun itse kohteliaasti heitä tervehtii. Meidän kadulta nimittäin löytyy tällainen pariskunta. On hyvät ammatit ja asema yhteiskunnassa, komea talo ja uusi auto. Eli päällisin puolin voisi kuvitella, että tyypit on perillä normaaleista kohteliaisuussäännöistä yms eikä pitäisi olla mitään sosiaalisia peikkoja kaapeissa. Mutta ei. Meillä on  yksi talo tuossa välissä ja törmäillään kadulla joka ikinen päivä. Mun mielestä ollaan kyllä naapureita, vaikka yhteistä tonttirajaa olekaan. Lukemattomia kertoja olen yrittänyt nostaa kättä tai huikata esimerkiksi huomenet, jos on yhtä aikaa vaikka pakkailtu pihalla autoa. Mutta toiset tuijottaa kuin pöljää, ihan sen näköisenä kuin miettisivät, että kuka hitto heille huutelee. Kaksi "sivistynyttä" ihmistä. Nyttemmin olen kyllä jo luovuttanut. Vaikka vaikeaa se on, kun meinaa ihan refleksinomaisesti nousta käsi heillekin, kuten muillekin naapureille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök.🤮 Onko rivitaloissa olemassa oikeasti tämmöisiä kyyliä? Ei mikään ihme, että naapuri on päättänyt ottaa etäisyyttä....

Valitettavasti on ja paljon. Asuin rivarissa 4 vuotta ja eipä päivääkään ettei joku naapuri ollut hihassa roikkumassa tai utelemassa asioitani, ei tarvinnut kun ohi kävellä menossa töihin niin joku uteli minne olin lähdössä tai tulossa jostakin, hyi olkoot. Hemmetin juorukellot siinä taloyhtiössä, ei ikinä enää rivariin asumaan.

Vierailija
64/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K

Ap

"

Miksi noin myrkyllinen asenne? Sehän vain voimaannuttaa, jos yhteisössä pystytään olemaan kuin suurta perhettä ja kaikilla on mukava olla.

Joo ei kiitos, kun on ihmistyössä muutenkin päivät pitkät, kuuntelemassa ihmisten asioita, ei viitsi eikä jaksa kuunnella/jutella naapureitten kanssa!

Vierailija
65/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän närkästynyt että menit omin luvin muutto päivänä ahdistelemaan ja yritit vielä mennä sisään? Haloo? Ei kukaan halua tuntematonta kotiinsa ja ei ole edes vielä asettunut asumaan. Olisit antanut niiden rauhassa asettua ja sitten joskus pihalla nähdessä tervehtinyt. Tollanen väkisin toisen kotiin änkeminen ei oo ok. Voit saada ahdistelu syytteen jos vaan änget muiden koteihin..

Vierailija
66/98 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti jos taloyhtiössä on vähän isompi remontti, niin jokaisessa taloyhtiössä on oma pihaparlamentti levittämässä omaa agendaansa, joka poikkeaa aina taloyhtiön/urakoitsijan virallisesta tiedottamislinjasta.

Silloin kannattaa valita tarkkaan kulkureitti parkkipaikalle tms.

Muuten mulla ei ole naapureiden tervehtimistä vastaan mitään. Eikä kevyestä jutustelusta.

Vierailija
67/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista, koitan vielä vastailla ja selventää tilannetta naapurin kanssa:

Täällä ei ole mitään muuta, kuin koitetty toivottaa naapuria tervetulleeksi.

Mitään pahaa kukaan meistä (minä ja perheeni) tai kukaan muu naapureista ei ole seinänaapurimme tehnyt.

Naapurin muuttopäivänä en missään nimessä odottanut mitään siistiä asuntoa, halusin vain myös samalla nopeasti nähdä myös sen aiemmin pintaremontoidun asunnon samalla sisältä.

Eli onko erilainen kuin pari muuta asuntoa, jotka myös remontoitiin.

Enkä todellakaan ole ainoa, joka ihmettelee naapurin käytöstä, 2 vuoden jälkeen sillä on yhä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni eikä tervehdin ketään.

Miksi, kuoleeko siihen jos sanoo edes hei takaisin?

Verhot ikkunan isdessä ovat meistä muista kiusallisia, naapuri ikäänkuin linnoittautui asuntoonsa eikä voi edes avata verhoja ikinä.

