Rivarissa naapuri, joka ei tervehdin vieläkään?!
Ollaan asuttu perheemme kanssa yli 2 vuotta yksinäisen naisen seinänaapurina.
Heti naapurin muuttipäivänä aikoinaan koitin mennä sanomaan lähtöpäivänä ja mitä tapahtui??
Yksi muuttajista sentään tervehti ja päästi minut sisään, kaikki muut vain katselivat toisiaan - kyseinen naapuri mulkoili minua vaikka koitin kättä ojentaa.
Verhot piti heti ensimmäisenä kesänä vaihtaa pimennys kerhoihin, kaihtimet ovat seinänaapurilla aina kiinni.
Näiden yli 2 vuoden aikana ei kyseinen nainen tervehdin minua, miestäni, lapsiamme tai ketään muutakaan naapuria.
Asia vaivaa, koska meillä on ollut tapana että naapureihin luodaan usein jopa elämän kestäviä ystävyyssuhteita ja haluan tulla kaikkien kanssa toimeen.
Tämä naapurin välttelevät suhtautuminen ja avoin vihamielisyys jos sitä näkee tuvat siksi pahalta:(
Mielipiteitä, mitä ajatella?
Kommentit (98)
Kun tuttavaperheeni muutti rivariasuntoonsa, naapuri oli tullut muuttopäivänä pihalle ja sanonut, että naapurisopu säilyy, kun ei puututa toisten elämään. Olen samaa mieltä. Omassa rivariyhtiössäkin asuu naapurina megaluokan kyylä. Onneksi muutan kohta pois.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt menkö tähän! Ettekö te tunnista kirjoitustyylistä tätä provoilijaa.
Oli provo tai ei, tuollaisia ihmisiä ihan oikeasti on. Esim. oma naapurini.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista, koitan vielä vastailla ja selventää tilannetta naapurin kanssa:
Täällä ei ole mitään muuta, kuin koitetty toivottaa naapuria tervetulleeksi.
Mitään pahaa kukaan meistä (minä ja perheeni) tai kukaan muu naapureista ei ole seinänaapurimme tehnyt.
Naapurin muuttopäivänä en missään nimessä odottanut mitään siistiä asuntoa, halusin vain myös samalla nopeasti nähdä myös sen aiemmin pintaremontoidun asunnon samalla sisältä.
Eli onko erilainen kuin pari muuta asuntoa, jotka myös remontoitiin.
Enkä todellakaan ole ainoa, joka ihmettelee naapurin käytöstä, 2 vuoden jälkeen sillä on yhä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni eikä tervehdin ketään.
Miksi, kuoleeko siihen jos sanoo edes hei takaisin?
Verhot ikkunan isdessä ovat meistä muista kiusallisia, naapuri ikäänkuin linnoittautui asuntoonsa eikä voi edes avata verhoja ikinä.
Johan tuossa masentuu, jos istuu aina keinovalon alla tai saa jotain muuta ongelmaa?
Siitäkin olen huolessani monen muun naapurin kanssa.
Ap
Selvisihän se. Uteliaisuuttasi halusit kyylätä uuden naapurin asunnon ja vielä KORONA-aikaan. Naapuri ei siis saisi käyttää verhoja tai kaihtimia, eikä ainakaan laittaa niitä kiinni, jotta sinä pääset kyyläämään hänen tekemisiään. Hittoako sinulle kuuluu hänen keinovalonsa tai valottomuutensa.
Itse ainakin käytän pimennysverhoja ihan silloin kun haluan, esim. telkkua katsoessani. Jos olisit naapurini, pitäisin verhoja alituiseen kiinni, ettei sinun utelias nokkasi paistaisi sieltä raosta.
Sinun täytyy todella olla vinksahtanut.
Halusit oikein olla ensimmäinen juorukerhostasi ja tunkea naapuriin muuttokiireiden keskellä. Saitko juoruystäviltäsi gloriaa? Ai niin sait, nythän te olette kaikki ottaneet naapurin silmätikuksenne.
Eihän noin pimeetä ihmistä voi ollakkaan kuin tuo ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista, koitan vielä vastailla ja selventää tilannetta naapurin kanssa:
Täällä ei ole mitään muuta, kuin koitetty toivottaa naapuria tervetulleeksi.
Mitään pahaa kukaan meistä (minä ja perheeni) tai kukaan muu naapureista ei ole seinänaapurimme tehnyt.
Naapurin muuttopäivänä en missään nimessä odottanut mitään siistiä asuntoa, halusin vain myös samalla nopeasti nähdä myös sen aiemmin pintaremontoidun asunnon samalla sisältä.
