Mikai tavalliset duunarit, esim. siivoojat äänestävät kokoomusta
joka ei heidän asiaansa aja? Jos mieltävät itsensä voittajiksi äänestämällä kokoomusta, niin eihän kukaan tiedä äänestyskopissa minkä numeron äänestyskopissa sinne rustaa eli vaikkapa sitten perussuomalaisen tai vasemmistoliiton ja sanoo muille että äänesti kokoomusta jos kerta on tärkeää antaa muille kuvaa että ovat jotain? Mitä en ymmärrä?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
Ja sun työpaikka ei voi mennä ja olet itsekin tuensaaja joskus?
Tietysti voi mennä, mutta ei yhteiskunnan eli muiden veronmaksajien tehtävä ole silloin tarjota mulle samaa elintasoa.
Oletteko kaikki alapeukuttajat sitä mieltä, että yhteiskunnan tehtävä olisi tarjota sama elintaso myös työttömille, kuin työssä käyville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siivousalan yrittäjä, toiminimellä työskentelen yksin.
Ääni menee persuille. Äänestivät muuten hullua yel-uudistusta vastaan tässä taannoin. Ajavat asioita, joita kannatan.
Kannatti kokokoomus yel- uudistusta?
Ei kannattanut. Sen sijaan monia muita älyttömiä lakiuudistuksia kannattavat, mainittakoon nyt vaikka tämä translakihomma. Siksi en kokoomusta äänestä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Monet siivoojat ovat yksinyrittäjiä, ja kokoomus on yrittäjien puolue.
Myös pienyrittäjien? Suurin osa siivoojista taitaa kuitenkin olla palkkalistoilla.
Koska en hyväksy sossun tuilla elämistä. Ei voi olla niin, että minä teen 40 h viikossa töitä ja sossuloinen saa saman elintason.
Vierailija kirjoitti:
Koska en hyväksy sossun tuilla elämistä. Ei voi olla niin, että minä teen 40 h viikossa töitä ja sossuloinen saa saman elintason.
Kokoomus ei aja persaukisten asioita eli äönestöt kokoomusta kostaakseks vielä köyhemmille kun ite oot?
Krjstillistä! : D
Koska bunavihreät ajavat ihmisiä, myös työläisiä köyhemmiksi ajamalla kovaa verotusta.
Siksi vasemmistoa kartetaan.
Summa summarum: kokoomusta äänestetään kostoks köyhille joille ollaan kateellisia. Suomi on paska maa! :' D
Pienipalkkaisimmat duunarit eivät äänestä ketään, ja jos et äänestä, se tarkoittaa, että ääni menee kokoomukselle. Kokoomuslainen äänestää aina, vaikka haudasta käsin , jos on pakko. Tämä selittää kokoomuksen kannatusta. En usko, että matalapalkka-aloilla eletään keskiluokkaista harhaa tyyliin Sari sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja ärsyttää, että työttömillä on sama elintaso ja asuinalue kuin minulla, joten äänestän Kokoomusta.
On työttömiä, jotka ovat tehneet pitkän työuran, heillä on omistusasunto ja säästöjä eivätkä saa mitään ylimääräisiä tukia työttömyyskorvauksen lisäksi. Pitäisikö heidän muuttaa "huonommalle" asuinalueelle? Jos sinulla on sama elintaso kuin jollain työttömällä joka saa perustyöttömyyskorvausta ja asumistukea niin silloin sinulla on liian pieni palkka. Mene pyytämään kokoomuslaiselta työnantajaltasi lisää liksaa. On hassua että joku viitsii olla työttömälle kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Miksi pikemmin äänestää vasemmistoa, jonka tarkoitus on pitää äänestäjät köyhinä?
Monesti miettii kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia menestymään elämässä, ja kuinka paljon polttoaineena onkin puhdas kateus ja pahantahtoisuus menestyneitä kohtaan. Tämä näkyi esim. Sanna Marinin vihanpurkauksessa vuorineuvoksia kohtaan. Vuorineuvoksia on 80 kpl ja kaikki eläkkeellä, pitkän työuran tehneitä yhteiskunnan raketajia.Eli sä äänestät kokoomusta et siks mitä politiikkaa ne ajaa vaan siks et kuinka kovaa sua suututtaa iltapäivälehtien yksilönpalvonta?
Hei sun kannattais varmaan kans, kaikella rakkaudella, tappaa itses!
Sä vaikutat just sellaselta ihmiseltä (kaikella rakkaudella), joka olettaa että yhteiskunnan tehtävä on elättää sinut, jotta sinä voit makoilla himassa. Kaikki hyvin, kunhan sinun ei tarvitse tehdä omaa osaasi. Perehdy siihen miten maailma pyörii.
Vastaus: ei sinun ympärilläsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On työttömiä, jotka ovat tehneet pitkän työuran, heillä on omistusasunto ja säästöjä eivätkä saa mitään ylimääräisiä tukia työttömyyskorvauksen lisäksi. Pitäisikö heidän muuttaa "huonommalle" asuinalueelle? Jos sinulla on sama elintaso kuin jollain työttömällä joka saa perustyöttömyyskorvausta ja asumistukea niin silloin sinulla on liian pieni palkka. Mene pyytämään kokoomuslaiselta työnantajaltasi lisää liksaa. On hassua että joku viitsii olla työttömälle kateellinen.