Johan tuossa masentuu, jos istuu aina keinovalon alla tai saa jotain muuta ongelmaa?

Siitäkin olen huolessani monen muun naapurin kanssa.

Ap

Vierailija
68/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista, koitan vielä vastailla ja selventää tilannetta naapurin kanssa:

Mitään pahaa kukaan meistä (minä ja perheeni) tai kukaan muu naapureista ei ole seinänaapurimme tehnyt.

Naapurin muuttopäivänä en missään nimessä odottanut mitään siistiä asuntoa, halusin vain myös samalla nopeasti nähdä myös sen aiemmin pintaremontoidun asunnon samalla sisältä.

Enkä todellakaan ole ainoa, joka ihmettelee naapurin käytöstä, 2 vuoden jälkeen sillä on yhä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni eikä tervehdin ketään.

Verhot ikkunan isdessä ovat meistä muista kiusallisia, naapuri ikäänkuin linnoittautui asuntoonsa eikä voi edes avata verhoja ikinä.

Johan tuossa masentuu, jos istuu aina keinovalon alla tai saa jotain muuta ongelmaa?

Ap

Just...onneksi ei olla teidän naapureina. Mekin on asuttu rivarissa ja varjele jos joku utelias ois ängenny sisälle muuttopäivänä tai muulloinkaan.

Varmasti tällaiseen tyyppiin ois pidetty etäisyyttä entistä enemmän. Se yhtiö ei onneksi ollut mikään "ollaan kavereita kaikki "-tyylinen. Kunhan toimeen tultiin.

Vierailija
69/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani ap:n ja muiden naapuruston kyylien käytöksestä, kuin tuon yksityisyyttään arvostavan ihmisparan:( Siis oikeasti, oletteko kaikki aivan sekaisin? Joitakin asioita ei vain tehdä, teidän käytöksenne on jo sairasta.

Vierailija
70/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdin naapureita.En jaksa selitellä vammaisen lapseni käyttäytymistä ja diagnooseja vieraille ihmisille.Esim.huutaa,karjuu,kiljuu ym.Eikä se naapurille kuulukaan.En halua tutustua kehenkään,enkä jaksa selitellä mitään.Haluamme vain elää rauhassa.Vika ei siis ole sinussa. t.rasittunut yh.äiti ja vammainen lapsi

Vierailija
71/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä olet ihan oikeasti mielisairas ja kuvottava 🤮🤮🤮

Halveksun kaltaisiasi kyyliä, jotka kokevat oikeudekseen tyydyttää omaa uteliaisuuskiimaansa kaikin mahdollisin tavoin ja selittelee oikeutustaan mitä mielikuvitusrikkain kääntein.

Mitään oikeuttahan sinulla ei todellisuudessa ole toimia niinkuin toimit, muttet omaa sairaudentunnottomuuttasi sitä kykene käsittämään.

Vierailija
72/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt menkö tähän! Ettekö te tunnista kirjoitustyylistä tätä provoilijaa.

Vierailija
73/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sen naapurin asiat kiinnostavat NOIN PALJON sinua? Kysyppä tätä ensin itseltäsi ja mieti sitten kumpi teistä on se outo. Normaalia ihmistä ei naapurin elämä ja asiat edes jaksa kiinnostaa.

Vierailija
74/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sää oot joku vappu pimiä, tai muut tekonaurajat potenssiin kymmenen, ei tarkoita sitä, että muiden tarvitsee olla.

Vierailija
75/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen on syynsä miksi naapurisi

on yksinäinen. Ei kannata yrittää muuttaa

luonnehäiriöisen tapoja.

Vierailija
76/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se, että naapuri ei tervehdin on jo ehdollisen vankeuden arvoinen asia. Verhojen pitäminen kiinni tuo ehdotonta, ihan taatusti.

Soita nyt äkkiä käytöspoliisille sekä kaikille mahdollisille tahoille ap. Eiköhän asia ratkeaa vielä tänään.

Vierailija
77/98 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siihen on syynsä miksi naapurisi

on yksinäinen. Ei kannata yrittää muuttaa

luonnehäiriöisen tapoja.

Kiitoksia asiallista vastauksista, joita on myös paljon onneksi.