Eli onko erilainen kuin pari muuta asuntoa, jotka myös remontoitiin.
Enkä todellakaan ole ainoa, joka ihmettelee naapurin käytöstä, 2 vuoden jälkeen sillä on yhä kaikki verhot ja kaihtimet kiinni eikä tervehdin ketään.
Miksi, kuoleeko siihen jos sanoo edes hei takaisin?
Verhot ikkunan isdessä ovat meistä muista kiusallisia, naapuri ikäänkuin linnoittautui asuntoonsa eikä voi edes avata verhoja ikinä.
Johan tuossa masentuu, jos istuu aina keinovalon alla tai saa jotain muuta ongelmaa?
Siitäkin olen huolessani monen muun naapurin kanssa.
Ap
Ai et ole tehnyt mitään pahaa eikä muutkaan? Ihan ensiksi menit toisen kotiin ilman lupaa häiriköimään ja ahdistelemaan. Pistitte pystyyn juoru kerhon teidän naapurista jossa juoruatte heidän asioistaan ja yritätte puuttua heidän elämään ja valintoihin. Nyt levittelet täällä asiota heistä. Et vaan kestä sitä että et saa tahtoasi läpi? Kukaan täysjärkinen ei änge toisen kotiin ja vielä muutto päivänä eikä pakonomaisesti seuraa mitä tekevät. Se ei todellakaan ole mikään hyväksyttävä syy että muka halusit vaan nähdä miltä siellä näyttää, ei kuulu sulle. Se on toisten koti, ei sun. Toivottavasti on provo. On sen verran sairasta vainoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siihen on syynsä miksi naapurisi
on yksinäinen. Ei kannata yrittää muuttaa
luonnehäiriöisen tapoja.Kiitoksia asiallista vastauksista, joita on myös paljon onneksi.
Olemme miettineet, että jokin luonnehäiriä naapurilla varmasti on tai jotain muuta vikaa nupissa?
Tämä ei ole vain omaa pohdintaa no, vaan myös mieheni, sekä koko muu naapurusto on samaa mieltä ettei naapurin käytös ole normaalia.
Jos naapuri välttelisi vain minua tai perhettäni voisin ohittaa asian helpommin (vaikka tämä sattuu ettei meitä voi edes tervehtiä) mutta koko taloa seinänaapuri liikkui pakoon.
En voi ymmärtää, että eikö kenenkään kanssa voi tulla toimeen tai edes tervehtiä?
Ollaan huomattu pihapiirissä, että seinänaapuri tuntuu menevän olis (jos mahdollista) silloin, kun ketään naapuria ei yleensä ole pihalla.
Kaikki kaihtimet ovat kiinni ja pimennys verhot aina, ihan ihmeellistä linnoittautumista sisälle.
Tämä häiritsee koska olen tottunut tulemaan kaikkien kanssa toimeen, naapurin käytös ihmetyttää siksi.
Ap
Toivottavasti on provo ja jos ei ole niin toivon että naapurinne tekee teistä useamman rikosilmoituksen ja muuttaa pois. Sairasta vainoamista. Jos joku tässä kuviossa on mielisairas niin sinä ja juoru runkkurinkisi. Kellon ympäri toisen elämän kyttäämistä vaan ja pakko ahdistelua. Tosi tervettä joo.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin pimeetä ihmistä voi ollakkaan kuin tuo ap.
Valitettavasti tuollaisia on.
Jaa. Itselläni tulisi lähinnä mieleen, että mitä heillä on salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itselläni tulisi lähinnä mieleen, että mitä heillä on salattavaa.
Se on heidän oma elämä mitä suojelee ja salailee noilta hulluilta kyyliltä ja juoruajilta..
Jos nainen olisi alkanut tervehtiä perhettäsi, valittaisit täällä, että käyttäytyy liian tuttavallisesti ja yrittää iskeä miestäsi. Valittamista löytäisit aina.
No,hän ei halua.Anna olla rauhassa.Syy siihen ei kuulu sinulle.
Naapuri ei ole koskaan tervehtinyt tuttavaani,vaikka seuraa tämän elämää tiiviisti.Haukkuu ämmäksi tai höppänäksi,kun tuttava puuhailee pihallaan.Kummaa kyräilyä ja vihanpitoa.Eipä tee toisenkaan sitten mieli tervehtiä.
USA:ssa naapurit tulee tervehtimään uutta muuttajaa ja saattavat tuoda kakunkin. Olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naapuri muutti asuntoonsa, menin oven taakse sanoakseni kättä päivää kuten täällä on ollut tapana.
Joku muuttajista oli se joku avasi oven, vastasi tervehdyksen ja päästi sisään minut.
Naapuri ja muut muuttoa tehneet ihmiset eivät tervehtineet, katselivat vain toisiaan ja minua vihaisen näköisenä.
Koskaan ei ole naapurilla verhoa missään ikkkunassaan auki, ei ikinä vietä aikaa takapihalla ab koska perheemme olisi siinä vieressä..
En voi ymmärtää, että miksi naapuri ei halua tutustua meihin tai muihin naapureihin - kaikki ovat sitä täällä ihmetelleet, sillä naapuriin on kyllä kovasti kiitetty tutustua.
Pahaltahan tämä tuntuu, en tiedä mikä meissä on vikana:(
Ap
"Kiitetty" on kai tarkoitus olla "koetettu". Jättäkää nyt herranjumala se ihmisparka rauhaan! Ei kenenkään ole pakko olla sosiaalinen jos ei halua olla. Ehkä rivitaloasunto tuntui hänestä muuten mukavalta eikä tajunnut joutuvansa vasten tahtoaan johonkin kommuuniin jossa yritetään väenväkisin tutustua.
Miksi noin myrkyllinen asenne? Sehän vain voimaannuttaa, jos yhteisössä pystytään olemaan kuin suurta perhettä ja kaikilla on mukava olla.
Just noin, niinku USA:ssa "tight knit community".
Syy miksi itse en tervehdi kaikkia naapureita on se paska mitä selkäni takana minusta puhutaan. En halua siihen kaksinaamaiseen seurakuntaan kuulua. Heti ensimmäisenä muuttopäivänä taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja marssi huutaen sisään ovikelloa soittamatta ja alkoi räyhäämään että roskikseen ei saa laittaa muuttolaatikoita. Yhtään ainoaa en ollut laittanut, en silloin enkä sen jälkeen. Taloon muutti samaan aikaan vanha pariskunta joka niitä roskiksia oli täyttänyt, mutta minä sain huudon. Olisi hel.etti edes esitellyt ensin itsensä ja sanonut asiallisesti. Mutta kun on "puheenjohtaja jolla on valtaa" niin pitäähän sitä käyttää vaikka vähän väärinkin. Pienikin valta kihahtaa joillakin hattuun ja lujaa.
Tsiisus näitä itseriittoisia ekstroverttejä naapureita jotka kuvittelevat olevansa niiin paljon parempia ja terveitä ihmisiä 😂. Oma naapurini aivan hysteerinen höpöttäjä joka haluaa puhua kaikille. Nimenomaan haluaa puhua kaikille, ei kuuntele eikä keskustele juuri ollenkaan. Jos joskus kuuntelee, asian kertoo taatusti vartissa jollekin eteenpäin, eikä koskaan samanlaisena vaan rankasti muunneltuna. Ja nauraa kiekuu vaikka aamuneljältä pihalla oikein tekonaurua jos joku toinen ihminen sattuu tulemaan vastaan. Ihan pimee nainen.
Sellainen välihuomio tuosta naapuruudesta ja siitä ettei naapureita ole pakko huomioida mitenkään. Niin itsekin asun sellaisessa yhtiössä jossa osa moikkaa parkkiksella ja osa ei. En tiedä yhdenkään naapurin etu- tai sukunimeä, niin aika samaa massaa he ovat kuin ruokakaupan kassajonon viereiset asiakkaat.
Mutta silloin kun asuin sijoitusasunnossani, niin kyseessä oli kuuden yksin asuvan omistusasukkaan yhteisö ja vuorotellen muodostettiin hallitus. Ikäihmisiä huomioimme hoitamalla lumitöitä ja hiekotuksia heidän puolesta. Säännöllisen epäsäännöllisesti saattoi jollain osakkaalla olla toiselle osakkaalle vähemmän tai enemmän tärkeää yhtiön hoitoon liittyvää asiaa minkä sitten sanoi pihalla törmätessään. Tai kiireellisemmissä asioissa mentiin soittamaan ovikelloa.
Pointtini on siinä, että ei tässäkään esimerkkiyhtiössä kenenkään tarvitse olla muille sen enempää tilivelvollinen tai kertoa itsestään paljoakaan, mutta olisi täysin mahdoton asenne jos kuvittelisi ettei edes tervehtisi näitä muita osakkaita kun tekemisissä kuitenkin joudutaan olemaan.
Olet todella sairas. Hae ihmeessä apua.