On hassua, että yhteiskunta on luotu sellaiseksi, että voi olla työttömälle kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Miksi pikemmin äänestää vasemmistoa, jonka tarkoitus on pitää äänestäjät köyhinä?
Monesti miettii kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia menestymään elämässä, ja kuinka paljon polttoaineena onkin puhdas kateus ja pahantahtoisuus menestyneitä kohtaan. Tämä näkyi esim. Sanna Marinin vihanpurkauksessa vuorineuvoksia kohtaan. Vuorineuvoksia on 80 kpl ja kaikki eläkkeellä, pitkän työuran tehneitä yhteiskunnan raketajia.Eli sä äänestät kokoomusta et siks mitä politiikkaa ne ajaa vaan siks et kuinka kovaa sua suututtaa iltapäivälehtien yksilönpalvonta?
Hei sun kannattais varmaan kans, kaikella rakkaudella, tappaa itses!Sä vaikutat just sellaselta ihmiseltä (kaikella rakkaudella), joka olettaa että yhteiskunnan tehtävä on elättää sinut, jotta sinä voit makoilla himassa. Kaikki hyvin, kunhan sinun ei tarvitse tehdä omaa osaasi. Perehdy siihen miten maailma pyörii.
Vastaus: ei sinun ympärilläsi
Sä et osannu sanoa itse aiheesta mitään niin keksit tämmösen olkiukon mitä haukkua?
Sä oot just tommone merirosvo, papukaija ja kaikkea, onks nyt hyvä?
Kokoomus kannattaa yhteiskunnan peruspalveluja, kuten terveydenhoitoa ja koulutusta.
Aikoinaan peruskoulun tulo oli kyllä Kokoomukselle kova paikka, mutta nykyään sitä ei enää vastusteta, päin vastoin, peruskoulu on osoittautunut onnistuneeksi. uskon että sama juttu on tuon oppivelvollisuuden jatkamisen kanssa, vaikka osa kokoomuslaisista sitä nyt vastusti, niin se voi johtua siitäkin, että Kokoomuksessa on jonkin verran myös vanhanaikaisia konservatiivisia ihmisiä, jotka aina vastustavat kaikkia uudistuksia, mutta aikaa myöten näkevät että jos ne ovat hyviä, eivät niistä halua enää luopua. Tähän systeemin ylläpitämiseen tarvitaan monia puolueita, toiset ovat uudistavampia ja toiset säilyttävämpiä.
Kokoomus kantaa myös huolta talouden kestävyydestä, ei kannata rahan syytämistä joka puolelle ja kaikkiin juttuihin, vaikka harrastukset ja kulttuuri ja kaikenlaiset tuet toki tärkeitä ja kivoja ovat, niin jossain pitäisi mennä raja. Pitää huolehtia, että tulevaisuudessa suomalaisilla on töitä ja Suomessa on yrityksiä, jotka voivat työllistää. Mistäpä muualta sitä rahaa tulee kuin tuottavista yrityksistä? Jos yritykset voi hyvin, meillä kaikilla menee hyvin.
Silti minusta on hyvä, että työväki (demarit) pitävät puoliaan, koska jos pelkästään yrittäjät saisivat päättää, niin työpäivät olisivat tosi pitkiä ja lomat lyhyitä, eikä palkatkaan itsestään nouse.
On hyvä että on paljon puolueita ja välillä voi vaihtaakin sitä, mitä äänestää.
Kukaan joka tienaa alle 100k netto on idiootti jos äänestää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen järkevää syytä ole olemassa.
Ei niin. Eräs tuttuni on sosiaalityöntekijä, ja fanaattinen kokoomuksen kannattaja. Voiko enempää omaa oksaa sahata, kun sekoomus vihaa kaikkea sossutouhua ja ylipäätään julkista sektoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen järkevää syytä ole olemassa.
Ei niin. Eräs tuttuni on sosiaalityöntekijä, ja fanaattinen kokoomuksen kannattaja. Voiko enempää omaa oksaa sahata, kun sekoomus vihaa kaikkea sossutouhua ja ylipäätään julkista sektoria.
Jos se on piilorikas ja huimat pääomatulot? Työ on harrastus?
lasipää kirjoitti:
Eihän Suomessa kukaan täysijärkinen äänestä kokoomusta,,Jos olisi heillä lasipää niin näkisi miten PASKA TEKEE PATOJA JA KUSI VIRTAA sellainen on kokoomusta äänestävän pää..
Upeeta ja etenkin älykästä argumentointia aiheesta. Tällaiset kommentit herättävät ajatuksia
Iso varallisuus/iso perintö tulossa
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka tienaa alle 100k netto on idiootti jos äänestää kokoomusta.
Miksi?
Monet siivoojat ovat yksinyrittäjiä, ja kokoomus on yrittäjien puolue.