Olemme miettineet, että jokin luonnehäiriä naapurilla varmasti on tai jotain muuta vikaa nupissa?

Tämä ei ole vain omaa pohdintaa no, vaan myös mieheni, sekä koko muu naapurusto on samaa mieltä ettei naapurin käytös ole normaalia.

Jos naapuri välttelisi vain minua tai perhettäni voisin ohittaa asian helpommin (vaikka tämä sattuu ettei meitä voi edes tervehtiä) mutta koko taloa seinänaapuri liikkui pakoon.

En voi ymmärtää, että eikö kenenkään kanssa voi tulla toimeen tai edes tervehtiä?

Ollaan huomattu pihapiirissä, että seinänaapuri tuntuu menevän olis (jos mahdollista) silloin, kun ketään naapuria ei yleensä ole pihalla.

Kaikki kaihtimet ovat kiinni ja pimennys verhot aina, ihan ihmeellistä linnoittautumista sisälle.

Tämä häiritsee koska olen tottunut tulemaan kaikkien kanssa toimeen, naapurin käytös ihmetyttää siksi.

Ap

Vierailija
78/98 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käsitys, että naapurisi ei halua muodostaa kanssasi elinikäistä ystävyyttä. Tästä hyvästä olet muodostanut muiden asukkaiden kanssa klikin, joka juoruilee ja kummastelee asiaa. Toimitko oikein moottorina, että asia pysyy vireillä? Näistä em. syistä naapurisi tuskin arvostaa päivää sanomistasi pennin vertaa vaikka hokisit sitä joka päivä. Pahansuovan juoruilun lopettamista hän ehkä arvostaisi. Ei hyvät naapurisuhteet kehity päivää sanomisella, jos muuta pahaa on aistittavissa.

Vierailija
79/98 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt ap:n sepustusta, etenkin tämä kohta:

"Heti naapurin muuttipäivänä aikoinaan koitin mennä sanomaan lähtöpäivänä ja mitä tapahtui??"

Siis tungitko tosiaan uuden asukkaan kotiin hänen muuttopäivänään, vai mitä tämä tarkoittaa? On mahtanut tuota naapuria ketuttaa, että erehtyi muuttamaan teidän lähelle. Sääliksi käy ihmisraukkaa!

Vierailija
80/98 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä kyllä tervehtisin mutta en malttaisi kohteliaasti olla kysymättä  että "anteeksi mutta miksi ette tervehdi, olenko tehnyt kenties jotain"?

Jo jos siihenkään naapuri ei saa suutaan auki niin olkoon. Voisin tervehtiä silti ja kovalla äänellä hönkäistä siinä kohdalla: "PÄEVEE!".

Tosin en oikein ymmärtänyt milloin sinne naapurin menit ja miksi menit sisälle asti.

Muuttopäivänä voi olla kiirettä ja hermot tiukassa.

Kun naapuri muutti asuntoonsa, menin oven taakse sanoakseni kättä päivää kuten täällä on ollut tapana.

Joku muuttajista oli se joku avasi oven, vastasi tervehdyksen ja päästi sisään minut.

Naapuri ja muut muuttoa tehneet ihmiset eivät tervehtineet, katselivat vain toisiaan ja minua vihaisen näköisenä.

Koskaan ei ole naapurilla verhoa missään ikkkunassaan auki, ei ikinä vietä aikaa takapihalla ab koska perheemme olisi siinä vieressä..

En voi ymmärtää, että miksi naapuri ei halua tutustua meihin tai muihin naapureihin - kaikki ovat sitä täällä ihmetelleet, sillä naapuriin on kyllä kovasti kiitetty tutustua.

Pahaltahan tämä tuntuu, en tiedä mikä meissä on vikana:(

Ap

Hyviin käytöstapoihin kuuluu, että toisten asuntoihin ei tungeta muuttopäivänä, eikä muutenkaan, ellei ole kutsuttu. 

Miksi ihmeessä naapurin pitäisi tutustua teihin tai muihin naapureihin? Hänellä on oma elämänsä.

Vai on oikein ihmetelty - juorukerho kokoontunut tyyliin Ulla Taalasmaa. 

Toivottavasti tämä henkilö pian löytää uuden asunnon terveiden ihmisten piiristä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän